Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BPP 2.7 179 KM] Doswiadczenia uzytkownikow z Audi 2.7 tdi

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 22 maja 2013, 08:36

czesc koledzy,

moje BPP 212k km. 99,5% autostrada <okok>

Wymienione:
rozrzad gora 155k km (na gwarancji)
prawa dziwgienka kolektora dostala luzu (naprawilem we wlasnym zakresie, ale jakims czasie pojawil sie zestaw naprawczy z AUDI, wiec wymienilem obie strony + czysczenie kolektora: 2x 9,89&#8364;dzwigienka + uszczelki pod kolektor etc ok 50&#8364; + robocizna 500PLN) - 208k km

Poza tym nic. Nic i nic nie zepsulo sie <figielek>
Acha.. kiedys mi woda z szyber dachu zle odplywala.. Wezyk i sprezarka.. zatkany lewy kanalik odplywowy. <dokuczacz> <dokuczacz>

Ze spalania jestem mega zadowolony. Oleju, plynow eksploatacyjnych nigdy nie dolewalem.

Moje zestawienie to FWD + manual. Na trasy w zasadzie najlepszy wybor dla tego silnika <luzik> <luzik>
Kazdemu polecam, kogo nie stac na 3.0TDI :>

igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

Post autor: igo_89 » 22 maja 2013, 08:42

U mnie 262k km ogólnie tylko oleje filtry i płyny z poważniejszych rzeczy to wyprzęglik i łożysko w prawym kole. U mnie również 99% trasa. Spalanie jest rewelacyjne. Polecam każdemu ten silnik. :)

thrill7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 01 mar 2011, 03:42
Lokalizacja: Poznan

Post autor: thrill7 » 04 lip 2013, 23:03

nikos pisze:
2 litry to chyba jak porównasz 3.0 tdi quattro tiptronic z 2.7 tdi ośką w manualu.
Ale takie porównanie jest bez sensu.
A i tak nie wiem czy przy identycznej jeÂździe wyjdą 2 litry.
Wg mnie +/- 1 litr max 1,5
Nie chyba tylko napewno 2 litry wiecej w cyklu UZYTKOWYM/mieszanym. I nie w manualu tylko klasycznie: multitronic dla 2.7 i tip dla 3.0 wiec nie siej zametu.

Na autostradzie przy ok 140km/ha to jest roznica litra ale ile sie jezdzi A2 czy A4? Ja A2 jade raz w tygodniu z Poznania do Kola, reszta to miasto lub zwykle szosy i tam 3.0 zaczyna jesc dokladnie 2 l wiecej od 2.7.

Rozmawialem z mechanikiem w krotoski cichy w Poznaniu i mi mowil ze dla 3.0 jest wiecej napraw rozrzadu wtryskow i pompy. Wiec jak uzywke to polecam 2.7.

PS: moj lada dzien przekroczy 230 tys km, wtryski ok, rozrzad nie grzechocze. Jedynie mrowienie na kierownicy juz wyczuwam ale to w koncu diesel.

igorw

Post autor: igorw » 06 lip 2013, 11:51

thrill7 pisze:dla 3.0 jest wiecej napraw rozrzadu wtryskow i pompy
Eeeee niech mnie ktoś poprawi, ale te same klamoty ma 2.7 co 3.0?

thrill7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 01 mar 2011, 03:42
Lokalizacja: Poznan

Post autor: thrill7 » 07 lip 2013, 20:41

Napisalem: 3.0 ma WIECEJ napraw co nie znaczy ze 2.7 nie ma ich wcale. Problem silnika 3.0 polega na tym ze ma o ok 25 % wieksza energie od 2.7 a roznica w pojemnosci wynosi 10%. Wiec silnik ma 15 % "sterydow" ktore szybciej go eksploatuja. Gdyby moc byla w obu silnikach proporcjonalna do ich poj i wytrzymalosci to 3.0 mialby ok 205 KM. A ma 224-240 w naszych a 6 tkach. Do tego styl jazdy polakow czyli wyscigi od tira do tira i silniki po przejechaniu w Polsce 150 tys km sa czesto ruina.

Ja mam samochod ze sporym przebiegiem na podstawie ktorego stwierdzam ze silnik 2.7 do 230 tys km nie robi mi ZADNYCH problemow.

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 08 lip 2013, 06:16

Mniej 2.7 przyjeżdża do serwisu, bo zwyczajnie jest ich dużo mniej, szczególnie w PL od 3.0 !

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 08 lip 2013, 07:41

thrill7,
Ja mam samochod ze sporym przebiegiem na podstawie ktorego stwierdzam ze silnik 2.7 do 230 tys km nie robi mi ZADNYCH problemow.
oj, czasem sprawia, ale nie jest to tragedia. <okok>

Najwiecej problemow sprawiaja te igielki i super zadbane od dziadka
:p ;p

michmik1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 19 lut 2012, 13:33
Lokalizacja: 3city

Post autor: michmik1 » 14 lip 2013, 11:42

Bo mało który 3.0 czy 2.7 ma w Polsce mniej niż 300-400tys km przebiegu. Oczywiście nie pisze o tym co pokazują liczniki.

OLOS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 24 gru 2012, 21:36
Lokalizacja: Olkusz

2.7 BPP

Post autor: OLOS » 18 mar 2014, 10:27

Mój ma przejechane 255K i tylko klapki do zrobienia. Nie sprawdzam jednak v max. I moze dlatego mam spokoj.

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 18 mar 2014, 14:08

OLOS, Jaki kotlet...

slas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 12 maja 2013, 14:53
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olkusz / małopolska

kotlet

Post autor: slas » 24 mar 2014, 15:49

Sam jesteś kotlet a potem płacz na forum ze padaka sie sypie.

BPP 2.7 179 KM

Post autor: BPP 2.7 179 KM » 24 mar 2014, 16:25

KL4K50N, slas, prośba o powstrzymanie się od docinków osobistych...

slas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 12 maja 2013, 14:53
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olkusz / małopolska

prosba

Post autor: slas » 25 mar 2014, 12:55

Mam nadzieję że to w obie strony działa.

Awatar użytkownika
tomciup
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 30 lip 2010, 20:26
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: TBG/Peterborough

Post autor: tomciup » 25 mar 2014, 23:35

Ja panowie mam 2.7 TDI Quattro tiptronic i jeżdze od ponad 2 lat. Obecnie już jest około 260tys. km. Przy zakupie problem był z jednym z cięgien na kolektorze, drugie już było po wymianie w serwisie. Sam ogarnąłem cięgno przy pomocy taśmy teflonowej i pomogło na ponad 1,5 roku. Teraz auto ma po prostu wyłączone obydwa kolektory i jest po remapie. Nic się nie dzieje tylko standardowy serwis, oleje i filtry. Co do spalania jestem bardzo zadowolony. Na trasie przy normalnej spokojnej jeździe jest poniżej 6l/100km.
Audi A6
https://a6klub.pl/viewtopic.php?t=40204
NIECH MOC BęDZIE Z WAMI

Slavo5657
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 07 wrz 2022, 21:49
Imię: Sławek
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szlembark

Re: [ BPP 2.7 179 KM] Doswiadczenia uzytkownikow z Audi 2.7 tdi

Post autor: Slavo5657 » 09 wrz 2022, 19:34

Witam posiadam audi a6 c6 allroad 2.7 tdi silnik BPP 183000 km ma przejechane udokumentowane
Zaczęło używać płynu hłodniczego na zewnątrz nie widać żadnego wycieku dolałem jeździłem znowu ubyło wszystko sprawdzone hłodnica egr sprawdzona była Ok ale i tak się jej pozbyłem zbiorniczek wymieniony na nowy bo może korek nie trzyma dalej nic

Pokazał się olej w płynie to hłodnica oleju mehanik twierdził wyjęta sprawdzona na szczelność i też Ok zero nieszczelności planowana podstawa filtra oleju bo tam się łącza kanały oleju i płynu dalej nic płynu ubywa
A w silniku nie zabardzo przybywało oleju
To została opcją uszczelka pod głowicą albo pęknięta głowica
Zrobione uszczelki pod oboma głowicami głowice sprawdzone na szczelność planowane rozrząd zmieniony na nowy cztery łańcuchy i cztery napinacze
Pompa wody wymieniona termostat nazbierało się tego
I po tyh szalonych wydatkach płynu jak ubywało tak ubywa dalej wczoraj po przejechaniu 160 km sprawdziłem wieczorem ile jest płynu było pomiędzy max a min rano pale auto a tu piszczy o płyn otwieram maskę a zbiorniczek pusty niebyło ani grama płynu wyjmuje bagnet od oleju jest pomiędzy max a min pod autem sucho
Pali na dotyk nie kopci nie szarpie tylko gdzie ten płyn jeszcze raz sprawdzę hłodnice oleju skrzyni bo ona jest wbudowana w hłodnicy płynu
Ma ktoś jakiś jeszcze inny pomysł bo mi się już kończą
Obstawiałem pęknięty blok silnika ale teraz oleju nie przybywa

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga