Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.8 Q] Zbiornik węgla aktywnego potrzebny czy nie ?

Silniki benzynowe
Omer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 06 lis 2010, 06:48
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Omer » 13 lis 2010, 01:13

fishmanr11 właśnie taki cel chce osiągnąc, żeby mieć dużą wnęke.
A duża butla ci się zmieściła?

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 13 lis 2010, 08:17

ja mam 56 litrów butlę . Gazu wchodzi 48 na maxa. Btule mam w kole i powiem Ci ze nie ma sensu zawalać calego bagażnika butlą 80l, lepiej w kole kolo do bagażnika a najlepiej kupic dojazdówkę bo kolo też zajmuje troche miejsca ale da się ustawiać a gaz w tej chwili jest wszedzie. Nawet w mongolii bylem to dalo się zatankować. Oczywiście trzeba być zaradnym i wiedzieć co i jak. Na stacjach w niemczech tak samo nie ma problemu oczywiscie warto się skupić. Ale miejsce w bagażniu bezcenne. <ok>
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 13 lis 2010, 08:27

Omer pisze:A duża butla ci się zmieściła?
ja mam 70L - tankuję 60L

Torsen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 29 mar 2013, 20:44
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Torsen77 » 29 mar 2013, 22:33

Dzień dobry wszystkim.
Odświeżam temat, bo stoję przed tym samym dylematem - wywalić, przenieść, czy stracić pół bagażnika?
Ktoś ćwiczył wariant radykalny - usunięcie, lub trochę mniej radykalny - przeniesienie w nadkole i "przeróbka" na wersję europejską?

[ Dodano: 2013-04-03, 21:44 ]
Podbijam.
Proszę o jakieś sugestie.

rafael9

Post autor: rafael9 » 14 lut 2015, 20:09

witam, koledzy jak rozwiazaliscie ten problem? tez.chce wstawic tam butle, ale za.chiny nie wejdzie.

MrDarcy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 03 maja 2010, 15:06
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: MrDarcy » 13 sie 2015, 12:35

Odświeżę temat bo może się jeszcze komuś przydać. Otóż potwierdzę teorię kolegi Kriskera bo to o moim aucie pisał. Nie praktykowałem oczywiście wycinania całkowicie tego filtra węglowego. Rzeczywiście w wersji USA jest inaczej niż w europejskich i ten filtr jest zdecydowanie we wnęce koła zapasowego przykryty stalowa pokrywą. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby filtr przenieść. Moi gazownicy tez byli na początku zaskoczeni ale ostatecznie wężyki zostały przedłużone a filtr trafił do lewego schowka w tylnym nadkolu (w bagażniku). Ori jest tam kieszeń na zmieniarkę, ale w wersji USA zmieniarka na 6 płyt jest wbudowana w radio. Moje grało jak trzeba i nie zamierzałem go zmieniać więc wybór był prosty. Ostatecznie po wycięciu tej stalowej osłony we wnęce zapasu zmieściła się butla 60l.
Chętnie zrobiłbym foty i wrzucił zainteresowanym ale auto skradziono :(
Jest - A6 C5 2.7t BEL, Allroad 2005, Tiptronic
Było - A6 C5 3.0 Quattro 2004, Avant, Tiptronic -skradzione
Było - B4 80 2.0 1992

kroolpaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 05 sty 2020, 22:42
Imię: Paweł
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Re: [A6 C5 2.8 Q] Zbiornik węgla aktywnego potrzebny czy nie ?

Post autor: kroolpaw » 06 cze 2022, 14:07

Dzień dobry wszystkim.
Mam Allroad 2.7 Bi Turbo 2003 r, model USA. Założyłem gaz. Butla największa jaka weszła w koło i płyta podłogowa leży równo(oryginalnie) fizycznie gazu wchodzi 56 litrów.
Też borykałem się z wycięciem filtra węglowego i w końcu podjąłem taką decyzję. Filtr usunięty, trzy rurki pod spodem złączone trójnikiem (strzałka czerwona), żadnych błędów w sterowniku. We wnęce koła mniej więcej na godz. 11:00 jest lekkie zgrubienie na sprężarkę do podnoszenia zawieszenia. Jeśli tego zgrubienia nie usuniemy, nie wejdzie nam butla o maksymalnej wielkości. Jeszcze okrągły czarny filterek od sprężarki poziomowania trzeba gdzieś przenieść bo butla będzie haczyć. ( ja przeniosłem go pod podwozie). Poprosiłem znajomego blacharza i ładnie mi wszystko przygotował pod włożenie butli, usunął stożek pod którym od spodu był filtr węglowy i zgrubienie od sprężarki podnoszenia (gazownicy skakali z radości, że nie musieli nic przerabiać). Efekt końcowy jest taki, że wnęka wygląda jak oryginalna pod zwykłe koło zapasowe. Jedyny minus tego zabiegu, to że czasami gdy przechodzę obok tylnego, lewego koła, to zaleci z wiatrem zapach benzyny. Ale to czasami. Jeżdżę już dwa lata z gazem i żadnych błędów w sterowniku odnośnie braku tego filtra.
Przesyłam parę fotek z zabiegu... :)
1. Strzałka zielona - wnęka na sprężarkę zawieszenia (do usunięcia)
2. Strzałka żółta - filterek sprężarki. (do przełożenia)
3. Strzałka czerwona - trójnik (złączone trzy rurki od filtra)
4. Niebieski X - stożek (do usunięcia)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga