Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Kodowanie tip'a

Układ napędowy i skrzynie biegów
michul
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 27 cze 2011, 16:25
Lokalizacja: wrocław

Post autor: michul » 08 lis 2011, 20:58

oooo :DD mam nadzieje, ze i dla mojej skrzyni bedzie to dobra nowina!
A jak z odcinka obroty wejda na czerwone pole jesli bedzie palowa do konca, i czy da sie zdredukowac bieg mimo tego ,ze obroty beda za male?

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 09 lis 2011, 01:34

danielmarek pisze:Witam
Kolego michul moje zachowanie skrzyni było do wczoraj identyczne jak u Ciebie.
Wpisałem kod 00013 i teraz biegi zmienia już przy 1800 obr..... i jest zajefajnie. <rotfl>
Fajnie, że zadziałało , choć to dosc ciekawe . To by znaczylo, ze jesli chodzi o możliwość kodowania to jest jakis inny podzial niz przedlift/polift, więc mój pierwotny koncept legł w gruzach. Trzeba chyba sprobowac zeby sprawdzic czy zadziala - oczywiscie na własną odpowiedzialność.

Powodzenia. Opiszcie roczniki i jesli to mozliwe typy skrzyn i swoje spostrzeżenia dla wiadomości innych. Pamiętajcie tylko, że można w ten sposób zamaskować przed samym sobą jakieś niedomaganie zespołu napędowego, które może być przyczyną przeciągania na biegach.
michul pisze: A jak z odcinka obroty wejda na czerwone pole jesli bedzie palowa do konca, i czy da sie zdredukowac bieg mimo tego ,ze obroty beda za male?
Takie nieeleganckie zabawy to na 00033. I to nie do konca, bo do stanowczo za niskich nie zejdziesz na siłę.

michul
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 27 cze 2011, 16:25
Lokalizacja: wrocław

Post autor: michul » 09 lis 2011, 23:40

dzieki chlopaki za pomoc! Wszytko dziala jak nalezy pewniej i czytelniej zmienia biegi!
Ale mam pytanie czy jesli chcialbym dynamicznie ,ale nie mowie ,ze o szalenstwach.Po prostu szybciej, to skrzynia powinna zmienic ten bieg na 1800rpm i nie wiecej, czy trzeba pomagac regulacja pedalu gazu? To moj pierwszy automat i to od nie dawna!wiec prosze o wyrozumialosc;)

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 10 lis 2011, 04:21

Chyba musisz sprecyzować bardziej pytanie, bo ja np. nie kumam o co Ty właściwie pytasz ;p

Generalnie jest tak, że jak chcesz dynamiczniej to wciskasz więcej gazu, a jak spokojnie to mniej gazu <radocha>

Z czasem nauczysz się, że można delikatnymi ruchami nogi sugerować skrzyni wcześniejszą lub późniejszą zmianę biegu.

m3rvin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 18 gru 2010, 00:46
Lokalizacja: Radlin / Hagen
Kontakt:

Post autor: m3rvin » 11 lis 2011, 12:14

mwx pisze:Chyba musisz sprecyzować bardziej pytanie, bo ja np. nie kumam o co Ty właściwie pytasz ;p

Generalnie jest tak, że jak chcesz dynamiczniej to wciskasz więcej gazu, a jak spokojnie to mniej gazu <radocha>

Z czasem nauczysz się, że można delikatnymi ruchami nogi sugerować skrzyni wcześniejszą lub późniejszą zmianę biegu.
dokładnie kodowanie 00013 jest posłuszne twojej nodze jak zrobisz więcej km to będziesz wiedział kiedy Tip zrobi zmiane w dół lub górę, po lekkim odcjęciu gazu lub dodaniu, naprawdę się o wiele lepiej jeździ masz poprostu auto pod większą kontrolą
www.krzysztofpodolski.com Nie bądz obojetny przekaz 1% na szczytny cel :)
126p-> GSI 8V E > GSI 16V F > A6Q 2.5TDi 179ps > A6Q 2.8 193ps > jest i ona S6 C5 ANK

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 12 lis 2011, 10:40

michul pisze:dzieki chlopaki za pomoc! Wszytko dziala jak nalezy pewniej i czytelniej zmienia biegi!
Ale mam pytanie czy jesli chcialbym dynamicznie ,ale nie mowie ,ze o szalenstwach.Po prostu szybciej, to skrzynia powinna zmienic ten bieg na 1800rpm i nie wiecej, czy trzeba pomagac regulacja pedalu gazu? To moj pierwszy automat i to od nie dawna!wiec prosze o wyrozumialosc;)

Wiedz ze skrzynia tiptronic ma 2 programy pracy ktore sa uzalenzione od stylu jazdy.

1szy program spokojna jazda zmienia biegi jak jedziesz spokojnie nie butujesz, to zmienia bieg na wyzszy przy 1800 rpm

2gi program dynamiczna jazda zmienia biegi pozniej wykorzystujac pelna moc silnika czyli obroty masz duzo wieksze

proponuje Ci poczytac instrukcje obslugi a bedziesz wszystko wiedzial...
The force will be with you...always

Awatar użytkownika
crip
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 02 gru 2011, 04:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: crip » 09 gru 2011, 01:28

Witam. Odgrzeje temacik.

Zakupiłem przedliftową A6 C5 w tipie i właściwie od pierwszego dnia zwróciłem uwagę na przeciągający bieg 2 i 3. Kręciło silnik do 3000 obr. i dopiero zapinało wyższy bieg, co doprowadzało mnie do szału, bo nie po to kupiłem diesla w automacie, żeby tak się męczyć.

W mojej niuni przekodowałem skrzynie na 00010 (standard : DSP inactive) i samochód zmienił się nie do poznania. Przy wciśnięciu pedału gazu tak na około 20% biegi przepina przy około 1800-1900 obr. Przy 75 km/h zapina juz 5 bieg. Jeździ się super, spalanie spadło. Dodatkowo skrzynia bezwarunkowo słucha mojej nogi, delikatne odpuszczenie gazu powoduje natychmiastową zmianę biegu, zero marudzenia.

Przy mocnym wciśnięciu gazu biegi przepina przy max 3300 obrotów, a z pedałem w podłodze rzadko kiedy dochodzi do 4000. Kickdown działa i reaguje natychmiast, przy wyprzedzaniu nie ma niespodzianek i można ze spokojną głową łykać na trasie zawalidrogi. Ogólnie jeździ się bajka <okok> Do tego ostatnie 2 dni z opadami deszczu i deszczu ze śniegiem spowodowało to, iż zakochałem się w Quattro <lol>. Opierasz nogę o gaz i autko ciągnie z 4 kapci, frajda niesamowita.
Jeżeli otworzyłeś jakiś temat, lub uczestniczyłeś w jakiejś dyskusji i rozwiązałeś swój problem, to podziel się z klubowiczami tym, co było nie tak i co wymagało naprawy. Połowa postów na forum urywa się w połowie i wieści brak :)

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 09 gru 2011, 09:07

Ciekawe bo to by oznaczało że problemy za sprzęgłem mozna jakkolwiek zniwelować oprogramowaniem
czyli jednak może warto zmieniać soft w C6 przy podobnych sytuacjach <mysli>

Awatar użytkownika
crip
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 02 gru 2011, 04:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: crip » 09 gru 2011, 12:16

Przyznam szczerze, że nie wierzyłem w moc przekodowania skrzyni. Byłem raczej przekonany, że to jakaś usterka mechaniczna i nie obędzie się bez kosztów i zrzucania skrzyni, a samo przekodowanie tylko ograniczy niedogodności. Byłem bardzo zaskoczony tym, jak duża zmiana nastąpiła, nie liczyłem na taką różnicę. Jakby na to nie patrzył, pomogło. Jestem bardzo zadowolony i jeździ się bardzo komfortowo.

Przerobiłem już kilka automatów, głównie w BMW z różnymi silnikami, od 2,5l 6-rząd 192kM do V8 4,4l 286 kM. Nigdy skrzynia nie sprawiała mi problemów, nigdy przy niej nie grzebałem, zawsze spisywała się wzorowo. Być może przekodowanie skrzyni tylko chwilowo poprawiło zachowanie autka, jeżeli wynikało to z jakiejś usterki mechanicznej to z pewnością niedługo się o niej dowiem, bo cudów to nie ma :) jak się coś psuje to naprawić trzeba.

Jeżeli wyniknie jakiś problem z moją skrzynią to wrzucę posta dla potomnych, informacji nigdy za wiele.
Jeżeli otworzyłeś jakiś temat, lub uczestniczyłeś w jakiejś dyskusji i rozwiązałeś swój problem, to podziel się z klubowiczami tym, co było nie tak i co wymagało naprawy. Połowa postów na forum urywa się w połowie i wieści brak :)

inozbik

Post autor: inozbik » 22 gru 2011, 15:56

Ma ktoś może instrukcje jak przekodować skrzynie albo ma troszku czasu w rejonie poznania aby ogarnąć taki temacik w moim aucie?:)

Awatar użytkownika
crip
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 02 gru 2011, 04:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: crip » 02 mar 2012, 20:06

Witam ponownie.

Tak jak obiecałem, zdaję relację z jazdy TIP`em 5,5 miesiąca po przekodowaniu. Autko jeździło sporo i nie nastawiałem się na niskie spalanie, a na dynamiczną jazdę. Skrzynia do dziś sprawuje się bez problemów, płynnie przerzuca biegi i nic nie ciągnie. Przejechałem około 16.000 km, z czego około 12.000 km po trasie i autko nigdy mnie nie zawiodło, zawsze do celu i na czas :). Jedyne koszty jakie poniosłem to 450 zł za wymianę tylnych tarcz i klocków hamulcowych, oraz wymieniłem olej z uwagi na przebieg.

Pozdrawiam

ps: gdyby ktoś z warszawy i okolic miał podobny problem jestem w stanie przekodować skrzynie nieodpłatnie, bo trzeba sobie pomagać :)
Jeżeli otworzyłeś jakiś temat, lub uczestniczyłeś w jakiejś dyskusji i rozwiązałeś swój problem, to podziel się z klubowiczami tym, co było nie tak i co wymagało naprawy. Połowa postów na forum urywa się w połowie i wieści brak :)

dam

Post autor: dam » 04 kwie 2012, 12:55

mam pytanko: skąd wiedziałeś jaki kod musisz wpisać?? chciałbym u siebie też przekodować skrzynię żeby nie przeciągała biegów. rozumiem że wpisałeś 00010 ?? wcześniej chłopaki coś pisali o 00003; 00033; 00013. skąd wiedziałeś który kod dobrać i czy nie schrzanisz skrzyni??

m3rvin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 18 gru 2010, 00:46
Lokalizacja: Radlin / Hagen
Kontakt:

Post autor: m3rvin » 04 kwie 2012, 21:04

dam pisze:mam pytanko: skąd wiedziałeś jaki kod musisz wpisać?? chciałbym u siebie też przekodować skrzynię żeby nie przeciągała biegów. rozumiem że wpisałeś 00010 ?? wcześniej chłopaki coś pisali o 00003; 00033; 00013. skąd wiedziałeś który kod dobrać i czy nie schrzanisz skrzyni??
bo w vcds są podpowiedzi i wg nich zakodujesz :>
www.krzysztofpodolski.com Nie bądz obojetny przekaz 1% na szczytny cel :)
126p-> GSI 8V E > GSI 16V F > A6Q 2.5TDi 179ps > A6Q 2.8 193ps > jest i ona S6 C5 ANK

dam

Post autor: dam » 23 kwie 2012, 23:21

ok. pojeździłem chwilę i mam dość. fakt że skrzynia zmienia biegi pięknie i w pełni oddaje się kierowcy ale spalanie wzrosło mi dokładnie o litr (po mieście). Nie za bardzo mi to pasi. Wracam do 00003 czyli tak jak fabryka dała.

lukamon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 02 sty 2012, 17:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: lukamon » 03 maja 2012, 11:15

philiphser pisze:
Wiedz ze skrzynia tiptronic ma 2 programy pracy ktore sa uzalenzione od stylu jazdy.

1szy program spokojna jazda zmienia biegi jak jedziesz spokojnie nie butujesz, to zmienia bieg na wyzszy przy 1800 rpm

2gi program dynamiczna jazda zmienia biegi pozniej wykorzystujac pelna moc silnika czyli obroty masz duzo wieksze

proponuje Ci poczytac instrukcje obslugi a bedziesz wszystko wiedzial...

Ja posiadam inne informacje odnośnie liczby programów pracy przekladni: :)
&#8226; 5-speed automatic transmission with Tiptronic, DSP (selects from over 200 shift programs to match drivers needs) and hill detection capability
Pod górkę raczej nie zmieni Ci przy 1800 1/min, gdyż pilnuje tego 'detekcja podjazdów'. Jak wyłączysz DSP to zmieni pod górkę przy 1800 1/min :P

Przy zjeżdżaniu z podjazdów trzyma wyższe obroty ~2000 1/min i nie spala wtedy paliwa. Natomiast bez DSP wrzuca od razu wyższy bieg i spalanie sie pojawia bo obroty oscylują w okolicy załóżmy 1300 1/min.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga