Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[V6] napinacze łańcucha rozrządu

Silniki benzynowe
Randor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 30 sie 2018, 19:42
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Randor » 30 sie 2018, 21:32

Dziękuje za odpowiedź.
Może być trudno o lepszy olej bo to już jeden z lepszych i chyba najbardziej polecanych do grupy vag.
Problem z osiągnięciem 22 stopni może być spowodowany rozciągnięciem łańcuszka?
Co do korekty i -4 na banku 1, rozrząd kwalifikuje się do ponownego ustawienia?

pearl1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 21 lut 2016, 19:09
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: pearl1985 » 30 sie 2018, 21:42

Randor pisze:Dziękuje za odpowiedź.
Może być trudno o lepszy olej bo to już jeden z lepszych i chyba najbardziej polecanych do grupy vag.
Problem z osiągnięciem 22 stopni może być spowodowany rozciągnięciem łańcuszka?
Co do korekty i -4 na banku 1, rozrząd kwalifikuje się do ponownego ustawienia?
W poście wcześniej podałem link, co do ustawień rozrządu. Tam podają dokładnie dozwolone wartości. W twoim przypadku w statycznych jest -4, 0 więc jest poprawnie i nie ma potrzeby poprawiania rozrządu.

Co do oleju, spróbuj to co ja mam zalane 5w50 valvoline vr1 racing, a jak nie pomoże to tak jak pisałem wcześniej nie obędzie się bez zrzucenia dekli i sprawdzenia jak to wygląda (czy łańcuch jest rozciągnięty mocno zobaczysz po znakach na wałkach, jak nie są idealnie na środku to jest kicha już).

Dodam jeszcze że po wymianie łańcuszków i ślizgów znaki na wałkach miałem idealnie na środku.

Randor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 30 sie 2018, 19:42
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Randor » 30 sie 2018, 22:42

Więc w weekend zwalam pokrywy i sprawdzę co w trawie piszczy. Montowałeś te chińskie ślizgi z allegro? Ile już zrobiłeś od wymiany?

pearl1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 21 lut 2016, 19:09
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: pearl1985 » 30 sie 2018, 22:53

Randor pisze:Więc w weekend zwalam pokrywy i sprawdzę co w trawie piszczy. Montowałeś te chińskie ślizgi z allegro? Ile już zrobiłeś od wymiany?
Ślizgi brałem do jednego napinacza stąd . Drugi zestaw miałem z całego zestawu napinacza + łańcuch, tyle że się okazało że kupiłem na złą stronę napinacz i z niego poszedł łańcuch + ślizgi do starego napinacza. Co do intradera twierdzą że mają oryginały. Zrobiłem na tych ślizgach 5k km. Przy wymianie ślizgów wymieniałem również cały rozrząd, płukanka ropa + olej (do momentu aż wylatywało to co wlałem czyli było bardzo czysto). Do tej pory jest cisza przy rannym odpalaniu.

Randor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 30 sie 2018, 19:42
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Randor » 30 sie 2018, 23:01

Ciekawe na ile starcza te ślizgi. Jak coś mam jeszcze zapasowe głowice od silnika alg bodaj (ja mam apr). Sprawdzę napinacze tu i tu. Szkoda tylko że bez demontażu napinacza nie można ocenić stanu dolnego ślizgu. Z tego co wiem to on sypie się pierwszy.

pearl1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 21 lut 2016, 19:09
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: pearl1985 » 30 sie 2018, 23:05

U mnie przy odpalaniu jak było słychać terkotkę, to po zdjęciu dekli widać było zjechaną głowicę od dołu na stronie kierowcy. Dodatkowo wokół tego miejsca było naprawdę sporo opiłków. Co do wyglądu ślizgów to praktycznie ich nie było. Dodatkowo nie dały się zdjąć normalnie tylko kruszały w rękach. Z nowymi ślizgami nie było tego problemu, były elastyczne i bezproblemowo można było je przekładać.

Co do przebiegu to wytrzymują oryginały na dobrym oleju właśnie ok 200k km. Tak samo łańcuchy rozrządu (w sensie że są już mocno rozciągnięte). Ale dodam że to nie jest potwierdzona informacja, ja to zasłyszałem. A ponieważ mam teraz na blacie 235k więc mogę stwierdzić, że częściowo może się to pokrywać.

Randor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 30 sie 2018, 19:42
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Randor » 30 sie 2018, 23:15

Ori z ASO pewnie tyle wytrzymują. Te z linku raczej na pewno nie są oryginalne. Słyszałem, że zamienniki potrafią wytrzymać tylko 10-20 tys i je zjada.
Ostatnio zmieniony 30 sie 2018, 23:15 przez Randor, łącznie zmieniany 1 raz.

piotr148
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 17 maja 2018, 20:21
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: piotr148 » 30 sie 2018, 23:15

Wiem że nie może być takich odchyłek tylko już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Przy poprawkach rozrządu uczestniczyłem i wał był zablokowany blokada, wałki również. Koła na wałkach ściągnięte, napinacz wstępnie napięty siłą 15nm. Koła dokręcone z odpowiednim momentem. Po spięciu rozrządu obróciliśmy 2 razy wałem i blokada pasowała idealnie. Natomiast podczas ustawień łańcuchów w głowicach mnie nie było i tu nie mam 100% pewności jak to było złożone ale na pewno było robione według instrukcji w elsy. Dziwi mnie to że po poprawce łańcucha w głowicy kierowcy tak zmieniły się odczyty na drugiej stronie

pearl1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 21 lut 2016, 19:09
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: pearl1985 » 30 sie 2018, 23:32

Ja też myślałem że komputer kłamie jak dałem dupy z napinaczem i w grupie 90 dostawałem -22 stopni. Także @piotr148 na pewno jest złe ustawienie rozrządu. Ewentualnie możesz sprawdzić jeszcze czy na wałkach ssących (jak dobrze pamiętam) gdzie jest założony pierścień dla czujnika halla nie ma ściętego kołka co mogło by spowodować podczas dokręcania delikatne przestawienie się pierścienia. Wtedy dostaniesz złe odczyty pomimo prawidłowego ustawienia rozrządu.

Randor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 30 sie 2018, 19:42
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Randor » 17 wrz 2018, 15:34

Nie wiem czy to do końca związane z tematem ale zapytam. Wpadła mi za pół darmo oryginalna pompa oleju z ASO. Zamówiłem dzisiaj jeszcze do niej łańcuch, napinacz oraz kółko napędowe. Podpowiecie jak się ją wymienia? Wystarczy zwalić ten mniejszy dekiel z miski czy trzeba targać całą podstawę silnika? Druga sprawa to mierzenie ciśnienie oleju. Posiadam manometr, gdzie się nim wpiąć aby wykonać pomiar? Słyszałem też, że niektórzy sprawdzali ciśnienie vagiem chyba a na zegarach czy jakoś tak, ma to sens? Chce zacząć walkę z terkotką od spodu. Auto ma już najechane 280tys więc pewnie pompa też już ma trochę dość.

[ Dodano: 2018-09-17, 14:34 ]
W końcu zdjąłem pokrywy. Chyba nie wygląda to najlepiej. Ślizgi są w miarę ok (tylko lekko wytarte na oko 0,3-0,5mm). Jeden napinacz wciskając z całej siły ręką wciska się jakieś 2-3mm, drugi wciska się z 1cm wydając przy tym dźwięki typu siorbanie i syczenie. Wciskając pierwszy z całej siły i trzymając dłuższy czas doprowadziłem do tego, że z niego też zeszło ciśnienie i ma już luz jak drugi. Dodam, że auto stało od ok 2h ze spuszczonym olejem (jestem w trakcie płukanki i jego wymiany). Możliwe, że zaworek zwrotny nie trzyma czy napinacz całkiem kaput? Podpowiedzcie coś bo nie wiem czy jest sens w ogóle to składać. Mi to wygląda na nie trzymanie ciśnienia w głowicach, na pierwszym trzyma lepiej, a na drugim gorzej. Założę się, że to ten drugi terkocze przy porannym odpalaniu.

Filmik:

[ Dodano: 2018-09-17, 15:34 ]
Zapomniałem dodać, że na pokrywach oraz głowicach nie ma żadnych śladów po tarciu łańcuchów.
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2018, 09:08 przez Randor, łącznie zmieniany 1 raz.

maly81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 291
Rejestracja: 07 lis 2013, 08:55
Imię: Janek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bałystok
Kontakt:

Post autor: maly81 » 17 wrz 2018, 20:05

To jeszcze film nie działa

Randor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 30 sie 2018, 19:42
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Randor » 17 wrz 2018, 21:36

U mnie działa.

Link raz jeszcze:
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2018, 09:08 przez Randor, łącznie zmieniany 1 raz.

pearl1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 21 lut 2016, 19:09
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: pearl1985 » 17 wrz 2018, 22:29

Link nie działa

Randor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 30 sie 2018, 19:42
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Randor » 18 wrz 2018, 09:09

Już powinno działać. Coś źle się wrzuciło. Oba linki poprawione.

pearl1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 21 lut 2016, 19:09
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: pearl1985 » 18 wrz 2018, 09:17

Nie chcę spekulować, ale u mnie tak napinacz nie wydawał takich odgłosów, a po weryfikacji na komputerze napinacz pracuje u mnie prawidłowo. Zapytam się jeszcze dzisiaj mojego mechanika czy taki odgłos jest normalny, czy jednak będzie to już zużyty napinacz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga