Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5 2.5 Tdi] SWAP silnika z 2.5TDI na 1.9TDI

Silniki wysokoprężne
RafiA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 15 wrz 2011, 22:55
Lokalizacja: Rypin

Post autor: RafiA6 » 09 mar 2014, 14:46

szczerze to ja Wam powiem ze nawet gdyby ktos mi takiego swapa za darmo chcial zrobic to nie chce, 1.9 to zbyt glosny silnik, na tym litrze paliwa na 100km mi nie zalezy, a 1.9 tez bezawaryjny nie jest, tak dla porownania moja kuzynka kupila 2 lata temu a6 1.9 tdi 98r za... 18 tys zl (śmiech mnie ogarnął) a ja 2.5 TDI w nie gorszym stanie za...8.5 tys, ona wladowala juz ok 4 tys zlotych w naprawy a ja .... póki co tylko wymienilem odme na nowy typ ktora kupilem od goscia za 40zl miesiac uzywaną bo zrobil bum :) takze nie wiem czy warto sie w te swapy na 1.9 bawic

Awatar użytkownika
mnichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 10 sty 2012, 13:53
Lokalizacja: TKA - świetokrzyskie

Post autor: mnichu » 09 mar 2014, 21:35

Może i się opłaca..... 1.9 TDI sprzeda się szybciej.


A Ci którzy twierdzą że przy okazji swapa na 1.9 TDI lepiej pozbierać graty na ~200-250PS to chyba nie mają pojecia ile to kosztuje..... ale już mówię... 2x tyle co ten cały SWAP.
Passat 3BG 1.9 TDI 205KM / 467NM

krystian_2111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 23 mar 2014, 19:10
Lokalizacja: krotoszyn

Post autor: krystian_2111 » 27 kwie 2014, 20:44

ja mam SWAP z 2.5 TDI na 1.9 TDI. i całkiem niezle chodzi .

sash997
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 187
Rejestracja: 05 kwie 2013, 20:14
Lokalizacja: wieluń

Post autor: sash997 » 28 kwie 2014, 22:36

też mam swapa w sumie to już drugiego i trzeba powiedzieć że można sobie taki swap zrobić za darmo :D
pomoc w sprawie pieców webasto

MarasA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 192
Rejestracja: 29 wrz 2012, 18:56
Lokalizacja: Bychawa

Post autor: MarasA6 » 29 kwie 2014, 21:14

ja tez jezdze A6 po swapie na 1.9 i jestem mega zadowolony. Jeszcze zrobilem chip i lata jak trzeba

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 29 kwie 2014, 22:04

hehe niedługo będzie więcej 1,9 w budzie A6 niż wyszło z fabryki

Michal1010
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 10 lip 2014, 11:16
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Michal1010 » 11 lip 2014, 11:59

Od pewnego czasu jezdze 1.9 tdi afn 110km(passat b5) i audi a6c5 2.5 180km ake i poprostu audi kupilem bo afn 110 km nawet do budy passata jest troszeczke mulowaty i potrzebowalem czegos elastyczniejszego do jazdy prywatnie bo w pasatem (troche jezdze)co 3 miesiace wymieniam olej (10tys) i z audi z 2.5 tdi pomijajac to ze najezdzilem sie pol polski i naogladalem troche szrotów ktore nijak sie mialy do rzeczywistosci(opisow aukcji,zdjeci photoshop czy jak to sie teraz robi :) ) wkoncu znalazlem auto pod opolem ktore zdecydowalem sie przygarnac ze wzgledu na stan.Realia sa takie ze audi kosztowalo mnie tez pare tysiecy zeby doprowadzic do stanu nadajacego sie do w miare bezstresowej eksploatacji a silnik 110km przykladowo 3 razy mniej i poza wymianami rozrzadu oleji termostatu plynow itp do silnika sie praktycznie nie zaglada bo naprawde nie ma po co.Posiadalem 2 auta z tymi silnikam tylko jeden ulegl kolizji i z obu przypadkach jako auta wykozystywane do pracy sie w 100%sprawdzily.a audi i ogolnie silniki 2.5 tdi to bardzo wrazliwe jednostki ale mysle ze jak wlasciciel ma pojecie czym jezdzi i nie zaloje i robi wszystko na czas to auto tez odwdzieczy sie w miare bezproblemowa eksploatacja ale koszta silnika 2.5 sa nieporownywalne pewnie do wiekszosci 1.9 (wiadomo pompowtryski tez swoje kosztuja) dlatego dobrze miec oba pod domem :) i nie wpadac w paronoje ktory lepszy bo 2.5 (pisze o 180km wersji bo 150 troche malo na takie auto)to lepszy motor pod wzgledem kultory pracy elastycznosci ,jakiejkolwiek frajdy z jazdy itp i gdybyscie mieli do wyboru firmowke 2.5 lub 1.9 to nigdy nie wsiedli byscie do tego drugiego :) po prostu wybor silnika musi byc uzalezniony od tego ile poznie bedziemy w stanie i chcieli do auta dokladac i wzgledy ekonomiczne przemawiaja za 1.9 tym bardziej jezeli ktos chce autem pojezdzic wiecej niz np 5000km na trzy lata do kosciola lub na dzialke :)

alankedzior
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 11 lut 2013, 21:02
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: alankedzior » 24 lis 2014, 09:15

Witam, po swapie silnika z AFB na AWX mam błędne wskazania zużycia paliwa średniego jaki i chwilowego. Licznik z dużym FISem miał z was ktoś podobny przypadek ?

Awatar użytkownika
giganteusz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 29 sie 2008, 14:08
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: giganteusz » 24 lis 2014, 10:50

Michal1010, to chyba miałeś padlinowate te 1.9TDI jak był mułowaty.
1.9TDi padnie silników do wyboru do koloru padnie 2.5TDI szukaj dobrego z latarką LED.
1.9TDI mułowate chip odmuli a 2.5TDI nikt nie chipuje.

ale c5 2.5TDI BAU końca produkcji fajna opcja i nie droga szkoda że tylko w automatach szło.
Obrazek

Awatar użytkownika
skoda00
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 05 lut 2010, 17:53
Lokalizacja: Brzozów/Rzeszów

Post autor: skoda00 » 03 gru 2014, 21:29

Tak czytam cały temat i każdy robił swapa na przednim napędzie.
Mam okazję kupić borę 1.9 Tdi 116 KM 4x4 173 tyś w Austrii, puknięta w tylny drzwi.
Posiadam nieszczęsne BDH i zastanawiam się czy by podszedłby ten silnik bez problemu do quattro.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 03 gru 2014, 22:13

Bora - silnik ma poprzecznie , inna miska , mocowania itd. , ten układ 4x4 to Haldex ;) - czyli nie będzie pasować bez problemu

[ Dodano: 2014-12-03, 22:13 ]
alankedzior pisze:Witam, po swapie silnika z AFB na AWX mam błędne wskazania zużycia paliwa średniego jaki i chwilowego. Licznik z dużym FISem miał z was ktoś podobny przypadek ?
A przekodowałeś licznik na 4 cylindrowego Diesla?
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Rzeski_STG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Rzeski_STG » 30 gru 2014, 23:36

Z tą bora to było dobre... Robie teraz swap 2.5 na 2.8 V6 z gazem, 1.9 TDI już robiłem, teraz czas na benzyne... Dam znac jak wyszło

alankedzior
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 11 lut 2013, 21:02
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: alankedzior » 20 sty 2015, 09:46

Przekodowany . Z obrotami wszystkko jest ok.
Tylko spalanie i zasięg.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 20 sty 2015, 12:00

jakie masz wartosci adaptacji w kanale 60 licznika?
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

alankedzior
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 11 lut 2013, 21:02
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: alankedzior » 24 sty 2015, 00:29

Witam, nie wiem dlaczego ale w kanale 60 pokazuje mi cały czas kanała niedostępny. Sprawdzę innym kablem i programem. Lecz jest jeszcze jeden problem błedy, które zostały po swapie

18058 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster

P1650 - 35-10 - - - Intermittent

18043 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1635 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

18044 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1636 - 35-00 - Please Register/Activate

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga