[ A6 C5] Kodowanie tip'a
Motor działa dobrze, przyspiesza ok, na pewno nie czuć braku mocy. Mam pytanie czy niesprawny układu kierowniczy możesz mieć wpływ na działanie skrzyni?. Chodzi o to że przy skrecie w lewo dochodzą jakieś dziwne dźwięki i jest problem ze wspomqganiem które przestaje działać. Działa dobrze tylko na zimnym silniku i jak są wyższe obroty silnika.
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Nie chodzi tu o moc maksymalną a przebieg krzywej momentu - jeśli przy niskich obrotach jest zaniżony (bo np. zawory już nie otwierają się tyle ile trzeba, albo przepływomierz ma dosyć) to skrzynia będzie przeciągać i tyle. To że po wciśnięciu 100% gazu silnik ma moc to niewiele znaczy - podejrzewam że przy mocniejszym butowaniu zmienia biegi jak trzeba.fmistrz pisze:Motor działa dobrze, przyspiesza ok, na pewno nie czuć braku mocy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 27 mar 2015, 21:35
- Lokalizacja: Radymno
Witam wszystkich na forum.Panowie pozwolcie ze podepne sie do tematu.U mnie jest skrzynia 5hp19.Do niedawna mialem pewien problem a mianowicie szarpanie przy dodawaniu gazu.Po podlaczeniu vcdsa wyswietlal sie taki komunikat >niezrozumialy sygnal z ecu silnika< a w czasie jazdy miedzy 4 a 5 biegiem przy ok 4500obr zaczynala skrzynia swirowac i zmieniac biegi z 5 na 4 i z powrotem.Diagnoza uszkodzone sprzeglo.Ale co sie okazalo ze wina byl uszkodzony ale przeplywomierz.To udalo ustalic sie dzieki koledze ktory vcdsa zna jak wlasna kieszen i dzieki mu za to.
[ Dodano: 2015-12-06, 01:15 ]
A jezeli chodzi o kodowanie to u mnie sa same zera.Biegi zmieniaja sie przy ok 1600-1800 obr przy spokojnej jezdzie na rozgrzanym tipie i na zimnym zaraz po uruchomieniu i odczekaniu ok min 30sekund przy ok 2500obr przez okolo moze 1 km.Na tipie zmiana w gore czy w dol mozliwa jest tylko przy uzyciu drazka .Mozna wtedy naprawde niezle poszalec.Wiec nie wiem dlaczego chcecie przekodowywac wasze tipy.Dodam jeszcze ze w czasie jazdy to odemnie zalezy czy kickdown zredukuje o jeden czy dwa biegi.Ale uwazam ze przy tym kodowaniu kultura pracy skrzyni i spalanie jest na dobrym poziomie.
[ Dodano: 2015-12-06, 01:15 ]
A jezeli chodzi o kodowanie to u mnie sa same zera.Biegi zmieniaja sie przy ok 1600-1800 obr przy spokojnej jezdzie na rozgrzanym tipie i na zimnym zaraz po uruchomieniu i odczekaniu ok min 30sekund przy ok 2500obr przez okolo moze 1 km.Na tipie zmiana w gore czy w dol mozliwa jest tylko przy uzyciu drazka .Mozna wtedy naprawde niezle poszalec.Wiec nie wiem dlaczego chcecie przekodowywac wasze tipy.Dodam jeszcze ze w czasie jazdy to odemnie zalezy czy kickdown zredukuje o jeden czy dwa biegi.Ale uwazam ze przy tym kodowaniu kultura pracy skrzyni i spalanie jest na dobrym poziomie.
daniello13
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Lekko z czapy wbiłeś w temat bo masz nieco inną skrzynię i zupełnie inny motor niż większość uczestników tej dyskusji.
Najważniejsze jednak, że jesteś zadowolony z pracy swojego zespołu napędowego!
Całe to kombinowanie z kodowaniem najczęściej zmierza do maskowania niedomagań podjechanych 2.5TDi, które nie generują już odpowiedniego momentu obrotowego do prawidłowej pracy tiptronic'a.
Moja skrzynia teraz pracuje jak złoto na fabrycznym kodowaniu po wymianie silnika, jednak wcześniej również ratowałem się kombinacjami z innym kodowaniem, bo to prostsze i jednak nieco tańsze rozwiązanie. Nie ma się co oszukiwać - te fury są nic nie warte i coraz częściej drutowane a nie naprawiane.
Najważniejsze jednak, że jesteś zadowolony z pracy swojego zespołu napędowego!
Całe to kombinowanie z kodowaniem najczęściej zmierza do maskowania niedomagań podjechanych 2.5TDi, które nie generują już odpowiedniego momentu obrotowego do prawidłowej pracy tiptronic'a.
Moja skrzynia teraz pracuje jak złoto na fabrycznym kodowaniu po wymianie silnika, jednak wcześniej również ratowałem się kombinacjami z innym kodowaniem, bo to prostsze i jednak nieco tańsze rozwiązanie. Nie ma się co oszukiwać - te fury są nic nie warte i coraz częściej drutowane a nie naprawiane.
- adrian1115
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 60
- Rejestracja: 09 paź 2015, 17:46
- Lokalizacja: Mielec
- adrian1115
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 60
- Rejestracja: 09 paź 2015, 17:46
- Lokalizacja: Mielec
Znalazłem w internecie coś takiego czy jest to właściwa procedura i zadziała w mojej skrzyni?OPIS JAK USTAWIĆ TIPTRONICA W TEN SPOSÓB, ABY PODCZAS JAZDY NA D lub S NADAL DZIAŁAŁY PRZYCISKI ZMIANY BIEGÓW NA KIEROWNICY
Ta modyfikacja jest w pełni odwracalna, bezpieczna, a do tego banalnie prosta do wykonania. Polega na zmianie kodowania sterownika skrzyni biegów.
Dzięki temu jadąc w trybie automatycznym będziecie mieli możliwość zmiany biegów za pomocą przycisków na kierownicy. Skrzynia po naciśnięcu przycisku zmiany biegu przełączy się w tryb Tiptronic na około 30 sekund. Bardzo fajna sprawa - używam tego na codzień i nie umiałbym jeżdzić inaczej...
Potrzebujemy:
- Vaga
- 5 minut
- kartkę i długopis/telefon - do zanotowania kilku cyferek Wink
- umiejętność obsługi najprostszych funkcji Vaga...
Opis krok po kroku:
- podpinamy interface do auta
- włączamy zapłon
- wybieramy sterownik skrzyni biegów 02
- wciskamy przycisk recode 07
- zapisujemy na kartce wartość znajdującą się w okienku "software coding" - to na wszelki wypadek, gdyby skrzynia nie chciała przyjąć nowej watrości, lub chcielibyście później wrócić do standardowych ustawień
- teraz wpisujemy nową watrość 00032 i klikamy na przycisk "DO-IT"
- sprawdzamy czy sterownik przyjął nowe kodowanie (nie widzę powodów, dla których miałby nie przyjąć Wink Very Happy )
- wyłączamy Vaga, wyjmujemy kluczyk, pakujemy notebooka, zapalamy samochód i jedziemy na cudowną przejażdzkę ulepszonym Tiptroniciem n n n
- adrian1115
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 60
- Rejestracja: 09 paź 2015, 17:46
- Lokalizacja: Mielec
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga