Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ACK 2.8 193 KM] Układ zapłonowy na oddzielnych cewkach

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 08 paź 2017, 16:48

cewki mogą mieć różne długości w zależności od numeru

Awatar użytkownika
Xray T2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 673
Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Xray T2 » 23 paź 2017, 21:47

bendzji pisze:cewki mogą mieć różne długości w zależności od numeru
Dlatego pytam bo u mnie wyszło tak z cewką:

Obrazek

Wtedy czuć że cewka wchodzi do końca.

[ Dodano: 2017-10-23, 21:47 ]
Jestem po zmianie na osobne cewki i wydaje mi się że jest minimalnie lepiej w pracy silnika.
Pojeżdżę jeszcze trochę i sprawdzę czy wywala jakieś błędy.

Chrzestny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 07 lis 2017, 19:54
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Chrzestny » 07 lis 2017, 20:02

Witam.
Panowie, orientujecie się czy da się taką operację przeprowadzić w 2.6 ABC?
Z tego co pamiętam, tam z cewki wychodzą dwa przewody zakończone wtyczkami po 3 piny.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 07 lis 2017, 22:28

Ja myślę że zrobienia ze strony elektrycznej , nie wiem jak cewki wejdą w pokrywy

na ścianie grodziowej masz chyba moduł zapłonowy/sterujący - on dostaje sygnał z ECU o odpaleniu parami 1-6 , 2-4 , 3-5

Chrzestny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 07 lis 2017, 19:54
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Chrzestny » 08 lis 2017, 20:35

Dysponuje ktoś rozpisem pinów wychodzących z cewki, ewentualnie opisem kolorów przewodów?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 08 lis 2017, 20:47

zasilanie bierzesz z 3 pinowej wtyczki na cewce - 3 kable koloru czarno-zielonego ( to sa plusy po stacyjce z bezp.115 15A )

następnie 4 pinowa wtyka modułu zapłonowego:

pin 2 kabel braz-biały - masa
pin 4 kabel zielono-biały - sygnał z ECU cewki 1
pin 3 kabel zielon-szary - sygnał z ECU cewki 2
pin 1 kabel szaro -żółty - sygnał z ECU cewki 3

tyle ze schematu , która cewka które cylindry odpala to musisz sprawdzić juz organoloeptycznie ;)

Awatar użytkownika
Xray T2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 673
Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Xray T2 » 12 lis 2017, 22:50

Minął miesiąc ja przerobiłem układ na osobne cewki,może teraz krótko napisać poprawy.
Przed zmianą miałem odczuwalne problemy z lekkim poszarpywaniem silnika z biegu 2 na 3. Wynikło to że miałem wypadanie zapłonów lecz błędów komp nie wywalał.
Potem zaczął świecić check i problemy z sondami na jednej stronie( sonda nie aktywna,problem z grzaniem itd.) błędy kasowałem ale wracały jak bumerang.
Postanowiłem w końcu zmienić układ zapłonowy na osobne cewki i zobaczyć czy będzie jakaś poprawa, po zmianie i skasowaniu błędów od sond zrobiłem jazdę próbną. Już po odpaleniu zauważyłem że silnik minimalnie lepiej pracuje i od czasu zmiany układu zapłonowego zniknął problem sond z jednej strony.
Tak że u mnie ten zabieg pomógł.
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.

Chrzestny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 07 lis 2017, 19:54
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Chrzestny » 19 lis 2017, 07:42

bendzji pisze:zasilanie bierzesz z 3 pinowej wtyczki na cewce - 3 kable koloru czarno-zielonego ( to sa plusy po stacyjce z bezp.115 15A )

następnie 4 pinowa wtyka modułu zapłonowego:

pin 2 kabel braz-biały - masa
pin 4 kabel zielono-biały - sygnał z ECU cewki 1
pin 3 kabel zielon-szary - sygnał z ECU cewki 2
pin 1 kabel szaro -żółty - sygnał z ECU cewki 3

tyle ze schematu , która cewka które cylindry odpala to musisz sprawdzić juz organoloeptycznie ;)
Czyli sam moduł zapłonowy w tym rozwiązaniu jest niepotrzebny?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 19 lis 2017, 08:43

Dokładnie , do wywalenia

Chrzestny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 07 lis 2017, 19:54
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Chrzestny » 20 lis 2017, 15:44

Rozumiem.
Wszystko sobie mniej więcej rozrysowałem, ale mam jeszcze jedno pytanie.
Skąd wziąć MINUS, który jest połączony z 2 pinem we wszystkich cewkach? Czy jest to przewód brązowo-biały z 4 pinowej wtyki modułu zapłonowego?

I jeszcze jedno. U mnie zasilanie jest podane z wtyczki 3 pinowej przewodami koloru: czarno-niebieski, czarno-czerwony i czarno-biały, ale to nie ma raczej większego znaczenia.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 20 lis 2017, 23:56

myślę że dobrze kombinujesz z tą masą

co do kolorów , jeżeli jest tam napięcie po zapłonie to nie ma to znaczenia , ja podałem kolory jakie były w schemacie

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Moje auto: Q7
Rocznik: 2007
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 26 lis 2017, 17:07

Chciał bym wymienić mój standardowy układ na pojedyncze cewki podpowiedzcie czy 06E905115E będą pasować do mojego AMX z resztą sobie poradzę.
Pozdrawiam Marcin

margel13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 19 kwie 2016, 07:58
Lokalizacja: Poznan

Post autor: margel13 » 14 gru 2017, 19:54

Ja mam cewki o takim numerze tylko ze w 2.4 ale powinny pasować. Ostatnio 3 mi padly i właśnie poszukuje.

Fikoł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 16 sty 2018, 15:44
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Fikoł » 17 sty 2018, 07:32

Czy można połączyć wszystkie wtyczki kablem z masą i podłączyć masę do silnika w jednym miejscu. Czy trzeba tak jak według schematu po jednej masie na stronę?

Zedytuję i poinformuję ,że masę można wypuścić jednym przewodem ;)
Wszystko śmiga jak trzeba.

wojtix099
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 28 mar 2016, 13:40
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: wojtix099 » 05 lut 2018, 13:39

Panowie mam przerobiony układ na pojedyncze cewki. Tydzień temu padła mi jedna cewka na 2 cylindrze (zrobione jakieś 250-300 km), a dzisiaj historia się powtórzyła dokładnie na tym samym cylindrze.
Cewki, które posiadam to 07K 905 715. Myślicie, że przypadek?
Świece BERU dwuelektrodowe zmienione jakieś 1000 km temu, ale tak sobie myślę, że może świeca jest trefna i niszczy cewkę?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga