Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4 2.5 TDI] Zmiana koła zamachowego dwumasowego na pełne

Układ napędowy i skrzynie biegów
fakinek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 10 kwie 2010, 12:13
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: fakinek » 14 mar 2011, 07:14

z zasłyszanych opinii wiem, że w 100 były tylko jednomasy, natomiast w A6 C4 bywa różnie...
Jazda na jednomasie może była prawidłowa, bo przypominała mi jazdę moim starym B3 1.6 TDI, w którym nie można było jechać na trójce mniej jak 40km/h, no i to samo miałem na jednomasie w A6 i taka jazda zdecydowanie mi nie odpowiada, bo nie lubię na niskich obrotach czuć wstrząsów (pewnie za bardzo przyzwyczaiłem się do ich braku w AATeku).

W związku z powyższym zaryzykowałem ponownie: założone zostało stare sprzęgło z dwumasą i wybrałem się na wycieczkę do kolegi TO_JA! z AKP na poprawę softu i .... drgania ustąpiły <radocha>
Przy okazji jednomas, który mam jest całkowicie dobry, nie ma żadnych drgań, zużyty zostal równomiernie, zatem faktycznie największym nieprzyzwyczajonym był Pan Kierownik, a nie sam jednomas :)

Tyle szukania, tyle nie potrzebnej kasy wydanej, a okazało się, że soft, który był wsadzony za poprzedniego właściciela, w ogóle nie był przystosowany do charakterystyki AELa.
Muszę przyznać, że teraz soft mi się dużo bardziej podoba, ponieważ moc przybywa dużo bardziej harmonijnie (co wcala nie oznacza, że wolniej się zbiera, rzekłbym nawet, iż powyżej 3000rpm zbiera się dużo lepiej niż wcześniej) no i jest ładny wzrost momentu przy 3000rpm :]
A6 AEL Q Avant...oczywiście czerwony

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 14 mar 2011, 08:47

Wg mnie to na dwumasie nie mozna jeździć na niskich obrotach z butem w podłodze bo dwumas się szybciej zużywa, a przy jednomasie wszystko jedno, ale na temat wibracji potwierdzam ;)
Obrazek TDI +

fakinek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 10 kwie 2010, 12:13
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: fakinek » 14 mar 2011, 10:08

wiadomo, że nie ma co pałować od najniższych obrotów, chociaż z drugiej strony i tak nie jedzie poniżej 2000rpm, więc chyba aż tak mocno dwumas nie dostaje. Mimo wszystko zdecydowanie wolę spokojniej jeździć na niskich obrotach, żeby oszczędzać dwumas, niż czuć wibracje na jednomasie na niskich obrotach.
A soft podoba mi się coraz bardziej, bo efekt biturbo bezcenny <lol>
A6 AEL Q Avant...oczywiście czerwony

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 14 mar 2011, 10:29

fakinek pisze:Mimo wszystko zdecydowanie wolę spokojniej jeździć na niskich obrotach, żeby oszczędzać dwumas,
To się wyklucza <okok>
Chyba że programowo jest to dobrze dograne więc może być niejagorzej :)
Obrazek TDI +

fakinek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 10 kwie 2010, 12:13
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: fakinek » 14 mar 2011, 17:27

jakoś damy radę myślę :)
A6 AEL Q Avant...oczywiście czerwony

Awatar użytkownika
4r3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 26 maja 2010, 21:41
Lokalizacja: Smołdziński Las

Post autor: 4r3k » 14 mar 2011, 17:30

Hincó pisze:Wg mnie to na dwumasie nie mozna jeździć na niskich obrotach z butem w podłodze bo dwumas się szybciej zużywa
to prawda, siedziałem kiedyś na forum forda mondeo, w mk3 dwumas wymienia się ... często, sporo awarii wynika właśnie z niewłaściwej eksploatacji

fakinek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 10 kwie 2010, 12:13
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: fakinek » 19 mar 2011, 20:49

no i koledzy winowajca znaleziony :)
Tak jak wspominałem wybrałem się do kolegi TO_JA! z AKP na poprawę softu, no i faktycznie to był winowajca całego zamieszania i zbędnych wydatków.
Po zmianie softu autem dużo przyjemniej się jeździ. Jest dużo spokojniejszy przy niskich obrotach (co wcale nie oznacza, że wolny), nie ma takiego strzału przy 2000rpm - w tym zakresie jest minimalnie wolniejszy, ale za to efekt biturbo przy 3000 rpm jest zajefajny i właśnie powyżej 3000rpm jest dużo szybszy niż przy poprzednim sofcie.
Ogólnie praktycznie wszystkie drgania zniknęły, zmniejszyło się kopcenie, lepiej zapala no i soft dużo bardziej pasuje do charakteru auta (zmienione sterowanie pedałem gazu, ustawiony BC, aby pokazywał spalanie prawidłowo).

Jeżeli ktoś ma chęć na zmianę softu to zdecydowanie polecam, szczególnie że Tomek sam jeździ takim samochodem i się po prostu na tym zna...

Szkoda tylko, że niepotrzebnie wydałem tyle kasy na zabawy z jednomasem, a okazało się iż soft był zrobiony 'na chama'!!
A6 AEL Q Avant...oczywiście czerwony

gość_

Post autor: gość_ » 19 mar 2011, 20:57

to ile teraz masz KM seria czy coś lepiej?

fakinek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 10 kwie 2010, 12:13
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: fakinek » 19 mar 2011, 21:08

do 2000 rpm zapewne seria :)
Auto kupiłem już zaczipowane i prawdę mówiąc nie miałem okazji jechać AELq bez zmienionego softu, więc nie mam tak do końca porównania. Na pewno jest sporo więcej niż seria, ale nie jest zhamowany, więc nie jestem w stanie dokładnie powiedzieć.
W każdym razie jest fajnie, bo program idzie na granicy wibracji (a nie poza nią jak miał zrobiony wcześniej), dzięki czemu jest jedynie minimalnie wolniejszy do 3000 rpm, ale za to bez wstrząsów, za to powyżej tej prędkości obrotowej stary program nie ma żadnych szans, po prostu ten nowy to taki mały rzeźnik <cwaniak>
A6 AEL Q Avant...oczywiście czerwony

zwierzu47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 27 cze 2010, 21:28
Lokalizacja: Mogielnica

Post autor: zwierzu47 » 07 mar 2012, 21:46

Witam kolegów:)
Chciałbym zauważyć ze post użyty z auto centrum należał do mnie.Od tamtego czasu zrobiłem 50 tyś na kole jednomasowym i nic sie nie dzieje z układem przekazania napędu dopiero w tym tygodniu zauważyłem dziwne wibracje karoserii na czwartym biegu w w zakresie obrotów 2400-2600 przy pełnym wdepnieciu gazu w podłoge. Ale to chyba wina któregoś z przegubów wewnętrznych.
Natomiast skąd sie biorą wibracje na niskich obrotach pierwszego drugiego i trzeciego biegu trudno powiedzieć, być moze setka miała inne poduszki pod silnikiem i skrzynią, sam silnik różni sie szczegółami technicznymi samo narastanie momentu w aat nie jest tak gwałtowne ponieważ sam moment jest mniejszy po za tym skrzynia biegów tez jest poddana lekkim modyfikacją min zastosowano mechanizm torsen.

Co do kół jedno masowych w setkach to słyszałem ze były montowane tylko przez pierwsze dwa lata produkcji:)

Warto pamientać ze jesli dwu masa jest sprawna to nawet po w graniu softa na katologowe 173 km i 345 Nm nie ma prawa być żadnych wibracji. I fakt cena nowej to kosmos

Awatar użytkownika
automoto
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 09 sty 2012, 13:45
Lokalizacja: gorzow wlkp

http://www.autocentrum.pl...rowcy-925099954

Post autor: automoto » 20 mar 2012, 15:23

http://www.autocentrum.pl...rowcy-925099954

harcio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 29 sty 2012, 09:37
Lokalizacja: warmia

Post autor: harcio » 08 kwie 2012, 12:35

witam mam podobny problem audi a6 <c4> silnik 2,6 abc strasznie drgania ktore przechodza na karoserie wymienione wszytskie poduszki chyba pozostaje dwwumas i chciał bym zastosowan sztywne kolo pytanko cz bedzie pasowac od audi 100 c4 silnik 2,8 wraz ze sprzeglem z tego modelu?? pozdrawiam

wmario77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 12 lut 2014, 15:01
Lokalizacja: Kudowa Zdrój

Post autor: wmario77 » 13 lut 2014, 10:56

fakinek, jestem zainteresowany softem jaki masz u siebie jak skontaktowac się z kolegą TO-JA?
wmario77

fakinek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 10 kwie 2010, 12:13
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: fakinek » 20 lut 2014, 21:39

Hej,
na akp poszukaj użytkownika TO_JA! i wyślij mu PW to na pewno się odezwie. Niestety nie posiadam już do niego telefonu, bo gdzieś zaginął przy zmianach telefonów...
A6 AEL Q Avant...oczywiście czerwony

Kliku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 25 cze 2011, 17:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kliku » 24 kwie 2014, 22:03

tel. wysłałem Ci wiadomoscia prywatna. Również mam ten program (polecam), powiedź, że jesteś od klubowicza o nicku KLIKU
A6c4 AEL Quattro Power by' To JA
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga