Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
a6 c5 2.8 30v brak napięcia na nastawnik łańcucha rozrządu
Autor Wiadomość
elektryk333 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Imię: piotr
Dołączył: 12 Wrz 2018
Posty: 7
Skąd: łapy
Wysłany: 2018-09-12, 20:03   a6 c5 2.8 30v brak napięcia na nastawnik łańcucha rozrządu

Witam serdecznie. Audi a6 c5 2.8 30v quattro tiptronic 2000rok. Grało mi pod lewym deklem na głowicy , mechanicy mówili że szklanki popychacze zawory itp. Rozebrałem to sam i sprawdziłem, łańcuch drapał po osłonie więc zmieniłem napinacz i dalej to samo. Zmierzyłem napięcie jakie jest podawane na napinacz no i na prawej głowicy na napinacz jest podawane 2-6v a na lewej nie ma nic, czyli brakuje napięcia sterującego napinacz łańcuch rozrządu. może ktoś podpowie.skąd te napięcie przychodzi i od czego zależy jego wartość?
_________________
,,niech moc będzie z Wami"
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
bendzji 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ASB
Imię: Michał
Pomógł: 360 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6120
Skąd: Września
Wysłany: 2018-09-12, 20:37   

z ECU ale obydwa napinacze są podpięte równolegle więc szukałbym gdzieś uszkodzonych przewodów

można wywołać pracę nastawników VAG/VCDS - opcja output tests
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI Są: A4 B5 1.8T TIP , A6 C6 3.0TDI MAN
 
 
elektryk333 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Imię: piotr
Dołączył: 12 Wrz 2018
Posty: 7
Skąd: łapy
Wysłany: 2018-09-12, 21:03   

bendzji napisał/a:
z ECU ale obydwa napinacze są podpięte równolegle więc szukałbym gdzieś uszkodzonych przewodów

można wywołać pracę nastawników VAG/VCDS - opcja output tests


dzięki wielkie, to poprostu zmostkuję z drugim i po problemie, ale napewno, na 100pr wiesz że obydwa razem ze sterownika są sterowane z tego samego wyjścia?? a masz schemat, mógł byś to sprawdzić?

[ Dodano: 2018-09-12, 21:09 ]
bendzji napisał/a:
z ECU ale obydwa napinacze są podpięte równolegle więc szukałbym gdzieś uszkodzonych przewodów

można wywołać pracę nastawników VAG/VCDS - opcja output tests

ciekawe jak kolory kabli żeby nie skrzyżować przypadkiem i nie zepsuć czegoś
_________________
,,niech moc będzie z Wami"
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
bendzji 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ASB
Imię: Michał
Pomógł: 360 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6120
Skąd: Września
Wysłany: 2018-09-12, 22:21   

Podaj prawidłowy kod silnika bo masz AQD ( w 2000 roku nie było ACK )

pin 115 ECU kabel brazowo-szaro idzie na pin 2 wtyczek nastawnika

pin 1 wtyczek nastawnika to kabel zielono zółty - idzie z bezp.34 a on ma napięcie z przekaźnika pompy paliwa

z tego wynika że napięcie tam pojawi sie praktycznie dopiero w czasie rozruchu silnika a także w czasei jego pracy i powinno mieć wartość napięcia w okolicach 13-14V , tak samo wydaje mi się te zaworki działają zero jedynkowo , nie ma wartości pośrednich - żeby sprawdzić pracę musiałbyś zrobić log dynamiczny grup 090+093

to że łańcuch klepie to może po prostu jest słabe ciśnienie oleju i napinacz nie jest prawidłowo napięty?
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI Są: A4 B5 1.8T TIP , A6 C6 3.0TDI MAN
 
 
elektryk333 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Imię: piotr
Dołączył: 12 Wrz 2018
Posty: 7
Skąd: łapy
Wysłany: 2018-09-13, 10:22   

bendzji napisał/a:
Podaj prawidłowy kod silnika bo masz AQD ( w 2000 roku nie było ACK )

pin 115 ECU kabel brazowo-szaro idzie na pin 2 wtyczek nastawnika

pin 1 wtyczek nastawnika to kabel zielono zółty - idzie z bezp.34 a on ma napięcie z przekaźnika pompy paliwa

z tego wynika że napięcie tam pojawi sie praktycznie dopiero w czasie rozruchu silnika a także w czasei jego pracy i powinno mieć wartość napięcia w okolicach 13-14V , tak samo wydaje mi się te zaworki działają zero jedynkowo , nie ma wartości pośrednich - żeby sprawdzić pracę musiałbyś zrobić log dynamiczny grup 090+093

to że łańcuch klepie to może po prostu jest słabe ciśnienie oleju i napinacz nie jest prawidłowo napięty?
czyli jak bym zdjął wtyczkę to nadal napinacz powinien być napięty? kable idą równolegle, a czasami to z czujnika halla nie bierze sterownik sygnału i według tego nie steruje napinaczem każdym z osobna, są dwa czujniki halla przecież jeden z prawej drugi z lewej głowicy. a teraz pytanie napinacz ma sprężynę od dołu a od góry tłok, tak samo prawy jak i lewy, a rozrząd się kręci na dwuch stronach w tę samą stronę no i na prawej głowicy ciągnie napinacz do góry a na lewej do dołu, więc to jest różnica w struktórze wewnętrznej budowy napinacza czy piny jeden i dwa są zanienione.dziś spróbuję podać sygnał z e sprawnej głowicy na lewą no i zobaczymy. a ciśnienia nie mierzyłem na silniku jakie ono jest. i jeszcze pytanko czy trzeba było jakoś odpowietrzać ten napinacz?
_________________
,,niech moc będzie z Wami"
  
 
 
bendzji 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ASB
Imię: Michał
Pomógł: 360 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6120
Skąd: Września
Wysłany: 2018-09-13, 18:25   

Napinacze z głowic są nie zamienne , działaja w inna stronę
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI Są: A4 B5 1.8T TIP , A6 C6 3.0TDI MAN
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
elektryk333 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Imię: piotr
Dołączył: 12 Wrz 2018
Posty: 7
Skąd: łapy
Wysłany: 2018-09-13, 19:59   

bendzji napisał/a:
Napinacze z głowic są nie zamienne , działaja w inna stronę

a mechanicznie pasuje zamontować bo mogą w sklepie w cuila zrobić i dać prawy zamiast lewego. jutro zmierzę ciśnienie oleju, tam przy filtrze oleju co czujnik ciśnienia się mierzy czy jest inne miejsce do pomiaru, np gdzieś w głowicy? bo kable są napewno równolegle i napewno sprawne pomierzyłem omomierzem. ale z prawej głowicy napinacz jest ściągnięty na max do góry a z lewej do dołu że aż szoruje o obudowę no a to wynika z tego że p pr pierwszy wałek jest wydechowy a w lewej drugi wydechowy i zarazem napędowy. i temu ściąga je ,, na krzyż jeden do góry drugi na dół.
_________________
,,niech moc będzie z Wami"
 
 
bendzji 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ASB
Imię: Michał
Pomógł: 360 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6120
Skąd: Września
Wysłany: 2018-09-14, 00:15   

tak zamontujesz odwrotnie bez żadnych problemów
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI Są: A4 B5 1.8T TIP , A6 C6 3.0TDI MAN
 
 
elektryk333 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Imię: piotr
Dołączył: 12 Wrz 2018
Posty: 7
Skąd: łapy
Wysłany: 2018-09-14, 07:55   

bendzji napisał/a:
tak zamontujesz odwrotnie bez żadnych problemów

może dali odwrotny. jak sprawdzić, może łańcuch przeciągnięty, bo lewy napinacz zjeżdża tak nisko że u dołu łańcuszkiem szoruje. może powinien byś u dołu a jak jest jazda to się podnosić
_________________
,,niech moc będzie z Wami"
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
bendzji 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ASB
Imię: Michał
Pomógł: 360 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6120
Skąd: Września
Wysłany: 2018-09-14, 12:53   

tylko po numerach albo w logach wyjdzie grupy 090-093
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI Są: A4 B5 1.8T TIP , A6 C6 3.0TDI MAN
 
 
elektryk333 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Imię: piotr
Dołączył: 12 Wrz 2018
Posty: 7
Skąd: łapy
Wysłany: 2018-09-14, 21:55   

bendzji napisał/a:
tylko po numerach albo w logach wyjdzie grupy 090-093

oki rozumiem. pewnie i łańcuch mam do wymiany ale to jutro, było już oki oprucz drapania więc założyłem pokrywę zaworów i zmieniłem olej i filtr z platinium 10 w 40 na volvoline 5 w30 i po odpaleniu 2 sek klekot potem gwizd niesamowity z okolic kółka co idzie pasek rozrządu(lewa głowica wałek wydechowy) a ja go nie ruszałem i przed wymianą oleju nie było tego gwizdu

[ Dodano: 2018-09-14, 23:29 ]
a może to gwizdać z tego przewodu?? od czego to jest gdzie on idzie i skąd, gdzieś w okolicę lewego reflektora poprzez obudowę kolektora ssącego, a śmierdzieć spalenizną bo odmy nie podłączałem. s czy wałek wydechowy od strony kółka pasowego ma łożysko czy tylko panewkę?

[ Dodano: 2018-09-14, 23:30 ]
bendzji napisał/a:
tylko po numerach albo w logach wyjdzie grupy 090-093


[ Dodano: 2018-09-14, 23:31 ]
_________________
,,niech moc będzie z Wami"
 
 
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 45 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 1642
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2018-09-14, 23:42   

nie wiem czy ci to coś pomoże ale masz numery nastawników
1-3 078 109 088 C >> 078 109 088 H
4-6 078 109 087 C >> 078 109 087 F
_________________
Audi To Nie Marka - To Styl Zycia !
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
elektryk333 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Imię: piotr
Dołączył: 12 Wrz 2018
Posty: 7
Skąd: łapy
Wysłany: 2018-09-15, 15:45   

repek92 napisał/a:
nie wiem czy ci to coś pomoże ale masz numery nastawników
1-3 078 109 088 C >> 078 109 088 H
4-6 078 109 087 C >> 078 109 087 F

pomoże dzięki bo wiem że mam prawidłowy napinacz. ale co mi gwiżdże to sam nie wiem

[ Dodano: 2018-09-15, 15:47 ]
bendzji napisał/a:
tylko po numerach albo w logach wyjdzie grupy 090-093
to jak jest łańcuch dobry to napinacz mimo to że zjeżdża do samego dołu to nie powinien szorować? wydaje się dobry łańcuch nie ma luzu jest taki sam jak nowy zakupiłem skf
_________________
,,niech moc będzie z Wami"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: