Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ACK 2.8 193 KM] Układ zapłonowy na oddzielnych cewkach

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 25 mar 2017, 21:25

może coś po podpięciu LPG powoduje zwarcia <mysli> wypnij może też bezpiecznik od LPG dla testu
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

migacz10
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 10 lis 2016, 00:02
Lokalizacja: Białystok

Post autor: migacz10 » 25 mar 2017, 21:38

OK, zrozumiałe. Jutro pozbywam wyłączam LPG i zostawiam samą benzynę, myślisz żeby wymienić / zamienić też dla testu świecę na tym nieszczęsnym piątym cylindrze ?

No ale dobrze, mimo wszystko jutro wykręcam świecę, wstawiam jej zdjęcie i robię test na benzynie.

Zastanawiałem się też, czy źle skalibrowana mapa LPG nie wpłynie na zwiększenie mocy iskry podawanej na świecę tj. gdy jest za dużo gazy to czy czasem cewka nie musi dać mocniejszej iskry, a jak jest w przypadku odwrotnym, gdy mieszanka jest za uboga? Przypadkiem za mocno nie grzeje się cewka także z powodu zbyt dużej ilości powietrza w cylindrze ?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 25 mar 2017, 21:50

może być włąśnie padnięty wtrysk na tym cylindrze , albo LPG ma sygnał z tej cewki , dużo możliwości - poszukaj info na LPG Forum
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

migacz10
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 10 lis 2016, 00:02
Lokalizacja: Białystok

Post autor: migacz10 » 25 mar 2017, 21:56

Czyli bardziej obstawiasz na problem z LPG? Ok, zaczerpnę wiadomości i tam. Sprawdzę też własnie, do której cewki jest podpięta instalacja LPGo tym nie pomyślałem.
Dziwne jest właśnie tylko to, że cewka pali się stale tylko na tym jednym cylindrze, chociaż czasem wyskakuje błąd o zapłonie na wielu cylindrach.

robost1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 12 paź 2015, 23:29
Lokalizacja: sdl

Post autor: robost1 » 27 mar 2017, 22:43

Gdzie aktualnie można kupić w przystępnej cenie oryginalne cewki? Na allegro znajduję w cenach 30-50 ewentualnie taniej ale pojedyncze. Słabo szukam?

migacz10
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 10 lis 2016, 00:02
Lokalizacja: Białystok

Post autor: migacz10 » 27 mar 2017, 23:57

Cięzko określić, musisz szukać i pisać do ludzi z ogłoszeń. Ja na przykład kupiłem przez OLX tam sprzedawca miał 20 sztuk wystawione po 20 zł za jedną, zadzwoniłem pogadaliśmy i sprzedał mi wszystkie za 200 zł plus wysyłkę także wziął na siebie, więc mi udało się kupić dość tanio.

bartomir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 09 mar 2017, 11:26
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: bartomir » 29 mar 2017, 22:21

Witam, dla potomności cewki z grupy POWINNY PASOWAĆ o numerze
07K 905 715 F
Pasują na pewno <radocha>

Sprawdzone na silniku ARJ 2.4 165km
trzeba dociać gumki te przy cewkach u góry.

Wiązka od rek1n82 super, wywiązał się sprawnie i szybko <lol>

Wielkie podziękowania ;)

Odczucia z modyfikacji jak najbardziej pozytywne,
autko dostało lepszą iskrę i jest to odczuwalne, silnik jest elastyczniejszy i płynniej pracuje, lepiej zbiera się z niskich obrotów.

Jednak z przykrością stwierdzam że niestety nie było to klu mojego problemu i go nie rozwiązało ale różnica jest odczuwalna, co prawda poprzednia oryginalna cewka była ok i działała sprawnie jednak na kablach zawsze będzie utrata i jest różnica pomiędzy cewką modułową montowaną w oryginale a pojedynczymi łączonymi wiązką. Z resztą pewnie dlatego już audi nie stosuje takiego rozwiązania.

Reasumując jak komuś brakuje prądu to polecam akcję domoserwisową <rotfl> nawet profilaktycznie w celach zdrowotnościowych.

[ Dodano: 2017-03-29, 22:21 ]
robost1,

proponuje popytać po okolicznych szrotach, o cewki z silników fsi tfsi vw audi skoda
i patrz po numerach tych z 4 strony postu.
Ja wyrwałem za dychu sztuka i to pod nosem.

popatrz na olx:

https://www.olx.pl/oferta/cewki-zaplono ... 4c43163c97

dzwoń pytaj.

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 21 maja 2017, 21:28

Witam.
Dzisiaj (po prawie roku odkąd mam wiązkę i cewki) zamontowałem. Może faktycznie minimalnie lepiej zbiera się od dołu, ale zauważyłem, że silnik pracuje znacznie ciszej. U was jest tak samo?

pearl1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 21 lut 2016, 19:09
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: pearl1985 » 20 cze 2017, 20:13

No i dziś stało się! Zamontowałem zestaw na osobnych cewkach. Za radą bendzji zakupiłem najtańsze używane cewki o oznaczeniach 07K905715F ori czyli vw ag (oem). Kupiłem cewek 9 sztuk, przy zamawianiu patrzyłem aby cewki nie były popalone i żeby wyglądały jak nowe. Zamówiłem wszystkie wtyczki niezbędne do tego moda oraz dwie rolki taśmy izolacyjnej. Kable z zasilaniem jak i uziemieniem od silnika użyłem 2,5mm kwadrat, do sygnałówki użyłem 1mm kwadrat. Kabel poskładałem w ok 5 godz (zaciskanie, mierzenie, poprawka, przymiarki, lutowanie itd. troszkę mi zajęły).

Po zamontowaniu całości auto odpaliło od kopa i nie było żadnych przerwań w pracy. Bardzo łagodna stabilizacja przy odpalaniu reszty elementów czyli klimy, wiatraczka od klimy itd. i naprawdę minimalne drgnięcia na obrotomierzu. To samo tyczy się przechodzenia na gaz, zero różnicy i to dosłownie, lekkie wachnięcie i nic po za tym! W życiu mi tak równo nie pracował! Dla mnie bomba!

Wszystkie cewki mam jednakowe, jedyne co musiałem to ten czop/kapturek gumowy ściąć z tzw harmonijki, a resztę gumy zostawiłem, bo ładnie mi wchodziła w gniazdo świecy.

Na próbnej jeździe od razu zauważyłem że fajnie od dołu się zbiera, jest bez jakiejkolwiek szarpaniny, po prostu silnik zaczyna robić swoją robotę i po mału się rozpędza od niskich obrotów.

Wszystkim gorąco polecam przeróbkę oraz autorom tej przeróbki oraz reszcie osób zachęcających mnie i dopingujących do tej zmiany serdecznie im dziękuję! Ten mod jest naprawdę kozacki i rzekłbym że obowiązkowy dla każdej A6 z układem zespolonych cewek!
qwerty01 pisze:Witam.
Dzisiaj (po prawie roku odkąd mam wiązkę i cewki) zamontowałem. Może faktycznie minimalnie lepiej zbiera się od dołu, ale zauważyłem, że silnik pracuje znacznie ciszej. U was jest tak samo?
Też mam tak samo. Od razu inna kultura pracy i fajniejsza reakcja na pedał gazu. Jeszcze nie wiem jak będzie pracował na zimnym, jutro dopiero będę w stanie zdać relacje ale jest dla mnie ogromna zmiana w pracy.

@Bartomir, dzięki za info o cewkach! Też wsadziłem do siebie do APS-a i jest petarda!

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 20 cze 2017, 20:17

U mnie na zimnym silniku ciągnie od dołu jak diesel. Rwie się do pracy jak cygan do zasiłku.

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Moje auto: Q7
Rocznik: 2007
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 21 cze 2017, 01:24

Mam dosłownie delikatne drgania ( na pewno od winy cewki ) na Benzynie mniej ale za to na LPG wyraźnie odczuwalne. Zacznę od tego że mam cewkę ori 6in1 czyli jedną do wszystkich garków. Czy da radę zrobić komplet 2 cewek a 4 ciągnąć z ori??? dla wykluczenia cewki wadliwej??? Moja cewka jest od nowości więc liczę się w przyszłości z wymianą i chcę wymienić na pojedyncze ale po co wszystkie na raz??? można pewnie po 2szt.
Co gdzie i czy się da ????
Pozdrawiam Marcin

pearl1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 21 lut 2016, 19:09
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: pearl1985 » 21 cze 2017, 08:15

zediii pisze:Mam dosłownie delikatne drgania ( na pewno od winy cewki ) na Benzynie mniej ale za to na LPG wyraźnie odczuwalne. Zacznę od tego że mam cewkę ori 6in1 czyli jedną do wszystkich garków. Czy da radę zrobić komplet 2 cewek a 4 ciągnąć z ori??? dla wykluczenia cewki wadliwej??? Moja cewka jest od nowości więc liczę się w przyszłości z wymianą i chcę wymienić na pojedyncze ale po co wszystkie na raz??? można pewnie po 2szt.
Co gdzie i czy się da ????
Nie dziaduj tylko zrób tak jak autorzy tej przeróbki radzą. To nie jest żadna oszczędność, a koszt w porównaniu do zespolonej cewki jest znikomy praktycznie. Co do samej takiej przeróbki o której piszesz pewnie się da, tylko to już rzeźba masakryczna... Dla mnie to albo rób tak jak powinno być zrobione albo niczego nie dotykaj a wymień cała cewkę tak jak masz teraz.



Jestem po jeździe próbnej na zimnym silniku i wszystko chodzi tak samo ładnie jak na ciepłym czyli brak wypadania zapłonów. Bardzo ładnie ciągnie od samego dołu. Także finalnie również polecam przeróbkę, zdecydowanie na + dla silnika.

barteklimczyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 17 gru 2015, 01:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: barteklimczyk » 10 lip 2017, 11:24

Cześć, mam właśnie ten sam problem, mam dosyć wymiany cewek. Używka pojeździła chwile i padła po mocnym nagrzaniu... Chciałbym przerobić układ tak jak to jest opisane, fantastyczna sprawa.

Czy byłby ktoś chętny podjąć się stworzenia dla mnie wiązki pod oddzielne cewki? Odpłatnie oczywiście. Jestem na etapie szukania cewek i chciałbym załatwić to w miarę szybko bo jest ciepło i po nagrzaniu, nie mogę nawet w połowie wcisnąć gazu bo samochód skacze jak szalony.

pearl1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 21 lut 2016, 19:09
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: pearl1985 » 10 lip 2017, 11:42

barteklimczyk pisze:Czy byłby ktoś chętny podjąć się stworzenia dla mnie wiązki pod oddzielne cewki? Odpłatnie oczywiście. Jestem na etapie szukania cewek i chciałbym załatwić to w miarę szybko bo jest ciepło i po nagrzaniu, nie mogę nawet w połowie wcisnąć gazu bo samochód skacze jak szalony.
Gdyby Pan przeczytał cały wątek, to by Pan wiedział że użytkownik rek1n82 zrobił już nie jedną wiązkę dla forumowiczów :)

Niech się Pan z nim skontaktuje na PW, być może że Panu zrobi ową wiązkę.

barteklimczyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 17 gru 2015, 01:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: barteklimczyk » 10 lip 2017, 11:43

Napisałem do niego zanim dodałem post, ale sprawdziłem na profilu, że ostatnio był widoczny pod koniec czerwca, niemniej jednak dziękuję za pomoc :) Jak tam Audi po takim czasie od zmiany układu zapłonowego?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga