[A6 C5] Wyciek spod uszczelniaczy walkow ...powstrzymany! :)
- Xray T2
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 673
- Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Podczepię się pod temat wymieniałem uszczelkę pod lewą pokrywą i uszczelki napinacza. Wszystko pięknie ładnie lecz wyciek jest dalej i zauważyłem że jest mokra spód osłony wałka. Osłona między głowicą a kołem zębatym. fotka do wglądu, zaznaczyłem na czerwono gdzie to widać
Pytanie rozrząd muszę rozpiąć? żeby zajżeć skąd to cieknie.
Sa tam jakieś uszczelki? Ma ktoś jakiś rynek jak to wygląda.
Pytanie rozrząd muszę rozpiąć? żeby zajżeć skąd to cieknie.
Sa tam jakieś uszczelki? Ma ktoś jakiś rynek jak to wygląda.
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Xray T2
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 673
- Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Ruda Śląska
I tak ściągne pasek i koło zębate ściągnę tą osłonę i zobacze skąd to może cieknąc.Nikostratus pisze:ylko do wymiany uszczelniacza wałka rozrządu trzeba rozpinać rozrząd.
Pytanie czy jak by się okazało że puszcza uszczelniacz wałka to trzeba demontować wałem czy jest on na wcisk.
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Od razu zaopatrz się w blokady rozrządu. Ściągacz tójramienny do koła wałka rozrządu i klucz dynamometryczny do dokręcenia śruby od wałka. Uszczelniacz jest montowany na wcisk. Nie trzeba do tego demontować. Może też się pocić z pod półksiężyca pod przestawiaczem faz.
Jak zdejmiesz pokrywę rozrządu to będzie widać czy to uszczelniacz czy nie ew zaopatrz się w jakieś małe lusterko by rzucić okiem co jest pod spodem.
Nie ma sensu zwalać rozrządu by sprawdzić skąd cieknie. Jak będzie sucho w okół uszczelniacza to śmiało możesz zamawiać uszczelki pod dekle i przestawiacze faz rozrządu.
Jak zdejmiesz pokrywę rozrządu to będzie widać czy to uszczelniacz czy nie ew zaopatrz się w jakieś małe lusterko by rzucić okiem co jest pod spodem.
Nie ma sensu zwalać rozrządu by sprawdzić skąd cieknie. Jak będzie sucho w okół uszczelniacza to śmiało możesz zamawiać uszczelki pod dekle i przestawiacze faz rozrządu.
- Xray T2
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 673
- Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Blokady mam bo sam zmieniałem rozrząd, dwa dni temu wymieniałem uszczelkę pod deklem i pod nastawnikiem + półksiężyc. Dziś odpaliłem auto mała jazda po garażuz silnik się zagrzał i patrze znów wyciek i mam tak jak na zdjęciu zaznaczyłem, dół tej osłony od koła zębatego wałka jest mokry i kapie na kompresor klimy i leci dalej w dół
I jutro zdejme pas przedni i siągnę pasek rozrządu i zdejmie tą osłone i sprawdze czy ten uszczelniacz wałka puszcza.
Głównie chodziło mi czy ten uszczelniacz jest na wcisk bo jak nie to musiałbym znowu pokrywę ściągać a dopiero ją uszczelniałem + silikon DIRKO.
I jutro zdejme pas przedni i siągnę pasek rozrządu i zdejmie tą osłone i sprawdze czy ten uszczelniacz wałka puszcza.
Głównie chodziło mi czy ten uszczelniacz jest na wcisk bo jak nie to musiałbym znowu pokrywę ściągać a dopiero ją uszczelniałem + silikon DIRKO.
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Xray T2
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 673
- Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Rozebrałem wszystko, ściągłem obudowę i teraz pytanie skąd może być wyciek?
Bo raczej z uszczelniacza nie, może być że od tego napinacza? Jak zmieniałem uszczelkę to wykręcałem ten czarny element.
Bo raczej z uszczelniacza nie, może być że od tego napinacza? Jak zmieniałem uszczelkę to wykręcałem ten czarny element.
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Xray T2
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 673
- Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Ruda Śląska
czarny element od nastawiacza ten gdzie wtyczka się wpina.Ten czarny element tzn ?
Uszczelkę wymieniłem parę dni temu na nową erling.
Kurcze i jak znowu ja wymienić?
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Xray T2
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 673
- Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Tak, wymieniłem to na erling. Uszczelka pod nastawnik półksiężyc. Do wymiany tej uszczelki użyłem nawet blokady do napinacza.
Teraz to musiałbym to poskładać odpalić i zobaczyć skąd to znowu leci.
[ Dodano: 2020-04-09, 22:25 ]
Jeszcze spróbuje wymienić oring pod tym elementem czarnym(cewką) od napinacza, może on puszcza.
Teraz to musiałbym to poskładać odpalić i zobaczyć skąd to znowu leci.
[ Dodano: 2020-04-09, 22:25 ]
Jeszcze spróbuje wymienić oring pod tym elementem czarnym(cewką) od napinacza, może on puszcza.
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Xray T2
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 673
- Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Poskładałem rozrząd bez tej osłony przy wałku żeby mieć lepszą widoczność gdzie się będzie pocić.
Poskładałem całość, nalałem płynu i odpaliłem. Silnik pracował 40min, jak temp. doszła do 90stopni to go troszkę pogazowałem, przytrzymywałem na większych obrotach.
Brak zapoceń i wycieków przy uszczelniaczu wałka i pod nastawnikiem i półksiężycem w tych miejscach sucho.
Jedynie co zauważyłem to delikatnie minimalnie było oleju przy śrubce gdzię się przykręca cewkę od napinacza. na fotce zaznaczyłem na czerwono.
I jeszcze kropelka pokazała się przy gwincie gdzie jest przykręcana osłona, fotka
I oprócz tego to wymieniłem z tylu głowic zaślepki brok bo z nich przedostawał się olej i kapał na katy.
Przy wymianie tylnych zaślepek dodatkowo delikatnie użyłem silikonu dirko.
Po świętach zrobie krótką trase i zobaczymy czy dalej bedzie się pokazywał olej.
[ Dodano: 2020-04-17, 14:07 ]
Po wszystkich ty zabiegach powiem tyle że silnik pracuje teraz bardziej stabilnie.
Przewody odmy zostały wyczyszczone, wymiana ezektora, wymiana wężyków podciśnienia i uszczelnienia ja wyżej.
I jak to mechanicy gadają "jeździć obserwować"
Poskładałem całość, nalałem płynu i odpaliłem. Silnik pracował 40min, jak temp. doszła do 90stopni to go troszkę pogazowałem, przytrzymywałem na większych obrotach.
Brak zapoceń i wycieków przy uszczelniaczu wałka i pod nastawnikiem i półksiężycem w tych miejscach sucho.
Jedynie co zauważyłem to delikatnie minimalnie było oleju przy śrubce gdzię się przykręca cewkę od napinacza. na fotce zaznaczyłem na czerwono.
I jeszcze kropelka pokazała się przy gwincie gdzie jest przykręcana osłona, fotka
I oprócz tego to wymieniłem z tylu głowic zaślepki brok bo z nich przedostawał się olej i kapał na katy.
Przy wymianie tylnych zaślepek dodatkowo delikatnie użyłem silikonu dirko.
Po świętach zrobie krótką trase i zobaczymy czy dalej bedzie się pokazywał olej.
[ Dodano: 2020-04-17, 14:07 ]
Po wszystkich ty zabiegach powiem tyle że silnik pracuje teraz bardziej stabilnie.
Przewody odmy zostały wyczyszczone, wymiana ezektora, wymiana wężyków podciśnienia i uszczelnienia ja wyżej.
I jak to mechanicy gadają "jeździć obserwować"
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga