Po uporaniu się z większością dotychczasowych problemów, pora będzie znów wrócić do sprawy ogarnięcia DPFa. Ale skoro już tu wspomniałem o problemie z kablami hamulców, to dopiszę tu, że u mnie jednak wszystko z nimi było w porządku. Wyciąłem je i wymieniłem niepotrzebnie, ich oględziny też nie budziły wątpliwości. Zasugerowałem się tym, bo był to jeden z błędów, które mnie nękały. Wymiana kabli i zniknięcie usterki okazały się zbiegiem okoliczności, zresztą nie jedynym w tym problemie i po jakimś czasie problem wrócił. Kolejną diagnozą były zimne luty w ECU, które faktycznie były widoczne i elektronik stwierdził, że to nie ma prawa działać. Ok, luty poprawione, problem znikł, na chwilę oczywiście! Ostatecznie cała awaria i kilkumiesięczna jej diagnoza siedziała w przekaźniku 104 mieszczącym się na lewym podszybiu! Cała sprawa zamknęła się w 6,99 zł za sprawną używkę i 30 minut wymiany.
A teraz, do rzeczy, pora umawiać się do pralni z DPFem.
Tylko jeszcze nie wiem, czy odstawię auto, czy zaniosę wymontowaną puszkę, bo podobno jest u mnie warsztat, gdzie mają pralkę do DPF, ale nie robią żadnej adaptacji, stąd najtaniej wymontować samemu. Słyszał ktoś o takiej sytuacji, że by prali DPFa, ale elektronika, adaptacja już gdzie indziej, bo tego nie robią? Dziwne mi to się wydaje.
[ BMK 3.0 224 KM] Sporadycznie dymi na biało
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Zadaj sobie pytanie z czego zrobiony jest dpf
Potem zadaj sobie pytanie czy w procesie prania nie wypłukiwany jest jeden z ważniejszych elementów dpf czyli platyna.
Osobiście jeżeli bym miał takiego dpf-a to bym dał do czyszczenia ale bardziej jako sprawdzenie czy to zadziała.
nie neguję metody ale - no właśnie jest to ale.
Potem zadaj sobie pytanie czy w procesie prania nie wypłukiwany jest jeden z ważniejszych elementów dpf czyli platyna.
Osobiście jeżeli bym miał takiego dpf-a to bym dał do czyszczenia ale bardziej jako sprawdzenie czy to zadziała.
nie neguję metody ale - no właśnie jest to ale.
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
tomnik,konradkry77, porobiłem wczoraj logi, na gorąco, przy uruchomionym silniku i wyszło mi coś takiego:
102 - 145'C/135,7'C/0 mbar/0 mbar - dodam od razu, że przy dodawaniu gazu ciśnienie w 102.3 wzrastało.
104 - 0,00/29,5/0,0/760km
107 - 0,0/44,5/32,0/51,7
013 - 0,00 mg/-0,24 mg/0,00 mg
014 - 0,28 mg/-0,42mg/0,38mg
072 - 30,0 ms/28,0 ms/12,0 ms
073 - 38,0 ms/24,0 ms/22,0 ms
074 - 34,0 ms/32,0 ms/20,0 ms
075 - 28,0 ms/22,0 ms/20,0 ms
076 - 72,0 ms/50,0 ms/38,0 ms
077 - 38,0 ms/40,0 ms/38,0 ms
Jesteście w stanie coś sensownego powiedzieć sensownego na ich podstawie? Wiem już, że ktoś wcześniej musiał wyzerować popiół z DPFa.
[ Dodano: 2020-02-26, 14:35 ]
A przy okazji, może ktoś opisać, co trzeba wykonać po wypraniu DPFa? Jakaś adaptacja, czy coś? Popiół mam wyzerowany. Czy coś trzeba zrobić poza tym? Mam w mieście firmę, która czyści filtru urządzeniem OTOMATIC i przy dostarczeniu samego filtra kasują 250 zł, ale nie robią nic z komputerem.
I jeszcze jedno, może głupie pytanie: czy jak wywalę DPFa (do czyszczenia, rzecz jasna), to da się tymczasowo poruszać autem, czy w ogóle nie uruchamiać silnika?
102 - 145'C/135,7'C/0 mbar/0 mbar - dodam od razu, że przy dodawaniu gazu ciśnienie w 102.3 wzrastało.
104 - 0,00/29,5/0,0/760km
107 - 0,0/44,5/32,0/51,7
013 - 0,00 mg/-0,24 mg/0,00 mg
014 - 0,28 mg/-0,42mg/0,38mg
072 - 30,0 ms/28,0 ms/12,0 ms
073 - 38,0 ms/24,0 ms/22,0 ms
074 - 34,0 ms/32,0 ms/20,0 ms
075 - 28,0 ms/22,0 ms/20,0 ms
076 - 72,0 ms/50,0 ms/38,0 ms
077 - 38,0 ms/40,0 ms/38,0 ms
Jesteście w stanie coś sensownego powiedzieć sensownego na ich podstawie? Wiem już, że ktoś wcześniej musiał wyzerować popiół z DPFa.
[ Dodano: 2020-02-26, 14:35 ]
A przy okazji, może ktoś opisać, co trzeba wykonać po wypraniu DPFa? Jakaś adaptacja, czy coś? Popiół mam wyzerowany. Czy coś trzeba zrobić poza tym? Mam w mieście firmę, która czyści filtru urządzeniem OTOMATIC i przy dostarczeniu samego filtra kasują 250 zł, ale nie robią nic z komputerem.
I jeszcze jedno, może głupie pytanie: czy jak wywalę DPFa (do czyszczenia, rzecz jasna), to da się tymczasowo poruszać autem, czy w ogóle nie uruchamiać silnika?
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Dla scalenia mojego wątku i niedublowania, reszta tu:
https://a6klub.pl/-bpp-27-179-km-wy ... t98310.htm
https://a6klub.pl/-bpp-27-179-km-wy ... t98310.htm
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga