Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

blacharstwo lakiernictwo OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Sztuka
lakierowania
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C6 3.0 TDI quattro] Auto skreca po ustawieniu geometrii
Autor Wiadomość
sevar 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Krystian
Wiek: 29
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 10
Skąd: Wro
Wysłany: 2018-10-11, 10:34   [A6 C6 3.0 TDI quattro] Auto skreca po ustawieniu geometrii

Witam,

Wlasnie naprawialem felgii i zakladalem nowe opony do swojej A6, przypomnialem sobie, ze wymienialem tuleje na sankach i nie zrobilem po tej operacji geometrii, wiec postanowilem ja zrobic (trzeba bylo olac temat). Po 4 reklamacjach udalo sie Panom ustawic kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (diagnosta twierdzil ze sie nie da - no comments), lecz mimo, ze geometria wyglada dobrze auto skreca w prawo (kierownica centruje sie prosto, jednak znosi). To co zostalo przez nich zrobione po dlugich przepychankach, to przestawienie przednich i tylnych sanek + ustawienie katow PK i zbieznosci (wydruki zalaczane nizej, robili to na jakims hunterze).

Z ciekawosci zmierzylem odleglosc od kol z lewej i prawej strony. Okazalo sie, ze pomimo pprawnego kata WSZ roznica to ~ 6mm (wieksza odleglosc z lewej strony, mierzone od rantow felg w mniej wiecej najblizszych punktach - pomiary robione na tej samej wysokosci na obu kolach z obu stron), pomiar nie jest zbyt dokladny oczywiscie, ale ile razy nie mierzylem roznica byla +-1mm, wiec zdecydowanie roznica jest. Czy ktos z forumowiczow mial taki przypadek i udalo sie go rozwiazac?
Jedyne co mi aktualnie przychodzi do glowy, to ze tylne sanki sa zle ustawione (pod katem - nie wiem jeszcze czy to mozliwe), lub ktorys wachacz jest wykrzywiony (wszystkie wachacze lemforder, wiec odrzucam roznice w dlugosciach wachaczy). Zakladam, ze przednie sanki sa dobrze ustawione (bo kat WSZ).



Z gory dzieki za wszelka pomoc/pomysly


Nie moglem zalaczyc plikow wiec linki do mojego google drive ze zdjeciami z przed i po geometrii:

Na gorze ustawienie z przed geometrii (auto jechalo prosto odziwo)
https://drive.google.com/open?id=0B4jAXk1FL0M7OU9YM2xDYmktUlotWUtIWnZwWS13YmF3S1Y4

Na dole aktualne ustawienie po geometrii:
https://drive.google.com/open?id=0B4jAXk1FL0M7NTZqb2xycUpxazNGMndubGkzWno1VXVvVzZr

edit: zapomnialem dodac, auto jest w s-line (wg naklejki zawieszenie 1BV, hunter: 1BV - sportowe quattro)

sevar
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 469 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 8290
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-10-11, 10:37   

Udostępnij zdjęcia, bo są zablokowane :) .
 
 
sevar 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Krystian
Wiek: 29
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 10
Skąd: Wro
Wysłany: 2018-10-11, 10:40   

Powinny juz dzialac :)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 469 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 8290
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-10-11, 10:44   

Grzebałeś coś przy drążkach kierowniczych?
 
 
sevar 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Krystian
Wiek: 29
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 10
Skąd: Wro
Wysłany: 2018-10-11, 10:50   

Ja nie, ale nie jestem pierwszym wlascicielem. Nie ma na nich luzow i jak sie okazuje sa 2 rozne koncowki, jedna cala sztywna, druga jakby z tlumieniem drgan (mocowanie - gwint do drazka kierowniczego oddzielone od przegubu twarda guma). Wg warsztatu nie wykazuja oznak zuzycia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: