Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ INNY] FILTR CZĄSTEK STAŁYCH - w pigułce

Silniki wysokoprężne
Pawu0206
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 08 maja 2018, 20:58
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Pawu0206 » 13 lip 2018, 16:12

Wydaje mi się że wszystko poprawnie. Samochód zagrzany, wszystkie nawiewy na max, grzanie itp, wymuszenie procedury i przez 20-25min się wypala później było chłodzenie.

A podpowiesz jak sie zeruje dpfa? W razie czego chciałbym wiedzieć bo będę ok 3 w nocy przesiadal się w swoje auto.

Swoją drogą gdzieś doczytałem się że starszy soft był wadliwy i właśnie źle liczył stopień zapełnienia i żeby zaktualizować sterownik. To rozwiązuje sporo problemów. Słyszałeś o czymś takim? Masz tego zaktualizowane go softa?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 lip 2018, 17:35

Zerowanie przedstawiłem w poniższym poście, ale najpierw musisz wypalić DPFa :).

-a6-c6-wypalanie-dpf-vt33680,75.htm#793978

Nie słyszałem, a żadnym złym liczeniu, a jedynie o tym, że pierwsze softy silnika nie umożliwiały zerowania.

Pawu0206
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 08 maja 2018, 20:58
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Pawu0206 » 13 lip 2018, 18:33

Przypomnij mi proszę w którym kanale znajdę informacje czy zakończyło się sukcesem czy nie. Bo wiem gdzie jest info o tym że nagrzewa, wypala ukończy. A jakąś informacja o ewentualnych błędach? I czy można zweryfikować co konkretnie jest przyczyną błędu?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 lip 2018, 19:36

Chyba nie ma takiej informacji. Ewentualnie jakie warunki nie zostały spełnione, aby rozpocząć wypalanie.

Pawu0206
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 08 maja 2018, 20:58
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Pawu0206 » 13 lip 2018, 22:27

A gdzie to mogę podejrzeć?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 lip 2018, 22:52

Grupa 101 i pierwsze trzy pola. Jedynki na poszczególnych bitach danego pola oznaczają spełnienie poszczególnych warunków potrzebnych do rozpoczęcia procedury wypalania.

Adam Małysz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 04 wrz 2018, 09:53
Lokalizacja: Kraków

FILTR DPF MEGA PROBLEM

Post autor: Adam Małysz » 04 wrz 2018, 10:04

Cześ, mega potrzebuje jakiejś porady, sprowadzilem jakis czas temu c6 2.7 tdi, i jest duzy problem z dpfem, ktory byl praktycznie calkowicie zapchany, oddalem do mechanika ktorzy wyczyscili filter, i po jakims czasie znow wyskoczyla kontrolka od dpful, auto zero mocy, tryb awaryjny. Wyczyszczono go po raz drugi, z takim samym efektem czyli pojezdzilem jakis czas i znow to samo. Pozniej wymienilem czujnik dpfa i to samo, pojezdzilem chwile i znow kontrolka.
na komputerze pojawia sie bład ze filtr dpf zapchany sporadycznie. Dziwne jest to mega bo jakby byl serio zapchany filtr to by caly czas sie to swiecilo, a tu raz jest dobrze potem gasnie ta kontrolka samowolnie bez gaszenia auta. jednak od wczoraj pali sie tryb awaryjny juz caly czas i oddalem po raz czwarty auto i oni juz nie maja pomyslu dlaczego sie tak dzieje, zamowili przeplywke i miejmy nadzieje ze to bedzie od tego. Czy macie jakies pomysly czemu moze sie tak dziac? Dodam info ze zrobilem jeszcze chipa na 200 km ale nie wiem czy to istotne......
Dzieki za podpowiedzi ;))

[ Dodano: 2018-09-04, 10:04 ]
EDIT
Po drugim czysczeniu pojechalem ponownie do mechanika ktory postanowil go wypalic, i tez to samo

[ Komentarz dodany przez: repek92: 2018-09-04, 12:02 ]
Nie piszemy tematów i postów wielkimi literami!!!

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 499
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 04 wrz 2018, 10:43

Poczytaj wątki o DPF, znajdujące się na tym i innych forach. Np. -inny-filtr-czastek-stalych-w-pigulce-vt42008.htm
Jedyne, co można powiedzieć na podstawie skąpych informacji, które tu podałeś, to to, iż filtr jest do wymiany. Dalsze dywagacje możliwe po uzyskaniu dodatkowych danych. Na początek podaj odczyty z grup :
102 - bieg jałowy silnika
104
107
+ skan błędów, znajdujących się w pamięci sterownika silnika.

Adam Małysz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 04 wrz 2018, 09:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Adam Małysz » 04 wrz 2018, 11:05

Nie mam jak podac takich info
Pisze wątek bo może ktos juz mial podobny klopot

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 04 wrz 2018, 11:33

Jeśli nikt nie sprawdzał Ci tych grup, to nie miałeś robionej diagnozy, a jedynie ktoś na ślepo próbuje zgadnąć co jest przyczyną. Podjedź do jakiegoś mechanika, który ma VCDSa i poproś o sprawdzenie tych grup. Wrzuć zdjęcia, to się dowiemy co jest przyczyną.

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 499
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 04 wrz 2018, 15:12

Adam Małysz pisze:Pisze wątek bo może ktos juz mial podobny klopot
Problemy DPF objawiają się zawsze tak samo, jak w Twoim wypadku (informacja na liczniku, stan awaryjny).
Adam Małysz pisze:Nie mam jak podac takich info
A my z kolei bez tych danych nie jesteśmy w stanie nawet próbować Ci pomóc.
Jeżeli porada - wymień filtr na nowy jest dla Ciebie satysfakcjonującą i pomocną, cieszę się, że mogłem pomóc ... :]
PS. Dla prawdziwego Adama M. byłbym w stanie podarować filtr z własnego auta <rotfl>

zawada124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 22 mar 2021, 18:44
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ksawerów

Re: [ INNY] FILTR CZĄSTEK STAŁYCH - w pigułce

Post autor: zawada124 » 22 mar 2021, 19:01

Cześć, mam obawy odnośnie DPF'a w moim aucie - zimą wypala się co 150-200km, jazda tylko po mieście. Poniżej wstawiam logi z ostatniego wypalenia. Dobrze rozumiem, że czujnik różnicy ciśnień jest uszkodzony? Offset wskazuje na -6mbar. Dodatkowo mam pytanie odnośnie czujnika temperatury - Czy to normalne że przy wpalaniu różnica między wskazaniem 102.1 i 102.2 sięga w skrajnych przypadkach około 60 stopni? Przy normalnej jeździe jest ona raczej niewielka.

https://extendsclass.com/csv-editor.html#ac4ae58

Pozdrawiam

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: [ INNY] FILTR CZĄSTEK STAŁYCH - w pigułce

Post autor: mat1324 » 22 mar 2021, 21:27

Czujnik różnicy ciśnienia do wymiany, a różnica w temperaturach wynika z tego, że czujniki dzieli ok. 0,5 metra wydechu, więc nie mogą być równe temperatury. Gdyby spaliny utrzymywałyby temperaturę do końca, to z rur wydechowych leciałby żar.

zawada124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 22 mar 2021, 18:44
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ksawerów

Re: [ INNY] FILTR CZĄSTEK STAŁYCH - w pigułce

Post autor: zawada124 » 22 mar 2021, 21:36

Dzięki za odpowiedź. Mogę gdzieś znaleźć oznaczenia czujnika do mojego silnika?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: [ INNY] FILTR CZĄSTEK STAŁYCH - w pigułce

Post autor: mat1324 » 23 mar 2021, 17:50

059906051A lub zamiennik BOSCH 0 281 006 005, który jest tym samym co oryginał, ale bez znaczka VW.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga