[a6 c5 2.8 Q] drgania podczas jazdy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 458
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Miałem podobny problem. Autko stało u mechaniora prawie miesiąc i nie mogli dojść co jest nie tak. Wymienili podporę, tulejki z tyłu i zero poprawy. Przestawiłem do innego mechanika - zaśmiał się i w jeden dzień zrobił. Okazało się że wał był źle złożony i dlatego wibrował. Proponuję sprawdzić u innego mechanika wyważenie i wyosiowanie wału.
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
Panowie taka sprawa
2,8 Quattro skrzynia 5 biegów manual
wymieniłem dwie poduszki pod skrzynią ori LMO wszystkie trzy poduszki dyfra ori LMO podpora miała zmieniane łożysko ale sama w sobie jest cała (chyba) wał w miejscu podpory się nie ruszą jak się z nim szarpie.
natomiast luzy są lekkie na krzyżaku który już był zmieniany niestety nie potrzymał zbyt długo....
Tu moje pytanie od razu
czy po wymianie krzyżaka jeśli połączy się wał tak jak był na początku to obejdzie się bez wyważania ?
Druga sprawa przy prędkości powyżej 120km/h wibruje mi coś z gumowym hałasem... myślałem że osłona drążka zmiany biegów bo była rozcięta niestety po pospinaniu tej osłony trytkami dalej dzieję się to samo... trochę mnie to już wkurza
dodam tylko to że miałem zmieniany przegub ten co dochodzi do skrzyni i wygląda to tak :
plus dyfer mniej więcej tak
przy dyfrze przegub ma taką gume zassana jakby do środka czyli obstawiam że ori
a ten przy skrzyni nie wiem czemu ma taką....
w końcu wał nabiera coraz większej prędkości to czy jest obcja że tą gumę rozciąga siła odśrodkowa na zewnątrz i dlatego wał ma dodatkowe bicie i gumowy hałas jakby guma o coś haczyła
czy miałby ktoś nr takiego przegubu żeby miał tą gumę zassaną do środka czy można samą gume taka zamontować i jakie ewentualnie całe wały z używek by podeszły do mojej wersji auta ?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2015-04-24, 19:40 ]
ktoś coś ma jakiś pomysł na ten przegub wału albo jego osłonę
2,8 Quattro skrzynia 5 biegów manual
wymieniłem dwie poduszki pod skrzynią ori LMO wszystkie trzy poduszki dyfra ori LMO podpora miała zmieniane łożysko ale sama w sobie jest cała (chyba) wał w miejscu podpory się nie ruszą jak się z nim szarpie.
natomiast luzy są lekkie na krzyżaku który już był zmieniany niestety nie potrzymał zbyt długo....
Tu moje pytanie od razu
czy po wymianie krzyżaka jeśli połączy się wał tak jak był na początku to obejdzie się bez wyważania ?
Druga sprawa przy prędkości powyżej 120km/h wibruje mi coś z gumowym hałasem... myślałem że osłona drążka zmiany biegów bo była rozcięta niestety po pospinaniu tej osłony trytkami dalej dzieję się to samo... trochę mnie to już wkurza
dodam tylko to że miałem zmieniany przegub ten co dochodzi do skrzyni i wygląda to tak :
plus dyfer mniej więcej tak
przy dyfrze przegub ma taką gume zassana jakby do środka czyli obstawiam że ori
a ten przy skrzyni nie wiem czemu ma taką....
w końcu wał nabiera coraz większej prędkości to czy jest obcja że tą gumę rozciąga siła odśrodkowa na zewnątrz i dlatego wał ma dodatkowe bicie i gumowy hałas jakby guma o coś haczyła
czy miałby ktoś nr takiego przegubu żeby miał tą gumę zassaną do środka czy można samą gume taka zamontować i jakie ewentualnie całe wały z używek by podeszły do mojej wersji auta ?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2015-04-24, 19:40 ]
ktoś coś ma jakiś pomysł na ten przegub wału albo jego osłonę
_________________________________ Audi Quattro______________________________
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
ktoś założył przegub wewnętrzny z półośi i to nie jest błąd bo to te same przeguby tyle żę dał osłonę krótką jaka występuje w półosi a w wałach zastosowana jest osłona z kielichem osłaniającym z zewnątrz tę gumową harmonijkę
zdobądz złomowy wał i zdemontuj tą osłonę
na allegro masz zdjęcia to sprawdzisz jak to ma ori wyglądać
napisz koniecznie od czego dopasowano ten przegub z półosi marka model silnik????
najlepiej nr katalogowy z etki bedzie na przyszłośc jak znalazł
zdobądz złomowy wał i zdemontuj tą osłonę
na allegro masz zdjęcia to sprawdzisz jak to ma ori wyglądać
napisz koniecznie od czego dopasowano ten przegub z półosi marka model silnik????
najlepiej nr katalogowy z etki bedzie na przyszłośc jak znalazł
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 192
- Rejestracja: 24 cze 2012, 08:00
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zielona Góra
witam.
wie ktoś może czy wał sie obraca podczas jazdy gdy wrzucimy na luz?? bo mam wielkie drgania w przedziale 120-150km/h i gdy wrzuce na luz to jest to samo a nawet tak jakby mocniej. wiem ze gdzies jest problem w napędzie bo po wciśnieniu gazu i upuszczeniu jest szarpnięcie i puknięcie dochodzące gdzieś z tyłu. podpora wału wygląda ładnie,tylne półosie i przeguby zew. i wew. wymienione.
wie ktoś może czy wał sie obraca podczas jazdy gdy wrzucimy na luz?? bo mam wielkie drgania w przedziale 120-150km/h i gdy wrzuce na luz to jest to samo a nawet tak jakby mocniej. wiem ze gdzies jest problem w napędzie bo po wciśnieniu gazu i upuszczeniu jest szarpnięcie i puknięcie dochodzące gdzieś z tyłu. podpora wału wygląda ładnie,tylne półosie i przeguby zew. i wew. wymienione.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 27 maja 2015, 09:21
- Imię: Adrian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 AQD 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Świdnica/Wrocław
Witam wszystkich,
Ja mam następujący problem. Podczas jazdy przy przekroczeniu 70km/h przy skrecie w lewo lub w prawo czuje drgania. Koła są wyważone, tarcze z przodu przetoczone. Podczas ustawiania zbieżności mechanik powiedział, że łożyska są dobre. Przeguby też nie strzelają przy skrętach maksymalnych.
Wał nigdy nie był ruszany, wycieków brak. Auto jak pracuje jest cichutkie, aha na drgania nie wpływa moc przekazywana na napęd. Mogę lecieć 100km/h wrzucić na luz i skręcić i będzie drgało (wibrowało) tak samo. Auto ma nalatane 230tyskm
Ja mam następujący problem. Podczas jazdy przy przekroczeniu 70km/h przy skrecie w lewo lub w prawo czuje drgania. Koła są wyważone, tarcze z przodu przetoczone. Podczas ustawiania zbieżności mechanik powiedział, że łożyska są dobre. Przeguby też nie strzelają przy skrętach maksymalnych.
Wał nigdy nie był ruszany, wycieków brak. Auto jak pracuje jest cichutkie, aha na drgania nie wpływa moc przekazywana na napęd. Mogę lecieć 100km/h wrzucić na luz i skręcić i będzie drgało (wibrowało) tak samo. Auto ma nalatane 230tyskm
Przede wszystkim sprawdź koła na wyważarce z testem drogowym (najlepiej hunter) to pokaże Ci w 100 % w jakim stanie są opony i felgi (na zwykłej wyważarce niestety ale ocena tego jest niemożliwa) a jesli to nie pomoże to półosie do sprawdzenia najlepjej w warsztacie zajmującymi się wyłącznie regeneracją i naprawą półosi bo nawet minimalny luz na w/w elementach, którego nie można wyczuć ręcznie, może powodować wibracje.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 27 maja 2015, 09:21
- Imię: Adrian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 AQD 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Świdnica/Wrocław
Witam, sprawa rozwiązana. Auto na stacji bez obciążenia nie dawało znać, że łożysko. Rozebrałem z mechanikiem koło, aż do piasty i się okazało, że bingo szumi. Teraz jest wszystko OK. Auto nie drga tylko przy lekko hamowaniu z bardzo dużej prędkości ale to kwestia tarcz - do ogarnięcia przy wymianie opon na zimowe.
Mam drugą sprawę:
Jak się zatrzymuje i powoli hamuje (np. do 3km/h) to pedał hamulca drga, i jakby włączały się ABS. Co to może być? Sprzęgło raczej nie bo rusza perfekcyjnie i też zmienia biegi. VAG nie pokazuje błędów na ABS.
Mam drugą sprawę:
Jak się zatrzymuje i powoli hamuje (np. do 3km/h) to pedał hamulca drga, i jakby włączały się ABS. Co to może być? Sprzęgło raczej nie bo rusza perfekcyjnie i też zmienia biegi. VAG nie pokazuje błędów na ABS.
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2597
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 27 maja 2015, 09:21
- Imię: Adrian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 AQD 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Świdnica/Wrocław
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 27 maja 2015, 09:21
- Imię: Adrian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 AQD 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Świdnica/Wrocław
Witam! Moje audi bije przy prędkości 110-130km,h oraz cały czas przy przyspieszaniu słychać tak jakby uszkodzony przegub na wale. Wymieniłem już wał, jest wyważony, są nowe przeguby na wale, zero luzów, wynieniłem poduszki pod skrzyniu i poduszkę dyfra na inną dobrą używkę. Wymieniłem nawet cały dyfer. Auto jak biło tak bije. Chyba muszę się przyzwyczaić i jeździć.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga