[ A6 C6 3.0 Tdi] Wymiana paska pompy paliwa
a nie masz czasem pneumatycznego zawieszenia ... ?
Skoro allroad to nawet na pewno masz, a po kazdym odpaleniu kompresor podnosi i wyrównuje ciśnienie w poduchach, trwa to czasem kilka - kilkanascie sekund i jesli po takim czasie buczenie ustaje to ja bym obstawial wlasnie problem z tym kompresorem a nie jakies wyimaginowane pompy paliwa. W koncu pompa paliwa pracuje caly czas jak auto jest wlaczone ... to czemu niby po chwili mialaby przestac buczec?
Skoro allroad to nawet na pewno masz, a po kazdym odpaleniu kompresor podnosi i wyrównuje ciśnienie w poduchach, trwa to czasem kilka - kilkanascie sekund i jesli po takim czasie buczenie ustaje to ja bym obstawial wlasnie problem z tym kompresorem a nie jakies wyimaginowane pompy paliwa. W koncu pompa paliwa pracuje caly czas jak auto jest wlaczone ... to czemu niby po chwili mialaby przestac buczec?
282KM 570Nm
I'v got petrol in my veins
I'v got petrol in my veins
cygi-v, no z jednej strony masz rację że pompa paliwa pracuje cały czas ale jak przekręcasz kluczyk ale nie odpalasz silnika to wydaje mi się że napompuje i przestaje pompować. Co do wyimaginowanym pomp to się pojawiło po sugestii serwisu o wymianie kolejnej pompy a mi się to właśnie wydawało mało prawdopodobne i stąd właśnie się pojawiło moje zapytanie. A buczenie dochodzi ze strony pasażera z prawej strony. Z resztą wystarczyło odłączyć kostkę od pompy w zbiorniku aby się przekonać że to nie ona buczy i szukać innej przyczyny. Ale wszyscy wiedzą jak działają autoryzowane serwisy.....
cygi-v, nie nie słychać. Nie raz na postoju podnosiłem i opuszczałem i jest cisza. A przed chwilką dzwoniłem aby potwierdzić to co usłyszałem w sobotę po wymianie pompy w zbiorniku i ponownie usłyszałem że po stronie pasażera z prawej strony pod progiem jest jeszcze jedna pompa paliwa.No i kolej teraz na nią.
Mi pasek napędzający pompę paliwa zerwał się przedwczoraj w czasie jazdy. Silnik po prostu zgasł w czasie jazdy i koniec. Na szczęście zorientowałem się o co chodzi bo przy ostatniej wymianie oleju mechanik pytał mnie czy go już wymieniałem. Przebieg 157kkm.Pasek był jeszcze oryginalny. W ASO w Krakowie powiedzieli mi od 1000 do 1500 zł twierdząć że trzeba rozbierać pas przedni i klimę. Terminy za tydzień w każdym z trzech ASO. Polecony mechanik przyjechał pod dom i naprawił w ciągu 1,5 godziny. Bez demontażu pasa przedniego wszystko od góry. Trochę na siłę ale dało się. Koszt 150 zł. robocizna. Pasek i napinacz 250 zł. W sumie 400 zł. Pozdrawiam.
- radzik81
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 399
- Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
- Imię: Radek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Londyn
Panowie nie ma praktycznie przebiegu po jakim powinno sie wymieniac pasek i napinacz pompy paliwa.W serwisie powiedzieli ze trzeba tylko wizualnie sprawdzic stan paska.Co do paska wielorowkowego producenci daja gwarancje na ok 200-250 tys.Ja wymienilem pasek przy 160tys bez demontazu przodu.Sprytny mechanik sobie poradzi bez demontazu przodu wystarczy poluznic napinacz ale troche malo miejsca .Musze przyznac ze moj stary pasek Contitech byl w calkiem dobrym stanie jak na ten przebieg.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 27 wrz 2012, 10:39
- Lokalizacja: Lubuskie
Czesc
Niestety jestem w gorszej sytuacji bo padl pasek( 500km od domu) co napedza alternator klime wspomaganie itd... ale zeby bylo lepiej uskodilo przy okazji jakis przewod od wspomagania (ubywa olej) chcialem zapytac co warto jeszcze wymienic czy zagladnac jak juz mam wszytsko rozebrane bo rozumiem ze bez sciagania przodu sie nie obejdzie?? I wogole jakiej firm pasek, rolki, zakupic pompe wody jak trzeba wmienic co polecacie???
Niestety jestem w gorszej sytuacji bo padl pasek( 500km od domu) co napedza alternator klime wspomaganie itd... ale zeby bylo lepiej uskodilo przy okazji jakis przewod od wspomagania (ubywa olej) chcialem zapytac co warto jeszcze wymienic czy zagladnac jak juz mam wszytsko rozebrane bo rozumiem ze bez sciagania przodu sie nie obejdzie?? I wogole jakiej firm pasek, rolki, zakupic pompe wody jak trzeba wmienic co polecacie???
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Na szybko znalazłem instrukcje w ELSIE. Niby jest różnica w montowaniu przed i po 12.2005. Musisz zobaczyć sobie co i jak:
- do 12.2005,
- od 12.2005.
- do 12.2005,
- od 12.2005.
da się kolego bez zdejmowania przedniego pasa ale nie we wszystkich modelach.cygi-v pisze:Jesli mozna to wymienic bez sciagania pasa przedniego to chyba zatrudniaja do tej operacji 7 letnie dziewczynki, bo chyba tylko one beda mialy tak male raczki zeby tego dokonac.
u mnie A6 C6 2.7TDI CR '07 wymieniono koło pasowe (z amortyzatorem drgań) + nowy pasek PK bez demontażu pasa przedniego. Czas pracy około 1,5godz.
naprawdę można
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga