[ BPP 2.7 179 KM] Doswiadczenia uzytkownikow z Audi 2.7 tdi
- pama
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
czesc koledzy,
moje BPP 212k km. 99,5% autostrada
Wymienione:
rozrzad gora 155k km (na gwarancji)
prawa dziwgienka kolektora dostala luzu (naprawilem we wlasnym zakresie, ale jakims czasie pojawil sie zestaw naprawczy z AUDI, wiec wymienilem obie strony + czysczenie kolektora: 2x 9,89€dzwigienka + uszczelki pod kolektor etc ok 50€ + robocizna 500PLN) - 208k km
Poza tym nic. Nic i nic nie zepsulo sie
Acha.. kiedys mi woda z szyber dachu zle odplywala.. Wezyk i sprezarka.. zatkany lewy kanalik odplywowy.
Ze spalania jestem mega zadowolony. Oleju, plynow eksploatacyjnych nigdy nie dolewalem.
Moje zestawienie to FWD + manual. Na trasy w zasadzie najlepszy wybor dla tego silnika
Kazdemu polecam, kogo nie stac na 3.0TDI
moje BPP 212k km. 99,5% autostrada
Wymienione:
rozrzad gora 155k km (na gwarancji)
prawa dziwgienka kolektora dostala luzu (naprawilem we wlasnym zakresie, ale jakims czasie pojawil sie zestaw naprawczy z AUDI, wiec wymienilem obie strony + czysczenie kolektora: 2x 9,89€dzwigienka + uszczelki pod kolektor etc ok 50€ + robocizna 500PLN) - 208k km
Poza tym nic. Nic i nic nie zepsulo sie
Acha.. kiedys mi woda z szyber dachu zle odplywala.. Wezyk i sprezarka.. zatkany lewy kanalik odplywowy.
Ze spalania jestem mega zadowolony. Oleju, plynow eksploatacyjnych nigdy nie dolewalem.
Moje zestawienie to FWD + manual. Na trasy w zasadzie najlepszy wybor dla tego silnika
Kazdemu polecam, kogo nie stac na 3.0TDI
Nie chyba tylko napewno 2 litry wiecej w cyklu UZYTKOWYM/mieszanym. I nie w manualu tylko klasycznie: multitronic dla 2.7 i tip dla 3.0 wiec nie siej zametu.nikos pisze:
2 litry to chyba jak porównasz 3.0 tdi quattro tiptronic z 2.7 tdi ośką w manualu.
Ale takie porównanie jest bez sensu.
A i tak nie wiem czy przy identycznej jeÂździe wyjdą 2 litry.
Wg mnie +/- 1 litr max 1,5
Na autostradzie przy ok 140km/ha to jest roznica litra ale ile sie jezdzi A2 czy A4? Ja A2 jade raz w tygodniu z Poznania do Kola, reszta to miasto lub zwykle szosy i tam 3.0 zaczyna jesc dokladnie 2 l wiecej od 2.7.
Rozmawialem z mechanikiem w krotoski cichy w Poznaniu i mi mowil ze dla 3.0 jest wiecej napraw rozrzadu wtryskow i pompy. Wiec jak uzywke to polecam 2.7.
PS: moj lada dzien przekroczy 230 tys km, wtryski ok, rozrzad nie grzechocze. Jedynie mrowienie na kierownicy juz wyczuwam ale to w koncu diesel.
Napisalem: 3.0 ma WIECEJ napraw co nie znaczy ze 2.7 nie ma ich wcale. Problem silnika 3.0 polega na tym ze ma o ok 25 % wieksza energie od 2.7 a roznica w pojemnosci wynosi 10%. Wiec silnik ma 15 % "sterydow" ktore szybciej go eksploatuja. Gdyby moc byla w obu silnikach proporcjonalna do ich poj i wytrzymalosci to 3.0 mialby ok 205 KM. A ma 224-240 w naszych a 6 tkach. Do tego styl jazdy polakow czyli wyscigi od tira do tira i silniki po przejechaniu w Polsce 150 tys km sa czesto ruina.
Ja mam samochod ze sporym przebiegiem na podstawie ktorego stwierdzam ze silnik 2.7 do 230 tys km nie robi mi ZADNYCH problemow.
Ja mam samochod ze sporym przebiegiem na podstawie ktorego stwierdzam ze silnik 2.7 do 230 tys km nie robi mi ZADNYCH problemow.
- tomciup
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 30 lip 2010, 20:26
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: TBG/Peterborough
Ja panowie mam 2.7 TDI Quattro tiptronic i jeżdze od ponad 2 lat. Obecnie już jest około 260tys. km. Przy zakupie problem był z jednym z cięgien na kolektorze, drugie już było po wymianie w serwisie. Sam ogarnąłem cięgno przy pomocy taśmy teflonowej i pomogło na ponad 1,5 roku. Teraz auto ma po prostu wyłączone obydwa kolektory i jest po remapie. Nic się nie dzieje tylko standardowy serwis, oleje i filtry. Co do spalania jestem bardzo zadowolony. Na trasie przy normalnej spokojnej jeździe jest poniżej 6l/100km.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 07 wrz 2022, 21:49
- Imię: Sławek
- Moje auto: Allroad C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szlembark
Re: [ BPP 2.7 179 KM] Doswiadczenia uzytkownikow z Audi 2.7 tdi
Witam posiadam audi a6 c6 allroad 2.7 tdi silnik BPP 183000 km ma przejechane udokumentowane
Zaczęło używać płynu hłodniczego na zewnątrz nie widać żadnego wycieku dolałem jeździłem znowu ubyło wszystko sprawdzone hłodnica egr sprawdzona była Ok ale i tak się jej pozbyłem zbiorniczek wymieniony na nowy bo może korek nie trzyma dalej nic
Pokazał się olej w płynie to hłodnica oleju mehanik twierdził wyjęta sprawdzona na szczelność i też Ok zero nieszczelności planowana podstawa filtra oleju bo tam się łącza kanały oleju i płynu dalej nic płynu ubywa
A w silniku nie zabardzo przybywało oleju
To została opcją uszczelka pod głowicą albo pęknięta głowica
Zrobione uszczelki pod oboma głowicami głowice sprawdzone na szczelność planowane rozrząd zmieniony na nowy cztery łańcuchy i cztery napinacze
Pompa wody wymieniona termostat nazbierało się tego
I po tyh szalonych wydatkach płynu jak ubywało tak ubywa dalej wczoraj po przejechaniu 160 km sprawdziłem wieczorem ile jest płynu było pomiędzy max a min rano pale auto a tu piszczy o płyn otwieram maskę a zbiorniczek pusty niebyło ani grama płynu wyjmuje bagnet od oleju jest pomiędzy max a min pod autem sucho
Pali na dotyk nie kopci nie szarpie tylko gdzie ten płyn jeszcze raz sprawdzę hłodnice oleju skrzyni bo ona jest wbudowana w hłodnicy płynu
Ma ktoś jakiś jeszcze inny pomysł bo mi się już kończą
Obstawiałem pęknięty blok silnika ale teraz oleju nie przybywa
Zaczęło używać płynu hłodniczego na zewnątrz nie widać żadnego wycieku dolałem jeździłem znowu ubyło wszystko sprawdzone hłodnica egr sprawdzona była Ok ale i tak się jej pozbyłem zbiorniczek wymieniony na nowy bo może korek nie trzyma dalej nic
Pokazał się olej w płynie to hłodnica oleju mehanik twierdził wyjęta sprawdzona na szczelność i też Ok zero nieszczelności planowana podstawa filtra oleju bo tam się łącza kanały oleju i płynu dalej nic płynu ubywa
A w silniku nie zabardzo przybywało oleju
To została opcją uszczelka pod głowicą albo pęknięta głowica
Zrobione uszczelki pod oboma głowicami głowice sprawdzone na szczelność planowane rozrząd zmieniony na nowy cztery łańcuchy i cztery napinacze
Pompa wody wymieniona termostat nazbierało się tego
I po tyh szalonych wydatkach płynu jak ubywało tak ubywa dalej wczoraj po przejechaniu 160 km sprawdziłem wieczorem ile jest płynu było pomiędzy max a min rano pale auto a tu piszczy o płyn otwieram maskę a zbiorniczek pusty niebyło ani grama płynu wyjmuje bagnet od oleju jest pomiędzy max a min pod autem sucho
Pali na dotyk nie kopci nie szarpie tylko gdzie ten płyn jeszcze raz sprawdzę hłodnice oleju skrzyni bo ona jest wbudowana w hłodnicy płynu
Ma ktoś jakiś jeszcze inny pomysł bo mi się już kończą
Obstawiałem pęknięty blok silnika ale teraz oleju nie przybywa
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga