Samochód kupiłem ok. 4 miesiące temu i zmieniałem olej. Zalany jest 5w30 ori VW i może faktycznie olej słaby bo nawet bardzo dużo go ubywa (2l oleju na 5000km wlałem).qwerty01 pisze:Nie zmieniałeś ostatnio oleju? Może ma mniejszą lepkość i ścieka po nocy postoju.
[V6] napinacze łańcucha rozrządu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Olej zmien bo ten niby ori to pewnie castrol (jak wiadomo szit),ale zuzycie Ci nie spadnie ten silnik tak pali olej musisz sie z tym pogodzic. Zanim kupilem 2.7T mialem ten nieszczesny 2.8 i siorbal mi 1L na 3000km dlatego go sprzedalem bo to bylo irytujce. 2.7 niby podobny i posiada dwie suszarki ktore moga zwiekszac zuzycie oleju ale to inne motory i bezposrednio przed wymiana sprawdzam baganet a tam bez zmian. Swietny silnik. A to ze zagrzechocze to pewnie lancuchy rozciagniete i olej nie ma nic do tego. Poki na wolnych obrotach jest cisza to nie ruszalbym lancucha bo koszty bardzo duze. W swoim wymienialem ale mialem stuki na jalowym teraz po wymianie moze stac i tydzien i zapala bezszelestnie. Olej 0w30.Sepek pisze:Samochód kupiłem ok. 4 miesiące temu i zmieniałem olej. Zalany jest 5w30 ori VW i może faktycznie olej słaby bo nawet bardzo dużo go ubywa (2l oleju na 5000km wlałem).qwerty01 pisze:Nie zmieniałeś ostatnio oleju? Może ma mniejszą lepkość i ścieka po nocy postoju.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 93
- Rejestracja: 23 paź 2014, 10:57
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wawa ->Poznań
A skąd pomysł na taki olej? Mowa o tym 5W30? W sensie ktoś Ci podpowiedział, czy sam taki wlałeś?
Generalnie z olejami nie ma co kombinować, tylko lać taki, jaki jest zalecany przez producenta auta.
Pytanie tylko czy wymieniać samodzielnie, czy na stacji obsługi. Jeżeli cena jest ta sama, to moim zdaniem, lepszą opcją będzie wymiana na stacji obsługi.
Samodzielny zakup - opcji jest dużo, duży wybór mają zarówno w sklepach stacjonarnych oraz internetowych odpowiednikach np tutaj: https://motoszef.pl/pages/oleje-plyny-e ... 0-249.aspx
Generalnie z olejami nie ma co kombinować, tylko lać taki, jaki jest zalecany przez producenta auta.
Pytanie tylko czy wymieniać samodzielnie, czy na stacji obsługi. Jeżeli cena jest ta sama, to moim zdaniem, lepszą opcją będzie wymiana na stacji obsługi.
Samodzielny zakup - opcji jest dużo, duży wybór mają zarówno w sklepach stacjonarnych oraz internetowych odpowiednikach np tutaj: https://motoszef.pl/pages/oleje-plyny-e ... 0-249.aspx
Ostatnio zmieniony 31 sie 2019, 18:29 przez Kmicik, łącznie zmieniany 1 raz.
Szukałem na necie jaki olej zalać do tego silnika i wyszło że 5w30. Na ori mnie namówili ale teraz myślę nad olejem PMO 5w40. Tylko podczas odpalania zrobi rrrrrr i potem już jest cisza. Ogólnie mam problem z falującymi obrotami na wolnych obrotach ale to już nie w tym temacieKmicik pisze:A skąd pomysł na taki olej? Mowa o tym 5W30? W sensie ktoś Ci podpowiedział, czy sam taki wlałeś?
Generalnie z olejami nie ma co kombinować, tylko lać taki, jaki jest zalecany przez producenta auta.
Pytanie tylko czy wymieniać samodzielnie, czy na stacji obsługi. Jeżeli cena jest ta sama, to moim zdaniem, lepszą opcją będzie wymiana na stacji obsługi.
Witam, przy okazji poszukiwania rozwiązania innego problemu z moim audi, sprawdziłem tez pracę napinaczy i okazuje się że ten od strony kierowcy nie do końca poprawnie się zachowuje. Przeczytałem więc cały temat i zaczynam szykować się do wymiany na nowy.
Vaglogi tu: http://vaglogi.pl/log-003_090_093_a96Qe1b.html
Zaworki pod kolektorem były u mnie wymienione na te z ASO już, odmę sprawdzałem jakiś czas temu i rurki od podciśnienia też są roczne z ASO. Mnie to wygląda na nierówno wyciągnięty łańcuszek, myślicie że napinacz też do wymiany?
Jeśli tak, to jaki napinacz będzie najlepszy, z wątku widzę że mamy takie możliwości:
https://www.europaparts.com/cam-chain-t ... 9087f.html - cena około 1000zł z przesyłką
https://allegro.pl/oferta/nowy-oryginal ... 6752181914 - niby oryginał, jeden człowiek w wątku chwalił sprzedawcę, plus na paru innych forach ludzie byli raczej zadowoleni
SKV u Sida? - co to za sklep, nie mogę znaleźć linka do niego na forum?
Vaglogi tu: http://vaglogi.pl/log-003_090_093_a96Qe1b.html
Zaworki pod kolektorem były u mnie wymienione na te z ASO już, odmę sprawdzałem jakiś czas temu i rurki od podciśnienia też są roczne z ASO. Mnie to wygląda na nierówno wyciągnięty łańcuszek, myślicie że napinacz też do wymiany?
Jeśli tak, to jaki napinacz będzie najlepszy, z wątku widzę że mamy takie możliwości:
https://www.europaparts.com/cam-chain-t ... 9087f.html - cena około 1000zł z przesyłką
https://allegro.pl/oferta/nowy-oryginal ... 6752181914 - niby oryginał, jeden człowiek w wątku chwalił sprzedawcę, plus na paru innych forach ludzie byli raczej zadowoleni
SKV u Sida? - co to za sklep, nie mogę znaleźć linka do niego na forum?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
Re: [V6] napinacze łańcucha rozrządu
Czeka mnie wymiana prawego nastawnika ale polecę po całości i wymienię oba z łańcuchami ponieważ wymieniam rozrząd. Mam pytanie do osób, które wymieniały u siebie komplety. Czy te wszystkie SKV są czegoś warte czy może te niby oryginalne z zeszlifowanym logo - jest kilka ofert na alle. Łańcuchy Febi będą ok?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [V6] napinacze łańcucha rozrządu
SKV omijaj szerokim łukiem, bo to chińczyk. Łańcuchy Febi są w porządku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 56
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 08:34
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: [V6] napinacze łańcucha rozrządu
Ciekawe czy ten też stukał
https://www.youtube.com/watch?v=8nIgCx9nquw
https://www.youtube.com/watch?v=8nIgCx9nquw
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 13 mar 2021, 21:09
- Imię: Paweł
- Moje auto: 80 B3
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Bytom/Tarnowskie góry
Re: A6 C5 - [V6] napinacze łańcucha rozrządu
... z przodu odkręcamy tą metalową osłonę, gdyż blokuje ona możliwość wyciągnięcia napinacza, metalową osłonę tylko lekko podnosimy.
Jak odchylić metalową osłonę paska rozrządu?? nie ma problemu trafić w te śruby pod kołem wałka? czy wystarczy odkręcić tą jedna śrubę co jest z boku??
Jak odchylić metalową osłonę paska rozrządu?? nie ma problemu trafić w te śruby pod kołem wałka? czy wystarczy odkręcić tą jedna śrubę co jest z boku??
- dement
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 14 gru 2017, 11:39
- Imię: Artur
- Moje auto: A4 B5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: [V6] napinacze łańcucha rozrządu
Pytanko o napinacz paska zębatego
Jakie jest jego prawidłowe zachowanie?
T.z. po zwolnieniu tej szpilki powinien się powoli i "ociężale" wysuwać czy raczej niemal wyskoczyć?
No i regulacja napięcia... 15nM w lewo (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara) na dokręconej rolce napinacza czy raczej na lekko poluzowanej i po osiągnięciu 15nM dokręcić rolkę ?
Dodano po 10 minutach 59 sekundach:
Ps. bo nie mogę edytować.
A może najpierw napiąć rolkę a potem zwolnić szpilkę blokującą ?
No i znowu... na przykręconej rolce czy lekko zluzowanej?:)
Jakie jest jego prawidłowe zachowanie?
T.z. po zwolnieniu tej szpilki powinien się powoli i "ociężale" wysuwać czy raczej niemal wyskoczyć?
No i regulacja napięcia... 15nM w lewo (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara) na dokręconej rolce napinacza czy raczej na lekko poluzowanej i po osiągnięciu 15nM dokręcić rolkę ?
Dodano po 10 minutach 59 sekundach:
Ps. bo nie mogę edytować.
A może najpierw napiąć rolkę a potem zwolnić szpilkę blokującą ?
No i znowu... na przykręconej rolce czy lekko zluzowanej?:)
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: [V6] napinacze łańcucha rozrządu
Witam.dement pisze: ↑06 lis 2021, 22:14Pytanko o napinacz paska zębatego
Jakie jest jego prawidłowe zachowanie?
T.z. po zwolnieniu tej szpilki powinien się powoli i "ociężale" wysuwać czy raczej niemal wyskoczyć?
No i regulacja napięcia... 15nM w lewo (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara) na dokręconej rolce napinacza czy raczej na lekko poluzowanej i po osiągnięciu 15nM dokręcić rolkę ?
Dodano po 10 minutach 59 sekundach:
Ps. bo nie mogę edytować.
A może najpierw napiąć rolkę a potem zwolnić szpilkę blokującą ?
No i znowu... na przykręconej rolce czy lekko zluzowanej?:)
Dobrze byłoby uzupełnić swój awatar, łatwiej jest pomóc.
nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga