Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] 2.4 szarpie jak by nie pracował na wszystkich cylindrach

Silniki benzynowe
adas81z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 07 mar 2009, 01:42
Lokalizacja: Bialystok

Post autor: adas81z » 20 lut 2010, 17:49

BigDave pisze:Witam chciałbym się podłączyć do tematu, bo mam podobny problem. Moje 2,4 AGA w manualu faluje na biegu jałowym i podczas przyspieszania szarpie jakby któryś gar nie chodził lub cyklicznie nie zapalał mieszanki. Najbardziej na 1 i 2 biegu w zakresie obrotów od biegu jałowego do około 3tys ( na innych biegach też szarpie, ale nie tak mocno ). Muszę ciągle trzymać go powyżej 3tys obrotów, bo inaczej nie da się jeździć. Przy większych prędkościach szarpanie też jest odczuwalne, ale im wyższe obroty tym słabiej. Myślałem, że to wina paliwa, bo ostatnio miałem już taki przypadek, że po tankowaniu auto nie odpaliło ( po zlaniu paliwa i zalaniu nowym odpalił od ząbka ). Tym razem jednak złe paliwko mogę wykluczyć. Jak narazie wymieniłem filtr paliwa i świece, ale nic się nie zmieniło. Dodam, że na kablach ani na cewce nie widać przebić. Odma jest drożna i tylko lekko zabrudzona olejem ( nie białą mazią jak to często u niektórych bywa ). Sprawdzałem też eżektor metodami opisanymi na forum czyli... metoda na pedał hamulca ( po zgaszeniu silnika jest nadal twardy ), no i metoda z kartką papieru przykładaną do wlewu oleju ( nie jestem pewny, bo ani widocznie nie dmucha, ani jej nie wciąga, kartka po prostu delikatnie drży ).

Poratujcie!!! <beczy>
u mnie przyczyna byla ta sama jak opisujesz ,,,wymienilem ,swiece, przewody, cewke,i nic po dokladnym zdjagnozowaniu w czasie jazdy okazalo sie ze opuznial mi sie elektro zaworek ,wymienilem cala listwe wtryskowa i bylo ok ,,,swoje wtryskiwacze wyczyscilem denaturatem i z powrotem zalozylem listwe, jezdze na niej do tej pory ,,, jak by przyczyna byla u ciebie ta sama, to mam do sprzedania cala listwe w dobrej cenie [/center]

Awatar użytkownika
BigDave
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 20 lut 2010, 11:38
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: BigDave » 20 lut 2010, 18:16

Dzięki za podpowiedź. Narazie jeszcze się powstrzymam. W poniedziałek jadę do kumpla i podłączę się do kompa i mam nadzieję, że wykaże coś sensownego. Dzisiaj powalczę jeszcze z wężykami podciśnienia, bo nie wyglądają zbyt ciekawie i nie mam pewności czy są szczelne. Ich wymiana na pewno nie zaszkodzi. Na wszelki wypadek napisz na PW ile byś chciał za tą listwę i opisz gdzie ten elektrozaworek się znajduje; jak wygląda mniej więcej. Pozdrawiam
Vorsprung Durch Technik

Awatar użytkownika
BigDave
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 20 lut 2010, 11:38
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: BigDave » 24 lut 2010, 20:28

Może ktoś ma jeszcze jakieś sugestie :?: Ciągle walczę z tym szarpaniem i powoli doprowadza mnie do szału :-x Wyrypało mi już poduchę pod silnikiem albo skrzynią. Na vagu nie wykazuje żadnych błędów. ÂŚwiece nowe NGK, przewody nowe Beru, wymieniłem też filtr paliwa i wszystkie przewody podciśnieniowe i niestety dupa. Praca silnika ani trochę się nie zmieniła. Teraz zaczynam szukać jakiegoś dawcy, żebym mógł przełożyć cewkę, a jeśli to nie pomoże to całą listwę z wtryskami. Jeśli to nie pomoże to już mi się koncepcje skończą :cry: Może znajdzie się na forum jakiś w porządku kolega z okolic Gdańska, który za skrzynkę piwa pozwoliłby mi na chwilkę poprzekładać te rzeczy ze swojego auta w celu przekonania się co jest sypnięte :?: Byłbym naprawdę bardzo wdzięczny :mrgreen:
Vorsprung Durch Technik

adas81z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 07 mar 2009, 01:42
Lokalizacja: Bialystok

Post autor: adas81z » 25 lut 2010, 00:47

BigDave pisze:Może ktoś ma jeszcze jakieś sugestie :?: Ciągle walczę z tym szarpaniem i powoli doprowadza mnie do szału :-x Wyrypało mi już poduchę pod silnikiem albo skrzynią. Na vagu nie wykazuje żadnych błędów. ÂŚwiece nowe NGK, przewody nowe Beru, wymieniłem też filtr paliwa i wszystkie przewody podciśnieniowe i niestety dupa. Praca silnika ani trochę się nie zmieniła. Teraz zaczynam szukać jakiegoś dawcy, żebym mógł przełożyć cewkę, a jeśli to nie pomoże to całą listwę z wtryskami. Jeśli to nie pomoże to już mi się koncepcje skończą :cry: Może znajdzie się na forum jakiś w porządku kolega z okolic Gdańska, który za skrzynkę piwa pozwoliłby mi na chwilkę poprzekładać te rzeczy ze swojego auta w celu przekonania się co jest sypnięte :?: Byłbym naprawdę bardzo wdzięczny :mrgreen:
moim zdaniem skonnczy sie na wymianie listwy

Awatar użytkownika
BigDave
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 20 lut 2010, 11:38
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: BigDave » 27 lut 2010, 23:04

adas81z, dopadłem sukę <ok> Zawalony jeden wtryskiwacz, a tyle myślenia, problemów, nocowania w garażu i niepotrzebnie wydanych pieniędzy :-/ ale przy okazji ogarnąłem kilka browarów przy pracy <piwo> <ok>

Dzięki wszystkim zainteresowanym za pomoc i sugestie
Vorsprung Durch Technik

robsonb73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 435
Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: robsonb73 » 11 wrz 2011, 22:52

BigDave, rozumiem, że u Ciebie problem dotyczył tylko benzyny czy gazu ?
Bo piszesz o wtryskiwaczu??
Mam ten sam problem, ale u mnie jest to samo gaz i benzyna.
Wymieniłem już świece, przewody podmieniałem pojedynczo. Zaślepiłem nawet zawory recyrkulacji spalin żeby wyeliminować wpływ awarii EGR.
Brakuje mi już pomysłów, może jeszcze cewka.
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !

Awatar użytkownika
BigDave
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 20 lut 2010, 11:38
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: BigDave » 12 wrz 2011, 15:11

robsonb73, Nie miałem wtedy jeszcze gazowni. Jeśli u Ciebie problem występuje na benzynie i gazie, to faktycznie może być cewka <uoee>
Vorsprung Durch Technik

robsonb73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 435
Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: robsonb73 » 13 wrz 2011, 22:25

Musze poszukać na zamianę
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !

Awatar użytkownika
mthv
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 24 lip 2011, 08:30
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: mthv » 14 wrz 2011, 10:36

Witam,
Wydaje mi się, że u mnie może być podobna sytuacja.
Mam PB+LPG, i na wolnych obrotach silnik się rzuca, jak by to był 4-o cylindrowy diesel <zalamka>
Czuć też takie delikatne szarpnięcie od czasu do czasu, właśnie na niższych obrotach i przy obciążeniu.

robsonb73 daj znać jak byś sprawdził ten temat z cewką.
Zenit + Zavoli S + OMVL RegFast

Awatar użytkownika
BigDave
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 20 lut 2010, 11:38
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: BigDave » 14 wrz 2011, 19:15

robsonb73, Jak nie znajdziesz nic na zamiane, to moge posluzyc jako dawca. Przy okazji mozna jakies <piwo> ogarnac <rotfl>

mthv, Jesli problem wystepuje tylo na biegu jalowym, a nie szarpie podczas jazdy, to moze byc cos innego. W przypadku awari wtrysku lub cewki jest lipa w kazdym zakresie obrotow silnika
Vorsprung Durch Technik

MaestrO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 18 kwie 2011, 23:45
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MaestrO » 06 paź 2011, 01:18

Witam.
U mnie problem podobny, tyle że szarpanie i strzelanie występuje tylko od rana po nocy i gdy auto bardzo długo stoi. Gdy go odpalę i wyjeżdżam np. szybko do pracy to jak mu wcisnę gaz to go przyhamowuje, szarpie i strzela. Po ok 10 sekundach przestaje i dostaje normalnego kopa. Dzieje się to na benzynie i na gazie. Jednak jeśli chwilkę pochodzi zanim wyjadę to wszystko jest ok. Co Wy na to?
...:::Normalni jeżdżą AUDI:::...

Awatar użytkownika
BigDave
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 20 lut 2010, 11:38
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: BigDave » 06 paź 2011, 14:55

MaestrO, Trudno coś konkretnego stwierdzić <uoee> Mój z rańca czasami też przez chwilke dziwnie muli, ale nie szarpie i nie strzela. Nie wiem czy na gazowni też tak jest, bo zawsze odpalam na benzynie.
Vorsprung Durch Technik

MaestrO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 18 kwie 2011, 23:45
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MaestrO » 09 paź 2011, 15:19

No nic, czekam na dalsze pomysły.
...:::Normalni jeżdżą AUDI:::...

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 18 paź 2011, 09:19

Cześć
Teraz jak się ochłodziło to zaczęło mi szarpać po przełączeniu na LPG.
Na benzynie jest ok. Poszarpie tak 500m i już jest wszysko dobrze.
Zauważyłem, że korekty krótkie rosną do 25 na jednej połowie. Więc wiem na której szukać problemu. Albo świeca, albo przewód albo wtryskiwacz gazu.

Po nagrzaniu silnika wszystko wraca do normy.
Błędów nie ma.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

MaestrO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 18 kwie 2011, 23:45
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MaestrO » 24 paź 2011, 01:37

Ja na początek zaleję do baku środek stp do czyszczenia wtryskiwaczy. Gdzieś o uszy mi się obiło, że może pomóc.
Trzeba zacząć od najprostszych rozwiązań.
...:::Normalni jeżdżą AUDI:::...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga