Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] 2.4 szarpie jak by nie pracował na wszystkich cylindrach

Silniki benzynowe
paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 29 lut 2012, 12:13

panowie, jak sprawdzić który wtrysk benzynowy jest padnięty
u mnie auto szarpie i trzęsie się jedynie na benzynie

robsonb73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 435
Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: robsonb73 » 29 lut 2012, 20:13

Kaszeszczuk, bardzo prosty łopatologiczny sposób.
Jeżeli na biegu jałowym też tak się dzieje weź szczypce płaskie i kolejno ściskaj delikatnie wężyki wtrysków gazu.
Oczywiście ściśnięcie każdego zdrowego cylindra spowoduje dodatkowe problemy a przy ściśnięciu "chorego" wtrysku nie będzie reakcji.
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !

iro83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 15 mar 2010, 13:36
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: iro83 » 01 mar 2012, 13:11

MaestrO pisze:Witam.
U mnie problem podobny, tyle że szarpanie i strzelanie występuje tylko od rana po nocy i gdy auto bardzo długo stoi. Gdy go odpalę i wyjeżdżam np. szybko do pracy to jak mu wcisnę gaz to go przyhamowuje, szarpie i strzela. Po ok 10 sekundach przestaje i dostaje normalnego kopa. Dzieje się to na benzynie i na gazie. Jednak jeśli chwilkę pochodzi zanim wyjadę to wszystko jest ok. Co Wy na to?
miałem to samo, lekarstwem okazała się wymiana sond lambda, jedna była padnięta...
ale najpierw zrobiłbym czyszczenie i adaptację przepustnicy ;)

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 01 mar 2012, 14:57

iro83 pisze:
MaestrO pisze:Witam.
U mnie problem podobny, tyle że szarpanie i strzelanie występuje tylko od rana po nocy i gdy auto bardzo długo stoi. Gdy go odpalę i wyjeżdżam np. szybko do pracy to jak mu wcisnę gaz to go przyhamowuje, szarpie i strzela. Po ok 10 sekundach przestaje i dostaje normalnego kopa. Dzieje się to na benzynie i na gazie. Jednak jeśli chwilkę pochodzi zanim wyjadę to wszystko jest ok. Co Wy na to?
miałem to samo, lekarstwem okazała się wymiana sond lambda, jedna była padnięta...
ale najpierw zrobiłbym czyszczenie i adaptację przepustnicy ;)
kolego miales ten problem na benzynie tylko? Jakie bledy?

iro83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 15 mar 2010, 13:36
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: iro83 » 01 mar 2012, 15:13

problem był na benzynie i na gazie, czasem wywalał błąd sondy, ale nie zawsze....
po prostu jedna z sond nie pracowała już tak jak powinna, nie z taką częstotliwością jak nowa...
co ciekawe szarpał tylko podczas dogrzewania, później było ok.
po jakimś czasie jedna sonda padła całkowicie i ECU przeszedł w tryb awaryjny, skutkiem auto chwyciło muła i spalanie wzrosło...

najlepiej przemierz obie sondy, jak zmienia się oscylacja podczas jazdy, tu masz poglądowy obrazek jak pracuje stara i nowa sonda:

Obrazek

grzegi87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 02 lut 2010, 11:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: grzegi87 » 14 kwie 2012, 19:33

Witam. Mam problem typu ze przerywa na gazie i na 3 wtrysku jest najgorzej, przemienialem swiece, wtrysk gazu i dalej to samo, sprawdzilem kabel podpinajac swiece i jest tak samo jak na innych. Na wolnych trzesie a jak dodaje sie gazu to przerywa. Na benzynie mozna powiedziec ze idealnie, mam vaga i kable lpg, ale na ta chwile nie wiem czego szukac. bledow nie ma.
grzegi87

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 15 kwie 2012, 13:36

grzegi87 pisze:Witam. Mam problem typu ze przerywa na gazie i na 3 wtrysku jest najgorzej, przemienialem swiece, wtrysk gazu i dalej to samo, sprawdzilem kabel podpinajac swiece i jest tak samo jak na innych. Na wolnych trzesie a jak dodaje sie gazu to przerywa. Na benzynie mozna powiedziec ze idealnie, mam vaga i kable lpg, ale na ta chwile nie wiem czego szukac. bledow nie ma.
sprawdź podstawowe parametry jak mass flow/czujnik temp cieczy/czujnik temp powietrza
cewka nie ma przebic?

szymi27
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 29 maja 2012, 23:49
Lokalizacja: uk

Post autor: szymi27 » 30 maja 2012, 01:09

Czesć koledzy.
Moje audi to 2.4 na LPG, w triptroniku, który tez lubi szarpać czasami :] , ale największy ból sprawia sinik:
A ja mam takie same objawy że poprostu nie chodzi na jednym cylindrze na 5 nic nie kicha nie strzela tylko poprostu nie pracuje na jednym garze, z tym że czasami w czasie jazdy poprostu włącza sie, i silnik chodzi równo na 6-u. Ale też potrafi w czasie jazdy jakgdyby wyłaczyć sie jeden gar i wtedy zapala sie kontrolka od trakcji nie wiem co ma z tym wspulnego???
Ale w odrużnieniu waszych przypadków w momęcie tej usterki zapala sie kontrolka od trakcji, kiedy problem znika kontrolka tez gaśnie. I czy zimny czy ciepły jest to samo, czy Pb czy LPG. Skanowanie VAG pokazało nastepujace błędy 17546 P1138; 17537 P1129; 17649 P1241.
może coś doradzicie, cewkę używke wymieniłem i to samo zamieszałem przwodami i przez chwile było oki.

[ Dodano: 2012-05-30, 11:12 ]
hello czy ktoś mógłby mi coś doradzić???
dzisiaj rano wymieniłem wszystkie przewodziki od podciśnienia i uspokoiło sie, ale nei wiadomo czy aby nie powruci to. Jak pisałem wczoraj takie coś dzieje sie podczas jazdy poprostu wyłącza sie jeden cylinder i chodzi na 5-u i zapala sie kontrolka od trakcji nie mam pojęcia co ma z tym związek może cos współdziała z tym??

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 30 maja 2012, 11:29

najlepiej jakbys przelozys ze sprawnego cewke + kable , ja kiedys mialem cos podobnego (nawet pisalem o tym na forum , ze chodzi jakby v8) ponmogla wymiana cewki kabli i swieczek

szymi27
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 29 maja 2012, 23:49
Lokalizacja: uk

Post autor: szymi27 » 30 maja 2012, 15:16

Cały czas piszę bez "źżóę" (Polskie znaki) i dostanę klapa z regulaminem. <zalamka>

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 30 maja 2012, 16:17

szymi27 pisze: a mianowicie odnośnie błędów i kontrolki.
Zostaje zaburzony moment obrotowy i dlatego miga kontrolka trakcji.
Musisz wyeliminować czy przypadkiem nie powoduje tego sterownik lpg poprzez np usterkę emulacji. Aby to sprawdzić musiał byś przepiąć wtyczki od wtrysków lpg z powrotem na wtryski pb i trochę tak pojeździć.

szymi27
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 29 maja 2012, 23:49
Lokalizacja: uk

Post autor: szymi27 » 30 maja 2012, 16:22

Masz racje, ale co powoduje wylanczanie jednego z cylindrow? Wyżej opisałem mój problem wraz z kodami błędów z VAG-a. Bo czy benzyna czy gas to jest tak samo.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 30 maja 2012, 19:58

Bo mimo że przełączysz na pb to sygnał do wtryskiwacza i tak idzie przez sterownik lpg.
Ale może na razie odepnij i popraw styki we wtyczce lpg i pb przy wtrysku nr 5, nie zaszkodzi a może pomóc.

martyna13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 06 wrz 2011, 12:49
Lokalizacja: wrocław

Post autor: martyna13 » 13 lip 2012, 11:09

witam mam mały problem audi a6 c5 2.4autko bez gazu.Ale może już ktoś przerabiał podobny problem.A więc tak auto poszarpuje do 3tysi tak jak by nie pracowało na wszystkie garnki świece nowe ngk podmienione kable z cewką ze sprawnego podmiana przepływki i dalej to samo oczywiście zero błędów sprawdzana kompresja wszystko ok i tylko problem występuje na drugim cylindrze tzn swieca jest wilgotna i iskra tak jak by słabsza tylko na 2 na reszcie cylindrów wszystko ok.Ktoś ma jakiś pomysł bo powoli konczą mi się pomysły. Kto pomożę wysyłam 0,7 albo zgrzewkę piwa.

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 16 lip 2012, 20:07

Cześć u mnie powodem szarpania na LPG po przełączeniu były wtryskiwacze. PO wymianie na Hana przełączanie jest idealne. Na gazie nie chodzi tak idealnie jak na PB, ale jest znośnie.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga