Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ACK 2.8 193 KM] Układ zapłonowy na oddzielnych cewkach

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
norx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 09 lip 2014, 20:58
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: norx » 17 lut 2017, 11:46

Rino90 pisze:Witam czytałem temat i chce zrobic to w swoim Audi mam pytanie do was koledzy jaka cewka bedzie pasowac bo znalazlem o takim numerze 07K905715F bo ten numer rozumie jest od 2.0 czy bedzie sie nadawal do 2.4 czy to ma znaczenie czy aby iskra byla ? 06E905115E w temacie jest na czwartej stronie caly wykaz tylko czy te numery co sa podane to rozumie ze pasuja do silnikow ponizej proszę o pomoc
Witam,
Mam ten sam silnik co Ty i przerobiłem układ jakiś miesiąc temu na wiązce od "rekin'a". Wiązka zrobiona bardzo przyzwoicie, nie mam zastrzeżeń. Co do cewek, to ja u siebie zastosowałem 06F905115F 4 szt i 07K905715F 2 szt - bo tak udało mi się zakupić na "alle drogo pe-el". Cewki nabyłem po około 20 PLN za szt, więc trochę po bandzie. Mimo to wszystko działa ok. Zauważyłem nieco lepszą kulturę pracy silnika na wolnych obrotach. Od początku jak mam to auto nie pracuje mi idealnie równo na wolnych, ale teraz jest tyci lepiej, przynajmniej takie mam odczucie. Aha, przy tych cewkach trzeba nieco przyciąć gumki ok. 4 cm pod wtyczką, bo inaczej nie da się ich do końca wcisnąć na świecę - zobaczysz dokładnie o co chodzi jak będziesz to już wkładał do auta.
Suma sumarum - polecam!

kolczyk21002100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 08 gru 2015, 18:26
Lokalizacja: stargard szcz

Post autor: kolczyk21002100 » 01 mar 2017, 12:40

Koledzy potrzebuje przewodów wysokiego napięcia z 6 cylindra bo niestety uszkodzilem go osobiscie, wiec prośba do was tych którzy maja juz przerobona instalacje, czy nie ma ktos z was sprzedać za rozsądną cene. Wiem ze nie ten temat ale jestem w potrzebie. Pozdrawiam <luzik>

audia6avant28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 28 sty 2012, 09:41
Lokalizacja: nasielsk

Post autor: audia6avant28 » 08 mar 2017, 06:41

Dzien dobry mam problem po wymianie układu zapłonowego grzeje mi bezpiecznik 32 prosze o pomoc

Mjasiek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:47
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pawłowice Śląskie

Post autor: Mjasiek » 11 mar 2017, 11:32

Na bezpieczniku nr. 32 jest + zasilania wiązki cewek. U mnie seryjny 20A bezpiecznik wytrzymał 30 tysięcy km i w końcu strzelił ale widać po wcześniejszych postach, że też paliło forumowiczom bezpieczniki. Jeżeli instalacja jest porządnie wykonana i nie ma zwarcia ( chyba że jedna z cewek robi zwarcie ?? ) to moim zdaniem wystarczy dać 25A lub 30A i wozić ze sobą zapasowe <rotfl> .

Awatar użytkownika
molodecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 23 cze 2014, 21:52
Lokalizacja: Teratyn (Hrubieszów-Chełm)

Post autor: molodecki » 11 mar 2017, 22:59

U mnie bezpiecznik spalił sie 5 km po założeniu bezpiecznika 25 amper Jeżdżę już półtora roku bez żadnego problemu

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 12 mar 2017, 07:24

aż z ciekawości spojrzałem u Siebie co z tym bezpiecznkiem bo już rok prawie jeżdżę z tym układem - okazało się że u mnie w roczniku modelowym 2001 bezpiecznik jest 30A z fabryki ( schematy to potwierdzają )
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

bartomir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 09 mar 2017, 11:26
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: bartomir » 15 mar 2017, 22:01

rek1n82

nie mogę się z Toba skontaktować, wyskakuje mi błąd ogólny podczas wysyłania wiadomości PW
lub wrzuca ją w folder do wysyłki :[

Cewki już kupione zatem czekam na wiązankę od Ciebie.

Pozdrawiam daj znać.

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 17 mar 2017, 17:27

Zastanawia mnie czemu przy seryjnym układzie działa na 20A, a po modyfikacji już się palą.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 18 mar 2017, 19:43

widocznie ilość cewek robi swoją , trzebaby wpiąć miernik i porównać - w ASN gdzie jest taki układ jest 30A , z jakiegoś powodu u mnie też fabrycznie jest już 30A
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

migacz10
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 10 lis 2016, 00:02
Lokalizacja: Białystok

Post autor: migacz10 » 25 mar 2017, 20:42

Witam!
Panowie, od bardzo dawna śledziłem ten temat aż pewnego razu wykonałem taką wiązkę na pojedyncze cewki, instalacja ta jest w moim aucie od około 5 miesięcy i mam stały problem z którym w żaden sposób nie mogę się uporać a mianowicie: za każdym razem po przejechaniu ponad 100km pali mi ZAWSZE cewkę numer 5. Przejrzałem całe okablowanie jeszcze raz, zaizolowałem ponownie i nadal to samo (przed chwilą po trasie 80 km padła mi kolejna), spaliłem już łącznie 7 cewek.
Proszę o pomoc i sugestie, co podejrzewacie ?

Dodam że auto ma instalację LPG.

rek1n82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 22 lut 2013, 06:31
Lokalizacja: Luban

Post autor: rek1n82 » 25 mar 2017, 20:59

migacz10 moze cos ze świecą

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 25 mar 2017, 21:01

jak świeca na tym cylindrze?
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

migacz10
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 10 lis 2016, 00:02
Lokalizacja: Białystok

Post autor: migacz10 » 25 mar 2017, 21:04

Przeprasza, zapomniałem dodać, że świece miałem tez zmienione. Założyłem Denso jedno ogniwowe i ustawiłem tam przerwę 0,7 pojeździłem i nadal to samo. Po kilku spalonych cewkach pomyślałem, że to wina świec i na szybko wróciłem do starych NGK dwu ogniwowych ale sytuacja ta sama. Co więcej niż pokręcenie się po mieście to koniec cewki.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 25 mar 2017, 21:07

ale jak wygląda świeca po wykręceniu? Na benzynie to samo? w sensie zakręcony zawór na butli i wtedy test
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

migacz10
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 10 lis 2016, 00:02
Lokalizacja: Białystok

Post autor: migacz10 » 25 mar 2017, 21:14

Z tego co pamiętam miała szarawy nalot ale przed wymianą na poprzednie wyczyściłem je wszystkie więc jutro jak już będę u siebie i będę miał narzędzia wykręcę świecę i zrobię jej zdjęcia i wstawię w poście. Co jeszcze udało mi się zauważyć to to, że podczas cofania (tj. jak przesuwam na R) auto pracuje nie równo jakby nie na wszystkich cylindrach i nie chce cofać, może to mieć związek ...

Na szczęście mam ze sobą zawsze parę cewek więc jak jutro będę wracał tan sam odcinek do domu (80 km) wykonam je na samej benzynie i zobaczymy.

W sumie cała sytuacja zaczęła mi się dziać jeszcze na oryginalnej cewce, gdzie auto szarpało mi do momentu kiedy zmniejszyłem przerwę na świecach potem jakiś czas było OK, a potem zaczęło znów szarpać więc wymieniłem układ na pojedyncze cewki, no a teraz w zamian mam stałe upalanie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga