u mnie przyczyna byla ta sama jak opisujesz ,,,wymienilem ,swiece, przewody, cewke,i nic po dokladnym zdjagnozowaniu w czasie jazdy okazalo sie ze opuznial mi sie elektro zaworek ,wymienilem cala listwe wtryskowa i bylo ok ,,,swoje wtryskiwacze wyczyscilem denaturatem i z powrotem zalozylem listwe, jezdze na niej do tej pory ,,, jak by przyczyna byla u ciebie ta sama, to mam do sprzedania cala listwe w dobrej cenie [/center]BigDave pisze:Witam chciałbym się podłączyć do tematu, bo mam podobny problem. Moje 2,4 AGA w manualu faluje na biegu jałowym i podczas przyspieszania szarpie jakby któryś gar nie chodził lub cyklicznie nie zapalał mieszanki. Najbardziej na 1 i 2 biegu w zakresie obrotów od biegu jałowego do około 3tys ( na innych biegach też szarpie, ale nie tak mocno ). Muszę ciągle trzymać go powyżej 3tys obrotów, bo inaczej nie da się jeździć. Przy większych prędkościach szarpanie też jest odczuwalne, ale im wyższe obroty tym słabiej. Myślałem, że to wina paliwa, bo ostatnio miałem już taki przypadek, że po tankowaniu auto nie odpaliło ( po zlaniu paliwa i zalaniu nowym odpalił od ząbka ). Tym razem jednak złe paliwko mogę wykluczyć. Jak narazie wymieniłem filtr paliwa i świece, ale nic się nie zmieniło. Dodam, że na kablach ani na cewce nie widać przebić. Odma jest drożna i tylko lekko zabrudzona olejem ( nie białą mazią jak to często u niektórych bywa ). Sprawdzałem też eżektor metodami opisanymi na forum czyli... metoda na pedał hamulca ( po zgaszeniu silnika jest nadal twardy ), no i metoda z kartką papieru przykładaną do wlewu oleju ( nie jestem pewny, bo ani widocznie nie dmucha, ani jej nie wciąga, kartka po prostu delikatnie drży ).
Poratujcie!!!
[A6 C5] 2.4 szarpie jak by nie pracował na wszystkich cylindrach
Dzięki za podpowiedź. Narazie jeszcze się powstrzymam. W poniedziałek jadę do kumpla i podłączę się do kompa i mam nadzieję, że wykaże coś sensownego. Dzisiaj powalczę jeszcze z wężykami podciśnienia, bo nie wyglądają zbyt ciekawie i nie mam pewności czy są szczelne. Ich wymiana na pewno nie zaszkodzi. Na wszelki wypadek napisz na PW ile byś chciał za tą listwę i opisz gdzie ten elektrozaworek się znajduje; jak wygląda mniej więcej. Pozdrawiam
Vorsprung Durch Technik
Może ktoś ma jeszcze jakieś sugestie :?: Ciągle walczę z tym szarpaniem i powoli doprowadza mnie do szału :-x Wyrypało mi już poduchę pod silnikiem albo skrzynią. Na vagu nie wykazuje żadnych błędów. ÂŚwiece nowe NGK, przewody nowe Beru, wymieniłem też filtr paliwa i wszystkie przewody podciśnieniowe i niestety dupa. Praca silnika ani trochę się nie zmieniła. Teraz zaczynam szukać jakiegoś dawcy, żebym mógł przełożyć cewkę, a jeśli to nie pomoże to całą listwę z wtryskami. Jeśli to nie pomoże to już mi się koncepcje skończą Może znajdzie się na forum jakiś w porządku kolega z okolic Gdańska, który za skrzynkę piwa pozwoliłby mi na chwilkę poprzekładać te rzeczy ze swojego auta w celu przekonania się co jest sypnięte :?: Byłbym naprawdę bardzo wdzięczny :mrgreen:
Vorsprung Durch Technik
BigDave pisze:Może ktoś ma jeszcze jakieś sugestie :?: Ciągle walczę z tym szarpaniem i powoli doprowadza mnie do szału :-x Wyrypało mi już poduchę pod silnikiem albo skrzynią. Na vagu nie wykazuje żadnych błędów. ÂŚwiece nowe NGK, przewody nowe Beru, wymieniłem też filtr paliwa i wszystkie przewody podciśnieniowe i niestety dupa. Praca silnika ani trochę się nie zmieniła. Teraz zaczynam szukać jakiegoś dawcy, żebym mógł przełożyć cewkę, a jeśli to nie pomoże to całą listwę z wtryskami. Jeśli to nie pomoże to już mi się koncepcje skończą Może znajdzie się na forum jakiś w porządku kolega z okolic Gdańska, który za skrzynkę piwa pozwoliłby mi na chwilkę poprzekładać te rzeczy ze swojego auta w celu przekonania się co jest sypnięte :?: Byłbym naprawdę bardzo wdzięczny :mrgreen:
moim zdaniem skonnczy sie na wymianie listwy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
BigDave, rozumiem, że u Ciebie problem dotyczył tylko benzyny czy gazu ?
Bo piszesz o wtryskiwaczu??
Mam ten sam problem, ale u mnie jest to samo gaz i benzyna.
Wymieniłem już świece, przewody podmieniałem pojedynczo. Zaślepiłem nawet zawory recyrkulacji spalin żeby wyeliminować wpływ awarii EGR.
Brakuje mi już pomysłów, może jeszcze cewka.
Bo piszesz o wtryskiwaczu??
Mam ten sam problem, ale u mnie jest to samo gaz i benzyna.
Wymieniłem już świece, przewody podmieniałem pojedynczo. Zaślepiłem nawet zawory recyrkulacji spalin żeby wyeliminować wpływ awarii EGR.
Brakuje mi już pomysłów, może jeszcze cewka.
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Musze poszukać na zamianę
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !
Witam,
Wydaje mi się, że u mnie może być podobna sytuacja.
Mam PB+LPG, i na wolnych obrotach silnik się rzuca, jak by to był 4-o cylindrowy diesel
Czuć też takie delikatne szarpnięcie od czasu do czasu, właśnie na niższych obrotach i przy obciążeniu.
robsonb73 daj znać jak byś sprawdził ten temat z cewką.
Wydaje mi się, że u mnie może być podobna sytuacja.
Mam PB+LPG, i na wolnych obrotach silnik się rzuca, jak by to był 4-o cylindrowy diesel
Czuć też takie delikatne szarpnięcie od czasu do czasu, właśnie na niższych obrotach i przy obciążeniu.
robsonb73 daj znać jak byś sprawdził ten temat z cewką.
Zenit + Zavoli S + OMVL RegFast
robsonb73, Jak nie znajdziesz nic na zamiane, to moge posluzyc jako dawca. Przy okazji mozna jakies ogarnac
mthv, Jesli problem wystepuje tylo na biegu jalowym, a nie szarpie podczas jazdy, to moze byc cos innego. W przypadku awari wtrysku lub cewki jest lipa w kazdym zakresie obrotow silnika
mthv, Jesli problem wystepuje tylo na biegu jalowym, a nie szarpie podczas jazdy, to moze byc cos innego. W przypadku awari wtrysku lub cewki jest lipa w kazdym zakresie obrotow silnika
Vorsprung Durch Technik
Witam.
U mnie problem podobny, tyle że szarpanie i strzelanie występuje tylko od rana po nocy i gdy auto bardzo długo stoi. Gdy go odpalę i wyjeżdżam np. szybko do pracy to jak mu wcisnę gaz to go przyhamowuje, szarpie i strzela. Po ok 10 sekundach przestaje i dostaje normalnego kopa. Dzieje się to na benzynie i na gazie. Jednak jeśli chwilkę pochodzi zanim wyjadę to wszystko jest ok. Co Wy na to?
U mnie problem podobny, tyle że szarpanie i strzelanie występuje tylko od rana po nocy i gdy auto bardzo długo stoi. Gdy go odpalę i wyjeżdżam np. szybko do pracy to jak mu wcisnę gaz to go przyhamowuje, szarpie i strzela. Po ok 10 sekundach przestaje i dostaje normalnego kopa. Dzieje się to na benzynie i na gazie. Jednak jeśli chwilkę pochodzi zanim wyjadę to wszystko jest ok. Co Wy na to?
...:::Normalni jeżdżą AUDI:::...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Cześć
Teraz jak się ochłodziło to zaczęło mi szarpać po przełączeniu na LPG.
Na benzynie jest ok. Poszarpie tak 500m i już jest wszysko dobrze.
Zauważyłem, że korekty krótkie rosną do 25 na jednej połowie. Więc wiem na której szukać problemu. Albo świeca, albo przewód albo wtryskiwacz gazu.
Po nagrzaniu silnika wszystko wraca do normy.
Błędów nie ma.
Teraz jak się ochłodziło to zaczęło mi szarpać po przełączeniu na LPG.
Na benzynie jest ok. Poszarpie tak 500m i już jest wszysko dobrze.
Zauważyłem, że korekty krótkie rosną do 25 na jednej połowie. Więc wiem na której szukać problemu. Albo świeca, albo przewód albo wtryskiwacz gazu.
Po nagrzaniu silnika wszystko wraca do normy.
Błędów nie ma.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga