Hmm szczerze to nie wiem za bardzo o co Ci chodzi Mógł byś jakoś inaczej to opisać :D Drgania poprzeczne odczuwalne bardziej na fotelu pasażera przód więc podejrzewam właśnie przegub wewnętrzny z prawej strony... dla pewności kupiłem 2 i zapewne założę najpierw jeden później drugi.Apophis pisze:Zbój, A nie jest to cos w rodzaju rezonansu,tak jak bys rozkrecił na maxa bez muzyki mocny basowy głosnik??
[ MANUAL+Q] Problem po wymianie podpory wału
Zbóju mam u siebie takie coś że po przekroczeniu70km jak jade spokojnie czuje a raczej słysze takie rezonans o nie okreslonym miejscu. Nie jest to u mnie zalezne od tego czy jade na luzie czy na gazie i nie jest to zlezne na jakim biegu jade. Wał był sprawdzany,wywazany na przyrzadzie tiptop,płosie przednie tez cacy wszystkie przegóby sprawdzone i cacy. Auto rozpędzone w powietrzu tego nie ma,auto zapakowane 3 osoby i bagaże to ma ten rezonansi już prawie niesłyszalny,jak ruszam z kopyta to tez tego nie słyszę.Hmm szczerze to nie wiem za bardzo o co Ci chodzi Mógł byś jakoś inaczej to opisać :D Drgania poprzeczne odczuwalne bardziej na fotelu pasażera przód więc podejrzewam właśnie przegub wewnętrzny z prawej strony... dla pewności kupiłem 2 i zapewne założę najpierw jeden później drugi.
Jak wspomniałem jest to cos w stylu rezonansu tak jak bysmy wielki basowy głośnik dali na full ale bez muzyki-wtedy on tak burczy.
Nie mam na zamianke kół by wykluczyc jeszcze opony które wprawdzie były wyważane ale jechałem z przyczepką i nie zauważyłem wtedy niczego.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
Ja u siebie wykluczyłem silnik-zgasiłem go i na luzie,zero zmian,podczas przyspieszanie czy hamowania silnikiem no jak wspominałem rezonans jest cichszy tylko jak zapakowane auto. Zawiecha niedawno był sprawdzana cała nikt nic nie wykrył,w kierownicy nic nie czuć po prostu taki niewqrzający rezonans. Akurat wiem że przy 80-90km to nastawała mi w autku błoga cisza a tu dopiero od setki.
Myślę że warto sprawdzić opony... jeśli są słabej jakości typu stare wy ząbkowane to możliwe że to one a jak nie to może to jakieś łożysko może w dyfrze albo skrzyni...
No można to opisać takimi uderzeniami pod obciążeniem w sensie przy przyśpieszaniu... Myślę że to właśnie wina przegubów a raczej przegubu prawego wewnętrznego ale zapewne wymienię 2 dla świętego spokoju...mat1324 pisze:Gdy miałem uszkodzone przeguby wewnętrzne (luz przód-tył przy złapaniu ich ręką) to nie było drgań, ani rezonansu, tylko występowały uderzenia podczas przyspieszania. Po odpuszczeniu gazu przegub ustawiał się w pozycji neutralnej (cofał się), a podczas przyspieszania naprężał się i powodował stuki.
Zaobserwowałem dzisiaj podczas jazdy autostradą z prędkością 120-130km/h buczenie jakby jakieś łożysko miało już dosyć , zastanawiam się czy wyważenie tego wału rozwiąże mój problem i czy nie należy szukać przyczyny gdzieś indziej
[ Dodano: 2016-02-04, 17:30 ]
no to jestem biedniejszy o 1 340 zł a wszystko przez to, że odwrotnie była założona podpora wału i wał był wygięty w pałąk
wał wyważyłem wymieniłem końcówkę wału kupiłem dwie podpory i wał był demontowany 3x :D
temat zamknięty....
[ Dodano: 2016-02-04, 17:30 ]
no to jestem biedniejszy o 1 340 zł a wszystko przez to, że odwrotnie była założona podpora wału i wał był wygięty w pałąk
wał wyważyłem wymieniłem końcówkę wału kupiłem dwie podpory i wał był demontowany 3x :D
temat zamknięty....
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 458
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Nie ma możliwości aby ją źle założyć. No chyba że ktoś wcześniej kombinował z mocowaniem. Załóż podporę na wał i całość przyłóż do auta. Jak nie będzie się zgadzało z otworami na śruby to znaczy że założyłeś odwrotnie. Stara oryginalną podporę lepiej zachować. Mój znajomy sam "regeneruje" podpory i sprawują się lepiej niż zamienniki z Tedgum. Ale podstawą jest poprawne złożenie i wyosiowanie wału.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 07 gru 2020, 17:10
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: [ MANUAL+Q] Problem po wymianie podpory wału
Odgrzewam temat. Po wymianie podpory pojawiły się drgania/wibracje/rezonans przy konkretnych prędkościach - delikatne 30, najmocniej 70-80, nieco słabsze 130-140 km/h.
Prawdopodobnie podpora założona na odwrót Mechanik wspominał, że kupiony zamiennik jest jakby "odbiciem lustrzanym". Nie dało się zamontować tak jak orginalnie ze względu na wcięcia na końcach ramion podpory więc zamontował na odwrót? Mówił, że śruby weszły z oporem ale weszły.
Chcę to poprawić tylko, że nie mam orginalnej podpory, a zamienniki mają różne wymiary. Teraz nie wiadomo czy ta moja nie jest przypadkiem odbiciem "w krzywym zwierciadle" :D
I tutaj zwracam się do szanownych forumowiczów. Czy możecie pomóc w doborze właściwej podpory? Audi A6 C5 2.5TDI 180KM BAU Manual.
Prawdopodobnie podpora założona na odwrót Mechanik wspominał, że kupiony zamiennik jest jakby "odbiciem lustrzanym". Nie dało się zamontować tak jak orginalnie ze względu na wcięcia na końcach ramion podpory więc zamontował na odwrót? Mówił, że śruby weszły z oporem ale weszły.
Chcę to poprawić tylko, że nie mam orginalnej podpory, a zamienniki mają różne wymiary. Teraz nie wiadomo czy ta moja nie jest przypadkiem odbiciem "w krzywym zwierciadle" :D
I tutaj zwracam się do szanownych forumowiczów. Czy możecie pomóc w doborze właściwej podpory? Audi A6 C5 2.5TDI 180KM BAU Manual.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 wrz 2020, 12:30
- Imię: Wiktor
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: [ MANUAL+Q] Problem po wymianie podpory wału
Walczyłem kiedyś z wibracjami, diagnoza padła na wał. Przy przebiegu 300 tyś zdemontowałem go i okazało się że guma na podporze jest spękana a łożysko jest już skończone. Kupiłem podporę ted gum. po założeniu było wycie łożyska przy określonej prędkości i wibracje całej budy. Następnie zmieniłem łożysko w podporze ponieważ to które było w ted-gumie nie nadawało się do niczego. Kupiłem oryginał FAG taki jak był na pierwszy montaż. Po wymianie łożyska zniknęło wycie ale drgania pozostały. Moim zdaniem guma na tej podporze jest za sztywna i nie tłumi drgań. Auto jeździło około miesiąca i znalazłem używany wał z bardzo małym przebiegiem ponieważ był wymieniany w 2009 roku w ASO. Po montażu wszystko wróciło do normy i chodzi idealnie. Podpora ted gum po miesiącu jazdy już jest spękana na gumie, tak że nie polecam takiego zabiegu bo to strata czasu i pieniędzy
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga