[A6 C6 ] 3.0 TDI Wymiana paska wielorowkowego i zębatego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Możesz kupić zestaw INA, ale osobiście wolę paski Conti, a rolki INA. Jeśli termostat działa prawidłowo, to nie ruszaj. U siebie mam prawie 200 tysięcy km więcej i nadal siedzi fabryczny termostat, więc nie ruszaj jak nie trzeba . Zamiennik nigdy nie będzie tak dobry jak oryginał. Bierz pompę HEPU, bo to mercedes wśród pomp, a raczej nie chcesz robić tego kolejny raz .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 520
- Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
- Imię: Przemo
- Moje auto: Q7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecinek
mat1234 proszę o pomoc i doradztwo.
Pękło mi koło pasowe i padło wszystko - ładowanie, wspomaganie, chłodzenie.
Możesz mi podać nr koła pasowego, rolek, pasków itp ? bo zastanawiam się czy jak już będzie mi mechanik wymieniał to koło czy kompletu nie zrobić mając na wierzchu wszystko ? VIN WAUZZZ4F3BN044707 zerwane koło ma numer 059105251AT - czy koło pasowe NTY będzie ok ? https://allegro.pl/oferta/kolo-pasowe-w ... 8510983921
Pękło mi koło pasowe i padło wszystko - ładowanie, wspomaganie, chłodzenie.
Możesz mi podać nr koła pasowego, rolek, pasków itp ? bo zastanawiam się czy jak już będzie mi mechanik wymieniał to koło czy kompletu nie zrobić mając na wierzchu wszystko ? VIN WAUZZZ4F3BN044707 zerwane koło ma numer 059105251AT - czy koło pasowe NTY będzie ok ? https://allegro.pl/oferta/kolo-pasowe-w ... 8510983921
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Zestaw paska wielorowkowego + pompy wody:
- pasek: 059903137AE
- napinacz: 059145201H
- rolka #1: 059903341J
- rolka #2: 059903341H x2
- pompa: 06E121018D
Zestaw paska zębatego:
- pasek: 059109119F
- rolka napinająca: 057109243M
- rolka: 03L109244D
Koło pasowe: 059105251DJ » CORTECO 80004350
Potrzebne są dwie takie same rolki #2 i dlatego w spisie jest x2. Koło pasowe kup Corteco, paski Contitecha, rolki/napinacze INA, a pompę wody HEPU.
[ Dodano: 2020-02-24, 21:35 ]
Podałem najnowsze oznaczenie koła pasowego, więc nie zdziw się, że jest inne niż obecnie zamontowane.
- pasek: 059903137AE
- napinacz: 059145201H
- rolka #1: 059903341J
- rolka #2: 059903341H x2
- pompa: 06E121018D
Zestaw paska zębatego:
- pasek: 059109119F
- rolka napinająca: 057109243M
- rolka: 03L109244D
Koło pasowe: 059105251DJ » CORTECO 80004350
Potrzebne są dwie takie same rolki #2 i dlatego w spisie jest x2. Koło pasowe kup Corteco, paski Contitecha, rolki/napinacze INA, a pompę wody HEPU.
[ Dodano: 2020-02-24, 21:35 ]
Podałem najnowsze oznaczenie koła pasowego, więc nie zdziw się, że jest inne niż obecnie zamontowane.
Re: [A6 C6 ] 3.0 TDI Wymiana paska wielorowkowego i zębatego
Witam. Można prosić o zestaw + pompa + pompa wspomagania do WAUZZZ4F66N078677
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 389
- Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
- Imię: Przemek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
Re: [A6 C6 ] 3.0 TDI Wymiana paska wielorowkowego i zębatego
Czy trzeba demontować przód żeby to wszystko wymienić, czy obędzie się bez?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [A6 C6 ] 3.0 TDI Wymiana paska wielorowkowego i zębatego
Wszystkie części masz podane w tym poście -> post939919.html#p939919 . Chcesz numer pompy wspomagania do swojego auta? Jeślli tak, to ma ona numer 4F0145155A i używana pasuje od każdego przedliftowego 2.7/3.0 TDI.
Obejdzie się bez zdejmowania przodu. Część można wyjąć dołem, a część górą. Jedynie pompa wody nie chce wyjść od tak i trzeba demontować pasek zębaty od pompy CR, bo brakuje kilku cm. Oczywiście po odsunięciu przodu byłoby o wiele łatwiej, ale nie jest to potrzebne.
Re: [A6 C6 ] 3.0 TDI Wymiana paska wielorowkowego i zębatego
Obejdzie się bez zdejmowania przodu. Część można wyjąć dołem, a część górą. Jedynie pompa wody nie chce wyjść od tak i trzeba demontować pasek zębaty od pompy CR, bo brakuje kilku cm. Oczywiście po odsunięciu przodu byłoby o wiele łatwiej, ale nie jest to potrzebne.
[/quote]
Ja bym polecał zdjęcie przodu . Dlaczego ? Wymienailem rolki, pasek i termostat. Jedna srubka od termostatu mi się obrobiła (były już zardzewiałe) , męczyłem kilka godzin , kombinowałem . A tak w ciągu ok. 30 minut mamy odkręcony przód i wszystko wymieniamy w kolejne 30 . Rolki można dokecić wygodnie kluczem dyno, posprawdzać resztę . Oczywiście każdy robi jak uważa, ale jeśli nie wymienisz w ciągu 1-2h - nie warto walczyć dalej lepiej zrzucać przód
Po całej robocie byłem wqu.. na siebie ,że od razu nie odkręciłem przodu -po prostu straciłem wiecej czasu i w komplecie dłonie całe podrapane z braku dostępu
Na koniec dodam ,że termostat Gates wytrzymał 3 lata i mam znowu do wymiany - tym razem kupuję ORI . Wtedy gates kosztował 150 , a ORI 250.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [A6 C6 ] 3.0 TDI Wymiana paska wielorowkowego i zębatego
Napisałem, że da się bez ściągania przodu, ale oczywiście z odsuniętym przodem jest o wiele łatwiej .
Re: [A6 C6 ] 3.0 TDI Wymiana paska wielorowkowego i zębatego
mat1324 pisze: ↑24 sie 2020, 21:59Wszystkie części masz podane w tym poście -> post939919.html#p939919 . Chcesz numer pompy wspomagania do swojego auta? Jeślli tak, to ma ona numer 4F0145155A i używana pasuje od każdego przedliftowego 2.7/3.0 TDI.
Dzięki wielkie. Przód zrzucony i wszystko w jeden dzień wymienione. Dodatkowo wymieniłem koło pasowe bo już 37km
Obejdzie się bez zdejmowania przodu. Część można wyjąć dołem, a część górą. Jedynie pompa wody nie chce wyjść od tak i trzeba demontować pasek zębaty od pompy CR, bo brakuje kilku cm. Oczywiście po odsunięciu przodu byłoby o wiele łatwiej, ale nie jest to potrzebne.
Re: [A6 C6 ] 3.0 TDI Wymiana paska wielorowkowego i zębatego
Jakby ktoś potrzebował mam do sprzedania nowy , polecany na forum jako najlepsze polaczenie CONTITECH + INA
Zestaw paska zębatego pompy :
- pasek: 059109119D -> CONTITECH CT1094
- rolka napinająca: 059109243P -> INA 531077610
Zapłaciłem 250 160 z wysyłką do paczkomatu - oczywscie dokładam dokument zakupu - po prosu zanim zabrałem się za wymiane minęło 14 dni i nie mogę już zwrócić ....
Przy wymianie pompy wody , termostatu i innych dupereli chciałem wymienić także napęd pompy - okazało się ,że ktos przedemna już to zrobił i bez sensu było wymienić nowe na nowe
Wiem,wiem jest dział - sprzedam - ale tutaj temat bardzo powiazany i koledzy szukaja
Zestaw paska zębatego pompy :
- pasek: 059109119D -> CONTITECH CT1094
- rolka napinająca: 059109243P -> INA 531077610
Zapłaciłem 250 160 z wysyłką do paczkomatu - oczywscie dokładam dokument zakupu - po prosu zanim zabrałem się za wymiane minęło 14 dni i nie mogę już zwrócić ....
Przy wymianie pompy wody , termostatu i innych dupereli chciałem wymienić także napęd pompy - okazało się ,że ktos przedemna już to zrobił i bez sensu było wymienić nowe na nowe
Wiem,wiem jest dział - sprzedam - ale tutaj temat bardzo powiazany i koledzy szukaja
Ostatnio zmieniony 02 mar 2021, 21:37 przez barteklca, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 mar 2010, 06:21
- Imię: Wlodek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [A6 C6 ] 3.0 TDI Wymiana paska wielorowkowego i zębatego
mat1324 pisze: ↑24 sie 2020, 21:59Wszystkie części masz podane w tym poście -> post939919.html#p939919 . Chcesz numer pompy wspomagania do swojego auta? Jeślli tak, to ma ona numer 4F0145155A i używana pasuje od każdego przedliftowego 2.7/3.0 TDI.
Obejdzie się bez zdejmowania przodu. Część można wyjąć dołem, a część górą. Jedynie pompa wody nie chce wyjść od tak i trzeba demontować pasek zębaty od pompy CR, bo brakuje kilku cm. Oczywiście po odsunięciu przodu byłoby o wiele łatwiej, ale nie jest to potrzebne.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Czesc Mat1234
podalbys prosze oznaczenia paskow i rolek oraz pompy wody (komplet ) do
WAU ZZZ 4F0 9N0 52 385
chodzi mi o solidne zamienniki
dziekuje z gory
wlodek
ps robisz dobrą robotę
wlodek
wlodek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [A6 C6 ] 3.0 TDI Wymiana paska wielorowkowego i zębatego
Zestaw paska wielorowkowego + pompy wody:
- pasek: 059903137AE -> CONTINENTAL CTAM 6PK2498
- napinacz: 059145201F -> INA 534 0356 10
- rolka #1: 059903341J -> INA 532 0160 10
- rolka #2: 059903341H x2 -> INA 532 0557 10 x2
- pompa: 06E121018D -> HEPU P582
Zestaw paska zębatego:
- pasek: 059109119F -> CONTINENTAL CTAM CT1131
- rolka napinająca: 057109243M -> INA 531 0776 10
- rolka: 03L109244D -> INA 532 0161 10
Masz auto z początku poliftowej produkcji (kwiecień 2009) i przez to jest inne oznaczenie napinacza paska wielorowkowego, ale w zamienniku jest to samo. Wymianę można wykonać bez demontażu całego przodu. Wiem, bo już to przerabiałem u siebie. Paski mogą być jeszcze pod starą nazwą marki, czyli Contitech. Oczywiście można szukać gotowych zestawów, np. od INA itp.
- pasek: 059903137AE -> CONTINENTAL CTAM 6PK2498
- napinacz: 059145201F -> INA 534 0356 10
- rolka #1: 059903341J -> INA 532 0160 10
- rolka #2: 059903341H x2 -> INA 532 0557 10 x2
- pompa: 06E121018D -> HEPU P582
Zestaw paska zębatego:
- pasek: 059109119F -> CONTINENTAL CTAM CT1131
- rolka napinająca: 057109243M -> INA 531 0776 10
- rolka: 03L109244D -> INA 532 0161 10
Masz auto z początku poliftowej produkcji (kwiecień 2009) i przez to jest inne oznaczenie napinacza paska wielorowkowego, ale w zamienniku jest to samo. Wymianę można wykonać bez demontażu całego przodu. Wiem, bo już to przerabiałem u siebie. Paski mogą być jeszcze pod starą nazwą marki, czyli Contitech. Oczywiście można szukać gotowych zestawów, np. od INA itp.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga