Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c5 2.8 Q] drgania podczas jazdy

Układ napędowy i skrzynie biegów
zbiku01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 02 gru 2009, 18:02
Lokalizacja: Trzciel/Lubuskie

Post autor: zbiku01 » 03 gru 2009, 23:09

A czy przed zdemontowaniem piasty był wyczuwalny jakiś luz- czy objaw uszkodzenia łożyska ? I czy ktoś w ten sam sposób rozwiązał problem wibracji ?.

korzen211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 29 gru 2009, 14:40
Lokalizacja: Siemiatycze Podlaskie

Re: [a6 c5 2.8 Q] drgania podczas jazdy

Post autor: korzen211 » 29 gru 2009, 15:54

rali pisze:Witam wszystkich
Mam problem z przeniesieniem napędu w mojej audiczce. Mianowicie przy przyspieszaniu i w przewziale prędkośći 110-130 odczuwam dosyć denerwujące drgania. Cciałem dokupic podwieszkę wału i podwieszkę dyfra bo są juz po parciałe ale okazało się że tego nie dz się dokupić. Może ktoś z was przerabiał ten problem. Może są jakieś zamienniki?
Pozdrawiam
siema ja miałem taki sam problem przy dodawaniu gazu gzrechotka pod autem tak samo i po udjeciu gazu na biegu co sie okazało przegób na wale walniety i podpora wału są tam 2 przegóby jeden z przodu drugi z tyłu szukałem częsci i nic zajechałem do ASO to mi zaśpiewali 4.500 pln to podziekowałem ale znalazłem kolesia z Taenowa na allegro któru mał takie przegóby kupiłem 2 i podpore wału od tranzita 90-tka tylko sprytny mechanik musi obejme przerobic wszystko założył i jak nówka teraz tylko zostało wyważyć wał b0 przy 200km/h wibruje a tak ok

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 22 kwie 2010, 17:07

Chciałbym odświeżyć temat gdyż ostatnio dotknęło mnie to co resztę wypowiadających się tu....

U mnie problem polega na tym że samochód drga w całości podczas przyspieszania od 50-80km/h przy większych prędkościach już nic takiego nie występuje.
Jak inni wspominali podczas odjęcia gazu wibracje ustają....

mam do wymiany łożysko od strony kierowcy i dwa wahacze od strony pasażera... ale nie wydaje mi się żeby to było przyczyną przy tak małej prędkości....

miałby ktoś jakiś pomysł w czym szukać przyczyny ?

Pozdro :mrgreen:
_________________________________ Audi Quattro______________________________

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 11 maja 2011, 11:21

xpbit pisze: U mnie problem polega na tym że samochód drga w całości podczas przyspieszania od 50-80km/h przy większych prędkościach już nic takiego nie występuje.
Jak inni wspominali podczas odjęcia gazu wibracje ustają....
Podpinam się pod temat i post, który cytuje. I pytam, czy wał napędowy pracuje podczas obrotów jałowych?

Awatar użytkownika
hasek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 14 lis 2009, 16:11
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: hasek » 11 maja 2011, 11:41

pancurski pisze:
xpbit pisze: U mnie problem polega na tym że samochód drga w całości podczas przyspieszania od 50-80km/h przy większych prędkościach już nic takiego nie występuje.
Jak inni wspominali podczas odjęcia gazu wibracje ustają....
Podpinam się pod temat i post, który cytuje. I pytam, czy wał napędowy pracuje podczas obrotów jałowych?
na luzie wał nie pracuje :)
przyczyną drgań może być np. koło 2masowe, wał napędowy, podpora wału i wiele innych. U mnie spore drgania w pewnym zakresie prędkości powodował niewyważony wał po wymianie krzyżaka, po wyważeniu jak ręką ujął.
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 11 maja 2011, 11:54

I u mnie są podobne objawy - w okolicach 70km/h i później 140km/h są wibracje na całym nadwoziu. Na zakrętach zjawisko jest bardziej wyczuwalne. O ile dobrze kojarzę, to zaczęło się to po wymianie sprzęgła, a co za tym idzie rozpięciu wału. Mechanicy mogli uszkodzić przegub wału napędowego, ale trudno to ocenić, bo jest zasłonięty. Może kiedyś się wezmę <uoee>
Pozdrawiam,
Krisker

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 18 maja 2011, 10:57

hasek pisze:na luzie wał nie pracuje :)
przyczyną drgań może być np. koło 2masowe, wał napędowy, podpora wału i wiele innych. U mnie spore drgania w pewnym zakresie prędkości powodował niewyważony wał po wymianie krzyżaka, po wyważeniu jak ręką ujął.
Skoro nie pracuje, nie jest to dla mnie dobra wiadomość. Skoro drgania są też na biegu jałowym (w zakresie mniej więcej 50-70km/h) wyklucza to problem z wałem napędowym, lub elementem związanym typu podpora wału.
Co do dwumasy to akurat w automacie jej nie ma.

altium
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 166
Rejestracja: 05 wrz 2010, 17:28
Lokalizacja: Gostynin, Wólka Nosowska

Post autor: altium » 18 maja 2011, 12:49

Osobiście znam przypadek auta A6C5 2004 quattro manual, w którym od nowości są wibracje, ASO na gwarancji wymieniali tarcze itd. na koniec wymienili mechanizm różnicowy, oczywiście nic to nie dało i bije nadal. Ot przykra dolegliwość quattro w A6.
Znam jeszcze jeden przyklad RS6 C6 710KM, w którym ASO stwierdziło krzywy wał, nie wiem jak się historia zakończyła, ale coś czuję że nie pomogło.

Ja osobiście przerobiłem:
A6C5 2,5tdi quattro manual i bić zaczęło przy około 300kkm, wymieniłem w sumie wszystko o czym koledzy pisaliście, auto ujeżdża obecnie kolega, ma przebieg 360kkm i bije jak biło.
S6C5 4,2 quattro manual i biło przy dynamicznej jeździe, założenie hamulców ze stałym zaciskiem zredukowało bicie, ale delikatne drżenie wyczuwalne jest nadal
S6C6 5,2 quattro awtomat - tu nie bije, ale jak wydre nagle dzidę to naparza przez chwilę i przestaje.

A napiszcie Koledzy czy czasem jak auto jest mocniej obciążone (większa waga bagażu itp), to czy czasem dolegliwości nie są bardziej wyczuwalne?

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 18 maja 2011, 17:02

Dobry temat i ciekawe spostrzeżenie. Jeśli bije tylko w quattro to duża szansa, że bije nie wyważony wał. U mnie też bije - gdzieś od 110 do 140-150kmh potem przestaje... :|

altium
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 166
Rejestracja: 05 wrz 2010, 17:28
Lokalizacja: Gostynin, Wólka Nosowska

Post autor: altium » 20 maja 2011, 13:54

Bije w wielu autach i przyczynami są: kola, hamulce, łożyska, przeguby, wały, półosie, ale są takie przypadki gdzie przyczyną wibracji nie są w/w czynniki. i tu jest hydrozagadka.

W C5TDI częściowo rozwiązałem problem na krótką metę poprzez podłożenie gumek pod flansze wychodzące z przedniego mechanizmu różnicowego. Owe gumki skasowały wyczuwalny luz poprzeczny na tych flanszach i wibracje się uspokoiły.

Dodam jeszcze jedną możliwość sprawdzenia czy to nie wał w quattro.
Ponieważ jest środkowy mechanizm różnicowy, wystarczy podnieść przód, wyłączyć ESP i rozpędzić przednią oś do prędkości wibrowania, jeśli będzie wibrować, wiadomo że nie wał!

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 21 maja 2011, 12:56

altium pisze:Ponieważ jest środkowy mechanizm różnicowy
Ponieważ jest środkowy mechanizm Torsen... <lol> Przy okazji będąc na kanale sprawdzę łącznik elastyczne wału. One często powodują takie zachowania...

PATRYKUS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 10 sie 2013, 15:05
Lokalizacja: Lubań

Post autor: PATRYKUS » 11 sie 2013, 18:53

W mojej A6 drgania i wibracje pojawiały się przy prędkości 55-70 oraz 120. Wymieniłem podpore wału i wał został wyważony, nie przyniosło to żadnego efektu. Sprawdziłem łożyska kół ,półosie wydaje się że są ok .Przy tylnym moście od strony wału miałem uszkodzoną tuleje gumową po wymianie znikneły drgania przy 120. Pozostały przy 55-70 wiec podniosłem auto na podnośniku i przy prędkości 55-70 wibruje skrzynia z dyfrem wprowadzając w wibrace wał. Do wymiany są poduszki pod skrzynią mam nadzieję że wymiana rozwiąże problem. <rotfl>

rybaka6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 04 sie 2013, 20:49
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: rybaka6 » 16 sie 2013, 21:37

PATRYKUS pisze:W mojej A6 drgania i wibracje pojawiały się przy prędkości 55-70 oraz 120. Wymieniłem podpore wału i wał został wyważony, nie przyniosło to żadnego efektu. Sprawdziłem łożyska kół ,półosie wydaje się że są ok .Przy tylnym moście od strony wału miałem uszkodzoną tuleje gumową po wymianie znikneły drgania przy 120. Pozostały przy 55-70 wiec podniosłem auto na podnośniku i przy prędkości 55-70 wibruje skrzynia z dyfrem wprowadzając w wibrace wał. Do wymiany są poduszki pod skrzynią mam nadzieję że wymiana rozwiąże problem. <rotfl>
Kolego daj znać jeśli coś się dowiesz,mam trochę podobny objaw.Wibracje są minimalne ale jestem za bardzo pedantyczny żeby takie anomalia wpływały na mój dyskomfort podczas jazdy,i to jeszcze w CCCO <uoee>

Amades
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 08 sie 2013, 12:56
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Amades » 18 sie 2013, 12:59

Ja takze jeszcze pare dni temu zmagalem sie z tym problemem, zauwazylem go dopiero po wymianie sprzegla gdyz przed tym jezdzilem nim gora 2 godzinki.. ale u mnie powodem tych przedziwnych drgan byly kola, poszly do wywazenia ale co najwazniejsze brakowalo tam jakiejs nasadki (pierscienie) koszt okolo 50zl za komplet. Drgania kompletnie zniknely a ja moglem znowu spokojnie spac :)

kb1028
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 29 cze 2014, 12:13
Lokalizacja: Istebna

Post autor: kb1028 » 31 gru 2014, 14:43

Panowie witam u mnie ciężka sprawa ale po kolei tak jak ja z tym robiłe bo mam drgania przy 30 i potem 60-70 km/h nie ma znaczenia czy przyśpieszam zwalniam czy jade na luzie tak czy siak na tych predkosciach czuć wibracje o amplitudzie odpowiadającej predkosci wału napedowego i teraz tak: felgi wyprostowane i wyważone opony przeguby zewnetrzne i wewnetrzne ok zawieszenie dyfra nowe, przeguby homokinetyczne na wale ok krzyżak ok podpora nowa,wal wyważony, kończą mi sie pomysły, jakies 20 000 temu zmienilem olej w skrzyni wlałem Swaga z normą GL-5 75w-40 juz nie wiem co robić moze to torsen niedomaga po wymianie oleju normalnie bym sie nie przejmował bo to ledwo te wibracje czuć na d....pie ale robie trasy po 1500km na Holandie i troche lipa wysypać napęd za granicą tym bardziej że jeździ sie z predkosciami ok 150 km/h ciągle przez ponad 13 godzin i auto dostaje w pi...de bardzo prosze o sensowne pomysły co to moze być moze ktos mial podobny problem dodam przebiego ponad 320 000 pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga