[2.4 BDV] A6 C5 - Problem z rozruchem na ciepłym silniku + drgania kabiny
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 383
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: [2.4 BDV] A6 C5 - Problem z rozruchem na ciepłym silniku + drgania kabiny
Skoro tak ci skaczą korekty, to moim zdaniem masz nieszczelność w dolocie i lejące wtryski. Wtedy na wolnych obrotach możesz mieć według sterownika ubogo, a pod obciążeniem bogato
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 29 wrz 2022, 12:51
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Płock
Re: [2.4 BDV] A6 C5 - Problem z rozruchem na ciepłym silniku + drgania kabiny
Profilaktycznie zmieniłem świece i przewody WN na nowe NGK i nie pomogło. Muszę podjechać do jakiegoś mechanika żeby VCDS podłączył i sprawdził jeszcze czy nie ma nieszczelności w dolocie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 154
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: [2.4 BDV] A6 C5 - Problem z rozruchem na ciepłym silniku + drgania kabiny
Jedna rzecz mnie zastanawia, piszesz że powyżej 5000 rpm, zuboża bardzo. Powyżej 4500 rpm zmienna długość dolotu powinna zadziałać, jeśli dobrze pamiętam.
Sprawdż tak zwaną gruszkę, czy zmienia i czy przewód podciśnienia jest szczelny.
Edit: Kup tester szczelności w sprayu, wkręć auto na obroty, 2 osoby, pryskaj okolicy dolotu, gruszki i obserwuj korekty chwilowe, jeśli pojawy się wzbogacenie, badaj tym miejscu.
Edit: z tym sprayu widzę, że trudno kupić coś takiego...
Sprawdż tak zwaną gruszkę, czy zmienia i czy przewód podciśnienia jest szczelny.
Edit: Kup tester szczelności w sprayu, wkręć auto na obroty, 2 osoby, pryskaj okolicy dolotu, gruszki i obserwuj korekty chwilowe, jeśli pojawy się wzbogacenie, badaj tym miejscu.
Edit: z tym sprayu widzę, że trudno kupić coś takiego...
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 249
- Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [2.4 BDV] A6 C5 - Problem z rozruchem na ciepłym silniku + drgania kabiny
Czujnik temperatury cieczy znajduje się ok. środka silnika (stojąc przed maską) od strony ściany grodziowej - jak się położysz na silnik i zajrzysz powinien być widoczny (4 pinowy u mnie fabrycznie był czarny - zamiennik często zielony lub szary.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 29 wrz 2022, 12:51
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Płock
Re: [2.4 BDV] A6 C5 - Problem z rozruchem na ciepłym silniku + drgania kabiny
Spróbowałem jeszcze jednej rzeczy. Dolałem do paliwa środka Liqui Moly Injection Reiniger do czyszczenia wtryskiwaczy benzynowych. Po wyjeżdżeniu całego baku zmieszanego z tym dodatkiem zauważyłem następujące zmiany. Spadły wartości korekt na sondach lambda. Wcześniej check zapalał mi się po około 50km od skasowania gdy korekty długoterminowe przekraczały 25%, teraz przejechałem już 200km i się nie zapalił a korekty długoterminowe wynoszą 16-17% na plusie czyli jakby jest lekka poprawa. Silnik zrobił się jakby minimalnie żwawszy i drgania w kabinie na postoju, o których wspominałem zmniejszyły się. Być może coś jest jednak z układem wtryskowym benzyny. Z odpalaniem na ciepłym po postoju powyżej 15min jednak bez zmian.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 249
- Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [2.4 BDV] A6 C5 - Problem z rozruchem na ciepłym silniku + drgania kabiny
Nie zapominaj że możesz mieć kilka problemów w tym samym czasie... Te odpalanie po postoju to pewnie ten czujnik jak ja kiedyś miałem - proponuję wymienić w pierwszej kolejności (jeżeli plastik rusza się w obudowie metalowej to jest do d... i nie ma co zakładać! czasem nowe tak mają)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 154
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: [2.4 BDV] A6 C5 - Problem z rozruchem na ciepłym silniku + drgania kabiny
Nigdy nie wiadomo jaki masz tam czujnik temp. cieczy wsadzony. Może przekłamywać.
Ja bym zmierzył ciśnienie paliwa. Również masa przychodząca do pompy też do sprawdzania.
U siebie będę to robił, jak będzie czas...
Ja bym zmierzył ciśnienie paliwa. Również masa przychodząca do pompy też do sprawdzania.
U siebie będę to robił, jak będzie czas...
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 29 wrz 2022, 12:51
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Płock
Re: [2.4 BDV] A6 C5 - Problem z rozruchem na ciepłym silniku + drgania kabiny
Może być i tak... Może siedzieć i czujnik i coś z układem paliwowym. A ten czujnik ma wpływ na to co pokazuje się na wskaźniku temperatury na licznikach przy kierownicy czy tylko daje sygnał do ECU? Bo na licznikach wskazówka na rozgrzanym silniku jest na 90 stopniach, a jak odczytuje dane z kompa to pokazuje 96-98 stopni czyli jest jakby lekka rozbieżność pomiędzy wskazaniem z kompa a z liczników. Ostatnio jak zmieniałem świece to ciężko było tam coś dojrzeć bo nie ma tam za dużo miejsca pomiędzy silnikiem a grodzią.k4mi1 pisze: ↑10 paź 2022, 22:50Nie zapominaj że możesz mieć kilka problemów w tym samym czasie... Te odpalanie po postoju to pewnie ten czujnik jak ja kiedyś miałem - proponuję wymienić w pierwszej kolejności (jeżeli plastik rusza się w obudowie metalowej to jest do d... i nie ma co zakładać! czasem nowe tak mają)
Ciśnienia sobie już sam nie zmierzę, muszę podjechać do jakiegoś ogarniętego mechanika jak znajde czas. Narazie próbowałem znaleźć problem własnymi siłami ale powoli możliwości mi się kończą i pozostaje jakiś fachowiec.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 154
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: [2.4 BDV] A6 C5 - Problem z rozruchem na ciepłym silniku + drgania kabiny
Co do czujnika, on steruje też dawki paliwa, tak samo pokazuje Ci na zegarach. W audi licznik pokazuje Ci 90°C a może być +-10°C.
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 249
- Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [2.4 BDV] A6 C5 - Problem z rozruchem na ciepłym silniku + drgania kabiny
Ten czujnik jest 4 pinowy bo ma 2 sekcje... jedna z tym co jest na zegarach (rzadko kiedy oszukuje) i drugą do ECU... Także wskazanie na zegarach to żaden wyznacznik, jeżeli jest wyraźna różnica między komputerem i zegarami to jest pewne że czujnik jest uwalony...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 29 wrz 2022, 12:51
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Płock
Re: [2.4 BDV] A6 C5 - Problem z rozruchem na ciepłym silniku + drgania kabiny
Witam ponownie po dłuższym czasie.
Przez zimę nie miałem czasu i możliwości za bardzo podłubać przy aucie i jeździłem z opisywanymi problemami przez kilka miesięcy. Teraz jak zrobiło się cieplej postanowiłem trochę podziałać i udało mi się usunąć problem z odpalaniem. Jak dłużej pojeżdżę to dam znać czy też pomogło to na zapalającego się checka.
A więc przypomnę co się działo. Jak auto stało zimne po nocy odpalało normalnie na strzał. Jak zgasiłem silnik i odpaliłem go znów w czasie do 15-20 min od zgaszenia też odpalał normalnie na strzał, ale jak po zgaszeniu postał od około 30min do 2h to przy odpalaniu strasznie długo kręcił rozrusznikiem i dopiero po kręceniu przez jakieś 5-7 sekund odpalał tak jakby nie na wszystkie gary i po 2-3 sekundach już się normowało. Gdy postał zgaszony przez kilka godzin to znowu palił normalnie. Zapalała się także kontrolka check od sondy lambda Bank 1 sygnalizująca błąd P-0171, czasami było czuć trzęsienie karoserii na biegu jałowym przy postoju oraz sporadycznie zdarzały się wypadania zapłonu na drugim cylindrze. Wymieniłem zawór EVAP, świece, przewody WN i cewkę ale to nic nie pomogło. W ten weekend postanowiłem zrobić jeszcze jedną rzecz. Koszt nie był jakiś duży więc stwierdziłem że spróbuję. Na forum innej marki znalazłem kiedyś opis podobnej sytuacji i winny był cieknący wtryskiwacz, z którego kapiąca benzyna po własnie 0,5-1h zalewała cylinder. Po krótkim postoju było jej mało i auto paliło normalnie po trochę dłuższym postoju cylinder był zalany, a po dużo dłuższym postoju benzyna odparowywała i auto znów paliło normalnie. Kupiłem więc komplet używanych wtryskiwaczy (200zł) oraz gumowych oringów na wtryskiwacze (3zł za sztukę) i przystąpiłem do wymiany.
Wymiana dość prosta:
1. Odkręcamy 4 plastikowe śruby mocujące górną-środkową osłonę silnika śrubokrętem krzyżakiem i ją zdejmujemy.
2. Przedmuchujemy kompresorem górną część silnika w okolicach wtryskiwaczy żeby wydmuchać znajdujące się tam syfy aby jakiś brud nie dostał się do komory spalania po wyjęciu listwy.
3. Wypinamy 3 plastikowe zaczepy mocujące kable do listwy wtryskowej (takie a'la trytytki wpięte takim dziobkiem w otwór w listwie wtryskowej)
4. Odkręcamy 4 śruby torx mocujące listwę wtryskową do silnika.
5. Wyciągamy listwę wtryskową z silnika. Trzeba się trochę naszarpać bo siedzi dość mocno. Pomogłem sobie trochę podwadzając ją od dołu śrubokrętem.
6. Odpinamy wtyczki od każdego z wtryskiwaczy. Trzeba zdjąć metalową zawleczkę z wtyczki i wyciągnąć wtyczkę.
7. Nie odpinając od listwy przewodów paliwowych podnosimy ją lekko w górę jednocześnie obracając ją w kierunku przedniej szyby (da się obrócić o jakieś 120 stopni).
8. Podkładamy pod listwę spory kawałek kartonu lub jakieś szmaty (po wyjęciu wtryskiwaczy poleci trochę benzyny).
9. Zsuwamy zawleczki mocujące wtryskiwacze do listwy wtryskowej.
10. Wyciągamy po kolei wszystkie wtryskiwacze (po wyjęciu każdego z nich poleci trochę paliwa z listwy).
11. W moim przypadku gdzie zakupiłem używane wtryskiwacze postanowiłem jeszcze wymienić w nich oringi na nowe. Także z "nowych" wtryskiwaczy przy pomocy nożyka podwadzamy stare oringi i ściągamy je zarówno z górnej jak i dolej części wtryskiwacza i w ich miejsce zakładamy nowe. (ja kupiłem zamienniki firmy Elring, są minimalnie grubsze niż te fabryczne przez co ciężej wchodzą przy montażu w listwę ale dzięki temu siedzą tam mocniej i jest szczelniej)
12. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności.
13. Odpalamy auto (pierwsze odpalenie po wymianie będzie trwało trochę dłużej więc chwilę trzeba pokręcić rozrusznikiem, ponieważ listwa wtryskowa będzie musiała napełnić się paliwem, bo to które w niej było wylało się z listwy podczas wymiany wtryskiwaczy).
Dodam że całą procedurę lepiej robić na zimnym silniku. Na gorącym raz że można się oparzyć, to dwa jak przypadkiem benzyna chlapnie nam na gorący silnik to może być różnie.
U mnie wymiana wtryskiwaczy rozwiązała problem z odpalaniem auta. Teraz za każdym razem odpala normalnie, niezależnie od tego ile czasu stoi po zgaszeniu silnika. Czy pomogło to na zapalającego się checka to się okaże jak pojeżdże dłużej bo jeżdżę dopiero 2 dzień. Także za jakiś czas dam znać czy wymiana wtryskiwaczy pomogła również na skład mieszanki paliwa i sporadycznie wypadający zapłon na 2 cylindrze.
Przez zimę nie miałem czasu i możliwości za bardzo podłubać przy aucie i jeździłem z opisywanymi problemami przez kilka miesięcy. Teraz jak zrobiło się cieplej postanowiłem trochę podziałać i udało mi się usunąć problem z odpalaniem. Jak dłużej pojeżdżę to dam znać czy też pomogło to na zapalającego się checka.
A więc przypomnę co się działo. Jak auto stało zimne po nocy odpalało normalnie na strzał. Jak zgasiłem silnik i odpaliłem go znów w czasie do 15-20 min od zgaszenia też odpalał normalnie na strzał, ale jak po zgaszeniu postał od około 30min do 2h to przy odpalaniu strasznie długo kręcił rozrusznikiem i dopiero po kręceniu przez jakieś 5-7 sekund odpalał tak jakby nie na wszystkie gary i po 2-3 sekundach już się normowało. Gdy postał zgaszony przez kilka godzin to znowu palił normalnie. Zapalała się także kontrolka check od sondy lambda Bank 1 sygnalizująca błąd P-0171, czasami było czuć trzęsienie karoserii na biegu jałowym przy postoju oraz sporadycznie zdarzały się wypadania zapłonu na drugim cylindrze. Wymieniłem zawór EVAP, świece, przewody WN i cewkę ale to nic nie pomogło. W ten weekend postanowiłem zrobić jeszcze jedną rzecz. Koszt nie był jakiś duży więc stwierdziłem że spróbuję. Na forum innej marki znalazłem kiedyś opis podobnej sytuacji i winny był cieknący wtryskiwacz, z którego kapiąca benzyna po własnie 0,5-1h zalewała cylinder. Po krótkim postoju było jej mało i auto paliło normalnie po trochę dłuższym postoju cylinder był zalany, a po dużo dłuższym postoju benzyna odparowywała i auto znów paliło normalnie. Kupiłem więc komplet używanych wtryskiwaczy (200zł) oraz gumowych oringów na wtryskiwacze (3zł za sztukę) i przystąpiłem do wymiany.
Wymiana dość prosta:
1. Odkręcamy 4 plastikowe śruby mocujące górną-środkową osłonę silnika śrubokrętem krzyżakiem i ją zdejmujemy.
2. Przedmuchujemy kompresorem górną część silnika w okolicach wtryskiwaczy żeby wydmuchać znajdujące się tam syfy aby jakiś brud nie dostał się do komory spalania po wyjęciu listwy.
3. Wypinamy 3 plastikowe zaczepy mocujące kable do listwy wtryskowej (takie a'la trytytki wpięte takim dziobkiem w otwór w listwie wtryskowej)
4. Odkręcamy 4 śruby torx mocujące listwę wtryskową do silnika.
5. Wyciągamy listwę wtryskową z silnika. Trzeba się trochę naszarpać bo siedzi dość mocno. Pomogłem sobie trochę podwadzając ją od dołu śrubokrętem.
6. Odpinamy wtyczki od każdego z wtryskiwaczy. Trzeba zdjąć metalową zawleczkę z wtyczki i wyciągnąć wtyczkę.
7. Nie odpinając od listwy przewodów paliwowych podnosimy ją lekko w górę jednocześnie obracając ją w kierunku przedniej szyby (da się obrócić o jakieś 120 stopni).
8. Podkładamy pod listwę spory kawałek kartonu lub jakieś szmaty (po wyjęciu wtryskiwaczy poleci trochę benzyny).
9. Zsuwamy zawleczki mocujące wtryskiwacze do listwy wtryskowej.
10. Wyciągamy po kolei wszystkie wtryskiwacze (po wyjęciu każdego z nich poleci trochę paliwa z listwy).
11. W moim przypadku gdzie zakupiłem używane wtryskiwacze postanowiłem jeszcze wymienić w nich oringi na nowe. Także z "nowych" wtryskiwaczy przy pomocy nożyka podwadzamy stare oringi i ściągamy je zarówno z górnej jak i dolej części wtryskiwacza i w ich miejsce zakładamy nowe. (ja kupiłem zamienniki firmy Elring, są minimalnie grubsze niż te fabryczne przez co ciężej wchodzą przy montażu w listwę ale dzięki temu siedzą tam mocniej i jest szczelniej)
12. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności.
13. Odpalamy auto (pierwsze odpalenie po wymianie będzie trwało trochę dłużej więc chwilę trzeba pokręcić rozrusznikiem, ponieważ listwa wtryskowa będzie musiała napełnić się paliwem, bo to które w niej było wylało się z listwy podczas wymiany wtryskiwaczy).
Dodam że całą procedurę lepiej robić na zimnym silniku. Na gorącym raz że można się oparzyć, to dwa jak przypadkiem benzyna chlapnie nam na gorący silnik to może być różnie.
U mnie wymiana wtryskiwaczy rozwiązała problem z odpalaniem auta. Teraz za każdym razem odpala normalnie, niezależnie od tego ile czasu stoi po zgaszeniu silnika. Czy pomogło to na zapalającego się checka to się okaże jak pojeżdże dłużej bo jeżdżę dopiero 2 dzień. Także za jakiś czas dam znać czy wymiana wtryskiwaczy pomogła również na skład mieszanki paliwa i sporadycznie wypadający zapłon na 2 cylindrze.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 29 wrz 2022, 12:51
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Płock
Re: [2.4 BDV] A6 C5 - Problem z rozruchem na ciepłym silniku + drgania kabiny
Czołem.
Pojeździłem tydzień czasu, od poniedziałku do piątku krótkie trasy do pracy oraz w weekend zrobiłem dłuższą trasę. W sumie było to około 400km i check się nie zapalił, a zwykle zapalał się po dwóch dniach od skasowania przy samych dojazdach do pracy także wychodzi że wszystkiemu winne były felerne wtryskiwacze. Auto odpala normalnie na strzał za każdym razem, wypadania zapłonów też odpukać nie zauważyłem, checka od tygonia też nie widzę także jestem zadowolony . Jakby ktoś miał podobne problemy to polecam sprawdzić wtryskiwacze.
Pojeździłem tydzień czasu, od poniedziałku do piątku krótkie trasy do pracy oraz w weekend zrobiłem dłuższą trasę. W sumie było to około 400km i check się nie zapalił, a zwykle zapalał się po dwóch dniach od skasowania przy samych dojazdach do pracy także wychodzi że wszystkiemu winne były felerne wtryskiwacze. Auto odpala normalnie na strzał za każdym razem, wypadania zapłonów też odpukać nie zauważyłem, checka od tygonia też nie widzę także jestem zadowolony . Jakby ktoś miał podobne problemy to polecam sprawdzić wtryskiwacze.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga