Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 ] 3.0 TDI Wymiana paska wielorowkowego i zębatego

Silniki wysokoprężne
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 sie 2019, 23:11

Nie robi mi różnicy, że nie jest to A6. Wszystko i tak dopasowuję po numerze VIN, więc nie ma problemu.

[ Dodano: 2019-08-13, 23:11 ]
Zestaw paska wielorowkowego:
- pasek: 059903137AE » CONTINENTAL CTAM 6PK2498 (lub starsza nazwa CONTITECH)
- rolka #1: 059903341J » INA 532 0160 10
- rolka #2 x2: 059903341H » INA 532 0557 10
- napinacz: 059145201F » INA 534 0356 10

Zestaw paska zębatego:
- pasek: 059109119F » CONTINENTAL CTAM CT1131
- rolka: 03L109244D » INA 532 0161 10
- napinacz: 059109243P » INA 531 0776 10

Pompa wody: 06E121018D » HEPU P582

Palit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 16 cze 2019, 00:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Palit » 14 sie 2019, 00:32

mat1324 pisze:Zestaw paska wielorowkowego:
- pasek: 059903137AB » CONTITECH 6PK2460 (możesz znaleźć nowszą nazwę firmy, czyli CONTINENTAL CTAM)
- rolka #1: 059903341J » INA 532 0160 10
- rolka #2: 059903341H » INA 532 0557 10
- napinacz: 059145201F » INA 534 0356 10

Sam pasek wymienisz od dołu, bo od góry będzie ciężko wsadzić ręce. Trzeba się jednak zastanowić dlaczego pękł <mysli> .
:p.
Dzięki wielkie.
Dla potomnych:
Części dostałem na miejscu w KTD, wyszły jakoś około 190zł.
Od dołu nie udało się mechanikowi podejść, powiedział, że ręki nie wsadzi (nie wiem, czemu - może przez "wzmocniony zderzak"). Rozebrał cały przód i operacja zajęła mu około 5-6 godzin. Zapłaciłem 250 zł za całą robociznę :)

Polecam jak ja od razu wszystko wymienić i nie cebulić kupując jedynie pasek. U mnie powodem jego zniszczenia były mocno zużyte rolki i napinacz. Spadł, wkręcił się w inne elementy i go rozszarpało :P

Wyszło jedynie czemu klima przestała działać.
chłodnica klimy podobno zawalona i jakiś rozwalony "przewód" przy lewym reflektorze.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 sie 2019, 15:27

Rozumiem, że wszystko pasowało? W sumie nie mogło być inaczej ;p.

Awatar użytkownika
kkarol16
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 04 maja 2013, 11:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kkarol16 » 04 wrz 2019, 12:14

Przeczytałem cały temat a nikt nie napisał jak wymienić ten pasek wielorowkowy, jak naciągnąć napinacz itp? u mnie pasek się rozleciał w strzępy ale nie wiem czego to była przyczyna czy że był stary i nie wymieniany od nowości czy wina rolki lub napinacza?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 04 wrz 2019, 13:57

Już wrzucam :). Nie trzeba ustawiać napinacza, ponieważ jest on automatyczny. Wszystko robi się bez zdejmowania przodu. Część od spodu, a część od góry. U siebie masz wersję z dodatkową rolką.

https://www.dropbox.com/s/vo455hk3ko1dn ... %20TDI.rar

Pasek mogło rozerwać ze starości albo jakaś rolka jest już zużyta (dokładnie łożysko) i jest przekrzywiona. Sprawdź czy wszystkie rolki i koła pasowe są proste.

Awatar użytkownika
kkarol16
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 04 maja 2013, 11:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kkarol16 » 14 wrz 2019, 10:45

mat1324 miałeś rację, krzywa była rolka napinacza, a dokładniej cały napinacz był krzywy wybiło go w tej tuleji co jest sruba przykrecony do silnika i byl wykrzywiony dosyc sporo. dzieki i pozdr

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 wrz 2019, 12:38

<lol>

ollyon86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 337
Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
Imię: olyon86
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2017
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ollyon86 » 10 lis 2019, 17:57

Powiedzcie czy przy operacji wymiany wszystkich rolek itp, jest sens wymieniać koło pasowe ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 lis 2019, 19:56

Jeśli wygląda na dobre, to nie, bo to droga impreza :).

ollyon86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 337
Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
Imię: olyon86
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2017
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ollyon86 » 10 lis 2019, 20:10

Koło wygląda ok więc zostawię, nie chcę się pchać niepotrzebnie w koszty. Z tego co patrzyłem to Corteco około 600 zl :( o oryginalnym nawet nie wspomnę :)

michal_sk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 18 kwie 2017, 00:39
Lokalizacja: JC

Post autor: michal_sk » 13 lis 2019, 15:53

ollyon86 pisze:Koło wygląda ok więc zostawię, nie chcę się pchać niepotrzebnie w koszty. Z tego co patrzyłem to Corteco około 600 zl :( o oryginalnym nawet nie wspomnę :)
U mnie koło przejechało ok 190 tys.
Wymieniłem cały osprzęt paska łącznie z napinaczem mimo, że był niby dobry i po ok 1-1,5tys. km rozleciało się koło pasowe.

ollyon86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 337
Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
Imię: olyon86
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2017
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ollyon86 » 13 lis 2019, 17:56

Koło kupowałeś nowe w ASO czy zamiennik? Ja mam na tą chwilę przebieg 250 tyś i Koło wygląda ok, zastanawiałem się nad wymianą profilaktyczną , aby za jednym zamachem wszystko wymienić i nie wracać za parę miesięcy do mechanika na wymianę samego Koła , w dodatku za robotę mechanikowi też wtedy zapłacić.

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 499
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 13 lis 2019, 20:52

ollyon86 pisze:Koło kupowałeś nowe w ASO czy zamiennik?
Corteco to b. dobry zamiennik.
Usterka tego elementu (jeśli od nowości nie był wymieniany) jest nieunikniona. W moim aucie wysiadło przy 250 tys. przebiegu. Nie jestem zwolennikiem wymiany "na zapas" ale w tym przypadku, gdzie przy wymianie wielorowkowego i podzespołów masz już wszystko "na wierzchu", a zakres prac jest spory (demontaż zderzaka, lamp, pas przedni z chłodnicą odsunięty) mocno brałbym pod uwagę wymianę koła pasowego.
Jego awaria w trasie przysporzyć może więcej kosztów, aniżeli wydatek na nowe koło, teraz przy wymianie paska wielorowkowego.

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 13 lis 2019, 21:09

w poprzednim BMK miałem na budziku 337 tys choć sadzę ze było wiecej na kołach jakieś x2
koło ori
Obecnie w nowym nabytku 300 tys i tutaj sadze ze jest przebieg ori no moze +30 tyś koło ori

michal_sk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 18 kwie 2017, 00:39
Lokalizacja: JC

Post autor: michal_sk » 13 lis 2019, 23:01

U mnie rozwulkanizowało się i koło z gumą spadło z części przykręconej do wału.

Przy zakładaniu paska miałem wrażenie, że nowy napinacz jest dużo sztywniejszy od starego i któż wie czy nie skrócił żywota tego koła.

Nowe założyłem SNR

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga