Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[V6] napinacze łańcucha rozrządu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 12 lip 2018, 11:29

Tak to wiem, że nastawniki działają odwrotnie w zależności od głowicy. Chodziło mi o to, że tam chłopak teoretycznie założył nastawnik na dobrą stronę, a on odwrotnie pokazywał.

Chyba ze 3 lata temu szukałam info odnośnie nastawników i przyznaję się, że z V6 w "garści" nie miałam i nie rozbierałam, natomiast z tego co pisali to za jego prawidłową pracę odpowiada ciśnienie oleju - nie ma żadnej mechanicznej blokady, a nastawnik z 1.8 lub 4.2 na 1 głowicy (są takie same) mają w środku zawór zwrotny i blokadę z oringami i w zależności od fazy pracy lub postoju tak cewka steruje pinem i zamyka/otwiera kanały. W SSP182 jest to ładnie wszystko rozrysowane i na żywo (akurat z 4.2 rozbierałam nastawnik) wygląda to identycznie.
motostacja - części samochodowe.

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 14 lip 2018, 18:42

Hej, zauwazylem, ze fazy mam wlaczone do 2800rpm zamiast do 3700. Tydzień od zmiany nastawnika, zero błędów oprócz sporadycznego z czujnikiem temperatury. Czy przedlifty AJK tak miały tzn. czy to kwestia przedliftowych ecu czy jakaś inna przyczyna?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 16 lip 2018, 12:02

To ecu steruje cewką. Teoretycznie w V6 zmienna faza jest do tych +/- 3700, a w V8 do +/-4800, dlaczego u Ciebie tak wcześnie jest inaczej tego nie wiem. A obie głowice wyłącza przy 2800 czy tylko tą z nastawnikiem od 1.8?
motostacja - części samochodowe.

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 16 lip 2018, 15:18

Na obu glowicach rowno. Przed wymiana jak i po.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 17 lip 2018, 10:07

To w takim razie trzeba by ktoś kto ma AJK i ecu od niego i zobaczyć.
motostacja - części samochodowe.

paword
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 30 cze 2017, 18:20
Lokalizacja: Konin

moje pięć groszy w sprawie napinaczy

Post autor: paword » 18 lip 2018, 13:05

Witam
Walczyłem z mechanikiem kilka dni z nastawnikiem/napinaczem łańcuszka wałków. U mnie po stronie kierowcy wymieniłem na nówkę sztukę ori kupioną w dobrych pieniądzach od znajomego, który kupił do się ale nie zdążył wymienić.
Jednak po dwu sekundowym dzwonieniu po nocy dobiegającym z prawej strony(od pasażera), byłem przekonany, że to prawa strona będzie do roboty (nasłuchiwałem z środka kabiny).
Po zdjęciu wszystkich osłon ujrzeliśmy piękny wyciek po lewej stronie spod napinacza i przy dalszej analizie okazało się że napinacz ...087C jest martwy. :( schował się i nie chciał już wrócić do pozycji 0 ślizgi połamane, generalnie wiocha.

Samą wymianę udało się przeprowadzić bez zrzucania rozrządu, ale mechanik napocił się przy tym straszliwie, kilkukrotnie załamując ręce.
Po robocie nastała głucha cisza przy odpalaniu, więc jest jakiś sukces :)
Czeka mnie jeszcze prawa strona do analizy, bo teraz przy nowym napinaczu z lewej słychać różnicę w ich pracy. Znaczy tam gdzie nówka nie słychać zupełnie nic, po stronie pasażera dobiega jednostajny szum.

I pytanie do bardziej doświadczonych, po złożeniu wszystkiego silnik zaczął na wolnych obrotach wibrować na Pb (wcześniej od czasu do czasu zawibrował na lpg). Myślicie że to przypadek, czy należałoby szukać czegoś w tej sekcji?

robson1984_84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 14 lip 2018, 10:16
Lokalizacja: pruszków

Post autor: robson1984_84 » 28 lip 2018, 13:33

Witam.
Mam pytanie odnośnie stanu napinacza wałków. Zdjąłem pokrywe zaworów by sprawdzić stan napinacza i wydaje mi się że jest z nim kiepsko. Po użyciu niedużej siły ,napinacz chodzi/ chowa się. Po za tym na łańcuszku też są lekkie luzu. Z tego co widziałem u siebie i u znajomego jak wymienialiśmy uszczelkę zaworów w 1.8 i 1.8t to tam napinacz by sztywny i żeby go ruszyć trzeba było naprawdę dużej siły .Podam link do filmiku na którym widać ten napinacz . Prawdopodobnie to ten napinacz powoduje dziwne stukanie w silniku o które się wcześniej pytałem .


paword
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 30 cze 2017, 18:20
Lokalizacja: Konin

Post autor: paword » 06 sie 2018, 13:39

# Robson
wg mnie jest ok. u mnie do wymiany skłoniło mnie to, że po ściągnięciu kluczem napinacza, nie wrócił do stanu zero (po zluzowaniu ściagacza). Po wyjęciu z siilnika okazało się że jedna tuleja jest zatarta, a ślizg dolny rozleciał się w dłoni.

Przyczyną wibracji okazało się przesunięcie wałka ssącego względem wydechowego o 1 ząbek.

Kwadi81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 30 mar 2018, 21:47
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Kwadi81 » 24 sie 2018, 20:24

Witam.
Mam problem z terkotanie ma. U mnie występuje od około 1800 obr podczas przyspieszania, po zdjęciu nogi z gazu robi się ciszej i przy ok 1500 obr jest cisza. Występuje to tylko podczas jazdy, cisza na postoju. Wybaczcie ale temat jest obszerny a z tego co widziałem przeważnie problem występuje przy uruchamianiu a u mnie przy jeździe. Olej wymianiany 1000 km temu 10w40 valvoline.
A6 C5 2,8 ACK 193 KM quattro automat

maly81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 291
Rejestracja: 07 lis 2013, 08:55
Imię: Janek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bałystok
Kontakt:

Post autor: maly81 » 26 sie 2018, 09:07

Kwadi81 pisze: Wybaczcie ale temat jest obszerny a z tego co widziałem przeważnie problem występuje przy uruchamianiu a u mnie przy jeździe.
zdejmij pokrywy i sprawdż płozy pewnie dawno ich już nie ma

piotr148
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 17 maja 2018, 20:21
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: piotr148 » 29 sie 2018, 23:12

Mam problem. Jestem po wymianie napinacza w A6 C5 2.7t AZA. Po stronie kierowcy był zamontowany zły napinacz i został wymieniony na nowy autloga wraz z łańcuchem a w głowicy pasażera sam łańcuch. Wywala mi błąd 17755 - Camshaft Position Sensor 2 (G163) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correl.
P1347 - 35-00 - -
Rozrząd poskładany według instrukcji z Elsy(ustawienie wałków, łańcuchów), góra i dół złożona na blokadach. Wrzucam logi grupy 90 i 93.Pierwszy log zrobiony podczas normalnej jazdy a drugi tak jak się robi dynamiczne. W grupie 93 ostatnia kolumna cały czas wartość ok. -24 niezależnie od obrotów i obciążenia. Co dokładnie jest mierzone w poszczególnych kolumnach grup 90 i 93 ? Co może być przyczyną takiej wartości w ostatniej kolumnie gr 93 ? Jakieś pomysły ?
logi grup 90+93

pearl1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 21 lut 2016, 19:09
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: pearl1985 » 30 sie 2018, 08:37

piotr148 pisze:Mam problem. Jestem po wymianie napinacza w A6 C5 2.7t AZA. Po stronie kierowcy był zamontowany zły napinacz i został wymieniony na nowy autloga wraz z łańcuchem a w głowicy pasażera sam łańcuch. Wywala mi błąd 17755 - Camshaft Position Sensor 2 (G163) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correl.
P1347 - 35-00 - -
Rozrząd poskładany według instrukcji z Elsy(ustawienie wałków, łańcuchów), góra i dół złożona na blokadach. Wrzucam logi grupy 90 i 93.Pierwszy log zrobiony podczas normalnej jazdy a drugi tak jak się robi dynamiczne. W grupie 93 ostatnia kolumna cały czas wartość ok. -24 niezależnie od obrotów i obciążenia. Co dokładnie jest mierzone w poszczególnych kolumnach grup 90 i 93 ? Co może być przyczyną takiej wartości w ostatniej kolumnie gr 93 ? Jakieś pomysły ?
logi grup 90+93
Wygląda na źle złożony pasek rozrządu lub źle policzone ogniwa na łańcuszku od strony kierowcy. Napinacze pracują poprawnie według mnie.

piotr148
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 17 maja 2018, 20:21
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: piotr148 » 30 sie 2018, 18:03

Zdjeliśmy dekiel od strony kierowcy. Wałek ssący był przestawiony o 1 zabek. Po ponownym montazu rozrzadu Wartości w grupie 93 na wolnych obrotach były -6/-7 bank 1 oraz 8/9 bank 2. Zrzuciliśmy rozrzad ponownie i jeszcze raz ustawiliśmy go na blokady. Na 1 głowicy zmieniło się na -5/-6 a na grugiej bez zmian. Po przejażdce na wolmnych obrotach jest -4 oraz 10. Dynaminczych jeszcze nie zrobiłem. Zastanawiam sie gdzie dalej szukac przyczyny. Strony kierowcy nie ma szans juz inaczej ustawic bo regulować o mniej niż jedno ogniwo łańcucha sie nie da. Druga strona nie była ponownie ruszana a mimo wszystko zmieniły sie rowniez na niej wartości.

Randor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 30 sie 2018, 19:42
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Randor » 30 sie 2018, 19:47

Panowie ocenicie logi pod kątem pracy napinaczy i ustawienia rozrządu? Po kilku godzinach postoju mam terkotkę 0,5s. Po rozgrzaniu słychać delikatnie oba łańcuchy. Olej to LM Synthoil 5w40. Poprzedni właściciel jeździł na Motulu 10w40 i terkotki nie było. Zamówiłem już w aso zaworki zwrotne. Mam nadzieje, że pomogą.

Statyczne:
http://log.malonetuning.com/chart/23762 ... KkQMOoAAAA

Dynamiczne:
https://log.malonetuning.com/chart/2376 ... AAAA%3D%3D

pearl1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 21 lut 2016, 19:09
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: pearl1985 » 30 sie 2018, 21:09

piotr148 pisze:Po ponownym montazu rozrzadu Wartości w grupie 93 na wolnych obrotach były -6/-7 bank 1 oraz 8/9 bank 2.
Rozrząd do ponownego ustawienia. Wartości nie mogą mieć między sobą większej różnicy niż 4, a najlepiej obydwie wartości mają być na zero (idealnie ustawiony rozrząd) na kanale 93 bank 1 oraz 2 [tak też podaje manual rosstecha na ten temat]. Dopóki tak nie będzie ustawiony rozrząd zapomnij o prawidłowym działaniu silnika.

Przy ustawianiu rozrządu, jak już tutaj wspominała bodajże Mazdomania bardzo ważne są blokady oraz prawidłowa ilość niutów z jaką dokręca się kółka na wałkach oraz wstępne napięcie napinacza rozrządu. To jest z tego co wiem kluczem do ustawienia rozrządu aby pojawiły się zera w grupie 93.

W jednym z tematów jest napisane tak cyt.:
matikemk pisze:Teraz jak rozebrałem samochód to poluzowałem porządnie koła wałków rozrządu(tak, że miałem pewność, że lekko się obracają - można też zdjąć częsciowo pasek) dodatkow rolkę z mimośrodem i ramię napinacza. Następnie dokręciłem ramie momentem 22Nm, rolkę również 22Nm. Sprawdziłem czy motylki na wałkach rozrządu nie są przeciągnięte. Dokręciłem śruby na kołach wałków tak, aby koła mogły się swobodnie obracać, ale żeby się nie mogły przekrzywić na stożkach wałków. Wg instrukcją odblokowałem napinacz, napiąłem pasek momentem 15Nm, dokręciłem koła wałków 55Nm. Obróciłem wałem korbowym kilka razy i ponownie założyłem blokade wałków. Pasowała idealnie w otwory na motylkach.
Złożyłem częściowo przód silnika i uruchomiłem silnik na kilka sekund podglądając kanał 93 pojawiły się wartości 0 i 0. Złożyłem do kupy i gra.
Randor pisze:Panowie ocenicie logi pod kątem pracy napinaczy i ustawienia rozrządu? Po kilku godzinach postoju mam terkotkę 0,5s. Po rozgrzaniu słychać delikatnie oba łańcuchy. Olej to LM Synthoil 5w40. Poprzedni właściciel jeździł na Motulu 10w40 i terkotki nie było. Zamówiłem już w aso zaworki zwrotne. Mam nadzieje, że pomogą.
Nie chcę Cię martwić ale prawdopodobnie czeka Cię wymiana łańcuszków oraz ślizgów jeśli masz półsekundową terkotkę, albo musisz zalać lepszy olej. Ja miałem taką terkotkę na valvoline 5w50 i po wymianie łańcuszków oraz ślizgów terkotka zniknęła. Co do napinacza na banku pierwszym niepokoi mnie to, że nie może uzyskać 22 stopni (tak jak to robi napinacz na drugim banku) tylko 21 stopni max (być może jest to spowodowane korektą, bo na banku 1 masz -4 na rozrządzie). Co do napinaczy, na razie bym temat obserwował.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga