Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 ] 3.0 TDI Wymiana paska wielorowkowego i zębatego

Silniki wysokoprężne
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 lis 2019, 20:55

Przy zmianie paska oraz rolek nie trzeba zdejmować zderzaka :). Wszystko da się zrobić od spodu oraz niektóre rolki od góry.

Dachu45
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 12 lis 2019, 18:50
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Dachu45 » 28 lis 2019, 12:43

Mam takie pytanie ile wytrzymuje pasek zębaty na pompie CR bo u mnie nie ma na pasku ani jednego zęba. Co może być przyczyną tego że ich nie ma.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 lis 2019, 18:00

Spoooooory przebieg albo założony chiński "sznurek" (czyt. pasek) :).

Dachu45
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 12 lis 2019, 18:50
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Dachu45 » 28 lis 2019, 19:44

Aktualnie. Ma 260tysiecy i nie był. Wymieniany nigdy

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 lis 2019, 20:31

W takim razie wymień i tyle :). Numery znajdziesz w temacie, a jak chcesz mieć pewność, to podaj lub wyślij na PW numer VIN.

oksy23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 09 lip 2016, 16:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: oksy23 » 19 sty 2020, 09:56

Do mat1324:
Słuchaj mam pytanko u mnie słychać piszczenie przy maksymalnym skręcaniu kół, i patrzyłem to ten pasek jest delikatnie nadpęknięty więc skoro mam 290 tyś i auto od nowości w rodzinie to pewnie czas na wymianę pasków i rolek. Widziałem że dopasowujesz części po VIN-ie więc czy jest szansa również do mojej a6 tki taki zestaw uzyskać oraz mam pytanie z jaką siłą muszą być te rolki dokręcone ? Czy warto poza paskami i rolkami wymienić coś jeszcze z tego osprzętu?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 sty 2020, 11:13

Jest to piszczenie paska czy jednak pompy wspomagania? Przy takiej wymianie warto wymienić również pompę wody, bo będzie do niej łatwy dostęp. Podaj numer VIN albo podeślij na PW, to dopasuję numery.

oksy23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 09 lip 2016, 16:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: oksy23 » 19 sty 2020, 16:23

WAUZZZ4F77N136801

Z tego co temat przeczytałem to wymiana rolek i pasków to nie lot w kosmos wiec myśle że sobie poradzę tylko jakbyś znał może moment dokręcania rolek byłoby to pomocne.
A co do tej pompy wody to wymiana jest w stopniu trudności ????
I jeśli chodzi i pompę ABS miałem taka sytuacje dwa lata temu że było sucho w zbiorniku wyrównawczym i dolałem czegokolwiek na Orlenie i temat jakoś olałem może warto byłoby zacząć od wymiany tej mikstury z Orlenu na prawidłowy olej ;) jak się znasz przyjmę każdą sugestię ;)
PS czy do demontażu pompy wody muszę zdjąć pas przedni ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 sty 2020, 22:21

Zestaw paska wielorowkowego + pompy wody:
- pasek: 059903137P -> CONTITECH 6PK2460
- napinacz: 059145201F -> INA 534035610
- rolka #1: 059903341J -> INA 532016010
- rolka #2: 059903341H -> INA 532055710
- pompa: 06E121018A -> HEPU P582

Zestaw paska zębatego:
- pasek: 059109119D -> CONTITECH CT1094
- rolka napinająca: 059109243P -> INA 531077610

Paski mogą być też sygnowane nowszą nazwą firmy, czyli Continental. Po zdjęciu paska pompa wody jest łatwo dostępna, ale jej koło najlepiej poluzować, gdy jest jeszcze pasek, bo jest zaparcie, a nie kręci się razem z pompą. Najlepiej wymienić również pasek od pompy CR, ponieważ inaczej pompa wody nie wyjdzie górą. Nie trzeba zdejmować przedniego pasa.

Poniżej masz schemat z momentami dokręcania śrub. Rolki z numerem 20 nie masz.
https://www.dropbox.com/s/seoub142p2ydi ... %20TDI.pdf

[ Dodano: 2020-01-19, 22:21 ]
Jeśli chodzi o pompę wspomagania, a nie ABS jak napisałeś, to wymień dwa razy płyn, aby dobrze przepłukać układ. Zastosuj mineralny FEBI i będzie dobrze.

oksy23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 09 lip 2016, 16:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: oksy23 » 20 sty 2020, 09:46

Ok dziękuje za pomoc :) :)

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 24 sty 2020, 08:11

Zrywa mi pasek wielorowkowy co 1000 km :/ ktoś ma podobne doświadczenia?

barteklca
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 26 lis 2015, 08:46
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: barteklca » 24 sty 2020, 22:55

mas0n pisze:Zrywa mi pasek wielorowkowy co 1000 km :/ ktoś ma podobne doświadczenia?
Mi zerwało pasek - wymieniłem na nowy conti . Kilka tysięcy ...zerwało rolkę odwracającą .
Kilka tysięcy i urwało się koło pasowe/tłumik drgań skrętnych . Guma się zerwała i rozdzieliło się na dwa kawałki .
Po wymianie na nowe Corteco jeżdżę dwa lata i nic się nie dzieje . Może być jakiś trop .
Lub auto po "dzwonku" i coś jest krzywo i będzie zrywać cały czas :|

oksy23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 09 lip 2016, 16:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: oksy23 » 29 sty 2020, 18:08

Do mat1324 Zestaw paska wielorowkowego + pompy wody:
- pasek: 059903137P » CONTITECH 6PK2460
- napinacz: 059145201F » INA 534035610
- rolka #1: 059903341J » INA 532016010
- rolka #2: 059903341H » INA 532055710
- pompa: 06E121018A » HEPU P582

Zestaw paska zębatego:
- pasek: 059109119D » CONTITECH CT1094
- rolka napinająca: 059109243P » INA 531077610

Paski mogą być też sygnowane nowszą nazwą firmy, czyli Continental. Po zdjęciu paska pompa wody jest łatwo dostępna, ale jej koło najlepiej poluzować, gdy jest jeszcze pasek, bo jest zaparcie, a nie kręci się razem z pompą. Najlepiej wymienić również pasek od pompy CR, ponieważ inaczej pompa wody nie wyjdzie górą. Nie trzeba zdejmować przedniego pasa.

Poniżej masz schemat z momentami dokręcania śrub. Rolki z numerem 20 nie masz.
https://www.dropbox.com/s...%20V6%20TDI.pdf

[ Dodano: 2020-01-19, 22:21 ]
Jeśli chodzi o pompę wspomagania, a nie ABS jak napisałeś, to wymień dwa razy płyn, aby dobrze przepłukać układ. Zastosuj mineralny FEBI i będzie dobrze.


... bo jakoś się jeszcze nie zabrałem...
ten zestaw o którym mi napisałeś zawiera też ten pasek CR czy tam są łącznie 3 paski wolę zapytać zanim rozkręca i okaże się że czegoś nie kupiłem :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 sty 2020, 18:17

Są dwa paski :). Jeden wielorowkowy, który napędza pompę wspomagania, pompę wody, sprężarkę klimatyzacji i alternator, a drugi jest zębaty, który napędza tylko pompę CR.

oksy23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 09 lip 2016, 16:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: oksy23 » 29 sty 2020, 18:46

O widzę, że jesteś dzięki za odpowiedź tak myślałem, ale wolałem się upewnić zacząłem szukać części na serwisie aukcyjnym są porobione zestawy np. do tego CR jest zestaw firmy INA
https://allegro.pl/oferta/zestaw-rozrza ... 8749873956
ale z przesłanego przez Ciebie opisu wynika, że pasek jest Contitech, a rolka INA czy to ma znaczenie ? Czy muszę osobno szukać ?
I jak już piszę :) kolega czyt. mechanik powiedział, że warto wymienić również termostat, ale czy faktycznie jakoś go wymienia co jakiś czas ? Auto mam od nowości i ma 294 tysiące, ale termostat jak chodził tak chodzi :)

[ Dodano: 2020-01-29, 18:46 ]
A to jeszcze jedna moja wątpliwość pompa SKF która jest tańsza o 100 zł od Hepu też da radę czy lepiej kupić ten oryginał ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga