Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Kodowanie tip'a

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 28 sie 2015, 22:32

I znowu wszyscy szukają problemu w skrzyni, a już ze 100 razy napisane było, że powodem takiego zachowania najprawdopodobniej jest zdychający motor.
Masz AKE, więc pewno padają wałki albo układ wtryskowy i zamiast 180 koni jest 108. Skrzynia w takiej sytuacji nie ma prawa nie przeciągać.

fmistrz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 27 sie 2015, 14:28
Lokalizacja: poznań

Post autor: fmistrz » 30 sie 2015, 08:46

Motor działa dobrze, przyspiesza ok, na pewno nie czuć braku mocy. Mam pytanie czy niesprawny układu kierowniczy możesz mieć wpływ na działanie skrzyni?. Chodzi o to że przy skrecie w lewo dochodzą jakieś dziwne dźwięki i jest problem ze wspomqganiem które przestaje działać. Działa dobrze tylko na zimnym silniku i jak są wyższe obroty silnika.

djaspire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 30 maja 2013, 15:41
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Post autor: djaspire » 30 sie 2015, 14:52

Pompa od wspomagania nie domaga, albo brakuje płynu.


To jednak nie ma nic wspólnego z problemami skrzyni

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 31 sie 2015, 08:56

fmistrz pisze:Motor działa dobrze, przyspiesza ok, na pewno nie czuć braku mocy.
Nie chodzi tu o moc maksymalną a przebieg krzywej momentu - jeśli przy niskich obrotach jest zaniżony (bo np. zawory już nie otwierają się tyle ile trzeba, albo przepływomierz ma dosyć) to skrzynia będzie przeciągać i tyle. To że po wciśnięciu 100% gazu silnik ma moc to niewiele znaczy - podejrzewam że przy mocniejszym butowaniu zmienia biegi jak trzeba.

fmistrz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 27 sie 2015, 14:28
Lokalizacja: poznań

Post autor: fmistrz » 31 sie 2015, 09:23

Jedyną rzeczą która mnie niepokoi w silniku to głośny świst nie gwiżdżenie tak jak by coś mocno zasysalo powietrze. Brzmi podobnie do odkurzacza. Pojawia sie tak przy 1800 obrotów na minutę.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 31 sie 2015, 10:21

Przejrzyj dokładnie cały dolot pod kątem nieszczelności, szczególnie gumową rurę łączączą turbo z filtrem - ona jak jest stara to lubi sobie pęknąć na dole, od wyginania podczas wymiany filtra.
Kup spray do czyszczenia przepływomierzy i przy okazji wymyj BEZDOTYKOWO przepływkę.

fmistrz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 27 sie 2015, 14:28
Lokalizacja: poznań

Post autor: fmistrz » 06 wrz 2015, 10:25

A w którym miejscu jest ta przepływka i gdzie kupić ten preparat?

[ Dodano: 2015-09-06, 10:25 ]
Dzisiaj wyskoczył błąd 00542 czujnik wzniosu końcówki wtryskiwacza. Zwarcie z biegunem dodatnim lub obwód przerwany. Nieciągły. I mam pytanie co to może być i czy może mieć wpływ na pracę skrzyni.

daniello13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 27 mar 2015, 21:35
Lokalizacja: Radymno

Post autor: daniello13 » 06 gru 2015, 01:15

Witam wszystkich na forum.Panowie pozwolcie ze podepne sie do tematu.U mnie jest skrzynia 5hp19.Do niedawna mialem pewien problem a mianowicie szarpanie przy dodawaniu gazu.Po podlaczeniu vcdsa wyswietlal sie taki komunikat >niezrozumialy sygnal z ecu silnika< a w czasie jazdy miedzy 4 a 5 biegiem przy ok 4500obr zaczynala skrzynia swirowac i zmieniac biegi z 5 na 4 i z powrotem.Diagnoza uszkodzone sprzeglo.Ale co sie okazalo ze wina byl uszkodzony ale przeplywomierz.To udalo ustalic sie dzieki koledze ktory vcdsa zna jak wlasna kieszen i dzieki mu za to.

[ Dodano: 2015-12-06, 01:15 ]
A jezeli chodzi o kodowanie to u mnie sa same zera.Biegi zmieniaja sie przy ok 1600-1800 obr przy spokojnej jezdzie na rozgrzanym tipie i na zimnym zaraz po uruchomieniu i odczekaniu ok min 30sekund przy ok 2500obr przez okolo moze 1 km.Na tipie zmiana w gore czy w dol mozliwa jest tylko przy uzyciu drazka .Mozna wtedy naprawde niezle poszalec.Wiec nie wiem dlaczego chcecie przekodowywac wasze tipy.Dodam jeszcze ze w czasie jazdy to odemnie zalezy czy kickdown zredukuje o jeden czy dwa biegi.Ale uwazam ze przy tym kodowaniu kultura pracy skrzyni i spalanie jest na dobrym poziomie.
daniello13

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 06 gru 2015, 21:37

Lekko z czapy wbiłeś w temat bo masz nieco inną skrzynię i zupełnie inny motor niż większość uczestników tej dyskusji.

Najważniejsze jednak, że jesteś zadowolony z pracy swojego zespołu napędowego! <radocha>

Całe to kombinowanie z kodowaniem najczęściej zmierza do maskowania niedomagań podjechanych 2.5TDi, które nie generują już odpowiedniego momentu obrotowego do prawidłowej pracy tiptronic'a.

Moja skrzynia teraz pracuje jak złoto na fabrycznym kodowaniu po wymianie silnika, jednak wcześniej również ratowałem się kombinacjami z innym kodowaniem, bo to prostsze i jednak nieco tańsze rozwiązanie. Nie ma się co oszukiwać - te fury są nic nie warte i coraz częściej drutowane a nie naprawiane.

Awatar użytkownika
adrian1115
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 09 paź 2015, 17:46
Lokalizacja: Mielec

Post autor: adrian1115 » 15 sty 2016, 17:30

Panowie jakie powinno być kodowanie tipa by w trybie D działały przyciski na kierownicy?

Awatar użytkownika
Michałł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1028
Rejestracja: 07 lis 2008, 20:13
Imię: Michał
Moje auto: Q5
Rocznik: 2014
Nadwozie: Van
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michałł » 15 sty 2016, 18:28

Gdyby nie moj padniety kabel bym ci powiedIal a tak nie mam jak sprawdzix... :/

Awatar użytkownika
adrian1115
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 09 paź 2015, 17:46
Lokalizacja: Mielec

Post autor: adrian1115 » 17 sty 2016, 12:10

OPIS JAK USTAWIĆ TIPTRONICA W TEN SPOSÓB, ABY PODCZAS JAZDY NA D lub S NADAL DZIAŁAŁY PRZYCISKI ZMIANY BIEGÓW NA KIEROWNICY
Ta modyfikacja jest w pełni odwracalna, bezpieczna, a do tego banalnie prosta do wykonania. Polega na zmianie kodowania sterownika skrzyni biegów.
Dzięki temu jadąc w trybie automatycznym będziecie mieli możliwość zmiany biegów za pomocą przycisków na kierownicy. Skrzynia po naciśnięcu przycisku zmiany biegu przełączy się w tryb Tiptronic na około 30 sekund. Bardzo fajna sprawa - używam tego na codzień i nie umiałbym jeżdzić inaczej...

Potrzebujemy:
- Vaga
- 5 minut
- kartkę i długopis/telefon - do zanotowania kilku cyferek Wink
- umiejętność obsługi najprostszych funkcji Vaga...

Opis krok po kroku:
- podpinamy interface do auta
- włączamy zapłon
- wybieramy sterownik skrzyni biegów 02
- wciskamy przycisk recode 07
- zapisujemy na kartce wartość znajdującą się w okienku "software coding" - to na wszelki wypadek, gdyby skrzynia nie chciała przyjąć nowej watrości, lub chcielibyście później wrócić do standardowych ustawień
- teraz wpisujemy nową watrość 00032 i klikamy na przycisk "DO-IT"
- sprawdzamy czy sterownik przyjął nowe kodowanie (nie widzę powodów, dla których miałby nie przyjąć Wink Very Happy )
- wyłączamy Vaga, wyjmujemy kluczyk, pakujemy notebooka, zapalamy samochód i jedziemy na cudowną przejażdzkę ulepszonym Tiptroniciem n n n
Znalazłem w internecie coś takiego czy jest to właściwa procedura i zadziała w mojej skrzyni?

kuki_wml
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 07 lis 2015, 06:55
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: kuki_wml » 19 sty 2016, 22:34

Probowale u siebie wg tego opisu i nie dalo rady, po odswierzeniu nadal widnial org kod
nie przyjmowal zadnej kombinacji cyfr a szkoda :/

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 20 sty 2016, 08:30

Macie przedliftowe, na dodatek inne niż opisywany automaty więc może to być niemożliwe, albo inaczej kodowane. Zdaje się, że jedyne co możecie zrobić to włączyć lub wyłączyć DSP.

Jaki macie teraz kod?

Awatar użytkownika
adrian1115
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 09 paź 2015, 17:46
Lokalizacja: Mielec

Post autor: adrian1115 » 20 sty 2016, 12:46

Od kolegi bloku dostałem info, że w przedliftowych skrzyniach czyli tych PRND432 nie będzie działać kod na zmianę przyciskami w trybie D a szkoda.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga