Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy

Silniki wysokoprężne
MariuszGa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 17 mar 2012, 14:18
Imię: Mariusz
Moje auto: A4 B6
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdynia

Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy

Post autor: MariuszGa » 03 lut 2022, 17:15

ja właśnie jestem na etapie trzęsienia gaciami po obszernej lekturze ;-) Zastanawiam się tak teoretycznie, gdybym np wymieniał przewody filtr - pompa to co? No normalnych warunkach albo pompką pod pompowałbym paliwo pompką albo i nie (kochany AFN) luzowanie wtrysków i po kłopocie... A tutaj musiałbym dopompować paliwo a bomble usuwać z zasilania poprzez ciągnięcie paliwa przez zdjęty powrót aż do momentu aż znikną z sekcji zasilania filtr - pompa zgadza się ? Nie wiem jak to jest według informacji to zapowietrzenie i nie prawidłowy rozruch bez odpowietrzenia podobno skutkuje zacieraniem się pompy to raz, a dwa sprzyja przepaleniu się tego słynnego tranzystora bo za gorąco...

Ivan1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 11 lis 2020, 01:28
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 320KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdzieś Tam

Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy

Post autor: Ivan1977 » 03 lut 2022, 17:22

MariuszGa pisze:
03 lut 2022, 17:15
ja właśnie jestem na etapie trzęsienia gaciami po obszernej lekturze ;-) Zastanawiam się tak teoretycznie, gdybym np wymieniał przewody filtr - pompa to co? No normalnych warunkach albo pompką pod pompowałbym paliwo pompką albo i nie (kochany AFN) luzowanie wtrysków i po kłopocie... A tutaj musiałbym dopompować paliwo a bomble usuwać z zasilania poprzez ciągnięcie paliwa przez zdjęty powrót aż do momentu aż znikną z sekcji zasilania filtr - pompa zgadza się ? Nie wiem jak to jest według informacji to zapowietrzenie i nie prawidłowy rozruch bez odpowietrzenia podobno skutkuje zacieraniem się pompy to raz, a dwa sprzyja przepaleniu się tego słynnego tranzystora bo za gorąco...
Filtr zalewasz paliwem do pełna procedur odpowietrzenia pompy vp44 w internecie pełno ja osobiście zalewałem filtr i luzowałem zasilanie wtrysków i naprawdę nigdy nie miałem z pompą problemów

MariuszGa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 17 mar 2012, 14:18
Imię: Mariusz
Moje auto: A4 B6
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdynia

Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy

Post autor: MariuszGa » 03 lut 2022, 19:23

zgadza się tych procedur jest pełno tylko wiesz ja chciałbym to zrozumieć ;-) a powiedz przykładowo wymieniłem sobie na nowe przewody oba zasilanie i powrót na odcinku filtr pompa, dodatkowo nowy filterek. I teraz co wystarczy to zalać i wtryski i odpalamy ? Wiadomo że przy takiej naprawie zawsze powstanie jakaś bańka powietrza choćby w momencie odłączenia ręcznej pompki... ?

Ogólnie wiadomo że żadna pompa nie lubi pracy na sucho... ale wiadomo też różnie czasem to bywało i w celu odpowietrzenia przez chwilę zanim zaciągnęła to przez chwile musiała pokręcić... A tutaj no powiem w prost, w portki mam narobione po przeczytaniu wszystkich wątków i próbuje zrozumieć cały proces oraz skutki...

Ivan1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 11 lis 2020, 01:28
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 320KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdzieś Tam

Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy

Post autor: Ivan1977 » 03 lut 2022, 20:17

MariuszGa pisze:
03 lut 2022, 19:23
zgadza się tych procedur jest pełno tylko wiesz ja chciałbym to zrozumieć ;-) a powiedz przykładowo wymieniłem sobie na nowe przewody oba zasilanie i powrót na odcinku filtr pompa, dodatkowo nowy filterek. I teraz co wystarczy to zalać i wtryski i odpalamy ? Wiadomo że przy takiej naprawie zawsze powstanie jakaś bańka powietrza choćby w momencie odłączenia ręcznej pompki... ?

Ogólnie wiadomo że żadna pompa nie lubi pracy na sucho... ale wiadomo też różnie czasem to bywało i w celu odpowietrzenia przez chwilę zanim zaciągnęła to przez chwile musiała pokręcić... A tutaj no powiem w prost, w portki mam narobione po przeczytaniu wszystkich wątków i próbuje zrozumieć cały proces oraz skutki...
Zgadza się zalej filtr do pełna poluzuj zasilanie przy wtryskach jak już silnik załapie dokręć zasilanie na wtryskiwaczach ja tak robiłem i problemów z pompą nie było bardziej dostawała w dupę poprzez tankowanie syfu do baku ( raczej wiesz co mam na myśli) przez co zacierał się nastawnik pompy, wydaję mi sie że po poprawieniu wałków i hydro w BDG poprawili też pompę vp44 w AKN-ach parę razy słyszałem że padały pompy za to w BDG już o tym problemie nie słyszałem (z opini znajomych którzy też mieli ten silnik) ja miałem 2 auta z tym motorem AKN i BDG i w żadnym VP44 nie zdechła a objechałem nimi spory kawałek Europy. Mam taką radę dla Ciebie silnik 2,5 TDI to naprawdę dobra motorownia i przejmowanie się każdym duperelem który piszą w internecie zabije przyjemność z jazdy tym motorem.
Ostatnio zmieniony 03 lut 2022, 21:49 przez Ivan1977, łącznie zmieniany 1 raz.

MariuszGa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 17 mar 2012, 14:18
Imię: Mariusz
Moje auto: A4 B6
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdynia

Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy

Post autor: MariuszGa » 03 lut 2022, 20:36

czyli reasumując postępować tak jak z każdym ropniakiem ? Nalać ile się da, nie przejmować się bańkami powietrza, popuścić wtryski i próbować odpalać kręcąc po trochu rozrusznikiem? Ja akurat mam AKE 2002r niby poprawiona pompa... Ogólnie faktycznie naczytałem sie sporo negatywów ale kupiłem ze względu na mega zadbany wóz i co moge powiedzieć parę mitów padło np to że to nie jedzie bo jedzie dosyc dosyć a biorąc pod uwage nowy taryfikator to jest zapas mocy, no i kolejny mit wcale tak dużo nie pali...

Ivan1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 11 lis 2020, 01:28
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 320KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdzieś Tam

Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy

Post autor: Ivan1977 » 03 lut 2022, 21:01

MariuszGa pisze:
03 lut 2022, 20:36
czyli reasumując postępować tak jak z każdym ropniakiem ? Nalać ile się da, nie przejmować się bańkami powietrza, popuścić wtryski i próbować odpalać kręcąc po trochu rozrusznikiem? Ja akurat mam AKE 2002r niby poprawiona pompa... Ogólnie faktycznie naczytałem sie sporo negatywów ale kupiłem ze względu na mega zadbany wóz i co moge powiedzieć parę mitów padło np to że to nie jedzie bo jedzie dosyc dosyć a biorąc pod uwage nowy taryfikator to jest zapas mocy, no i kolejny mit wcale tak dużo nie pali...
Dokładnie tak wyobrażasz sobie po każdej wymianie filtra lub wężyka odpalać procedurę odpowietrzania pompy biegać z odkurzaczem żeby ciągnął paliwo itp kiedy kupowałem A4 B5 z motorem 2,5 tdi AKN znajomi pukali się w głowę wycierające się wałki, hydro, zapychająca sie odma, wadliwa pompa VP44 ja żadnego z tych problemów nie doświadczyłem przejechałem autem w rok ok 35000 km sprzedałem i kupiłem A4 B6 też z 2,5 Tdi BDG gdyż jednak 1,9 Tdi to nie był motor dla mnie tym autem nakulałem ok 120000km i też problemów nie doświadczyłem (jedyne co się wydażyło to zerwany nowy rozrząd nie dociekałem czyja wina mechaników którzy go montowali czy faktycznie rozleciała się
nowa rolka napinacza silnik odratowany i jeżdził ze mną jeszcze prawie 3 lata)spalanie porównywalne z A4 B8 2,0 tdi mojej żony a tu jednak siedzi V6 no i inna kultura pracy

MariuszGa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 17 mar 2012, 14:18
Imię: Mariusz
Moje auto: A4 B6
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdynia

Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy

Post autor: MariuszGa » 03 lut 2022, 22:01

Ja chciałem sobie kupić auto z ,,młodości,, a4 b5 1.9 AFN Quattro Avant i w dodatku czarne ;-) Okazało się że to dziś już nie do kupienia w stanie sensownym. Zabrałem się za szukanie b6 z 1.9/1.8... Znowu porażka, naoglądałem się tych perełek i oczek w głowie, nie wiedzieć czemu quattra zawsze miały rozbity któryś z boków i to dość poważnie że szpachel to pikuś, często cement. W ten o to sposób trafiłem na b6 w 2.5tdi, całe w oryginale szyby, lakier, zero rdzy tyle że w 2.5tdi. Bałem się jak diabli.

Owszem całkiem różowo nie jest bo parę chochlików siedzi w mechanice i staram się to sam ogarnąć bo z mechanikami to tak średnio jak słyszą sama nazwę 2.5tdi Ogólnie to ja się uczę tego silnika dopiero. On całkiem inaczej się zachowuje niż 1.9VP, PD/2.0PD... Nawet jak turbo zaczęło przycinać po zimie i po zmianie taryfikatora to też tak dziwnie bo w r4 tryb awaryjny i koniec a tutaj chwila przerwy i powrót mocy bez tryby awaryjnego i restartu

....Tak to jest jak się człowiek naczyta... bardzo Tobie dziękuję za poświęcony czas. Po tej rozmowie lżej na sercu.

Ivan1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 11 lis 2020, 01:28
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 320KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdzieś Tam

Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy

Post autor: Ivan1977 » 03 lut 2022, 22:33

MariuszGa pisze:
03 lut 2022, 22:01
Ja chciałem sobie kupić auto z ,,młodości,, a4 b5 1.9 AFN Quattro Avant i w dodatku czarne ;-) Okazało się że to dziś już nie do kupienia w stanie sensownym. Zabrałem się za szukanie b6 z 1.9/1.8... Znowu porażka, naoglądałem się tych perełek i oczek w głowie, nie wiedzieć czemu quattra zawsze miały rozbity któryś z boków i to dość poważnie że szpachel to pikuś, często cement. W ten o to sposób trafiłem na b6 w 2.5tdi, całe w oryginale szyby, lakier, zero rdzy tyle że w 2.5tdi. Bałem się jak diabli.

Owszem całkiem różowo nie jest bo parę chochlików siedzi w mechanice i staram się to sam ogarnąć bo z mechanikami to tak średnio jak słyszą sama nazwę 2.5tdi Ogólnie to ja się uczę tego silnika dopiero. On całkiem inaczej się zachowuje niż 1.9VP, PD/2.0PD... Nawet jak turbo zaczęło przycinać po zimie i po zmianie taryfikatora to też tak dziwnie bo w r4 tryb awaryjny i koniec a tutaj chwila przerwy i powrót mocy bez tryby awaryjnego i restartu

....Tak to jest jak się człowiek naczyta... bardzo Tobie dziękuję za poświęcony czas. Po tej rozmowie lżej na sercu.
Nie ma się czego bać silnik nie jest taki zły jak go opisali w necie kilka wad już wymieniłem w poprzednim poście ogarnięty mechanik zrobi przy nim wszystko ja takiego na moje szczęście znalazłem dla mnie jeden z najlepszych mechaników w kuj-pomorskim zawsze tłumaczył i odpowiadał na wszystkie moje pytania nie raz grzebaliśmy przy nim razem pokazując mi co gdzie i jak i tak jak pisałem dla mnie jednostka 2,5 tdi to bardzo dobry motor wbrew opiniom.

MariuszGa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 17 mar 2012, 14:18
Imię: Mariusz
Moje auto: A4 B6
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdynia

Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy

Post autor: MariuszGa » 03 lut 2022, 22:55

Taki mechanik jak opisałeś to skarb. To już nawet nie chodzi o to że ktoś chce przy cwaniakować i samemu robić, ale wiadomo złośliwość rzeczy martwych. Gdzieś w trasie coś lub w święta, albo na weekend zawsze lubi coś paść. Dla tego dobrze jest się orientować aby w razie W była szansa samemu wyjść z opresji.

Ja kiedyś takiego mechanika znałem. Kawał dobrego mechanika, wiele się nauczyłem, po mimo że sam jestem mechanikiem tylko że nie samochodowym. Niestety w momencie gdy został właścicielem warsztatu to coś poszło nie tak, ceny jak w aso a jakość mocno w dół i wieczne poprawki. Teraz coś nie mogę natrafić na kogoś takiego jak w Twoim przypadku.

Ivan1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 11 lis 2020, 01:28
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 320KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdzieś Tam

Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy

Post autor: Ivan1977 » 03 lut 2022, 23:13

MariuszGa pisze:
03 lut 2022, 22:55
Taki mechanik jak opisałeś to skarb. To już nawet nie chodzi o to że ktoś chce przy cwaniakować i samemu robić, ale wiadomo złośliwość rzeczy martwych. Gdzieś w trasie coś lub w święta, albo na weekend zawsze lubi coś paść. Dla tego dobrze jest się orientować aby w razie W była szansa samemu wyjść z opresji.

Ja kiedyś takiego mechanika znałem. Kawał dobrego mechanika, wiele się nauczyłem, po mimo że sam jestem mechanikiem tylko że nie samochodowym. Niestety w momencie gdy został właścicielem warsztatu to coś poszło nie tak, ceny jak w aso a jakość mocno w dół i wieczne poprawki. Teraz coś nie mogę natrafić na kogoś takiego jak w Twoim przypadku.
Poznasz ten silnik to wiele rzeczy zrobisz przy nim sam ja z racji tego że mieszkam w DE nie raz musiałem sobie radzić sam mechanicy tutaj to totalne dno brak podstawowej wiedzy

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga