Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

blacharstwo lakiernictwo OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Sztuka
lakierowania
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
A6 C5 1997 ALG 2.8 V6 sterownik tempomat
Autor Wiadomość
zlosnik321 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALG
Imię: Dawid
Wiek: 29
Dołączył: 27 Sty 2017
Posty: 16
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2018-07-11, 08:37   A6 C5 1997 ALG 2.8 V6 sterownik tempomat

Witam wszystkich

Po zmianie skrzyni z automatu na manual jak zakodowac sterownik. Przy zmianie kodowania w vcds powraca do automatu z tego co czytałem da się tylko po wymianie sterownika tempomat nie dziala nie da się aktywować jakieś propozycje
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
bendzji 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ASB
Imię: Michał
Pomógł: 367 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6228
Skąd: Września
Wysłany: 2018-07-11, 11:34   

tempomat masz zupełnie niezwiązany z ECU - oddzielny moduł , musisz dołożyć dodatkowy zawór napowietrzający przy pedale sprzęgła i przerobic instalację ( w automacie jakos inaczej jeden kabelek był )

a druga sprawa że ECU do wymiany lub sflashowania na manual - nie przekodujesz tego , podaj numer swojego ECU to dobierzemy czego masz szukać
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI Są: A4 B5 1.8T TIP , A6 C6 3.0TDI MAN
 
 
zlosnik321 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALG
Imię: Dawid
Wiek: 29
Dołączył: 27 Sty 2017
Posty: 16
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2018-07-11, 11:44   

bendzji napisał/a:
tempomat masz zupełnie niezwiązany z ECU - oddzielny moduł , musisz dołożyć dodatkowy zawór napowietrzający przy pedale sprzęgła i przerobic instalację ( w automacie jakos inaczej jeden kabelek był )

a druga sprawa że ECU do wymiany lub sflashowania na manual - nie przekodujesz tego , podaj numer swojego ECU to dobierzemy czego masz szukać

Czyli to nie taka łatwa sprawa ? Zawor napowietrzający pierwsze słyszę mój tempomat z tego co widzę składa się z manetki moduł sterujący pod schowkiem pompka pod nadkolem i gruszka przy przepustnicy

[ Dodano: 2018-07-11, 12:48 ]
To chyba o ten numer sterownika chodzi 4d0907551AF
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
bendzji 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ASB
Imię: Michał
Pomógł: 367 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6228
Skąd: Września
Wysłany: 2018-07-11, 11:57   

no i przy pedałach są zaworki takie czarne z węzykami i czujnikami
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI Są: A4 B5 1.8T TIP , A6 C6 3.0TDI MAN
 
 
zlosnik321 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALG
Imię: Dawid
Wiek: 29
Dołączył: 27 Sty 2017
Posty: 16
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2018-07-11, 12:58   

bendzji napisał/a:
no i przy pedałach są zaworki takie czarne z węzykami i czujnikami
no to ja nie ogarniam na forum piszą że potrzebne tylko czujniki które niby są w mojej a6 i działają o żadnej pomoce dodatkowo nie pisze i wezykach czyli jednym słowem gra nie warta swieczki
 
 
bendzji 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ASB
Imię: Michał
Pomógł: 367 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6228
Skąd: Września
Wysłany: 2018-07-11, 15:19   

No sprzegło dokładane to tam pewno brak , przy hamupcu zawsze jest czy tip czy manual

[ Dodano: 2018-07-11, 22:05 ]
sprawdziłem w schemacie:
na pin 6 wtyczki manetki tempomatu musisz podpiąc plus po zapłonie ( np. z bezp 31 jak fabrycznie ) a przewód który teraz jest wypiąc i zaizolować ( to przewód ze sterownika skrzyni automat )

podpięcie zaworu sprzęgła można ominąć ale musisz pamiętać że wtedy jego wciśniecie nie rozłączy tempomatu
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI Są: A4 B5 1.8T TIP , A6 C6 3.0TDI MAN
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
zlosnik321 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALG
Imię: Dawid
Wiek: 29
Dołączył: 27 Sty 2017
Posty: 16
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2018-07-12, 00:52   

bendzji napisał/a:
No sprzegło dokładane to tam pewno brak , przy hamupcu zawsze jest czy tip czy manual

[ Dodano: 2018-07-11, 22:05 ]
sprawdziłem w schemacie:
na pin 6 wtyczki manetki tempomatu musisz podpiąc plus po zapłonie ( np. z bezp 31 jak fabrycznie ) a przewód który teraz jest wypiąc i zaizolować ( to przewód ze sterownika skrzyni automat )

podpięcie zaworu sprzęgła można ominąć ale musisz pamiętać że wtedy jego wciśniecie nie rozłączy tempomatu

Ale i tak będzie trzeba wymienić sterownik i aktywować tempomat ?
 
 
bendzji 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ASB
Imię: Michał
Pomógł: 367 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6228
Skąd: Września
Wysłany: 2018-07-12, 08:05   

Nic nie trzeba aktywować , pisałem na poczatku ten u Ciebie jest niezależny od ECU

Jeżeli wg Ciebie jeździ ok , nie podbija obrotów itd. to wymiana nie jest aż tak konieczna - ja zawsze starałbym sie doprowadzić auto do stanu jak najbliższemu fabrycznemu ale to już twoja decyzja

[ Dodano: 2018-07-12, 22:44 ]
Sterownik ALG manual to 4D0907551AE
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI Są: A4 B5 1.8T TIP , A6 C6 3.0TDI MAN
 
 
Puter 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Imię: Marek
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 53
Skąd: Łomża
Wysłany: 2018-08-29, 14:40   

Podepnę się pod temat. Kilka lat temu miałem zmienioną skrzynię za automatycznej na manualną do momentu jak sterownik był od automatu tempomat działał ale nie dział ABS i ESP. Po zmianie sterownika działa ABS i ESP ale tempomat przestał działać. Co należało by zrobić żeby znowu działał.??
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
bendzji 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ASB
Imię: Michał
Pomógł: 367 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6228
Skąd: Września
Wysłany: 2018-08-29, 16:52   

Aktywować vag/vcdsem
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI Są: A4 B5 1.8T TIP , A6 C6 3.0TDI MAN
 
 
Puter 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Imię: Marek
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 53
Skąd: Łomża
Wysłany: 2018-08-30, 11:48   

bendzji napisał/a:
Aktywować vag/vcdsem


A mogłbyś podać jak to zrobić, kabelek mam.
 
 
bendzji 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ASB
Imię: Michał
Pomógł: 367 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6228
Skąd: Września
Wysłany: 2018-08-30, 13:32   

Tu masz info http://wiki.ross-tech.com...easuring_Values
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI Są: A4 B5 1.8T TIP , A6 C6 3.0TDI MAN
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: