Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AEL 140km] Wymiana rozrządu

Silniki wysokoprężne
arwam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 15 gru 2012, 09:51
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: arwam » 15 gru 2012, 13:00

kąt wtryski widziany w BS gr 00 to 45-60 dla silników AAT i AEL oraz pochodnych,

a twoje problemy to albo źle ustawiony rozrząd lub/i abyt późny dynamiczny kąt wtrysku.

na wolnych obrotach po porannym odpaleniu paruje równo?
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie :)

rafał kozar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 30 maja 2011, 23:29
Lokalizacja: kłodzko

[ AAT 2.5 115 KM] rozrząd

Post autor: rafał kozar » 23 sty 2013, 21:32

spotkał się ktoś kiedyś z tym że pompa wody skfa wytrzymała 8000 km- rozsypało się łożysko... i czy luźny pasek rozrządu jest powodem utrudnionego rozruchu?
kozi77

Kliku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 25 cze 2011, 17:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kliku » 24 sty 2013, 12:59

Nie spotkalem sie, pompa na reklamcje.
Oczywiscie moze byc utrudniony rozruch, pasek moze przeskoczyc, odradzam jazdy na luznym pasku. Moze sie to zle skonczyc dla silnika.
A6c4 AEL Quattro Power by' To JA
Obrazek

szrek3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 19 mar 2011, 12:05
Lokalizacja: slask

Post autor: szrek3 » 26 kwie 2013, 17:37

Witajcie koledzy . Rzadko bywam na forum niestety praca i inne obowiązki, ale mam problem z rozrządem w aat po wymianie więc zwracam się do was z wołaniem o pomoc .
W przednim rozrządzie nowy pasek conti ,rolka ina , pompa hepu i dolne koło swag dzieje się coś niedobrego przy obrotach od 1200 do 1600 silnik wpada w wibracje i wtedy pasek wpada w wibracje a napinacz uderza o ogranicznik napięcia po przekroczeniu obrotów dÂźwięk i problem ustaje . Rozrząd rozbierałem już trzy razy , za każdym razem nowa rolka i nic problem dalej jest .Po majówce mam zamiar rozebrać jeszcze raz i wymienić pasek na inny ręce mi już opadaja ale nie chciał bym żeby się rozrząd rozleciał . Może ktoś już miał taki problem wie jak go rozwiązac lub zna jakiegoś dobrego magika w okolicach śląska (GLIWICE) który pomoże . Czekam na jakieś info z waszej strony i z góry serdecznie dziękuję. <okok>

rafał kozar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 30 maja 2011, 23:29
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: rafał kozar » 15 maja 2013, 00:45

a koła dokręcone?
kozi77

frost12q
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 10 mar 2012, 21:11
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: frost12q » 23 maja 2013, 20:21

Specem nie jestem ale być może cos z napinacze się dzieje.

szrek3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 19 mar 2011, 12:05
Lokalizacja: slask

przywitanie

Post autor: szrek3 » 06 cze 2013, 16:37

Witam ponownie . Po czwartej grzebaninie w rozrządzie wydaje mi się że problem został opanowany tzn. zmieniłem rolke na taką z oznaczeniem RUV 55477 co ciekawe nikt nie wie czym się różnią rolki o znaczniku RUV 55477 a 55466 i 55465 oprócz numerów bo wygląd ustawienia i wymiary takie same. Ja miałem trzy razy tak wychodziło po katalogu 55466 i za każdym razem rolka dzwoniła w zakresie 1200 do 1500 po demontażu widoczne ślady odbicia na stopce ogranicznika. Za czwartym razem zamontowana rolka 55477 też RUV tz. LITENS bo w pudełkach INA SKF RUVILLE te same rolki tylko inne opakowania i cena, no :| i problem ustał nie ma dzwonienia . Czarna magia jak dla mnie bo wszystkie katalogi pokazują coś innego więc bądÂź tu mądry i pisz wiersze. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.PAWEÂŁ. :|
Ostatnio zmieniony 10 cze 2013, 00:35 przez szrek3, łącznie zmieniany 2 razy.

kiwi1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 10 wrz 2012, 14:46
Lokalizacja: Bytom

Post autor: kiwi1980 » 08 sie 2013, 00:08

są dwa rodzaje rolek i pomp 18 i 20 zębów, może coś było wcześniej pomieszane, nie przyuważyłeś i klops
dwa paski rozrządu(różnią sie długością i ilością zębów)
jak swojego składałem po rypniętym rozrządzie, graty do silnika dwa dni dobierałem, taki miszung szybkie lopezy zrobiły, co wcześniej w motorze grzebali:)

ryba80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 30 lip 2009, 23:10
Lokalizacja: warm-maz Działdowo okolice

Post autor: ryba80 » 09 sie 2013, 15:01

Ja też w tamtym tygodniu wymieniałem sobie rozrząd po 90tys. Pompa wody DOLZ 18 zębów, rolka SKF/LITENS, pasek DAYCO (122 zęby) wszystkie graty wytrzymały bez większych oznak zużycia więc na taki sam komplet wymieniłem i polecam innym (koszt całkowity pompa, pasek, rolka =340zł). Co do ilości zębów na pompie to nie ma reguły czy to AEL czy AAT był już gdzieś temat o tym.

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 02 paź 2013, 21:34

odświerzam kotleta, bo w sumie z całego tematu, trudno dojść do tego, która firma jest naj... W szczególności że aukcje są już w archiwum.

Taki zestaw jest rozsądny: ?
- Pasek rozrządu CONTI - CT939
- Pasek rozrządu CONTI - CT791
- Rolka napinająca RUVILLE - 55446
- Rolka napinająca RUVILLE - 55436
- Rolka zwrotna RUVILLE - 55437
- Pompa wody RUVILLE - 65426 20 zębów.
- Termostat (chyba wahler, w A4 wymieniałem na to i było ok)?
- simmeringi:
*Na wale korbowym jest 48x35x10mm
*Na wałku rozrządu obydwa są takie same: 47x32x10mm
Elring, Corteco, lub Goetze
- Uszczelka pompy oleju,

Ew. pasek alternatora.

Dalsze pytania, śruba centralna tłumika drgań jest w zestawie? czy to zależy od sprzedawcy?

Będę potrzebować jakiejś chemii do tego wszystiego?

Co jeszcze powinienem wiedzieć przed wymianą

dariodario
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 19 lut 2012, 19:49
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: dariodario » 03 paź 2013, 09:14

Do kompletu jak już będziesz miał rozebrane to zajmij się chlodnicą oleju.
Potrzebne ci będą dwa oringi,
I dwie rurki od plynu chlodniczego te małe cienkie co są od chlodniczki.
Po tylu latach może się już olej z tego sączyć,a rurki lubią puchnąć.
Części w aso niedrogie

artur88525
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 05 lis 2013, 21:18
Lokalizacja: drewnik

a6 c4 problem ze znalezieniem znakow

Post autor: artur88525 » 05 lis 2013, 21:30

witam jestem tu nowy i od niedawna mam c4 2.5tdi dis urwal mi sie pasek od pompy wtryskowej wiem ze byly takie tematy ale chcialbym dokladnie sie dowiedziec jak znalesc znak na walku rozrzadu tzn na kole od sprzegla czy jakos tak jak on wyglada i gdzie ma byc najlepiej foto dzieki z gory. probowalem i niby ustawialem ale nawet nie zamruczy nic
artur

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 05 lis 2013, 21:57

tylne koło wałka rozrządu ( to z którego napędzana jest pompa ) nie posiada cech stałych wiec nie masz tam czego szukać <mysli> pozostaje oparcie na podstawie cech od rozrządu <okok>
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

artur88525
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 05 lis 2013, 21:18
Lokalizacja: drewnik

Post autor: artur88525 » 06 lis 2013, 00:42

dzieki ale wraz mi to nic nie mowi. a wydaje mi sie to nie zadna filozofia i chcialbym sam poradzic sobie z czyms takim
artur

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 06 lis 2013, 11:06

oczywiście że żadna :) poszukaj w tym dziale o ustawianiu rozrządu i ogarniesz temat <okok>
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga