Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl OC/AC OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
A6 C5 BDV przegrzewa się przy wyższych obrotach
Autor Wiadomość
yankes_69 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Damian
Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 10
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2019-07-14, 09:39   A6 C5 BDV przegrzewa się przy wyższych obrotach

Około października ubiegłego roku wymieniłem chłodnice bo rozsypal się wentylator i ja przeciął. Pierwszy wyjazd autostradą przy wyższych temperaturach miałem w kwietniu i okazało się że jadąc dłużej z obrotami powyżej 4000 temperatura zaczyna rosnąć powyżej 90 stopni, jeżdżąc normalnie po mieście trzyma jak drut 90 stopni. Zapytałem znajomego co mi sprzedawał chłodnice czy to może być jej przyczyna, stwierdził że nie spotkał się z takim przypadkiem a wiem że sprzedaje mnóstwo części. Polecił sprawdzić wiskoze wiatraka, okazało się że w ogóle nie ma tego metalowego dżinksa załączającego sprzęgło. Wymieniłem wisko, ostatnio wyjazd autostradą i znowu to samo a nawet gorzej bo już Maks co mogłem jechać to ok 120km/h aby temperatura stała na 90 stopni. Obieg płynu chłodniczego jest, układ odpowietrzony, już nie wiem gdzie szukać przyczyny.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
januszm 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Janusz
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Lis 2015
Posty: 307
Skąd: Niemcy
Wysłany: 2019-07-14, 10:53   

Jak mierzyles przeplyw?
Termostat otwiera calkowicie? Sprawdzales?
Ogrzewanie dziala?
Pompa wody sprawna w 100%?

Probowales gdy temperatura wzrasta wlaczyc ogrzewanie na max? Co sie wtedy dzieje?
 
 
Nikostratus 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJK
Imię: Piotr
Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Lip 2017
Posty: 187
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-14, 14:22   

Spotkałem się z problemem przegrzewania gdy miałem chłodnice z rurkami okrągłymi a nie płaskimi jak w orginalnie. Wentylator visco nie bedzie miał takiego wpływu na chłodzenie gdy jedziesz w trasie.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
yankes_69 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Damian
Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 10
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2019-07-15, 18:18   

januszm napisał/a:
Jak mierzyles przeplyw?
Termostat otwiera calkowicie? Sprawdzales?
Ogrzewanie dziala?
Pompa wody sprawna w 100%?

Probowales gdy temperatura wzrasta wlaczyc ogrzewanie na max? Co sie wtedy dzieje?

Miałem problem z grzaniem półtora roku temu, okazało się że głównym problemem był brak przepływu na niskich obrotach, przy wymianie kompletnego rozrządu wyszło że padł napinacz i pasek dosyć luźno sobie pracował a rolka pompy wody się slizgala. Tak że cały rozrząd jest w miarę świeży. Przepływ widzę jaki jest odciagajac wąż gumowy tam gdzie się odpowietrza, na niskich obrotach ładnie z niego sika, dodatkowo po nagraniu górny wąż chłodnicy robi się sztywniejszy i gorący więc termostat otwiera. Ogrzewanie działa aczkolwiek nie wlaczalem gdy temperatura rosła powyżej 90 stopni. Wczoraj zrobiłem sobie test na miejscu, przejechałem odcinek ok 12 km na trójce kręcąc ok 5000 obrotów i temperatura stała na 90 stopniach, troszkę podskoczyla jak się zatrzymałem na światłach.
 
 
Nikostratus 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJK
Imię: Piotr
Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Lip 2017
Posty: 187
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-15, 19:09   

To że termostat coś puszcza nie znaczy że puszcza dostateczną ilość płynu chłodniczego aby schłodzić silnik przy wysokich obrotach. Czy termostat był zmieniony razem z rozrządem i czy był on orginalny ? Mi jak termostat w zamienniku się nie dostatecznie się otwierał to też mi się grzał a w trasie przy spokojnej jeździe temperatura oleju podchodziła mi pod 120 st.
 
 
yankes_69 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Damian
Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 10
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2019-07-16, 14:03   

Termostat kiedyś zmieniałem, ale było to dawno i nie pamiętam na jaki. Ogólnie nie oszczędzam na częściach ale mogłem sobie oryginału nie zażyczyć. Zamówię zaraz.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Nikostratus 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJK
Imię: Piotr
Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Lip 2017
Posty: 187
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-16, 14:06   

Koniecznie orginał żaden zamiennik z nr 078 121 113 F . Dodam też że termostat da się wymienić bez zdejmowania paska rozrządu.
 
 
Toperz 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALW
Imię: Imię
Pomógł: 13 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 548
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2019-07-16, 14:25   

Miałem to samo, jak kupowałeś chłodice Thermoteca jest on o jakieś pół centymetra grubsza od oryginału i ma mniejszą wydajność temp i wtedy się grzeje, zobaczyłem to dopiero po jakiś 2 latach jak kupiłem ory używkę.
Zobacz czy u Ciebie też tak jest.
Jak wymieniłem problem zniknął jak ręką odjął nawet w największe upały.
_________________
Fuck Fuel Economy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: