Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
A6 C5 1997 ALG 2.8 V6 sterownik tempomat
Autor Wiadomość
zlosnik321 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALG
Imię: Dawid
Wiek: 29
Dołączył: 27 Sty 2017
Posty: 16
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2018-07-11, 09:37   A6 C5 1997 ALG 2.8 V6 sterownik tempomat

Witam wszystkich

Po zmianie skrzyni z automatu na manual jak zakodowac sterownik. Przy zmianie kodowania w vcds powraca do automatu z tego co czytałem da się tylko po wymianie sterownika tempomat nie dziala nie da się aktywować jakieś propozycje
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
bendzji 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ASB
Imię: Michał
Pomógł: 362 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6123
Skąd: Września
Wysłany: 2018-07-11, 12:34   

tempomat masz zupełnie niezwiązany z ECU - oddzielny moduł , musisz dołożyć dodatkowy zawór napowietrzający przy pedale sprzęgła i przerobic instalację ( w automacie jakos inaczej jeden kabelek był )

a druga sprawa że ECU do wymiany lub sflashowania na manual - nie przekodujesz tego , podaj numer swojego ECU to dobierzemy czego masz szukać
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI Są: A4 B5 1.8T TIP , A6 C6 3.0TDI MAN
 
 
zlosnik321 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALG
Imię: Dawid
Wiek: 29
Dołączył: 27 Sty 2017
Posty: 16
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2018-07-11, 12:44   

bendzji napisał/a:
tempomat masz zupełnie niezwiązany z ECU - oddzielny moduł , musisz dołożyć dodatkowy zawór napowietrzający przy pedale sprzęgła i przerobic instalację ( w automacie jakos inaczej jeden kabelek był )

a druga sprawa że ECU do wymiany lub sflashowania na manual - nie przekodujesz tego , podaj numer swojego ECU to dobierzemy czego masz szukać

Czyli to nie taka łatwa sprawa ? Zawor napowietrzający pierwsze słyszę mój tempomat z tego co widzę składa się z manetki moduł sterujący pod schowkiem pompka pod nadkolem i gruszka przy przepustnicy

[ Dodano: 2018-07-11, 12:48 ]
To chyba o ten numer sterownika chodzi 4d0907551AF
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
bendzji 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ASB
Imię: Michał
Pomógł: 362 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6123
Skąd: Września
Wysłany: 2018-07-11, 12:57   

no i przy pedałach są zaworki takie czarne z węzykami i czujnikami
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI Są: A4 B5 1.8T TIP , A6 C6 3.0TDI MAN
 
 
zlosnik321 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALG
Imię: Dawid
Wiek: 29
Dołączył: 27 Sty 2017
Posty: 16
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2018-07-11, 13:58   

bendzji napisał/a:
no i przy pedałach są zaworki takie czarne z węzykami i czujnikami
no to ja nie ogarniam na forum piszą że potrzebne tylko czujniki które niby są w mojej a6 i działają o żadnej pomoce dodatkowo nie pisze i wezykach czyli jednym słowem gra nie warta swieczki
 
 
bendzji 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ASB
Imię: Michał
Pomógł: 362 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6123
Skąd: Września
Wysłany: 2018-07-11, 16:19   

No sprzegło dokładane to tam pewno brak , przy hamupcu zawsze jest czy tip czy manual

[ Dodano: 2018-07-11, 22:05 ]
sprawdziłem w schemacie:
na pin 6 wtyczki manetki tempomatu musisz podpiąc plus po zapłonie ( np. z bezp 31 jak fabrycznie ) a przewód który teraz jest wypiąc i zaizolować ( to przewód ze sterownika skrzyni automat )

podpięcie zaworu sprzęgła można ominąć ale musisz pamiętać że wtedy jego wciśniecie nie rozłączy tempomatu
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI Są: A4 B5 1.8T TIP , A6 C6 3.0TDI MAN
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
zlosnik321 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALG
Imię: Dawid
Wiek: 29
Dołączył: 27 Sty 2017
Posty: 16
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2018-07-12, 01:52   

bendzji napisał/a:
No sprzegło dokładane to tam pewno brak , przy hamupcu zawsze jest czy tip czy manual

[ Dodano: 2018-07-11, 22:05 ]
sprawdziłem w schemacie:
na pin 6 wtyczki manetki tempomatu musisz podpiąc plus po zapłonie ( np. z bezp 31 jak fabrycznie ) a przewód który teraz jest wypiąc i zaizolować ( to przewód ze sterownika skrzyni automat )

podpięcie zaworu sprzęgła można ominąć ale musisz pamiętać że wtedy jego wciśniecie nie rozłączy tempomatu

Ale i tak będzie trzeba wymienić sterownik i aktywować tempomat ?
 
 
bendzji 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ASB
Imię: Michał
Pomógł: 362 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6123
Skąd: Września
Wysłany: 2018-07-12, 09:05   

Nic nie trzeba aktywować , pisałem na poczatku ten u Ciebie jest niezależny od ECU

Jeżeli wg Ciebie jeździ ok , nie podbija obrotów itd. to wymiana nie jest aż tak konieczna - ja zawsze starałbym sie doprowadzić auto do stanu jak najbliższemu fabrycznemu ale to już twoja decyzja

[ Dodano: 2018-07-12, 22:44 ]
Sterownik ALG manual to 4D0907551AE
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI Są: A4 B5 1.8T TIP , A6 C6 3.0TDI MAN
 
 
Puter 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Imię: Marek
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Łomża
Wysłany: 2018-08-29, 15:40   

Podepnę się pod temat. Kilka lat temu miałem zmienioną skrzynię za automatycznej na manualną do momentu jak sterownik był od automatu tempomat działał ale nie dział ABS i ESP. Po zmianie sterownika działa ABS i ESP ale tempomat przestał działać. Co należało by zrobić żeby znowu działał.??
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
bendzji 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ASB
Imię: Michał
Pomógł: 362 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6123
Skąd: Września
Wysłany: 2018-08-29, 17:52   

Aktywować vag/vcdsem
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI Są: A4 B5 1.8T TIP , A6 C6 3.0TDI MAN
 
 
Puter 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Imię: Marek
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Łomża
Wysłany: 2018-08-30, 12:48   

bendzji napisał/a:
Aktywować vag/vcdsem


A mogłbyś podać jak to zrobić, kabelek mam.
 
 
bendzji 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ASB
Imię: Michał
Pomógł: 362 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6123
Skąd: Września
Wysłany: 2018-08-30, 14:32   

Tu masz info http://wiki.ross-tech.com...easuring_Values
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI Są: A4 B5 1.8T TIP , A6 C6 3.0TDI MAN
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: