Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Silniki wysokoprężne
konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: konradkry77 » 29 lis 2020, 20:09

Zaraz odpowiem ci na twoje pytanie lecz najpierw pokaż log z biegu jałowego 13 i 14 i podczas jazdy 13 i 14.

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 226
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: gozdzik77 » 29 lis 2020, 22:05

Mam w tej chwili pod ręką tylko z biegu jałowego log statyczny.
http://vaglogi.pl/log-013_014_022_42taMz.html
Wtryski były wymieniane na nowe ok 100 tyś km temu na te z końcówką BD.(nie żadne regenerowane tylko 6szt, nowych).
Auto nie dymi na postoju zapach spalin nie gryzie po oczach i nosie. Z autem nie ma żadnych technicznych problemów.
Tylko mam laga.
Dziś nie będe miał logów 13 i 14 z jazdy. Może w tygodniu mi się uda zlogować to wstawie.

tu są z grup 72 73 74
http://vaglogi.pl/log-072_073_074_5aBq2.html

a tu z grup 75 76 77
http://vaglogi.pl/log-075_076_9I4OZI.html

Konradkry77 postaraj się w wolnej chwili odpowiedzieć na pytanie które zadałem dwa posty wcześniej
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: konradkry77 » 29 lis 2020, 23:13

Na biegu jałowym tylko 5 ma korektę dodatnią ale moze to być przyczyną ze nadrabia za innymi wtryskami.
odnośnie długoterminowych to korekty dodatnie na drugim i trzecim polu. co oznacza ze brakuje im wydajności na ciśnieniach 800 i 1200 bar.
Czekam na logi, ważne nie butuj tylko delikatna jazda do 1500 obr.

Odnośnie twojego pytania:
1. Ciosu w plecy nie ma po prostu równo przyspiesza, wcześniej miałem wrażenie ze brakowało momentu, teraz zaczął zamiatać dupką ;)
2. Odnośnie przepływu i ciśnienia stosunek jest ok 2,2 do 2,3 wiec jest ok.
3. Im więcej paliwa tym więcej energii, i mamy czym napędzić turbo, trzeba tutaj pamiętać by AFR nie zeszło poniżej 15,5 - 16 bo będzie puszczać bąka.
4. To ze producent podlewa mało to dlatego by normy trzymał, pamiętaj, ze coolery są czyste, katy nie zawalone, i jakoś sobie to lata.

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 226
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: gozdzik77 » 30 lis 2020, 18:41

Zrobiłem logi gr. 13 i 14 na wolnych obrotach, 4 bieg przy 1500 obr i 2000obr. oraz dynamiczny od 1500-3400obr (są w linku umieszczone jeden pod drugim dodatkowo jest jeszcze 023 (ciśnienie na listwie i obroty)
http://vaglogi.pl/log-013_014_022_9pbA0KQ.html

Zrobiłem jeszcze kilka innych logów dynamicznych i zastanawia mnie gr.035 gdzie są temperatury. Jest tam Temperatura spalin przed turbosprężarką (2 kolumna) i ta temperatura jest jakaś dziwnie niska, nie przekracza 200 stopni (auto dobrze rozgrzane, na dworze ok.3 stopni) Czy tak powinno być? Chociaż chyba im niższa temp. tym lepiej - tłoki się nie stopią. Limiter jest chyba ustawiony na ok 800 stopni.
http://vaglogi.pl/log-003_011_035_dOLGI9.html

A tu zobacz jakie są dawki w 001 przy logu dynamicznym na fabrycznym sofcie. Więc pewnie dlatego z dołu słabo jedzie.
http://vaglogi.pl/log-001_007_035_R5fRmU.html
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: konradkry77 » 30 lis 2020, 23:13

Tak jak sądziłem korekty na plus co oznacza ze wtryski nie wyrabiają wydajnościowo z loga widać raz piąty raz 6 .
Z koeekt długoterminowych mozna potwierdzić te przypuszczenia. No tabene miałem podobnie
Odnosnie temperatur patrzysz na lambde czujnik egt jest zaraz przed turbo. Nie pamiętam niestety który to blok. Przy butowaniu temperatura tam szybko do 600 stopni leci
Takie to moje przypuszczenia.
Wyryski piezo maja kilka parametrów ve vl jedne odpowiadaj za bieg jalowy drugie za max obciążenie dochodzi jeszcze pojemność pakietu jest tego trochę.
Na dobrym.sprzeciw sa w stanie je pomierzyć.
Robilem to w poprzedniej a6 trochę mnie przetrenowala w tym temacie.

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 226
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: gozdzik77 » 01 gru 2020, 09:50

Tak jak piszesz zeby mieć pewność co do wtrysków to trzeba by było je wyciągnąć i sprawdzić na odpowiedniej maszynie testowej Boscha.-Czy one mają główny wpływ na laga?
Ale pytanie jest takie czy w moim przypadku największym problemem nie jest fabryczny soft który jest bardzo "pro ekologiczny żeby spełniać normy emisji - tak jak było mówione wcześniej" chodzi o za małe zadane dawki paliwa przy określonych obrotach i ewentualne większe zadane doładowanie turbo i wysterowanie nastawnika turbiny tak by turbo mogło bardziej " agresywnie" startować?
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: konradkry77 » 01 gru 2020, 14:33

Dla twojego pierwszego pytania - tak nie dają tyle paliwa ile powinny i tu jest problem
dla drugiego pytania, katalogowo silniki te maja 450 Nm od 1500 obrotów. wartości na programie są tak dobierane by to osiągnąć, wiec teraz brakuje energii nie ma doładowania
co do bloku 01, nie ma co go w ten sposób interpretować
dlaczego, musisz spojrzeć na blok 08 i zacząć od mapy dymu, bo to ona determinuje co się pokaże na dawce paliwa przy pełnym bucie.

Dodano po 3 minutach 16 sekundach:
dla twojej sytłacji podmienił bym dwa wtryski 2 i 6 bo tam są największe plusy. jak byż zrobił log od 1000 do 1500 se spokojnej jazdy na 3 lub 4 biegu by było coś wiecej widać.

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 226
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: gozdzik77 » 01 gru 2020, 17:22

konradkry77 pisze:
01 gru 2020, 14:36

co do bloku 01, nie ma co go w ten sposób interpretować
dlaczego, musisz spojrzeć na blok 08 i zacząć od mapy dymu, bo to ona determinuje co się pokaże na dawce paliwa przy pełnym bucie.
Ok.Czy ja dobrze to rozumiem że mapa dymu (ostatnia 4 kolumna w gr.008 tak ?) ma wpływ na dawkę paliwa jaką jest zasilany silnik przy określonych obrotach i obciążeniu w danej chwili? Myślałem że dawka paliwa jest inaczej wyliczana dlatego dopytuje.
Czyli z tego mógłby brać się lag że tak a nie inaczej jest napisany program przez fabrykę?
Czyli w dużym skrócie "podnosząc z głową" tą mapę dymu zwiększa się dawka paliwa co daje więcej energii w spalinach żeby napędzić turbinę? (taki mój skrót myślowy bo zdaję sobie sprawę że nie tylko dawka paliwa się zmienia ale jeszcze inne parametry)

Jak myślisz czy te 2 wtryski mają tak znaczący wpływ na mój problem (laga)? Silnik pracuje bardzo ładnie nic nie kopci ani na wolnych obrotach ani pod obciążeniem, nic nie szarpie, nie przerywa. Po prostu praca jest taka jak być powinna.
Czy można by było spróbować zrobić nową mapę, bez wymiany tych 2 wtrysków( nie ukrywam że to dodatkowe 2000zł na nowe wtryski, których wolał bym nie wydawać na nie)?
Czy dobrze napisany soft zmienił by odczucia na dupochamowni :) ?
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: konradkry77 » 01 gru 2020, 21:59

System jest bardziej zlozony
W grupie 8 masz 3 ograniczniki
Zadanie kierowcy
Ogranicznik momentu
Ogranicznik dymu
Kierowca chce dużo
Syerownik po ograniczniku momentu sprawdza czy tyle mozna
A Ogranicznik dymu czy jest to ekologiczne by było ekologiczne musi być dużo powietrza afr na poziomie 17 18.
Życzę nie kierowcy jest ograniczane na dzin dobry przez ogranicznik momentu jego charakterystyka jest podobna do charakterystyki przebiegu momentu obrotowego silnika
Wiec sterownik patrzy czy mamy tyle powietrza by podlac paliwem i jeżeli powietrza nie ma nie podlewa by nie zakopcic za bardzo.
Dodatkowo do tego mamy odczyt z lambda i temperaturę egt ktora tez nas moze przyciąć.
Co do programu zawsze coś mozna zrobić ale efektu moze nie być.
Masz czym zczytac sterownik ??

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 226
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: gozdzik77 » 02 gru 2020, 07:37

konradkry77 pisze:
01 gru 2020, 21:59

Sterownik po ograniczniku momentu sprawdza czy tyle mozna

Masz czym zczytac sterownik ??
Niestety nie mam czym zczytać sterownika. Mam tylko VCDS i kabel do niego, ale tym to się nie zczyta? Jaki zestaw byłby potrzebny do zczytania (jak byś miał linka to bym prosił)

Czy ogranicznik dymu (w gr. 008) ma na stałe wpisane parametry w mapie czy te wartości sa zmienne? (zakładając że pedał gazu wciśnięty jest na maxa np. podczas przyspieszania)
Patrząc na te logi z gr. 008 to mnie ogranicza, ogranicznik dymu? Bo ogranicznik momentu jest dużo wyższy od ogranicznika dymu w zakresie od 1300-2000obr? Czy coś innego wpływa na to że ograniczik dymu ma niskie wartości w tych zakresach obrotowych?
http://vaglogi.pl/log-011_008_022_3Ay5co9.html
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: konradkry77 » 02 gru 2020, 12:48

Nie czytasz co piszę
ogranicznik dymu zależny jest od powietrza dostarczonego
jak go brakuje to pozwala na tyle ile ma wpisane by zachować odpowiednie AFR, jak nie ma powietrza to nie puści więcej

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 226
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: gozdzik77 » 02 gru 2020, 12:54

ok. rozumiem tylko z czego ma się wziąć powietrze doładowane jak jest mało energii z paliwa żeby napędzić turbo? co z czego wynika? i co ma główny priorytet? Bo gaz jest w podłodze.
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r

tomek414
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 10 sty 2012, 08:48
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: 3.0 TDI brak mocy

Post autor: tomek414 » 11 sty 2021, 17:40

Witam. Mam problem z mocą, otóż czasami, kiedy auto stoi kilka godzin na zimnie, po odpaleniu nie ma mocy i zapala się sprężynka od świec żarowych. Kiedy zgaszę i ponownie odpalę samochód, problem znika i wszystko działa do momentu kiedy auto znowu postoi kilka godzin na chłodzie. Problem pojawia się tylko w zimne dni i to nie zawsze. Proszę o podpowiedź gdzie szukać usterki.

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 226
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: gozdzik77 » 11 sty 2021, 18:34

Sprawdzałeś komputerem jakie Ci się generują błędy ? Bez diagnostyki np. VCDS-em niczego się nie dowiesz.
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r

Daniel2411
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 01 paź 2020, 09:29
Imię: Daniel
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: 4WD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Krynica Zdroj

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: Daniel2411 » 07 mar 2021, 11:02

Witam. Po długiej nieobecności, ale są rzeczy ważne i ważniejsze. Od ostatniego postu czyli od listopada nic przy aucie nie robiłem oprócz olejów i klocków.
Tak jak konradky chciałeś zamieszczam logi z 13 i 14
Auto jezdzi super, bez porownania do tego co bylo (przejechane 30 tys) , aczkolwiek ze mam czas chciał bym rozpracować przyczynę nadal ospałego doładowania.
http://vaglogi.pl/log-011_013_014_cq2IJ1h.html

Dodano po 2 minutach 56 sekundach:
widze ze jeden wtrysk zaczał mieć dodatnią korektę co świadczy o jego mniejszej wydajności, ale po dodaniu gazu korekta spada

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga