Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ MANUAL+Q] Problem po wymianie podpory wału

Układ napędowy i skrzynie biegów
Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 23 sty 2016, 20:33

Apophis pisze:Zbój, A nie jest to cos w rodzaju rezonansu,tak jak bys rozkrecił na maxa bez muzyki mocny basowy głosnik??
Hmm szczerze to nie wiem za bardzo o co Ci chodzi :/ Mógł byś jakoś inaczej to opisać ?? :D Drgania poprzeczne odczuwalne bardziej na fotelu pasażera przód więc podejrzewam właśnie przegub wewnętrzny z prawej strony... dla pewności kupiłem 2 i zapewne założę najpierw jeden później drugi.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 sty 2016, 20:41

Gdy miałem uszkodzone przeguby wewnętrzne (luz przód-tył przy złapaniu ich ręką) to nie było drgań, ani rezonansu, tylko występowały uderzenia podczas przyspieszania. Po odpuszczeniu gazu przegub ustawiał się w pozycji neutralnej (cofał się), a podczas przyspieszania naprężał się i powodował stuki.

Gość.

Post autor: Gość. » 23 sty 2016, 21:17

Hmm szczerze to nie wiem za bardzo o co Ci chodzi Mógł byś jakoś inaczej to opisać :D Drgania poprzeczne odczuwalne bardziej na fotelu pasażera przód więc podejrzewam właśnie przegub wewnętrzny z prawej strony... dla pewności kupiłem 2 i zapewne założę najpierw jeden później drugi.
Zbóju mam u siebie takie coś że po przekroczeniu70km jak jade spokojnie czuje a raczej słysze takie rezonans o nie okreslonym miejscu. Nie jest to u mnie zalezne od tego czy jade na luzie czy na gazie i nie jest to zlezne na jakim biegu jade. Wał był sprawdzany,wywazany na przyrzadzie tiptop,płosie przednie tez cacy wszystkie przegóby sprawdzone i cacy. Auto rozpędzone w powietrzu tego nie ma,auto zapakowane 3 osoby i bagaże to ma ten rezonansi już prawie niesłyszalny,jak ruszam z kopyta to tez tego nie słyszę.

Jak wspomniałem jest to cos w stylu rezonansu tak jak bysmy wielki basowy głośnik dali na full ale bez muzyki-wtedy on tak burczy.

Nie mam na zamianke kół by wykluczyc jeszcze opony które wprawdzie były wyważane ale jechałem z przyczepką i nie zauważyłem wtedy niczego.

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 23 sty 2016, 22:21

Ja mam podobnie przy 2 tyś . obr. ale ja u siebie sprawdziłem i jak stoję i mam samochód na luzie i dodam gazu do tych dwóch tyś. to też te drgania występują. Na początku też myślałem ,że coś źle skręciłem.

Gość.

Post autor: Gość. » 23 sty 2016, 22:25

Ja u siebie wykluczyłem silnik-zgasiłem go i na luzie,zero zmian,podczas przyspieszanie czy hamowania silnikiem no jak wspominałem rezonans jest cichszy tylko jak zapakowane auto. Zawiecha niedawno był sprawdzana cała nikt nic nie wykrył,w kierownicy nic nie czuć po prostu taki niewqrzający rezonans. Akurat wiem że przy 80-90km to nastawała mi w autku błoga cisza a tu dopiero od setki.

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 24 sty 2016, 08:04

Myślę że warto sprawdzić opony... jeśli są słabej jakości typu stare wy ząbkowane to możliwe że to one a jak nie to może to jakieś łożysko może w dyfrze albo skrzyni...
mat1324 pisze:Gdy miałem uszkodzone przeguby wewnętrzne (luz przód-tył przy złapaniu ich ręką) to nie było drgań, ani rezonansu, tylko występowały uderzenia podczas przyspieszania. Po odpuszczeniu gazu przegub ustawiał się w pozycji neutralnej (cofał się), a podczas przyspieszania naprężał się i powodował stuki.
No można to opisać takimi uderzeniami pod obciążeniem w sensie przy przyśpieszaniu... Myślę że to właśnie wina przegubów a raczej przegubu prawego wewnętrznego ale zapewne wymienię 2 dla świętego spokoju...

Gość.

Post autor: Gość. » 24 sty 2016, 16:36

Zbój pisze:Myślę że warto sprawdzić opony..
Jak na złość tak własnie jest,oponki nie nowe już,w zasadzie to ich ostatni sezon,letnie tez się ostro skończyły i nie mam co zakładać dla porównania. No nic poczekam do lata na nowe laczki.

mrowa87

Post autor: mrowa87 » 04 lut 2016, 17:30

Zaobserwowałem dzisiaj podczas jazdy autostradą z prędkością 120-130km/h buczenie jakby jakieś łożysko miało już dosyć , zastanawiam się czy wyważenie tego wału rozwiąże mój problem i czy nie należy szukać przyczyny gdzieś indziej :|

[ Dodano: 2016-02-04, 17:30 ]
no to jestem biedniejszy o 1 340 zł a wszystko przez to, że odwrotnie była założona podpora wału i wał był wygięty w pałąk
wał wyważyłem wymieniłem końcówkę wału kupiłem dwie podpory i wał był demontowany 3x :D
temat zamknięty....

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 04 lut 2016, 19:56

O panie <uoee> odwrotnie założona podpora wału? kurde jakim cudem?

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 04 lut 2016, 20:41

jak można załóżyć odwrotnie podporę wału ???
a przecież pisałem w wcześniejszych postach żę wał należy wyosiować i ma leżęć w lini prostej

mrowa87

Post autor: mrowa87 » 04 lut 2016, 20:44

podpora nie jest symetryczna , ma znaczenie gdzie jest jej tył a gdzie przód, przez to jak się ją źle założy fasolki na podporze nie pozwolą idealnie wyosiować wału

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 04 lut 2016, 21:13

mrowa87 pisze:podpora nie jest symetryczna , ma znaczenie gdzie jest jej tył a gdzie przód, przez to jak się ją źle założy fasolki na podporze nie pozwolą idealnie wyosiować wału
A jak to rozpoznać w sensie gdzie przód gdzie tył? Już myślałem że ktoś założył Ci ją "do góry nogami" :D

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 05 lut 2016, 00:08

Nie ma możliwości aby ją źle założyć. No chyba że ktoś wcześniej kombinował z mocowaniem. Załóż podporę na wał i całość przyłóż do auta. Jak nie będzie się zgadzało z otworami na śruby to znaczy że założyłeś odwrotnie. Stara oryginalną podporę lepiej zachować. Mój znajomy sam "regeneruje" podpory i sprawują się lepiej niż zamienniki z Tedgum. Ale podstawą jest poprawne złożenie i wyosiowanie wału.

Paszczakk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 07 gru 2020, 17:10
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: [ MANUAL+Q] Problem po wymianie podpory wału

Post autor: Paszczakk » 07 gru 2020, 17:29

Odgrzewam temat. Po wymianie podpory pojawiły się drgania/wibracje/rezonans przy konkretnych prędkościach - delikatne 30, najmocniej 70-80, nieco słabsze 130-140 km/h.
Prawdopodobnie podpora założona na odwrót <uoee> Mechanik wspominał, że kupiony zamiennik jest jakby "odbiciem lustrzanym". Nie dało się zamontować tak jak orginalnie ze względu na wcięcia na końcach ramion podpory więc zamontował na odwrót? Mówił, że śruby weszły z oporem ale weszły.

Chcę to poprawić tylko, że nie mam orginalnej podpory, a zamienniki mają różne wymiary. Teraz nie wiadomo czy ta moja nie jest przypadkiem odbiciem "w krzywym zwierciadle" :D
I tutaj zwracam się do szanownych forumowiczów. Czy możecie pomóc w doborze właściwej podpory? Audi A6 C5 2.5TDI 180KM BAU Manual.

witia82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 26 wrz 2020, 12:30
Imię: Wiktor
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [ MANUAL+Q] Problem po wymianie podpory wału

Post autor: witia82 » 31 gru 2020, 11:00

Walczyłem kiedyś z wibracjami, diagnoza padła na wał. Przy przebiegu 300 tyś zdemontowałem go i okazało się że guma na podporze jest spękana a łożysko jest już skończone. Kupiłem podporę ted gum. po założeniu było wycie łożyska przy określonej prędkości i wibracje całej budy. Następnie zmieniłem łożysko w podporze ponieważ to które było w ted-gumie nie nadawało się do niczego. Kupiłem oryginał FAG taki jak był na pierwszy montaż. Po wymianie łożyska zniknęło wycie ale drgania pozostały. Moim zdaniem guma na tej podporze jest za sztywna i nie tłumi drgań. Auto jeździło około miesiąca i znalazłem używany wał z bardzo małym przebiegiem ponieważ był wymieniany w 2009 roku w ASO. Po montażu wszystko wróciło do normy i chodzi idealnie. Podpora ted gum po miesiącu jazdy już jest spękana na gumie, tak że nie polecam takiego zabiegu bo to strata czasu i pieniędzy

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga