Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK LPG] Brak mocy

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 955
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 sie 2017, 20:40

pablosz pisze:Wygląda na to że to nie wina czujnika przepływomierza.
bo i pewnie masz rację, jeszcze nie widziałem by takie objawy dawał uszkodzony przepływomierz.
pablosz pisze:Czy możliwe że przepływomierz w środku się nie otwiera czasami?
możliwe, a wystarczy że zdemontujesz rurę tą gumową do przepustnicy i popchniesz kalpę czymś i sprawdzisz czy chodzi lekko bez zacięć i w pełnym zakresie. Ale objawy raczej były by zupełnie inne, nie zaszkodzi jednak sprawdzić - chwila roboty.
Oczywiście może mieć jeszcze wytarte ścieżki i trzeba by to vagiem zobaczyć lub jakimś multimetrem. Dlatego wcześniej prosiłem o logi bo tak to gdybanie po całości.
pablosz pisze:Potem mechanik wykasował błędy i wymienił aparat zapłonowy i przez 2 dni było OK.
spytaj mechanika czy ustawił zapłon zgodne z procedurą dla tego silnika, jeśli nie to na 90 % wiadomo co jest powodem ;)

No i regulator ciśnienia paliwa na listwie do sprawdzenia.

pablosz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 17 kwie 2012, 10:20
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: pablosz » 02 sie 2017, 11:50

Wydaje mi się, że przy źle ustawionym zapłonie problem występowałby ciągle.

Jeszcze mi się przypomniało, że po jeździe z większą prędkością po odpuszczeniu pedału gazu i przejechaniu jakiegoś odcinka samochód się później nie zbiera. Często pomaga mocna przegazówka.

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 02 sie 2017, 11:52

pablosz, rób logi bo nic nie wymyslimy

pablosz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 17 kwie 2012, 10:20
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: pablosz » 02 sie 2017, 12:19

Kurcze, nie wiem dokładnie co oznacza zrobić logi. Wczoraj gazownik odczytał te błędy które wcześniej podałem. Na czym polega zrobienie logów?

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 955
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 sie 2017, 14:47

pablosz pisze:Kurcze, nie wiem dokładnie co oznacza zrobić logi.
pablosz pisze:Na czym polega zrobienie logów?
miał byś mniej więcej oriętację o co chodzi jakbyś tak zerknął do działudiagnostyka i często gęsto ludzie wrzucają logi z prośbą o analizę
pablosz pisze:Na czym polega zrobienie logów?
jest to zapis danych pracy silnika w czasie - najprościej mówiąc
W vag'u jest taka opcja jak log i zapisujesz te dane przez określony czas, jest tam kilka grup danych i każde trzeba tak zapisać.
Wrzucasz to później na stronę vaglog.pl a tu linki.
Jeśli dalej nie wiesz o czym mówię to może spróbuj kogoś w okolicy poszukać kto ci to ogarnie.

ps sprawdzałeś tą przepływkę czy nie bo nic nie piszesz.
pablosz pisze:Wydaje mi się, że przy źle ustawionym zapłonie problem występowałby ciągle.
ja tylko chcę się dowiedzieć co i jak było robione
Bo w tym silniku rozrząd i dobrze ustawiony zapłon to podstawa, dopiero później szukamy dalej.
A uzdrowiłem już sporo abk i w żadnym kto u mnie był zapłon nie był poprawnie ustawiony. Abk ma specjalną procedurę ustawienia a nie wielu mechaników o tym słyszało. Ludzie często są nawet wyśmiewani przez tychże mechaników, gdy powiesz im że jest specjalna procedura.
A przy źle ustawionym zapłonie dzieją się różne dziwne rzeczy.

pablosz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 17 kwie 2012, 10:20
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: pablosz » 02 sie 2017, 14:59

Przepływka się otwiera, no i już było w niej grzebane, wczoraj próbowałem ją regulować, bo kiedyś już mechanik mi ją regulował. Ale nic się nie zmienia przy różnych ustawieniach.

Dziś znów kolega wpiął komputer.

Błąd sondy lambda się nie pojawił. Pojawiły się błędy przepływki ale to dlatego, że wczoraj ją odłączałem przy pracy silnika.

Według mnie to albo przepływomierz albo cewka zapłonowa.

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 955
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 sie 2017, 15:22

pablosz pisze:Przepływka się otwiera, no i już było w niej grzebane, wczoraj próbowałem ją regulować, bo kiedyś już mechanik mi ją regulował. Ale nic się nie zmienia przy różnych ustawieniach.
tego się nie reguluje ot tak sobie trochę w lewo trochę w prawo, tam mają być odpowiednie wartości ustawione
pablosz pisze:Według mnie to albo przepływomierz albo cewka zapłonowa.
no jeśli tam ktoś nagrzebał coś to może mieć jakiś wpływ.

A przepływka słono kosztuje do tego silnika.

Cewka też może być, do tego hall też może być, chodź pisałeś że aparat był zmieniany czy przed tą operacją też tak było? A te rzeczy padają jak much jak to się mówi gdy zapłon nie jest ustawiony prawidłowo.

Dlatego po raz kolejny się powtórzę, logi.

pablosz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 17 kwie 2012, 10:20
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: pablosz » 02 sie 2017, 15:50

No właśnie wiem że przepływka jest droga więc nie chcę jej na darmo wymieniać.

Przed wymianą aparatu też problem występował, po wymianie świec się poprawiło.
Cewka mi chodzi po głowie bo była wymieniana na jakąś szrotową.

Mogą być takie objawy psującej się cewki?

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 955
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 sie 2017, 15:55

pablosz pisze:Mogą być takie objawy psującej się cewki?
ja osobiście nie miałem takiego przypadku ale słyszałem że kilku kolegów miało dość podobne objawy przy padającej cewce, a dokładnie po jej nagrzaniu się

pablosz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 17 kwie 2012, 10:20
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: pablosz » 02 sie 2017, 16:30

No właśnie, u mnie problem występuje tylko przy gorącym silniku, teraz w upały szybciej pojawia się problem. Przy zimnej cewce zawsze jest OK. I tak jak pisałem cewka była kiedyś wymieniana na jakąś ze szrotu. Muszę tylko teraz znaleźć cewkę. Czy musi być od A6 czy może być od B4 np. ?

[ Dodano: 2017-08-02, 16:30 ]
Czy cewka od Audi B4 ABK będzie odpowiednia? Czy musi być od A6 ABK?

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 955
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 sie 2017, 16:54

pablosz pisze:Czy cewka od Audi B4 ABK będzie odpowiednia? Czy musi być od A6 ABK?
Prawdopodobnie są takie same ale tego ci na 100% nie powiem, wiem tylko że były dwa rodzaje. Trzeba by w etce sprawdzać.

ps wychodzi na to że a6 była tylko jedna a w b4 2, więc jak już chcesz z b4 to po 93 roku z osobnym modułem.

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 955
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 sie 2017, 12:25

Tak sobie jeszcze raz przejrzałem temat i zastanawia mnie ten błąd 00513. Jest to błąd(a przynajmniej powinien być) czujnika g28 którego abk nie posiada, więc zastanawiam się jeszcze czy aby na pewno o tym samym silniku piszemy.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!

pablosz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 17 kwie 2012, 10:20
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: pablosz » 04 sie 2017, 18:45

Dziś podłożyłem cewkę z modułem. Niestety nic się nie poprawiło. ):

Co do błędu to gazownik nie miał w komputerze w swoim programie modelu silkika ABK i wybrał jakiś inny 2.0, może dlatego taki błąd.

Ja póki co nie mam do kogo podjechać żeby zrobić te logi VAG'iem, więc ręce rozkładam.
Mój mechanik też ręce rozkłada.

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 955
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 sie 2017, 21:06

pablosz, a to trzeba było napisać że to nie vaga tylko coś innego podpinałeś. Tak to nie pomogę bo nie wiem czym i co tam dokładnie wyszło.
Może chodzić o hala ale to tylko domysły.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!

pablosz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 17 kwie 2012, 10:20
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: pablosz » 05 sie 2017, 19:35

Wiem, że powinienem zrobić te logi, ale nie mam póki co do kogo pojechać.

Dziś odpiąłem niebieski czujnik i o dziwo samochód jeździ bardzo dobrze, tylko przy odpalaniu nie załapuje od razu obrotów.

Z tego co wiem to bez podłączonego niebieskiego czujnika dawkuje paliwo jak na zimnym silniku i pewnie dlatego problem znika. Zmierzyłem rezystancję na ciepłym silniku i wyszło ok. 170 Ohmów.

Czy ten czujnik może powodować problem czy po prostu przy większej dawce paliwa problem znika?

[ Dodano: 2017-08-05, 19:35 ]
Jeszcze raz mierzyłem rezystancję czujnika od zimnego do ciepłego. Wygląda na to że wszystko OK. Po włączeniu wentylatora chłodnicy rezystancja zatrzymała się na 220 Ohmów.
Czemu problem spadku mocy nie występuje przy odpiętym czujniku?
Dodam że czujnik był kiedyś wymieniany, nie wiem na jaki, być może jakiś tani zamiennik, co nie zmienia faktu że wskazania są prawidłowe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga