Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c5 2.8 Q] drgania podczas jazdy

Układ napędowy i skrzynie biegów
Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 08 kwie 2015, 14:22

Miałem podobny problem. Autko stało u mechaniora prawie miesiąc i nie mogli dojść co jest nie tak. Wymienili podporę, tulejki z tyłu i zero poprawy. Przestawiłem do innego mechanika - zaśmiał się i w jeden dzień zrobił. Okazało się że wał był źle złożony i dlatego wibrował. Proponuję sprawdzić u innego mechanika wyważenie i wyosiowanie wału.

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 24 kwie 2015, 19:40

Panowie taka sprawa

2,8 Quattro skrzynia 5 biegów manual

wymieniłem dwie poduszki pod skrzynią ori LMO wszystkie trzy poduszki dyfra ori LMO podpora miała zmieniane łożysko ale sama w sobie jest cała (chyba) wał w miejscu podpory się nie ruszą jak się z nim szarpie.

natomiast luzy są lekkie na krzyżaku który już był zmieniany niestety nie potrzymał zbyt długo....

Tu moje pytanie od razu

czy po wymianie krzyżaka jeśli połączy się wał tak jak był na początku to obejdzie się bez wyważania ???

Druga sprawa przy prędkości powyżej 120km/h wibruje mi coś z gumowym hałasem... myślałem że osłona drążka zmiany biegów bo była rozcięta niestety po pospinaniu tej osłony trytkami dalej dzieję się to samo... trochę mnie to już wkurza

dodam tylko to że miałem zmieniany przegub ten co dochodzi do skrzyni i wygląda to tak :

Obrazek

plus dyfer mniej więcej tak

Obrazek

przy dyfrze przegub ma taką gume zassana jakby do środka czyli obstawiam że ori

a ten przy skrzyni nie wiem czemu ma taką....

w końcu wał nabiera coraz większej prędkości to czy jest obcja że tą gumę rozciąga siła odśrodkowa na zewnątrz i dlatego wał ma dodatkowe bicie i gumowy hałas jakby guma o coś haczyła ??

czy miałby ktoś nr takiego przegubu żeby miał tą gumę zassaną do środka czy można samą gume taka zamontować ?? i jakie ewentualnie całe wały z używek by podeszły do mojej wersji auta ?

Pozdrawiam <rotfl>

[ Dodano: 2015-04-24, 19:40 ]
ktoś coś ma jakiś pomysł na ten przegub wału albo jego osłonę ??

:(
_________________________________ Audi Quattro______________________________

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 24 kwie 2015, 20:18

ktoś założył przegub wewnętrzny z półośi i to nie jest błąd bo to te same przeguby tyle żę dał osłonę krótką jaka występuje w półosi a w wałach zastosowana jest osłona z kielichem osłaniającym z zewnątrz tę gumową harmonijkę
zdobądz złomowy wał i zdemontuj tą osłonę
na allegro masz zdjęcia to sprawdzisz jak to ma ori wyglądać
napisz koniecznie od czego dopasowano ten przegub z półosi marka model silnik????
najlepiej nr katalogowy z etki bedzie na przyszłośc jak znalazł

wandzik83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 192
Rejestracja: 24 cze 2012, 08:00
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: wandzik83 » 20 lip 2015, 11:54

witam.
wie ktoś może czy wał sie obraca podczas jazdy gdy wrzucimy na luz?? bo mam wielkie drgania w przedziale 120-150km/h i gdy wrzuce na luz to jest to samo a nawet tak jakby mocniej. wiem ze gdzies jest problem w napędzie bo po wciśnieniu gazu i upuszczeniu jest szarpnięcie i puknięcie dochodzące gdzieś z tyłu. podpora wału wygląda ładnie,tylne półosie i przeguby zew. i wew. wymienione.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 20 lip 2015, 21:06

wandzik83 pisze:wie ktoś może czy wał sie obraca podczas jazdy gdy wrzucimy na luz??
Tak.
Pozdrawiam,
Krisker

Adrianus1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 27 maja 2015, 09:21
Imię: Adrian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław

Post autor: Adrianus1980 » 26 lip 2015, 22:47

Witam wszystkich,
Ja mam następujący problem. Podczas jazdy przy przekroczeniu 70km/h przy skrecie w lewo lub w prawo czuje drgania. Koła są wyważone, tarcze z przodu przetoczone. Podczas ustawiania zbieżności mechanik powiedział, że łożyska są dobre. Przeguby też nie strzelają przy skrętach maksymalnych.

Wał nigdy nie był ruszany, wycieków brak. Auto jak pracuje jest cichutkie, aha na drgania nie wpływa moc przekazywana na napęd. Mogę lecieć 100km/h wrzucić na luz i skręcić i będzie drgało (wibrowało) tak samo. Auto ma nalatane 230tyskm

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 27 lip 2015, 11:50

Przede wszystkim sprawdź koła na wyważarce z testem drogowym (najlepiej hunter) to pokaże Ci w 100 % w jakim stanie są opony i felgi (na zwykłej wyważarce niestety ale ocena tego jest niemożliwa) a jesli to nie pomoże to półosie do sprawdzenia najlepjej w warsztacie zajmującymi się wyłącznie regeneracją i naprawą półosi bo nawet minimalny luz na w/w elementach, którego nie można wyczuć ręcznie, może powodować wibracje.

Adrianus1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 27 maja 2015, 09:21
Imię: Adrian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław

Post autor: Adrianus1980 » 30 lip 2015, 22:40

Witam, sprawa rozwiązana. Auto na stacji bez obciążenia nie dawało znać, że łożysko. Rozebrałem z mechanikiem koło, aż do piasty i się okazało, że bingo szumi. Teraz jest wszystko OK. Auto nie drga tylko przy lekko hamowaniu z bardzo dużej prędkości ale to kwestia tarcz - do ogarnięcia przy wymianie opon na zimowe.

Mam drugą sprawę:
Jak się zatrzymuje i powoli hamuje (np. do 3km/h) to pedał hamulca drga, i jakby włączały się ABS. Co to może być? Sprzęgło raczej nie bo rusza perfekcyjnie i też zmienia biegi. VAG nie pokazuje błędów na ABS.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2597
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 30 lip 2015, 22:48

Lektor.

Adrianus1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 27 maja 2015, 09:21
Imię: Adrian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław

Post autor: Adrianus1980 » 31 lip 2015, 20:37

Dziękuje, jeden czujnik abs w małych prędkościach oszukiwał. Został wyciągnięty, przeczyszczony wstawiony i po problemie. Teraz auto mechanicznie działa TIP-TOP

Awatar użytkownika
goral81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 20 sie 2008, 08:42
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: goral81 » 03 sie 2015, 16:13

Kolego
Adrianus1980
dowiedz się i napisz z czego dopasowałeś ten przegub.
pozdro
1.8T+ :)

Adrianus1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 27 maja 2015, 09:21
Imię: Adrian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław

Post autor: Adrianus1980 » 03 sie 2015, 20:55

goral81 pisze:Kolego
Adrianus1980
dowiedz się i napisz z czego dopasowałeś ten przegub.
pozdro
Sorki nie rozumiem pytania. O jaki przegub Ci chodzi?

Awatar użytkownika
goral81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 20 sie 2008, 08:42
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: goral81 » 04 sie 2015, 17:03

Jak pisał wczesniej kolega enduro7, masz zalozony tam przegub wewnetrzy wal-skrzynia? pytanie z czego dopasowales to- Ty,Twoj mechanik? bo to chyba nie jest ori, skoro masz tam taka gume?
moglo by oszczedzic szukania innym potrzebujacym ;)
pozdro
1.8T+ :)

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 29 sie 2015, 12:08

przegób pasuje od forda scorpio tylni wewnętrzny półośi
tylko na rynku nie ma firmowych zamienników same tanie badziewie mi udało się dostać ruwill czyli dalej nie wiem kto to wyprodukował
osłona oczywiście jest inna i nie pasi
jak na razie 10.000 km i jest ok

MichalLbn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 25 paź 2014, 14:11
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MichalLbn » 14 sie 2016, 15:48

Witam! Moje audi bije przy prędkości 110-130km,h oraz cały czas przy przyspieszaniu słychać tak jakby uszkodzony przegub na wale. Wymieniłem już wał, jest wyważony, są nowe przeguby na wale, zero luzów, wynieniłem poduszki pod skrzyniu i poduszkę dyfra na inną dobrą używkę. Wymieniłem nawet cały dyfer. Auto jak biło tak bije. Chyba muszę się przyzwyczaić i jeździć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga