Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Wibracje silnika 4.2 ARS

Silniki benzynowe
hunter266
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 22 paź 2018, 07:40
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Re: Wibracje silnika 4.2 ARS

Post autor: hunter266 » 08 lut 2022, 11:23

Co znaczy równomierne? Postaram się je lepiej opisać. Mam odczucie że silnik wpada w drgania cały czas (przy każdej prędkości obrotowej) natomiast karoseria wpada w największy rezonans pomiedzy 1600 a 2200obr. Czasem czuć je bardziej przy 1800obr a czasem przy 2000obr.
Jadąc autem tez czuć drgania, nieduże ale zawsze.
Drgania pojawiają się przy 2000obr zarówno podczas wzrostu prędkości obrotowej, utrzymując obroty, jak również gdy silnik schodzi z obrotów (po przygazowaniu).

Dlugi11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 391
Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
Imię: Szymon
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lublin

Re: Wibracje silnika 4.2 ARS

Post autor: Dlugi11 » 08 lut 2022, 11:36

Coś podobnego miałem w C6 3.0 TFSI, tylko że było to na niższych obrotach. Problemem były elastyczne łączniki wydechu. Może akurat to to

hunter266
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 22 paź 2018, 07:40
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Re: Wibracje silnika 4.2 ARS

Post autor: hunter266 » 08 lut 2022, 11:45

Przy okazji zmiany konwertera wstawiłem dwie nowe plecionki bo stare były trochę zmęczone

EDIT: Właśnie padł mój ostatni pomysł "przytkany katalizator, układ wydechowy". Mierzyłem ciśnienia przed oboma katalizatorami nie doszły nawet do 0.05 bara przy max obrotach.

Dlugi11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 391
Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
Imię: Szymon
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lublin

Re: Wibracje silnika 4.2 ARS

Post autor: Dlugi11 » 08 lut 2022, 12:41

Opisujesz te wibracje jako rezonansowe, więc jeśli przepływ powietrza przez wydech nie jest ograniczony, to moim zdaniem pozostają elementy przeciwdziałające drganiom. Nieprawidłowe spalanie wywoływałoby raczej jakieś zmiany, i rzadko problem ze spalaniem wywołuje drgania podobne do rezonansu.

hunter266
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 22 paź 2018, 07:40
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Re: Wibracje silnika 4.2 ARS

Post autor: hunter266 » 08 lut 2022, 12:56

Poduszki silnika wymieniłem na nowe firmy MEYLE, chciałem jeszcze wymienić poduszki skrzyni, ale nie mogę ich nigdzie dostać. Są około 2cm wyższe od standardowych poduszek w podobnych modelach.
Jak wymieniałem poduszki to zastanowiło mnie że między poduszką a łapą silnika były po dwie duże podkładki na każdą stronę. To jest fabryczny zabieg czy "nasi tam byli". Pytam z ciekawości.

Dlugi11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 391
Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
Imię: Szymon
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lublin

Re: Wibracje silnika 4.2 ARS

Post autor: Dlugi11 » 08 lut 2022, 13:04

Co do podkładek będzie się musiał wypowiedzieć ktoś inny, bo nigdy nie miałem C5. Natomiast fakt wymiany poduszek na meyle nie oznacza, że będzie z nimi wszystko ok. Bardzo często się zdarza, że zamienniki mają inną twardość, i to po prostu nie działa. Jest to całkiem możliwe, że jeśli jest to ich wina, to tylko oryginały wyeliminują problem. Ważna jest też ich twardość, zazwyczaj poduszka lewa i prawa ma inną przewidzianą twardość, a producenci zamienników często produkują poduszki jako zamienne stronami.

hunter266
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 22 paź 2018, 07:40
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Re: Wibracje silnika 4.2 ARS

Post autor: hunter266 » 08 lut 2022, 14:00

Możliwe że masz rację, wydaje mi się jednak małoprawdopodobne by stare poduszki były uszkodzone i dawało to taki sam efekt jak nowe wykonane inaczej niż przewidział to producent oryginału.
Nie ma żadnej różnicy w odczuwaniu wibracji na nowych czy starych poduszkach

Dlugi11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 391
Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
Imię: Szymon
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lublin

Re: Wibracje silnika 4.2 ARS

Post autor: Dlugi11 » 08 lut 2022, 15:25

Niewykluczone że problem leży gdzie indziej. Poduszkę skrzyni raczej z miejsca bym odrzucił, nie powinna ona mieć jakiegokolwiek wpływu na wibracje. Prędzej czepiłbym się znowu np. wadliwego konwertera skrzyni.

hunter266
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 22 paź 2018, 07:40
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Re: Wibracje silnika 4.2 ARS

Post autor: hunter266 » 08 lut 2022, 15:47

Rozmawiając z kilkoma firmami zajmującymi się regeneracją konwertera wychodzi że konwerter powodowałby wibrację podczas jazdy (poślizg lock-up, zużyte łopatki turbiny) natomiast praca na biegu N lub P nie powinna generować drgań. Takie jest ich stanowisko i ma to trochę sensu bo na w/w biegu kręci się tylko obudowa konwertera napędzająca pompę olejową w skrzyni.
Zastanawia mnie że na biegu D i hamulcu zdarza się sporadycznie że nie czuć żadnych drgań (wynikających z włączenia biegu D i obciążenia silnika).
Jakby któryś czujnik raz dawał poprawne odczyty a raz przekłamane lub sporadycznie coś działało poprawnie...
Ale to już tylko moje odczucia

Dlugi11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 391
Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
Imię: Szymon
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lublin

Re: Wibracje silnika 4.2 ARS

Post autor: Dlugi11 » 08 lut 2022, 16:11

Tak, ale jeśli obudowa jest niewyważona to będzie powodowała wibracje niezależnie czy przenosi napęd, czy nie. Za to różny stopień rozgrzania oleju może niwelować te drgania, stąd problem pojawia się i znika.

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wibracje silnika 4.2 ARS

Post autor: vredota » 09 lut 2022, 01:58

Pozostaje logowanie dynamiczne w trakcie jazdy silnika/skrzyni, może w logach będzie coś widać. Pamiętam, że szukając filmów na YT nt. silnika V6 2.4Pb na paskach (czyli Axx a nie BDV/BDW) w komentarzach było, że wibracje w dolnych obrotach może powodować napinacz łańcuszka w głowicy, przy pracującym silniku napinany jest hydraulicznie ciśnieniem oleju (napinaczy nie pisałeś jako wymienionych). U mnie poranna terkotka 1-2s jest, czyli napinacze mechanicznie są już takie sobie (oryginał drogi, zamiennik to g, trzeba zbierać), ale wibracji brak. Tylko gdybam, ciśnienie oleju trzeba zmierzyć, nie ma chyba w V8 czujnika ciśnienia oleju (w V6 nie ma, jest tylko czujnik stwierdzający przekroczenie danego ciśnienia na magistrali, zwiera styki i daje sygnał na liczniki, można w VCDS odczytać jego dwustanowe wskazanie).

hunter266
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 22 paź 2018, 07:40
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Re: Wibracje silnika 4.2 ARS

Post autor: hunter266 » 09 lut 2022, 08:12

Spróbujmy z logami. Jakie grupy należałoby zlogować??

hunter266
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 22 paź 2018, 07:40
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Re: Wibracje silnika 4.2 ARS

Post autor: hunter266 » 15 lut 2022, 20:23

Hej, widzę ze temat podupadł...
Może ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co sprawdzić, lub które grupy logować??
W międzyczasie sprawdziłem rozrząd i jest idealnie względem blokad. Wymieniłem też zawór od wtórnego powietrza.

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Wibracje silnika 4.2 ARS

Post autor: sabuk2006 » 15 lut 2022, 20:46

hunter266 pisze:
15 lut 2022, 20:23
Hej, widzę ze temat podupadł...
Może ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co sprawdzić, lub które grupy logować??
W międzyczasie sprawdziłem rozrząd i jest idealnie względem blokad. Wymieniłem też zawór od wtórnego powietrza.
Witam.

Logi dynamiczne klik III bieg i pedał w podłodze do odcinki.
Skasuj błędy nawet jak ich nie ma.
001+ 002+020
031+033+034
Lambda korekta + przepływomierz + zapłony + odczyt z sondy lambda i AFR + EGT
Jeszcze pokusiłbym się zmniejszyć przerwę na świecach z 0.8 na 0.7 mm. Ale to dotyczy bardziej LPG
Logi robić na benzynie na rozgrzanym silniku.

Statyczne 90+91 i 92+93 rozrząd (zrób zdjęcie)

Pozdrawiam.

hunter266
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 22 paź 2018, 07:40
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Re: Wibracje silnika 4.2 ARS

Post autor: hunter266 » 17 lut 2022, 15:12

Obrazek

Obrazek

W najbliższym czasie postaram się zrobić jeszcze logi dynamiczne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga