Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BMK 3.0 224 KM] Wymiana świec żarowych w A6 C6 3.0 TDi

Silniki wysokoprężne
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 wrz 2018, 20:53

GE133 jest montowana w najnowszych modelach, ale może być stosowana również w starszych, ponieważ numer 059963319S zastąpił wcześniejsze oznaczenia.

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 14 wrz 2018, 22:31

A jak to w końcu że smarowaniem? Smarujecie? Czym? A może beru ma swoje standardy montażu?

krateczka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 24 paź 2017, 17:28
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: krateczka » 24 paź 2018, 23:01

Witam,

mam taki problem, ok 3 miesięcy temu wymieniłem wszystkie świece w Audi A6c6 3.0. Ostatnio auto stało prawie dwa tygodnie i pojawił się nagle błąd pod linkiem wydruk z VCDS
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

Wymieniłem przekaźnik świec na całkowicie nowy i po przejechaniu pojawiły się ponowne błędy. Może ktoś wie co to może być znowu ? Dzięki i pozdrawiam

Oroda,24,PaYdziernik,2018,19:15:31:00001
Wersja VCDS: AKP 17.8.1 uruchomiony na Windows 7 x86
www.vcds.pl

Adres 01: Silnik Plik etykiet: 059-907-401-ASB.clb
Oznaczenie elementu: 4F0 910 402 A HW: 4F0 907 401 C
Komponent i/lub wersja: 3.0L V6TDI G001AG 0020
Kodowanie: 0011372
Kod serwisu: WSC 66565 257 00032
VCID: 1B34EFF0DAA5C19E64-804E
6 - ilooa znalezionych b3edów. Oto one:

005658 - Owieca ?arowa cylindra 1 (Q10)
P161A - 001 - przerwa
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 01110001
Priorytet b3edu: 0
Czestooa b3edu: 1
Wew.licznik b3edów: 255
Przebieg: 280890 km
WskaYnik czasu: 0
Data: 2018.10.24
Czas: 17:40:56

Ramka zamro?ona:
Obroty silnika: 882 /min
Moment obrotowy: 89.7 Nm
Predkooa: 0.0 km/h
Cykl pracy: 1.0 %
Napiecie: 13.53 V
Cykl pracy: 24.9 %
Temperatura: 34.2*C

005648 - Usterka sterownika
P1610 - 001 - b31d sumy kontrolnej
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 01110001
Priorytet b3edu: 0
Czestooa b3edu: 1
Wew.licznik b3edów: 255
Przebieg: 280890 km
WskaYnik czasu: 0
Data: 2018.10.24
Czas: 17:40:56

Ramka zamro?ona:
Obroty silnika: 882 /min
Moment obrotowy: 89.7 Nm
Predkooa: 0.0 km/h
Cykl pracy: 1.0 %
Napiecie: 13.53 V
Cykl pracy: 24.9 %
Temperatura: 34.2*C

005648 - Usterka sterownika
P1610 - 001 - b31d sumy kontrolnej
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 01110001
Priorytet b3edu: 0
Czestooa b3edu: 1
Wew.licznik b3edów: 255
Przebieg: 280890 km
WskaYnik czasu: 0
Data: 2018.10.24
Czas: 17:40:56

Ramka zamro?ona:
Obroty silnika: 882 /min
Moment obrotowy: 89.7 Nm
Predkooa: 0.0 km/h
Cykl pracy: 1.0 %
Napiecie: 13.53 V
Cykl pracy: 24.9 %
Temperatura: 34.2*C

005648 - Usterka sterownika
P1610 - 001 - b31d sumy kontrolnej
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 01110001
Priorytet b3edu: 0
Czestooa b3edu: 1
Wew.licznik b3edów: 255
Przebieg: 280890 km
WskaYnik czasu: 0
Data: 2018.10.24
Czas: 17:40:56

Ramka zamro?ona:
Obroty silnika: 882 /min
Moment obrotowy: 89.7 Nm
Predkooa: 0.0 km/h
Cykl pracy: 1.0 %
Napiecie: 13.53 V
Cykl pracy: 24.9 %
Temperatura: 34.2*C

005648 - Usterka sterownika
P1610 - 001 - b31d sumy kontrolnej
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 01110001
Priorytet b3edu: 0
Czestooa b3edu: 1
Wew.licznik b3edów: 255
Przebieg: 280890 km
WskaYnik czasu: 0
Data: 2018.10.24
Czas: 17:40:56

Ramka zamro?ona:
Obroty silnika: 882 /min
Moment obrotowy: 89.7 Nm
Predkooa: 0.0 km/h
Cykl pracy: 1.0 %
Napiecie: 13.53 V
Cykl pracy: 24.9 %
Temperatura: 34.2*C

005648 - Usterka sterownika
P1610 - 001 - b31d sumy kontrolnej
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 01110001
Priorytet b3edu: 0
Czestooa b3edu: 1
Wew.licznik b3edów: 255
Przebieg: 280890 km
WskaYnik czasu: 0
Data: 2018.10.24
Czas: 17:40:56

Ramka zamro?ona:
Obroty silnika: 882 /min
Moment obrotowy: 89.7 Nm
Predkooa: 0.0 km/h
Cykl pracy: 1.0 %
Napiecie: 13.53 V
Cykl pracy: 24.9 %
Temperatura: 34.2*C


Kody gotowooci: 0 0 0 0 0

remont5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 472
Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: remont5 » 25 paź 2018, 13:05

chyba Ci zjarało wszystkie świece (być może źle złożyłeś obudowę komputera)
sprawdź świece miernikiem

tylko niech Cię Pan Bóg broni przed sprawdzaniem ich prądem 12V !!!!!!!
świece są na 4,4 v więc sprawdzasz miernikiem elektrycznym czy mają "przejście" prądu
ewentualnie omomierzem sprawdzasz ich oporność
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH

krateczka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 24 paź 2017, 17:28
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: krateczka » 25 paź 2018, 16:23

remont5 pisze:chyba Ci zjarało wszystkie świece (być może źle złożyłeś obudowę komputera)
sprawdź świece miernikiem

tylko niech Cię Pan Bóg broni przed sprawdzaniem ich prądem 12V !!!!!!!
świece są na 4,4 v więc sprawdzasz miernikiem elektrycznym czy mają "przejście" prądu
ewentualnie omomierzem sprawdzasz ich oporność

Nie wiem jak mogłem źle złożyć obudowę komputera ? Sprawdzę te świece jutro , tym czasem zmieniłem przekaźnik na stary , wykasowałem błędy i po przejechaniu 5 km na razie nie ma żadnych błędów. Zobaczymy co będzie dalej, dam znać.

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 31 paź 2018, 15:56

Najbezpieczniej świece sprawdzamy przez podłączenie szeregowo żarówki 45W, na chwilę.
Choć to też nie jest miarodajne świeca może mieć zwarcie wewnętrzne.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 31 paź 2018, 23:40

Można sprawdzić opór miernikiem :).

Letemknow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 03 lip 2016, 10:28
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: Letemknow » 01 lis 2018, 07:43

Zwykła probowka sprawdzisz świece jak masz plus pod maską :]

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 01 lis 2018, 10:06

Najlepiej miernikiem ale trzeba znać oporność nowej świecy żeby mieć porównanie probówka można ale to nie jest precyzyjne sprawdzenie stanu świecy
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

leon11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 562
Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: leon11 » 01 lis 2018, 14:55

repek92 pisze:ale trzeba znać oporność nowej świecy
Ok. 0,8 Ohm <okok>
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 01 lis 2018, 14:57

No i zmierz ile.maja twoje i będziesz widział w jakim są stanie twoje
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

krateczka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 24 paź 2017, 17:28
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: krateczka » 02 lis 2018, 10:09

Panowie problem jest taki, że próbowałem zmierzyć ale miernik nic nie pokazuje , nic się nie zmienia jak sprawdzam - sprawdzałem na różnych zakresach.

Po wykasowaniu błędu w ciągu dnia jest ok, ale rano na zimnym jak odpalam i kręci to błąd znowu się pokazuje. Dodam tylko, że jak było wczoraj 17 stopni rano to auto odpaliło od strzała...ale jak temperatura spanie poniżej 10 to zaczyna dłużej kręcić.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 02 lis 2018, 10:19

Sprawdź sobie miernikiem. Minusowy kabel do plusa akumulatora i plusowy dotykasz główki świecy, jeśli po pokażę się napięcie to świeca jest ok. Oczywiście ustawienie na mierniku dajesz aby ci napięcie pokazywało
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 226
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: gozdzik77 » 02 lis 2018, 13:15

repek92 pisze:Sprawdź sobie miernikiem. Minusowy kabel do plusa akumulatora i plusowy dotykasz główki świecy, jeśli po pokażę się napięcie to świeca jest ok. Oczywiście ustawienie na mierniku dajesz aby ci napięcie pokazywało
Można tak sprawdzić świecę 5V?

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 02 lis 2018, 13:25

Ale mowa o żarowych? Jeśli tak to tak :) mierzenie w taki sposób miernikiem to sprawdzasz czy jest obwód między plusem a masą
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga