3.0 TDI brak mocy do 2200obr
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 01 paź 2020, 09:29
- Imię: Daniel
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Krynica Zdroj
Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr
http://vaglogi.pl/log-011_13oyvt.html
http://vaglogi.pl/log-011_FdW08Ce.html
http://vaglogi.pl/log-011_1fdCi5.html
Tak to wygląda po wkręceniu śruby o jeden obrót , a tak wyglądało po wYkręceniu śruby o pól obrotu( nastawnik był już w skrajnym polożeniu)
http://vaglogi.pl/log-011_nR9e7e.html
Wydaje mi sie ze jest znacznie lepiej ale czy to jest to co ma być to nie wiem. Najśmieszniejsze jest to ze nie czuć żadnej turbo dziury i auto jest bardzo elastyczne nawet na 6 biegu
http://vaglogi.pl/log-011_FdW08Ce.html
http://vaglogi.pl/log-011_1fdCi5.html
Tak to wygląda po wkręceniu śruby o jeden obrót , a tak wyglądało po wYkręceniu śruby o pól obrotu( nastawnik był już w skrajnym polożeniu)
http://vaglogi.pl/log-011_nR9e7e.html
Wydaje mi sie ze jest znacznie lepiej ale czy to jest to co ma być to nie wiem. Najśmieszniejsze jest to ze nie czuć żadnej turbo dziury i auto jest bardzo elastyczne nawet na 6 biegu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr
Patrząc po logach rewelacji nie ma nadal turbina nie nadąża za żądaniem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr
Na marginesie ty masz a6 czy a4
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 01 paź 2020, 09:29
- Imię: Daniel
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Krynica Zdroj
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr
Możesz zamieścić logi z grupy 13 14 na biegu jałowym i przy jeździe do 1400 obrotów??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr
wiec po kilku miesiącach zabawy można powiedzieć ze temat braku momentu do 2200 obr został rozwiązany
w linku http://vaglogi.pl/log-011_008_001_4CQ7wAk.html logi
wiec reasumując
1. Korekta mapy,
2. zmiana ustawień na zmiennej geometrii przymknięcie żaluzji o pół obrotu,
3. wymiana 2 wtrysków - z uwagi na duże korekty dodatnie były na poziomie 15-26
jak widać z logów mapa dymu pozwala na 612 Nm juz przy 1600 obrotów
Mapa ograniczenia momentu ogranicza w tym miejscu do 570
Zostaje jeszcze pojechać na hamownie i potwierdzić zmiany poprzez pokazanie kresek ale dupo hamownia odczuwa różnicę.
przydało by się jeszcze przesunąć limiter powyżej 612Nm ale niestety nie mogę znaleźć ogranicznika który mnie ogranicza.
tutaj potrzebował bym wsparcia
PS: AFR nie jest pro ekologiczny, na szczęście jest pomiar EGT wiec w razie pałowania ograniczy moment do bezpiecznego.
PS2. w ciepłe dni przy 240 nie doszedłem do 810 stopni wiec nie jest źle.
w linku http://vaglogi.pl/log-011_008_001_4CQ7wAk.html logi
wiec reasumując
1. Korekta mapy,
2. zmiana ustawień na zmiennej geometrii przymknięcie żaluzji o pół obrotu,
3. wymiana 2 wtrysków - z uwagi na duże korekty dodatnie były na poziomie 15-26
jak widać z logów mapa dymu pozwala na 612 Nm juz przy 1600 obrotów
Mapa ograniczenia momentu ogranicza w tym miejscu do 570
Zostaje jeszcze pojechać na hamownie i potwierdzić zmiany poprzez pokazanie kresek ale dupo hamownia odczuwa różnicę.
przydało by się jeszcze przesunąć limiter powyżej 612Nm ale niestety nie mogę znaleźć ogranicznika który mnie ogranicza.
tutaj potrzebował bym wsparcia
PS: AFR nie jest pro ekologiczny, na szczęście jest pomiar EGT wiec w razie pałowania ograniczy moment do bezpiecznego.
PS2. w ciepłe dni przy 240 nie doszedłem do 810 stopni wiec nie jest źle.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 226
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr
konradkry77 brawo za wytrwałość!
Wyniki w logach rewelacyjne. Widziałem dużo logów silnika 3.0 ale czegoś takiego to nigdy żeby z dołu tak turbo wstawało jak mu mapa każe- rewelacja.
Czy po tych zabiegach auto nie dymi (masz dpf?) bo paliwa podlaleś sporo z dołu?
No teraz to pewnie wgniata w fotel dużo lepiej niż wcześniej. Program sobie sam robiłeś czy ktoś Ci robił?
Czy robiłeś coś z ciśnieniem paliwa na listwie bo jest wyższe od nominalnego o jakieś 200barów w zakresie do 2000obr.
Wrzuć logi z grupy 003.
Czy nie uważasz że największą robotę zrobiła tu korekta mapy?
Wyniki w logach rewelacyjne. Widziałem dużo logów silnika 3.0 ale czegoś takiego to nigdy żeby z dołu tak turbo wstawało jak mu mapa każe- rewelacja.
Czy po tych zabiegach auto nie dymi (masz dpf?) bo paliwa podlaleś sporo z dołu?
No teraz to pewnie wgniata w fotel dużo lepiej niż wcześniej. Program sobie sam robiłeś czy ktoś Ci robił?
Czy robiłeś coś z ciśnieniem paliwa na listwie bo jest wyższe od nominalnego o jakieś 200barów w zakresie do 2000obr.
Wrzuć logi z grupy 003.
Czy nie uważasz że największą robotę zrobiła tu korekta mapy?
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr
Odnośnie dymienia w lusterku nie widać zapewne cos tam zakurzy po rurze widać ze jest bogato
DPF - no cóż poprzednik się z nim pożegnał w dość konwencjonalny sposób, poszukuje kata z BMK by w miejsce dpf go zamontować, pusta pucha niestety ale dudni
tak jest lepiej ale cała para idzie w TIPA i co on odda tak to idzie, gdyby by to manual było by mocniej
tak soft jest robiony prze zemnie kilkanaście godzin pracy - by poznać mapy przesunięcia i jest efekt. w TIP jest problem 5 biegu trzeba znaleźć przełącznik by nie ograniczał na nim momentu. ogólnie EDC 16 jest w miarę proste. brakuje mi jeszcze limitera który ogranicza mnie do 612Nm. ale to już przy TIP to kosmetyka, więcej nie ma co podlewać.
Ciśnienie paliwa jest podniesione do 1660 bar, limiter ustawiony na 1680 bar. ma to na celu poprawienie rozpylania paliwa
Zmienione jest równie Duration dla ilości wtryskiwanego paliwa - z uwagi na wtryski, swoje km mają
co poprawiło znacząco wyniki to wymian 2 wtrysków.
przez przypadek zauważyłem ze korekty krótko terminowe na biegu jałowym były w okolicach +0,2 +0,5, a przy obciążeniu do 1400 obrotów korekty leciały o +1,5 +2,3 co świadczyło o ich mniejszej wydajności. tym tropem zaopatrzyłem się we wtryski i po podmianie korekty biegu jałowego zeszły do -0,2 -0,1 a przy obciążeniu na -0,3 , 0,00.
Efekt przeszedł moje oczekiwania.
oczywiście teraz dojdzie lekka modyfikacja z uwagi na to ze mam małego ower boosta wiec n75 będzie do modyfikacji i zmiana żądania dla turbiny, zbyt szybki wzrost żądania doładowania powoduje niepotrzebnego laga.
Do szczęścia przydało by się zmodyfikować soft w skrzyni podnosząc ciśnienia i zmienić strategię przełączania. to była by już bajka. Niestety nie dokopałem się do sprzętu którym można u nas aktualizować te sterowniki.
DPF - no cóż poprzednik się z nim pożegnał w dość konwencjonalny sposób, poszukuje kata z BMK by w miejsce dpf go zamontować, pusta pucha niestety ale dudni
tak jest lepiej ale cała para idzie w TIPA i co on odda tak to idzie, gdyby by to manual było by mocniej
tak soft jest robiony prze zemnie kilkanaście godzin pracy - by poznać mapy przesunięcia i jest efekt. w TIP jest problem 5 biegu trzeba znaleźć przełącznik by nie ograniczał na nim momentu. ogólnie EDC 16 jest w miarę proste. brakuje mi jeszcze limitera który ogranicza mnie do 612Nm. ale to już przy TIP to kosmetyka, więcej nie ma co podlewać.
Ciśnienie paliwa jest podniesione do 1660 bar, limiter ustawiony na 1680 bar. ma to na celu poprawienie rozpylania paliwa
Zmienione jest równie Duration dla ilości wtryskiwanego paliwa - z uwagi na wtryski, swoje km mają
co poprawiło znacząco wyniki to wymian 2 wtrysków.
przez przypadek zauważyłem ze korekty krótko terminowe na biegu jałowym były w okolicach +0,2 +0,5, a przy obciążeniu do 1400 obrotów korekty leciały o +1,5 +2,3 co świadczyło o ich mniejszej wydajności. tym tropem zaopatrzyłem się we wtryski i po podmianie korekty biegu jałowego zeszły do -0,2 -0,1 a przy obciążeniu na -0,3 , 0,00.
Efekt przeszedł moje oczekiwania.
oczywiście teraz dojdzie lekka modyfikacja z uwagi na to ze mam małego ower boosta wiec n75 będzie do modyfikacji i zmiana żądania dla turbiny, zbyt szybki wzrost żądania doładowania powoduje niepotrzebnego laga.
Do szczęścia przydało by się zmodyfikować soft w skrzyni podnosząc ciśnienia i zmienić strategię przełączania. to była by już bajka. Niestety nie dokopałem się do sprzętu którym można u nas aktualizować te sterowniki.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 226
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr
Co zrobiłeś pierwsze: mapę czy wtryski?
Pytam bo jestem ciekaw czy wtryski miały wpływ na efekt końcowy, czy na starych wtyskach też byś osiągnął takie wyniki.
Nie wiem czy coś Ci się uda zrobić softem w tej skrzyni, czytałem że te skrzynie niezbyt reagują na jakieś zmiany dopiero w A6 C7 przy S-tronicu można poszaleć z softem skrzyni i ciśnieniami (ale może się myle-tak słyszałem).
Czy jest tak że jak masz za duże zadane ciśnienie doładowania i turbo się nie wyrabia (ower boost) w niskim zakresie obrotów to jest obcinana moc i moment pomimo że nie wchodzi w tryb awaryjny?
Ja mam manual i się zastanawiam nad programem. Bo auto na seryjnym sofcie słabo jedzie z dołu - spory lag jak dla mnie. Robiłem logi i wnioskuje z nich tyle że jest za mało koksu u mnie, żeby dobrze napędzić turbine by wstawała tak jak u Ciebie.
Masz logi z grupy 003?
Pytam bo jestem ciekaw czy wtryski miały wpływ na efekt końcowy, czy na starych wtyskach też byś osiągnął takie wyniki.
Nie wiem czy coś Ci się uda zrobić softem w tej skrzyni, czytałem że te skrzynie niezbyt reagują na jakieś zmiany dopiero w A6 C7 przy S-tronicu można poszaleć z softem skrzyni i ciśnieniami (ale może się myle-tak słyszałem).
Czy jest tak że jak masz za duże zadane ciśnienie doładowania i turbo się nie wyrabia (ower boost) w niskim zakresie obrotów to jest obcinana moc i moment pomimo że nie wchodzi w tryb awaryjny?
Ja mam manual i się zastanawiam nad programem. Bo auto na seryjnym sofcie słabo jedzie z dołu - spory lag jak dla mnie. Robiłem logi i wnioskuje z nich tyle że jest za mało koksu u mnie, żeby dobrze napędzić turbine by wstawała tak jak u Ciebie.
Masz logi z grupy 003?
Ostatnio zmieniony 24 lis 2020, 19:36 przez gozdzik77, łącznie zmieniany 1 raz.
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr
Wtryski były na samym końcu
Wiec prawdę mówiąc trzeba od tego zacząć.
Wiec prawdę mówiąc trzeba od tego zacząć.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 226
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr
konradkry77 jak masz to wrzuć logi 003.
W którym bloku sprawdza się temp. EGT?
Klapy w kolektorach sących masz czy usunąłeś w programie? Egr masz czy usunąłeś?
Muszę u siebie sprawdzić wtryski pod obciążeniem bo na wolnych obr. jest bardzo dobrze.
W którym bloku sprawdza się temp. EGT?
Klapy w kolektorach sących masz czy usunąłeś w programie? Egr masz czy usunąłeś?
Muszę u siebie sprawdzić wtryski pod obciążeniem bo na wolnych obr. jest bardzo dobrze.
Ostatnio zmieniony 25 lis 2020, 11:35 przez gozdzik77, łącznie zmieniany 2 razy.
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr
Weekend teraz praca cisnie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr
w linku poniżej LOG z 03,
w zasadzie dla pracy turbiny bez większego znaczenie, został zrobiony dla biegu jałowego, jak widać przepływ zadany jest taki sam jak rzeczywisty czyli egr działa poprawnie
http://vaglogi.pl/log-003_Gglmd.html
dodatkowo zrobiłem LOG z grupy 10 i 03.
zobaczysz tam ze przepływ zgadza sie z ciśnieniem doładowania plus ze przy pełnym bucie EGR się zamyka.
http://vaglogi.pl/log-003_010_io9Xvfl.html
Męczy mnie bardzo ten limiter na mapie dymu. Pomógł by ktoś z nim ?
w zasadzie dla pracy turbiny bez większego znaczenie, został zrobiony dla biegu jałowego, jak widać przepływ zadany jest taki sam jak rzeczywisty czyli egr działa poprawnie
http://vaglogi.pl/log-003_Gglmd.html
dodatkowo zrobiłem LOG z grupy 10 i 03.
zobaczysz tam ze przepływ zgadza sie z ciśnieniem doładowania plus ze przy pełnym bucie EGR się zamyka.
http://vaglogi.pl/log-003_010_io9Xvfl.html
Męczy mnie bardzo ten limiter na mapie dymu. Pomógł by ktoś z nim ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 226
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr
Konradkry77 dzięki za logi.
Chciałem sprawdzić jak Ci mierzy przepływka powietrze w SPAM do ciśnienia zbudowanego przez turbo i wartości mamy identyczne (a podejrzewałem że to ona tnie dawki paliwa ale wygląda na to że jest ok), ja mam seryjny soft w którym max. ciśnienie doładowania to 2,3bara liczone razem razem z z ciśnieniem atmosferycznym, u ciebie dużo szybciej wstaje turbo(odczuwasz cios w plecy) bo masz zrobiony program.
ja mam takie wartości:
http://vaglogi.pl/log-011_009_010_ifZ0a6D.html
Zauważyłem że seryjny soft ma bardzo małe dawki paliwa w zakresie od 1000-2400obr/min i dawki ok 10-45mg/suw a przy max. wydatku ok 60mg/suw to prawdopodobnie dlatego jest spora turbo dziura bo jest za mało paliwa podlane na starcie
tu mam logi z gr. 008 z limiterami jak jest kastrowany:
http://vaglogi.pl/log-011_008_022_3Ay5co9.html
Zauważyłem że auta które mają zrobiony program mają dawki ok60-65mg/suw już w zakresie od 1400-2200obr. i ok 70-75mg/suw przy max wydatku.
Niech mnie koś oświeci czy mam rację, podlewamy z dołu paliwa to się lepiej silnik wkręca, dlatego że turbina dostaje więcej energii i się sprawniej/szybciej napędza z czego robi się moc i moment większy? Czy jeszcze coś robimy?
Wnioski moje są takie żeby auto lepiej się zbierało trzeba zrobić nowy program do silnika.
Czy mam rację?
Chciałem sprawdzić jak Ci mierzy przepływka powietrze w SPAM do ciśnienia zbudowanego przez turbo i wartości mamy identyczne (a podejrzewałem że to ona tnie dawki paliwa ale wygląda na to że jest ok), ja mam seryjny soft w którym max. ciśnienie doładowania to 2,3bara liczone razem razem z z ciśnieniem atmosferycznym, u ciebie dużo szybciej wstaje turbo(odczuwasz cios w plecy) bo masz zrobiony program.
ja mam takie wartości:
http://vaglogi.pl/log-011_009_010_ifZ0a6D.html
Zauważyłem że seryjny soft ma bardzo małe dawki paliwa w zakresie od 1000-2400obr/min i dawki ok 10-45mg/suw a przy max. wydatku ok 60mg/suw to prawdopodobnie dlatego jest spora turbo dziura bo jest za mało paliwa podlane na starcie
tu mam logi z gr. 008 z limiterami jak jest kastrowany:
http://vaglogi.pl/log-011_008_022_3Ay5co9.html
Zauważyłem że auta które mają zrobiony program mają dawki ok60-65mg/suw już w zakresie od 1400-2200obr. i ok 70-75mg/suw przy max wydatku.
Niech mnie koś oświeci czy mam rację, podlewamy z dołu paliwa to się lepiej silnik wkręca, dlatego że turbina dostaje więcej energii i się sprawniej/szybciej napędza z czego robi się moc i moment większy? Czy jeszcze coś robimy?
Wnioski moje są takie żeby auto lepiej się zbierało trzeba zrobić nowy program do silnika.
Czy mam rację?
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga