Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[INNY] Układ doprowadzania wtórnego powietrza SAI

Silniki benzynowe
Mateuszzzzzz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 09 sie 2016, 22:01
Lokalizacja: Karpacz

Post autor: Mateuszzzzzz » 09 sie 2016, 22:59

długas pisze:Ja już półtora miecha tak jeżdżę i nic nie wyskakuje <okok> a w silniku zero błędów jakich kolwiek <rotfl>
Witam, jestem nowy na forum .
Też mam problem- check się pali, a komputer pokazuję błąd : doprowadzenie wtórnego powietrzem rząd 1 i 2.
Po przeczytaniu tego tematu zrobię jak cytowany wyżej kolega <brawo> , odłączę pompę.
Dam znać czy wszystko działa ok.
silnik 4.2
&#8222;Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec&#8221;
(George Carlin)

piotrasz3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 07 lip 2009, 07:19
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: piotrasz3 » 23 wrz 2016, 10:10

Drodzy koledzy czy ktoś odnotował kiedykolwiek awarię zawou zwrotnego (tego przy głowicy).
Od jakiegoś czasu mam dziwne dzwięki takie klepanie (smarkanie). Dźwięk ewidentnie pochodzi z końca głowicy lewej .Tam nie ma nic tylko zaworek od SAI.Dodam tylko że ów dźwięk słyszalny jest wyłącznie w zakresie 2-3k obrotów.Na intensywność dwieku wpływa pedał przyspieszenia odpuszczenie gazu zimniejsza intensywność dźwięku.
Może ktoś coś

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 24 wrz 2016, 16:31

piotrasz3 pisze:Od jakiegoś czasu mam dziwne dzwięki takie klepanie (smarkanie). Dźwięk ewidentnie pochodzi z końca głowicy lewej .Tam nie ma nic tylko zaworek od SAI
Mylisz się. Tam akurat znajduje się nastawnik (jest pod pokrywą zaworów). Jak "dzwoni" pod obciążeniem w okolicy 2500rpm, to jest "na wczoraj" do wymiany.
motostacja - części samochodowe.

piotrasz3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 07 lip 2009, 07:19
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: piotrasz3 » 25 wrz 2016, 23:11

Nastawnik w tej głowicy jest z przodu :)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 26 wrz 2016, 08:40

No to jak tak, to o prawej głowicy mówisz (cyl 4-6). Zawory zwrotne drogie nie są (do 4.2 coś chyba 115/szt), więc można wymienić, ale lepiej najpierw sobie sprawdź ciśnienie na pompie oleju.
motostacja - części samochodowe.

piotrasz3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 07 lip 2009, 07:19
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: piotrasz3 » 26 wrz 2016, 10:45

Zacznę od zaślepienia tegoż zaworu .A tak nawiasem to zapodaj gdzie ten zawór znzjdę za 115 pln zazwyczaj jest to kwota 300-340.
Kwestia strony to dyskusja akademicka kierownica z lewej głowica z lewej .Stojąc z przodu przed silnikiem to ta sama głowica staje sie prawą :)

Gość.

Post autor: Gość. » 26 wrz 2016, 19:29

Ale o czym wy piszecie o SAI czy o zaworkach olejowych z głowic??? SAI się wywala owszem ale też softowo zaworków w głowicach sie nie zaslepia bo zywot silnika po tym bedzie krótki :)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 26 wrz 2016, 20:34

Zaślepienie zaworów zwrotnych w głowicy to najgłupszy pomysł jaki ostatnimi czasy pojawił się na forum. W ASO tyle kosztują.
motostacja - części samochodowe.

piotrasz3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 07 lip 2009, 07:19
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: piotrasz3 » 27 wrz 2016, 08:33

Chyba nie o tych samych zaworach mówimy.Te zawory biorą udział w pracy silnika tylko w fazie cyklu ssania .Wywalenie zaworów(całego sai) nie ma negatywnego wpływu na pracę silnika.Zaślepienie tego zaworu da mi pogląd na źródło dziwnego dźwięku jeśli jest to zawór to dźwięku nie będzie nie to zaślepkę wyjmujemy i szukamy dalej jak na razie innych pomysłów nie ma
numer części-7.22560.44.0

Już wszystko jasne.Zawór zaslepiłem.Jednak to nie on hałasował Poodczas dłubanie przy zaworze moją uwagę zwróciło złącze kolektora wydechowego i kata było zbyt czyste.Okazało sie finalnie że jedna ze śrób była poluzowana.Metalowa uszczelka popadała w drgania i to ona tak dziwnie hałasowała. Dwóch mechaniorów nie ogarnęło tematu.
Wręcz nieprawdopodobne :)

luke_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 21 paź 2011, 20:12
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zamość

Post autor: luke_A6 » 12 paź 2016, 19:35

Czy ma jakikolwiek sens pozostawienie układu, z pominieciem pompy? Z filtra prosto do zaworkow.

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Moje auto: Q7
Rocznik: 2007
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 20 cze 2017, 20:20

Odświeżam kotleta co do SAI
Mianowicie problem z nie wyłączeniem pompy wtórnego pow. i tu pytanie czy powinna działać po wyłączeniu silnika???
Problem wygląda :
1. Jazda w temp. dziś +30st. C
2. zatrzymanie silnika
3. po 5min. pompa SAI się załączyła
4. rozładowała akumulator

Czy przyczyna w AKU czy pompa powinna się załączyć???
Pozdrawiam Marcin

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 21 cze 2017, 21:13

sprawdziłbym przekaźnik w pierwszej kolejności - na wyłączonym zapłonie pompa SAI nie ma prawa sie włączać , on jest sterowany przez ECU a na wyłączonym zapłonie....
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Moje auto: Q7
Rocznik: 2007
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 22 cze 2017, 10:52

Ok na razie to dołączyłem pompę z braku czasu dopiero w weekend się wezmę za to apropo przekaźnik w obudowie ecu?
Pozdrawiam Marcin

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 22 cze 2017, 12:49

tak w obudowie ECU
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

przemek822
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 28 maja 2017, 16:42
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: przemek822 » 03 lip 2017, 07:18

Jestem w trakcie wymiany plecionek wydechu więc korzystając z tego iż mam zdemontowane katalizatory wziąłem się m.in. za demontaż dwóch zaworów powietrza wtórnego ponieważ pięć razy już po zakupie auta zapalił mi się błąd lewego powietrza i mówili mi że to chodzi o powietrze wtórne. Sprawdziłem węże i są ok, następnie pompę powietrza wtórnego która też pracuje prawidłowo. Chciałem więc przyjrzeć się tym zaworom, po odkręceniu zobaczyłem że jest w nich dużo syfu a powietrze bardzo ciężko przez nie przechodziło. Na całą noc zostawiłem je w kąpieli czyszczącej, dużo syfu zeszło a po tym zabiegu dmuchając ustami powietrze zaczęło iść :) Mam nadzieję że coś pomoże taka ,,regeneracja'' zaworów i może właśnie te zawory czasem szwankują.
Po wyskoczeniu chwilowego błędu komputer zapalał kontrolkę ale po kilku dniach nie kasowania tego błędu kontrolka sama mi gaśnie, już to zauważyłem z tym błędem który czasem mi wyskoczy i to tylko podczas pracy silnika na postoju. Podczas jazdy błędu tego nie załapie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga