Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[INNY] Układ doprowadzania wtórnego powietrza SAI

Silniki benzynowe
wolin1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 29 lut 2012, 13:59
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: wolin1981 » 30 mar 2013, 20:46

Szczelność sprawdzę jak zrobi się cieplej. Co do instalki to jest raczej git. Myślę nad tulejkami do sąd za katami bo jak już nie spełnia euro4 tylko euro3 to może być przyczyną wywalania checka i może trzeba je oszukać.
A dziś mi wywaliło nowy błąd
16804 system katalizatora poniżej progu wydajności strona 1 brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem

Fontesen

Post autor: Fontesen » 30 mar 2013, 20:51

wolin1981 pisze:Szczelność sprawdzę jak zrobi się cieplej. Co do instalki to jest raczej git. Myślę nad tulejkami do sąd za katami bo jak już nie spełnia euro4 tylko euro3 to może być przyczyną wywalania checka i może trzeba je oszukać.
A dziś mi wywaliło nowy błąd
16804 system katalizatora poniżej progu wydajności strona 1 brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem
no, czyli zatkany kat.

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 31 mar 2013, 10:19

W silniku ARS też to gów.o jest.Miałem z tym problem bo cofało mi spaliny do filtra powietrza i przepływka wariowała i szarpało silnikiem.Zaślepiłem rurkę co wchodzi w filtr powietrza i mam spokój <rotfl>
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

pelen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 23 kwie 2013, 21:46
Lokalizacja: Bergen

Post autor: pelen » 25 kwie 2013, 10:00

Silnik AWT tez posiada ten system.
Mam z tym rowniez problem po odpaleniu i czasem chwile pozniej potrafi sie zalaczyc i sobie jeszcze dopalic :)
Wlasnie dzis zabieram sie za diagnostyke organoleptyczna calego ukladu poniewaz wyskakuje blad (wg VAG 4.9 PL):
16795 Wtrysk dodatkowego powietrza nieprawidlowy przeplyw
brak osprzetu/nie zwiazany ze sprzetem

Dam znac czy cos znalazlem :)
Bede rowniez wdzieczny za wszelkie sugestie :)

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 25 kwie 2013, 12:25

Hej Pelan, czekam niecierpliwie bo wczoraj ujawniłem ten sam błąd. daj koniecznie znać co zrobiłęś :) powodzenia

pelen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 23 kwie 2013, 21:46
Lokalizacja: Bergen

Post autor: pelen » 26 kwie 2013, 10:43

Witam ponownie.
Niestety akcja zakonczona niepowodzeniem. Probowalem dobrac sie do pompy od spodu auta jednak juz sam demontaz oslony silnika okazal sie mocno ograniczony i skomplikowany ze wzgledu na brak przestrzeni-auto bylo w gorze na tyle na ile pozwala lewarek. Uznalem ze nawet ogledziny beda mocno utrudnione przy tak malym przeswicie i mozliwosci ruchowej wiec nie pozostaje mi nic innego jak ogarniecie kanalu lub podnosnika. Jestem w trakcie :)
Bede informowac na bierzaco :)

Awatar użytkownika
kovalnet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 27 gru 2012, 21:58
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: MARCINOWICE

Post autor: kovalnet » 26 kwie 2013, 13:30

Witam wszystkich, bardzo fajnie napisany temat. Wreszcie konkrety (gratulacje dla kolegi xoslox).
Mam takie pytanka w związku z tematem czy w naszych silnikach jest pompa podciśnienia?
Gdzie w VAG'u jest MAP (która grupa).

Acha. Link do pdf'a nie działa.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 26 kwie 2013, 14:34

kovalnet pisze:Acha. Link do pdf'a nie działa.
Link zaktualizowałem ;)
kovalnet pisze:Gdzie w VAG'u jest MAP (która grupa) ?
W bloku silnika -01 Engine w grupie 002 i 4 pole - ogólnie szukaj gdzie wyskakuje g/s czyli masa zasysanego powietrza na sekundę ;)
Na jałowym powinno być w granicach 2,0 - 4,5 g/s.
kovalnet pisze:czy w naszych silnikach jest pompa podciśnienia?
Takowa pompa podciśnienia - vacum pompa montowana głownie jest w Dieslach. Ale jeśli jest w benzyniaku to jest elektryczna i zlokalizowana jest obok zbiorniczka z płynem od wspomagania pod tą osłonką, ale jak się nie mylę takowa była tylko w Tiptronicach.

W zwykłych silnikach jest chyba tylko pneumatyczny wzmacniacz siły hamowania tzw. serwo. Zintegrowany ze zbiorniczkiem płynu hamulcowego ;)

Masz tam na schematach zaznaczony element, który idzie właśnie do wzmacniacza siły hamowania - chodzi o eżektor, a działa to tak, że jak depniesz w pedał hamulca to zaworek w środku się zamyka i wspomaga układ hamulcowy. Dodatkowo eżektor jest odpowiedzialny za odpowietrzenie komory silnika i jest zarazem częścią w instalacji podciśnieniowej. Zapchany eżektor i odma powodują, że wzrasta ciśnienie i olej zostaje wywalony w najsłabszym punkcie, czyli np. korkiem olejowym, uszczelką dekli lub zaślepkami wałka. W normalnym stanie nie powinien puszczać powietrza do serwa.

Obrazek

Awatar użytkownika
kovalnet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 27 gru 2012, 21:58
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: MARCINOWICE

Post autor: kovalnet » 27 kwie 2013, 13:59

Ezektor kojarzę. Tylko mnie ta pompa zastanawiała. Czyli podciśnieie mamy z kolektora?

Nie powinno byc podciśnienie w kPa, ewentualnie mBarach, Atm. czy w mmHg <lol> ?
Bo g/s to chyba przepływ.
-------------------
Już znalazłem:
Chyba są dwa różne systemy:
"Systems with Mass Airflow Sensor" i tam jest Air mass [g/s]
albo
"Systems with intake manifold pressure sensor" wówczas jest Intake manifold pressure [mbar]

I faktycznie 2 gr. 4 poz. albo 3 gr. 2 poz. ewentualnie 7 gr. 3 poz.

pelen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 23 kwie 2013, 21:46
Lokalizacja: Bergen

Post autor: pelen » 14 maja 2013, 13:07

Witam.
W koncu problem z pompa powietrza wtornego rozwiazany. Usterka usunieta-rurka laczaca o nr 058133817D byla w dwoch czesciach. Pekla tuz przy kolanku laczacym (kruchy plastik). Rurke naprawilem i bedzie sluzyc do czasu zamowienia i otrzymania nowej.
Uszkodzenie zlokalizowalem od spodu auta po demontazu oslony silnika. Mozna wtedy obejrzec przewody wchodzace i wychodzace z pompy. W moim przypadku zdemontowalem rowniez calkowicie obudowe filtra powietrza gdyz latwiej bylo mi sie dostac do uszkodzonej rurki od gory.
Zastanawiajace jest to, ze po naprawie spalanie wzroslo do 11l. Niby niewiele bo z 10.7l ale wzroslo. Nie jest to dla mnie logiczne ale moze ktos wie jaka moze byc tego przyczyna? Czytalem ze moze palic wiecej gdy wystepuje problem z SAI. Ale ze po usunieciu usterki?
Bede wdzieczny za sugestie wtajemniczonych w SAI :)

abdul84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 18 lip 2012, 14:51
Lokalizacja: Białystok

Post autor: abdul84 » 22 lip 2013, 20:05

ja zmagam się z innym problemem, po hamowaniu (zimą przy działającym ABS lub ESP szczególnie) i puszczeniu hamulca słyszę buczenie, jakby coś powietrze dopompowywało.

Przepustnica czyszczona i adoptowana rok temu.
Wymieniłem przewody podciśnienia - bez skutku
Ezektor zmieniłem - bez skutku

Na kompie błędów brak. Samochód wydaje mi się jakby miał 100km a nie 165km. Wskazania sond, przepływki i zapłonu w porządku, wydaje mi się, że tylko podciśnienie podnosi mi ciśnienie...


Szlag mnie powoli trafia z tym autem <wnerw> , chętnie oddałbym jakiemuś ogarniętemu mechanikowi tylko, że powiesz magiczną nazwę ezektor i już wiesz, że możesz mu co najwyżej klocki dać zmienić.

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 22 lip 2013, 21:39

To buczenie to pompa abs-u u mnie tez buczy czasem po puszczeniu hamulca, prawdopodobnie trzeba posprawdzac wszystkie czujniki abs przy kołach i poustawiąc odległości od koronek, bo któres koło pewnie zle zczytuje prędkość i dlatego takie cyrki.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

janosh100

Post autor: janosh100 » 18 sie 2013, 21:17

Witam Wszystkich
w końcu konkretny temat... szukałem tego kilka tygodni
Może ktoś pomoże rozwiązać mój problem.
Audi A4 Avant silnik 2.4 v6 Benzyna Automat Rocznik 2003

Pierwszy błąd:

VAG-COM Version: Release 409.1-US
audi a4
Control Module Part Number: 8E0 909 552 N
Component and/or Version: 2.4L V6/5V G 0050
Software Coding: 0011581
Work Shop Code: WSC 63251
2 Faults Found:
17831 - Secondary Air Injection System: Bank 1: Insufficient Flow
P1423 - 002 - Lower Limit Exceeded
17819 - Secondary Air Injection System: Bank 2: Insufficient Flow
P1411 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

Znalazłem przyczynę(tak mi się wydawało)
Przewód od pompy wtórnego powietrza wchodzący do silniki był słabo dociśnięty, to zostalo naprawione.
Teraz systematycznie co 6,7 dni pojawia sie błąd:

17831 - Secondary Air Injection System: Bank 1: Insufficient Flow
P1423 - 002 - Lower Limit Exceeded

Sprawdzałem pompę jest ok, bezpiecznik jest ok, przekaźnik nowy ok.
Przewody od filtra do pompy ok, od pompy do silnika ok.
Nie mam pomysłu co jeszcze nie gra wiec Proszę o pomoc
Może ktoś miał coś podobnego i udało mu się rozwiązać problem

[ Dodano: 2013-09-02, 09:11 ]
dziękuje wszystkim za pomoc...
Tu chyba nikogo nie ma

grzelus2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 26 cze 2012, 22:28
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: grzelus2 » 12 wrz 2013, 17:09

17831 - Secondary Air Injection System: Bank 1: Insufficient Flow
P1423 - 002 - Lower Limit Exceeded
17819 - Secondary Air Injection System: Bank 2: Insufficient Flow
P1411 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent



Sprawdz dokładnie wszystkie przewody, najlepiej na zimnym silniku,gdy chodzi pompa pompa powietrza, wtedy można głebiej włożyć reke ( i sie nie poparzyć), wyczujesz gdzie ucieka powietrze. Zlikwiduj nieszczelność i po sprawie.
A może pompa już niedomaga, zdejmi wąż (tylko delikatnie pękają) i zobacz czy dmucha.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 16 lis 2013, 08:14

Takie małe info:

Pompę wtórnego powietrza (czy działa) oraz poszczególne zawory (np. pomierzyć czy dochodzi napięcie na zawór podczas wysterowania) możemy sobie sprawdzić w VCDS/VAG w bloku silnika 01-Engine w 03-OUTPUT TEST.

Dodatkowo w Measuring Blocks na poszczególnych kanałach możemy odczytać:

Obrazek

Myślę, że to dobre info do wypełnienia tematu <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga