[ A6 C5] Kodowanie tip'a
- Michałł
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1028
- Rejestracja: 07 lis 2008, 20:13
- Imię: Michał
- Moje auto: Q5
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Van
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
dam, potwierdzam na kompie moze i mi pokazało ,ze litr mniej spalanie ale przejechane km mówią za siebie i do tego dziwnie się nią jezdzi zmieniam ten tryb przy najbliższej okazji... w quattro jest to inaczej ponumerowane liczba 3- to tylko w ośkach w quattro liczba 1 czyli
00001 - tak się ma w orginale w quattro
00011- wyłaczony Dsp ale nie polecam
00001 - tak się ma w orginale w quattro
00011- wyłaczony Dsp ale nie polecam
Przygód ze skrzynią część dalsza :)W
Witam w temacie Tip`a po dłuższej przerwie. Jak pisałem wcześniej, po przekodowaniu Tip`a 5HP19 na 00010 pojeździłem troszkę i w końcu stało się nieuniknione, rozleciał mi się konwerter. Typowe objawy, wyciek oleju między skrzynią a silnikiem, tylna klapa cała obryzgana wyciekającym olejem i w rezultacie biegi zaczęły zmieniać się jak w starej radzieckiej ciężarówce. Po wyhamowaniu ciężko było ruszyć, gdyż bieg zapinał się dopiero przy 4000 obrotów. Akurat wracałem z Radomia do Warszawy i całe szczęście dociągnąłem się do Auto-Józefowa w Józefowie . Skończyło się na wymianie konwertera, tarcz, koszyka Forwardu i hydrauliki skrzyni, gdyż tak sobie zażyczyłem. Jak już mam zwalić skrzynię i zapłacić za naprawę to niech zrobią wszystko. ÂŁącznie kosztowało mnie to 5.000 zł i ogólnie jestem zadowolony z naprawy, bo skrzynia chodzi teraz jak marzenie, spadło spalanie z około 10,5l/100km na 9,0l/100km i wszystko gra, ale nie obyło się bez rozczarowań .
Po dwóch dniach, telefonie informującym mnie, że samochód jest naprawiony i mogę go odebrać dotarłem do Józefowa i moim oczom ukazał się samochód z pobojowiskiem w środku. Dywanik kierowcy przypominał szmatę do warsztatowej podłogi, na progach ślady butów z oleju, syf na siedzeniu i kierownicy. Po zgłoszeniu bałaganu starano się uprać mi dywanik, lecz bezskutecznie, a ślady wizyty w warsztacie samochód nosił jeszcze ze 2 tygodnie. Do tego po odjechaniu od warsztatu o jakieś 10km urwała mi się osłona silnika, gdyż została zamontowana na paski samozaciskowe i jedną z pięciu śrub, które ową osłonę mają trzymać na miejscu. Po zapłaceniu 5.000 zł spodziewałem się profesjonalniejszego podejścia i dbałości o detale. Usunięcie syfu z samochodu kosztowało mnie 250 zł i to jakoś przeżyłem, ale ta osłona zamontowana na sztukę trochę mnie zniesmaczyła, gdyż dosłownie 2 tygodnie przed remontem skrzyni wymieniałem ją na nową i zamontowałem z dbałością o dokładność i szczegóły.
Gdyby ktoś chciał kiedykolwiek skorzystać z usług warsztatu Auto-Józefów to szczerze go polecam, bo znają się na rzeczy i nie trzymają samochodu tygodniami, bo im coś nie po drodze. Ale uprzedzam, że folii STRECH i papierowych osłon tapicerki Panowie z Józefowa nie używają ...
Pozdrawiam
Crip
Po dwóch dniach, telefonie informującym mnie, że samochód jest naprawiony i mogę go odebrać dotarłem do Józefowa i moim oczom ukazał się samochód z pobojowiskiem w środku. Dywanik kierowcy przypominał szmatę do warsztatowej podłogi, na progach ślady butów z oleju, syf na siedzeniu i kierownicy. Po zgłoszeniu bałaganu starano się uprać mi dywanik, lecz bezskutecznie, a ślady wizyty w warsztacie samochód nosił jeszcze ze 2 tygodnie. Do tego po odjechaniu od warsztatu o jakieś 10km urwała mi się osłona silnika, gdyż została zamontowana na paski samozaciskowe i jedną z pięciu śrub, które ową osłonę mają trzymać na miejscu. Po zapłaceniu 5.000 zł spodziewałem się profesjonalniejszego podejścia i dbałości o detale. Usunięcie syfu z samochodu kosztowało mnie 250 zł i to jakoś przeżyłem, ale ta osłona zamontowana na sztukę trochę mnie zniesmaczyła, gdyż dosłownie 2 tygodnie przed remontem skrzyni wymieniałem ją na nową i zamontowałem z dbałością o dokładność i szczegóły.
Gdyby ktoś chciał kiedykolwiek skorzystać z usług warsztatu Auto-Józefów to szczerze go polecam, bo znają się na rzeczy i nie trzymają samochodu tygodniami, bo im coś nie po drodze. Ale uprzedzam, że folii STRECH i papierowych osłon tapicerki Panowie z Józefowa nie używają ...
Pozdrawiam
Crip
Jeżeli otworzyłeś jakiś temat, lub uczestniczyłeś w jakiejś dyskusji i rozwiązałeś swój problem, to podziel się z klubowiczami tym, co było nie tak i co wymagało naprawy. Połowa postów na forum urywa się w połowie i wieści brak
Re: Przygód ze skrzynią część dalsza :)W
crip pisze:Witam w temacie Tip`a po dłuższej przerwie. Jak pisałem wcześniej, po przekodowaniu Tip`a 5HP19 na 00010 pojeździłem troszkę i w końcu stało się nieuniknione, rozleciał mi się konwerter. Typowe objawy, wyciek oleju między skrzynią a silnikiem, tylna klapa cała obryzgana wyciekającym olejem i w rezultacie biegi zaczęły zmieniać się jak w starej radzieckiej ciężarówce. Po wyhamowaniu ciężko było ruszyć, gdyż bieg zapinał się dopiero przy 4000 obrotów. Akurat wracałem z Radomia do Warszawy i całe szczęście dociągnąłem się do Auto-Józefowa w Józefowie . Skończyło się na wymianie konwertera, tarcz, koszyka Forwardu i hydrauliki skrzyni, gdyż tak sobie zażyczyłem. Jak już mam zwalić skrzynię i zapłacić za naprawę to niech zrobią wszystko. ÂŁącznie kosztowało mnie to 5.000 zł i ogólnie jestem zadowolony z naprawy, bo skrzynia chodzi teraz jak marzenie, spadło spalanie z około 10,5l/100km na 9,0l/100km i wszystko gra, ale nie obyło się bez rozczarowań .
Po dwóch dniach, telefonie informującym mnie, że samochód jest naprawiony i mogę go odebrać dotarłem do Józefowa i moim oczom ukazał się samochód z pobojowiskiem w środku. Dywanik kierowcy przypominał szmatę do warsztatowej podłogi, na progach ślady butów z oleju, syf na siedzeniu i kierownicy. Po zgłoszeniu bałaganu starano się uprać mi dywanik, lecz bezskutecznie, a ślady wizyty w warsztacie samochód nosił jeszcze ze 2 tygodnie. Do tego po odjechaniu od warsztatu o jakieś 10km urwała mi się osłona silnika, gdyż została zamontowana na paski samozaciskowe i jedną z pięciu śrub, które ową osłonę mają trzymać na miejscu. Po zapłaceniu 5.000 zł spodziewałem się profesjonalniejszego podejścia i dbałości o detale. Usunięcie syfu z samochodu kosztowało mnie 250 zł i to jakoś przeżyłem, ale ta osłona zamontowana na sztukę trochę mnie zniesmaczyła, gdyż dosłownie 2 tygodnie przed remontem skrzyni wymieniałem ją na nową i zamontowałem z dbałością o dokładność i szczegóły.
Gdyby ktoś chciał kiedykolwiek skorzystać z usług warsztatu Auto-Józefów to szczerze go polecam, bo znają się na rzeczy i nie trzymają samochodu tygodniami, bo im coś nie po drodze. Ale uprzedzam, że folii STRECH i papierowych osłon tapicerki Panowie z Józefowa nie używają ...
Pozdrawiam
Crip
Czy po naprawie zostałeś przy kodowaniu 00010 ?
- Jarecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 896
- Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
- Imię: Henryk
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Silesia
- Kontakt:
MiastoTG, witam
widze ze chcesz zmienic kodowanie skrzyni tez sledze te tematy i nawet ostatnio probowalem przekodowac skrzynie ale po wejsciu w kodowania zastalem 00000 probowalem przekodowac na 00001 ale nie chacialo sie zapisac moze Vag kiepski
widze ze chcesz zmienic kodowanie skrzyni tez sledze te tematy i nawet ostatnio probowalem przekodowac skrzynie ale po wejsciu w kodowania zastalem 00000 probowalem przekodowac na 00001 ale nie chacialo sie zapisac moze Vag kiepski
AUDI jest jak Media Markt - nie dla Idiotów :D
Forum Audi nie tylko A6.
Forum Audi nie tylko A6.
Masz stary sterownik. Nie przyjmie innego kodowania jak 00000 które masz, i 00010 na które chcesz zmienićJarecki pisze:MiastoTG, witam
widze ze chcesz zmienic kodowanie skrzyni tez sledze te tematy i nawet ostatnio probowalem przekodowac skrzynie ale po wejsciu w kodowania zastalem 00000 probowalem przekodowac na 00001 ale nie chacialo sie zapisac moze Vag kiepski
- FOSS
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 99
- Rejestracja: 29 kwie 2009, 09:50
- Lokalizacja: pl-WPR/de-GOA
- Kontakt:
Re: Przygód ze skrzynią część dalsza :)W
Po takim opisie aż się dziwię że jeszcze ich polecasz cóż z tego że naprawią skrzynię skoro popsują coś innego albo zdewastują środekcrip pisze:Po dwóch dniach, telefonie informującym mnie, że samochód jest naprawiony i mogę go odebrać dotarłem do Józefowa i moim oczom ukazał się samochód z pobojowiskiem w środku. Dywanik kierowcy przypominał szmatę do warsztatowej podłogi, na progach ślady butów z oleju, syf na siedzeniu i kierownicy. Po zgłoszeniu bałaganu starano się uprać mi dywanik, lecz bezskutecznie, a ślady wizyty w warsztacie samochód nosił jeszcze ze 2 tygodnie. Do tego po odjechaniu od warsztatu o jakieś 10km urwała mi się osłona silnika, gdyż została zamontowana na paski samozaciskowe i jedną z pięciu śrub, które ową osłonę mają trzymać na miejscu. Po zapłaceniu 5.000 zł spodziewałem się profesjonalniejszego podejścia i dbałości o detale. Usunięcie syfu z samochodu kosztowało mnie 250 zł i to jakoś przeżyłem, ale ta osłona zamontowana na sztukę trochę mnie zniesmaczyła, gdyż dosłownie 2 tygodnie przed remontem skrzyni wymieniałem ją na nową i zamontowałem z dbałością o dokładność i szczegóły.
Gdyby ktoś chciał kiedykolwiek skorzystać z usług warsztatu Auto-Józefów to szczerze go polecam, bo znają się na rzeczy i nie trzymają samochodu tygodniami, bo im coś nie po drodze. Ale uprzedzam, że folii STRECH i papierowych osłon tapicerki Panowie z Józefowa nie używają
Poza tym warto poczytać o nich w necie... negatywnych opinii jest wiele i spraw sądowych także nie mało więc co jak co ale Auto Józefów raczej bym omijał.
Poza tym w Warszawie mamy jeszcze MID-PARTS i tu jest zdecydowanie lepiej niż w Józefowie... w MID-PARTS robiło już skrzynię kilku kolegów w A8/S8 i jak do tej pory nie ma żadnych reklamacji więc polecam.
Próbował ktoś jeszcze zmianę kodowania na 00010 w Tipie? Ja mam skrzynię DEQ czyli jeszcze stary model i też chętnie zmieniłbym na inny program na którym nie będzie tak przeciągać - najgorzej jest na zimnym oleju z 2 na 3 bieg. Olej zmieniany był jakieś 10 tys temu.MiastoTG pisze:Masz stary sterownik. Nie przyjmie innego kodowania jak 00000 które masz, i 00010 na które chcesz zmienićJarecki pisze:MiastoTG, witam
widze ze chcesz zmienic kodowanie skrzyni tez sledze te tematy i nawet ostatnio probowalem przekodowac skrzynie ale po wejsciu w kodowania zastalem 00000 probowalem przekodowac na 00001 ale nie chacialo sie zapisac moze Vag kiepski
EDIT:
Na sąsiednim forum - www.a4-klub.pl - znalazłem rozpiskę kodowania starych i nowych skrzyń 5 biegowych z funkcją Tiptronic, zmieniłem u siebie i skrzynia pracuje o wiele szybciej - przy 70km/h mam już 5 bieg, dla porównania z włączoną funkcją DSP zdarzało się że przy 70 była jeszcze 3
Poniżej instrukcja
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
CCCO 2.5 TDI mit Sport-Paket
Ja znalazłem coś takiego w sieci
Coding
000?x: DSP Mode (Dynamic Shift Points)
0 = DSP active
1 = DSP inactive
000x?: Transmission Mode
0 = Factory Mode (Adaptive Transmission Mode)
1 = Force Economy Mode (lower Shift Points)
2 = Force Sport Mode (higher Shift Points)
Common Settings:
00000 = Factory Mode
00011 = Econonmy/Touring Mode
00012 = Sport Mode
I zgodnie z tym swoją przekodowałem na 00012. Pierwsze wrażenie na plus ale to krótki odcinek testowy w koło domu. Pojeżdżę dłużej to napiszę coś więcej.
Coding
000?x: DSP Mode (Dynamic Shift Points)
0 = DSP active
1 = DSP inactive
000x?: Transmission Mode
0 = Factory Mode (Adaptive Transmission Mode)
1 = Force Economy Mode (lower Shift Points)
2 = Force Sport Mode (higher Shift Points)
Common Settings:
00000 = Factory Mode
00011 = Econonmy/Touring Mode
00012 = Sport Mode
I zgodnie z tym swoją przekodowałem na 00012. Pierwsze wrażenie na plus ale to krótki odcinek testowy w koło domu. Pojeżdżę dłużej to napiszę coś więcej.
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Ty masz jednak nieco inną skrzynię (5HP24) i jakby zupełnie inny motor niż większość uczestników wątku.
Wielu kombinuje bo skrzynia przeciąga, nie może zdecydować się na wyższy bieg. Szukają przyczyny w skrzyni, a tak na prawdę leży ona w silniku - zły przebieg krzywej momentu obrotowego miesza we łbie skrzyni, szczególnie w zakresie mniejszych obrotów.
Stąd podpowiedź, żeby usprawnić motor.
Wielu kombinuje bo skrzynia przeciąga, nie może zdecydować się na wyższy bieg. Szukają przyczyny w skrzyni, a tak na prawdę leży ona w silniku - zły przebieg krzywej momentu obrotowego miesza we łbie skrzyni, szczególnie w zakresie mniejszych obrotów.
Stąd podpowiedź, żeby usprawnić motor.
- Michałł
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1028
- Rejestracja: 07 lis 2008, 20:13
- Imię: Michał
- Moje auto: Q5
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Van
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
i Jak ci działa ta skrzynia w trybie sport?Zerd pisze:Ja znalazłem coś takiego w sieci
Coding
000?x: DSP Mode (Dynamic Shift Points)
0 = DSP active
1 = DSP inactive
000x?: Transmission Mode
0 = Factory Mode (Adaptive Transmission Mode)
1 = Force Economy Mode (lower Shift Points)
2 = Force Sport Mode (higher Shift Points)
Common Settings:
00000 = Factory Mode
00011 = Econonmy/Touring Mode
00012 = Sport Mode
I zgodnie z tym swoją przekodowałem na 00012. Pierwsze wrażenie na plus ale to krótki odcinek testowy w koło domu. Pojeżdżę dłużej to napiszę coś więcej.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga