Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BMK 3.0 224 KM] Wymiana świec żarowych w A6 C6 3.0 TDi

Silniki wysokoprężne
leon11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 566
Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: leon11 » 02 lis 2018, 16:17

Świeca żarowa zasilana jest napięciem 4,4 V. Najprościej zmierzyć rezystancję. Spróbuj jeszcze raz wziąć miernik do ręki, ustaw zakres omów do 20 lub 200 (zależy jaki), zdejmij fajkę ze świecy, przytknij jeden przewód do główki świecy a drugi do masy gdzieś na bloku silnika. Jak jest sprawna świeca to pokaże ok. 0,8 Ohm. Jak nie, to kilka Ohm bądź w cale nie zareaguje miernik (przerwa). Możesz też wziąć miernik na brzęczyk. Jak zapiszczy, to jest przejście i jest raczej OK (choć nie zawsze bo może być zbyt duży opór na gwincie). Prościej tego opisać chyba nie idzie.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 05 lis 2018, 08:27

leon11 pisze:
repek92 pisze:ale trzeba znać oporność nowej świecy
Ok. 0,8 Ohm <okok>
a jakim miernikiem mierzysz??
Jak marketowym za 60 zł to dokładność jego jest 20% ;), wiec te wartości są daleko po za jego możliwościami.
By sprawdzić dobrze świecę trzeba puścić przez nią kilka amper.

leon11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 566
Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: leon11 » 05 lis 2018, 10:53

konradkry77 pisze: to dokładność jego jest 20%
I co z tego wynika? Czy ona będzie miała ok. 0,8 czy 1.0 Ohm to i tak będzie najprawdopodobniej sprawna. Jeżeli chcesz zabłysnąć swoją "fachową" wiedzą, przenieś się na forum Elektrody, bo tam jeden mądrzejszy od drugiego, tylko że nic z tego dla zwykłych czytelników, szukających pomocy, nic nie wynika.
Nie sądzę by koledzy na forum posługiwali się multimetrami za 2 tys. zł, bądź nawet za 500 zł.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 05 lis 2018, 12:45

Chciałem pomóc, nie po prostu kilka razy przejechałem się na mierniku.
A tak żarówka i pomiar wiarygodny.

krateczka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 24 paź 2017, 17:28
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: krateczka » 05 lis 2018, 14:30

Panowie, no i dziś sprawdziłem świece multimetrem, nie multimetrem na wszystkie sposoby i niestety , napięcia brak, przejścia brak itd....wynika z tego , że wszystkie świece spalone mimo tego , że komputer pokazuje tylko przerwę na 1 cylindrze :/


Pytanie co mogło się stać skoro 2 miesiące temu wszystkie były wymieniane, dlaczego nagle się spaliły ?

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 05 lis 2018, 15:19

1. Kiepskiej jakości
2. Pamiętaj świece grzeją też w czasie pracy a mianowicie w pierwszych minutach, może padnięty jest czujnik temperatury ? i pokazuje głupoty, a to wysterowywuje przekaźnik,
3. Częste odpalanie,
4. Przekaźnik sterujący, pamiętaj ze sterownik musi zrobić na świecy 5V i robi to za pomocą impulsów,

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 lis 2018, 15:24

Do sprawdzenia przekaźnik w podszybiu :).

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 05 lis 2018, 15:27

Jak w silniku BXE mierzyłem dawało mi 2,5 V, i była to wartość poprawna.

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 226
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: gozdzik77 » 05 lis 2018, 15:48

Do silnika 3.0tdi BMK z 2005 roku jaki model świecy zamątować? Rozumiem żę BERU ale jaki model?
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 lis 2018, 15:54

BERU GE115 lub nowszy model BERU GE133 :).

[ Dodano: 2018-11-05, 15:54 ]
Zawsze możesz kupić oryginalne bez opakowania, np.

https://aparts.pl/partscatalogue/059963 ... 3319S.aspx#

Sam u nich kupuję części i akurat też brałem jedną świecę. Była oryginalna <okok>. Są to najnowsze świece, które zamiast napisu BERU mają BorgWarner, ale to nadal BERU :).

krateczka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 24 paź 2017, 17:28
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: krateczka » 05 lis 2018, 16:02

Jakaś podpowiedź jak sprawdzić czy sam przekaźnik jest dobry ?


Tak jak wspominałem na początku, 2 miesiące temu wymienione świece bo były spalone na 2 i 4 cylindrze. Od tamtego czasu zero błędów i teraz:

- pojawił się nagle błąd odnośnie wszystkich świec - wsadzono nowy przekaźnik dla sprawdzenia
- błąd - przerwa na pierwszym cylindrze i
-błąd 005648 - Usterka sterownika
P1610 - 001 - błąd sumy kontrolnej
- wsadzono stary przekaźnik i wykasowano błędy- przy ponownym uruchomieniu silnika cały czas te same błędy.

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 05 lis 2018, 17:25

Błąd sumy kontrolnej, brzmi ciekawie,
Robiłeś program ??
Sprawdź wtyczki czy nie ma zieleni,
Sprawdź masy do sterownika,
Skasuj błędy i adaptacja. Do wartości podstawowych,

Test poszczególnych peryferii jest tam również grzanie świec. Zobaczysz czy grzeją, przydała by się jakaś wyjęta.

krateczka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 24 paź 2017, 17:28
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: krateczka » 05 lis 2018, 18:39

konradkry77 pisze:Błąd sumy kontrolnej, brzmi ciekawie,
Robiłeś program ??
Sprawdź wtyczki czy nie ma zieleni,
Sprawdź masy do sterownika,
Skasuj błędy i adaptacja. Do wartości podstawowych,

Test poszczególnych peryferii jest tam również grzanie świec. Zobaczysz czy grzeją, przydała by się jakaś wyjęta.
No właśnie dziwne bo ten błąd pojawił się dopiero gdy wsadziłem nowy przekaźnik świec, później po włożeniu starego błąd nadal się pojawia. W ostatnim czasie programu nie robiłem ale ogólnie były klapy off i EGR off.


Zrobiłem przed chwilą test elementów wykonawczych i przekaźnik świec żarowych było napięcie 12.70 i cykl pracy 11.4 % co to oznacza ?

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 05 lis 2018, 22:01

A na czym mierzyles to napięcie ??.
Na świecy ?? Czy widziałeś na vcds.?

krateczka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 24 paź 2017, 17:28
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: krateczka » 05 lis 2018, 22:25

konradkry77 pisze:A na czym mierzyles to napięcie ??.
Na świecy ?? Czy widziałeś na vcds.?
no to mi wyszło podczas robienia testów przekaźnika w VCDS , więc skoro jest napięcie na przekaźniku to chyba jest on dobry ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga