Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Kodowanie tip'a

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
Michałł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1028
Rejestracja: 07 lis 2008, 20:13
Imię: Michał
Moje auto: Q5
Rocznik: 2014
Nadwozie: Van
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michałł » 06 maja 2012, 18:18

dam, potwierdzam na kompie moze i mi pokazało ,ze litr mniej spalanie ale przejechane km mówią za siebie i do tego dziwnie się nią jezdzi zmieniam ten tryb przy najbliższej okazji... :) w quattro jest to inaczej ponumerowane liczba 3- to tylko w ośkach w quattro liczba 1 czyli
00001 - tak się ma w orginale w quattro
00011- wyłaczony Dsp ale nie polecam

Awatar użytkownika
crip
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 02 gru 2011, 04:47
Lokalizacja: Warszawa

Przygód ze skrzynią część dalsza :)W

Post autor: crip » 28 lip 2012, 22:33

Witam w temacie Tip`a po dłuższej przerwie. Jak pisałem wcześniej, po przekodowaniu Tip`a 5HP19 na 00010 pojeździłem troszkę i w końcu stało się nieuniknione, rozleciał mi się konwerter. Typowe objawy, wyciek oleju między skrzynią a silnikiem, tylna klapa cała obryzgana wyciekającym olejem i w rezultacie biegi zaczęły zmieniać się jak w starej radzieckiej ciężarówce. Po wyhamowaniu ciężko było ruszyć, gdyż bieg zapinał się dopiero przy 4000 obrotów. Akurat wracałem z Radomia do Warszawy i całe szczęście dociągnąłem się do Auto-Józefowa w Józefowie :). Skończyło się na wymianie konwertera, tarcz, koszyka Forwardu i hydrauliki skrzyni, gdyż tak sobie zażyczyłem. Jak już mam zwalić skrzynię i zapłacić za naprawę to niech zrobią wszystko. ÂŁącznie kosztowało mnie to 5.000 zł i ogólnie jestem zadowolony z naprawy, bo skrzynia chodzi teraz jak marzenie, spadło spalanie z około 10,5l/100km na 9,0l/100km i wszystko gra, ale nie obyło się bez rozczarowań :/.

Po dwóch dniach, telefonie informującym mnie, że samochód jest naprawiony i mogę go odebrać dotarłem do Józefowa i moim oczom ukazał się samochód z pobojowiskiem w środku. Dywanik kierowcy przypominał szmatę do warsztatowej podłogi, na progach ślady butów z oleju, syf na siedzeniu i kierownicy. Po zgłoszeniu bałaganu starano się uprać mi dywanik, lecz bezskutecznie, a ślady wizyty w warsztacie samochód nosił jeszcze ze 2 tygodnie. Do tego po odjechaniu od warsztatu o jakieś 10km urwała mi się osłona silnika, gdyż została zamontowana na paski samozaciskowe i jedną z pięciu śrub, które ową osłonę mają trzymać na miejscu. Po zapłaceniu 5.000 zł spodziewałem się profesjonalniejszego podejścia i dbałości o detale. Usunięcie syfu z samochodu kosztowało mnie 250 zł i to jakoś przeżyłem, ale ta osłona zamontowana na sztukę trochę mnie zniesmaczyła, gdyż dosłownie 2 tygodnie przed remontem skrzyni wymieniałem ją na nową i zamontowałem z dbałością o dokładność i szczegóły.

Gdyby ktoś chciał kiedykolwiek skorzystać z usług warsztatu Auto-Józefów to szczerze go polecam, bo znają się na rzeczy i nie trzymają samochodu tygodniami, bo im coś nie po drodze. Ale uprzedzam, że folii STRECH i papierowych osłon tapicerki Panowie z Józefowa nie używają ;)...

Pozdrawiam
Crip
Jeżeli otworzyłeś jakiś temat, lub uczestniczyłeś w jakiejś dyskusji i rozwiązałeś swój problem, to podziel się z klubowiczami tym, co było nie tak i co wymagało naprawy. Połowa postów na forum urywa się w połowie i wieści brak :)

MiastoTG

Re: Przygód ze skrzynią część dalsza :)W

Post autor: MiastoTG » 22 sie 2012, 23:07

crip pisze:Witam w temacie Tip`a po dłuższej przerwie. Jak pisałem wcześniej, po przekodowaniu Tip`a 5HP19 na 00010 pojeździłem troszkę i w końcu stało się nieuniknione, rozleciał mi się konwerter. Typowe objawy, wyciek oleju między skrzynią a silnikiem, tylna klapa cała obryzgana wyciekającym olejem i w rezultacie biegi zaczęły zmieniać się jak w starej radzieckiej ciężarówce. Po wyhamowaniu ciężko było ruszyć, gdyż bieg zapinał się dopiero przy 4000 obrotów. Akurat wracałem z Radomia do Warszawy i całe szczęście dociągnąłem się do Auto-Józefowa w Józefowie :). Skończyło się na wymianie konwertera, tarcz, koszyka Forwardu i hydrauliki skrzyni, gdyż tak sobie zażyczyłem. Jak już mam zwalić skrzynię i zapłacić za naprawę to niech zrobią wszystko. ÂŁącznie kosztowało mnie to 5.000 zł i ogólnie jestem zadowolony z naprawy, bo skrzynia chodzi teraz jak marzenie, spadło spalanie z około 10,5l/100km na 9,0l/100km i wszystko gra, ale nie obyło się bez rozczarowań :/.

Po dwóch dniach, telefonie informującym mnie, że samochód jest naprawiony i mogę go odebrać dotarłem do Józefowa i moim oczom ukazał się samochód z pobojowiskiem w środku. Dywanik kierowcy przypominał szmatę do warsztatowej podłogi, na progach ślady butów z oleju, syf na siedzeniu i kierownicy. Po zgłoszeniu bałaganu starano się uprać mi dywanik, lecz bezskutecznie, a ślady wizyty w warsztacie samochód nosił jeszcze ze 2 tygodnie. Do tego po odjechaniu od warsztatu o jakieś 10km urwała mi się osłona silnika, gdyż została zamontowana na paski samozaciskowe i jedną z pięciu śrub, które ową osłonę mają trzymać na miejscu. Po zapłaceniu 5.000 zł spodziewałem się profesjonalniejszego podejścia i dbałości o detale. Usunięcie syfu z samochodu kosztowało mnie 250 zł i to jakoś przeżyłem, ale ta osłona zamontowana na sztukę trochę mnie zniesmaczyła, gdyż dosłownie 2 tygodnie przed remontem skrzyni wymieniałem ją na nową i zamontowałem z dbałością o dokładność i szczegóły.

Gdyby ktoś chciał kiedykolwiek skorzystać z usług warsztatu Auto-Józefów to szczerze go polecam, bo znają się na rzeczy i nie trzymają samochodu tygodniami, bo im coś nie po drodze. Ale uprzedzam, że folii STRECH i papierowych osłon tapicerki Panowie z Józefowa nie używają ;)...

Pozdrawiam
Crip

Czy po naprawie zostałeś przy kodowaniu 00010 ?

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 24 sie 2012, 18:07

MiastoTG, witam :)
widze ze chcesz zmienic kodowanie skrzyni :) tez sledze te tematy i nawet ostatnio probowalem przekodowac skrzynie :) ale po wejsciu w kodowania zastalem 00000 probowalem przekodowac na 00001 ale nie chacialo sie zapisac :] moze Vag kiepski <mysli>
AUDI jest jak Media Markt - nie dla Idiotów :D
Forum Audi nie tylko A6. ;)

MiastoTG

Post autor: MiastoTG » 25 sie 2012, 08:41

Jarecki pisze:MiastoTG, witam :)
widze ze chcesz zmienic kodowanie skrzyni :) tez sledze te tematy i nawet ostatnio probowalem przekodowac skrzynie :) ale po wejsciu w kodowania zastalem 00000 probowalem przekodowac na 00001 ale nie chacialo sie zapisac :] moze Vag kiepski <mysli>
Masz stary sterownik. Nie przyjmie innego kodowania jak 00000 które masz, i 00010 na które chcesz zmienić :)

Awatar użytkownika
FOSS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 29 kwie 2009, 09:50
Lokalizacja: pl-WPR/de-GOA
Kontakt:

Re: Przygód ze skrzynią część dalsza :)W

Post autor: FOSS » 25 sie 2012, 09:21

crip pisze:Po dwóch dniach, telefonie informującym mnie, że samochód jest naprawiony i mogę go odebrać dotarłem do Józefowa i moim oczom ukazał się samochód z pobojowiskiem w środku. Dywanik kierowcy przypominał szmatę do warsztatowej podłogi, na progach ślady butów z oleju, syf na siedzeniu i kierownicy. Po zgłoszeniu bałaganu starano się uprać mi dywanik, lecz bezskutecznie, a ślady wizyty w warsztacie samochód nosił jeszcze ze 2 tygodnie. Do tego po odjechaniu od warsztatu o jakieś 10km urwała mi się osłona silnika, gdyż została zamontowana na paski samozaciskowe i jedną z pięciu śrub, które ową osłonę mają trzymać na miejscu. Po zapłaceniu 5.000 zł spodziewałem się profesjonalniejszego podejścia i dbałości o detale. Usunięcie syfu z samochodu kosztowało mnie 250 zł i to jakoś przeżyłem, ale ta osłona zamontowana na sztukę trochę mnie zniesmaczyła, gdyż dosłownie 2 tygodnie przed remontem skrzyni wymieniałem ją na nową i zamontowałem z dbałością o dokładność i szczegóły.

Gdyby ktoś chciał kiedykolwiek skorzystać z usług warsztatu Auto-Józefów to szczerze go polecam, bo znają się na rzeczy i nie trzymają samochodu tygodniami, bo im coś nie po drodze. Ale uprzedzam, że folii STRECH i papierowych osłon tapicerki Panowie z Józefowa nie używają ;)
Po takim opisie aż się dziwię że jeszcze ich polecasz :| cóż z tego że naprawią skrzynię skoro popsują coś innego albo zdewastują środek <uoee>
Poza tym warto poczytać o nich w necie... negatywnych opinii jest wiele i spraw sądowych także nie mało więc co jak co ale Auto Józefów raczej bym omijał.

Poza tym w Warszawie mamy jeszcze MID-PARTS i tu jest zdecydowanie lepiej niż w Józefowie... w MID-PARTS robiło już skrzynię kilku kolegów w A8/S8 i jak do tej pory nie ma żadnych reklamacji więc polecam.

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 25 sie 2012, 13:46

MiastoTG, dziex za info <okok>
AUDI jest jak Media Markt - nie dla Idiotów :D
Forum Audi nie tylko A6. ;)

Awatar użytkownika
markus312
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 08 maja 2013, 09:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: markus312 » 10 cze 2013, 14:18

MiastoTG pisze:
Jarecki pisze:MiastoTG, witam :)
widze ze chcesz zmienic kodowanie skrzyni :) tez sledze te tematy i nawet ostatnio probowalem przekodowac skrzynie :) ale po wejsciu w kodowania zastalem 00000 probowalem przekodowac na 00001 ale nie chacialo sie zapisac :] moze Vag kiepski <mysli>
Masz stary sterownik. Nie przyjmie innego kodowania jak 00000 które masz, i 00010 na które chcesz zmienić :)
Próbował ktoś jeszcze zmianę kodowania na 00010 w Tipie? Ja mam skrzynię DEQ czyli jeszcze stary model i też chętnie zmieniłbym na inny program na którym nie będzie tak przeciągać - najgorzej jest na zimnym oleju z 2 na 3 bieg. Olej zmieniany był jakieś 10 tys temu.

EDIT:

Na sąsiednim forum - www.a4-klub.pl - znalazłem rozpiskę kodowania starych i nowych skrzyń 5 biegowych z funkcją Tiptronic, zmieniłem u siebie i skrzynia pracuje o wiele szybciej - przy 70km/h mam już 5 bieg, dla porównania z włączoną funkcją DSP zdarzało się że przy 70 była jeszcze 3 :)
Poniżej instrukcja :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
CCCO 2.5 TDI mit Sport-Paket

Awatar użytkownika
Zerd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 26 lip 2015, 20:05
Lokalizacja: Warszawa / Leszno

Post autor: Zerd » 16 sie 2015, 20:18

Ja znalazłem coś takiego w sieci

Coding

000?x: DSP Mode (Dynamic Shift Points)
0 = DSP active
1 = DSP inactive

000x?: Transmission Mode
0 = Factory Mode (Adaptive Transmission Mode)
1 = Force Economy Mode (lower Shift Points)
2 = Force Sport Mode (higher Shift Points)

Common Settings:

00000 = Factory Mode
00011 = Econonmy/Touring Mode
00012 = Sport Mode

I zgodnie z tym swoją przekodowałem na 00012. Pierwsze wrażenie na plus ale to krótki odcinek testowy w koło domu. Pojeżdżę dłużej to napiszę coś więcej.

Gość.

Post autor: Gość. » 16 sie 2015, 20:42

U siebie to zmieniałem na 00012 i o wiele lepiej choć skrzynka mniej kulturalna :)

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 17 sie 2015, 01:02

A ja wymieniłem silnik na pełnosprawny i już nie trzeba kombinować z kodowaniem.

Skrzynia działa jak marzenie, bo ma wreszcie do dyspozycji odpowiedni moment obrotowy.

Gość.

Post autor: Gość. » 17 sie 2015, 06:43

No spoko ale w moim silniku niczego nie brakuje :)

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 17 sie 2015, 08:49

Ty masz jednak nieco inną skrzynię (5HP24) i jakby zupełnie inny motor niż większość uczestników wątku.

Wielu kombinuje bo skrzynia przeciąga, nie może zdecydować się na wyższy bieg. Szukają przyczyny w skrzyni, a tak na prawdę leży ona w silniku - zły przebieg krzywej momentu obrotowego miesza we łbie skrzyni, szczególnie w zakresie mniejszych obrotów.

Stąd podpowiedź, żeby usprawnić motor.

Gość.

Post autor: Gość. » 17 sie 2015, 22:35

Mam 4hp24 CML. Nie sugeruj sie profilem bo nie da sie wbic A8....

Awatar użytkownika
Michałł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1028
Rejestracja: 07 lis 2008, 20:13
Imię: Michał
Moje auto: Q5
Rocznik: 2014
Nadwozie: Van
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michałł » 17 sie 2015, 23:18

Zerd pisze:Ja znalazłem coś takiego w sieci

Coding

000?x: DSP Mode (Dynamic Shift Points)
0 = DSP active
1 = DSP inactive

000x?: Transmission Mode
0 = Factory Mode (Adaptive Transmission Mode)
1 = Force Economy Mode (lower Shift Points)
2 = Force Sport Mode (higher Shift Points)

Common Settings:

00000 = Factory Mode
00011 = Econonmy/Touring Mode
00012 = Sport Mode

I zgodnie z tym swoją przekodowałem na 00012. Pierwsze wrażenie na plus ale to krótki odcinek testowy w koło domu. Pojeżdżę dłużej to napiszę coś więcej.
i Jak ci działa ta skrzynia w trybie sport? :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga