Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

wtryskiwacze AEL

Silniki wysokoprężne
manfredjg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 05 lip 2012, 23:05
Lokalizacja: jelonka

Re: [ AEL 2.5 140 KM] Bardzo duże korekcje wtryskiwaczy

Post autor: manfredjg » 07 sie 2013, 17:56

Rzeski_STG pisze:Witam

Przejrzałem już całe forum, tematów o wtryskach jest bardzo dużo, ale żaden nie pomógł w rozwiązaniu mojego problemu. Kupiłem sobie AELa i od samego początku walczę z kopceniem. Założyłem nowe końcówki WZM, wyczyściłem nastawnik, ustawiłem kąt na 65, dawkę na 4, turbo chodzi dobrze, węże turbiny szczelne, EGR zaślepiony, poprzedni właściciel wymienił nawet przepływomierz na nówkę. A samochód jak kopcił tak nadal kopci, a VAG podaje kosmiczne wartości korekcji wtryskiwaczy -5 -3 -2 i -1. Samochód jedzie dobrze, ma kopa, tylko strasznie kopci i te korekcje. Nie mam już pojęcia co może być...

Z góry dziękuję za pomoc
Wyglada że to kłopot na :zespole tłok cylinder zawory ,dlatego takie korekcje ,pewnie jak zmniejszysz dawke to nie będzie dymił ale bedzie kłopot z odpalaniem .
Sprawdź kompresje .

Rzeski_STG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Rzeski_STG » 11 sie 2013, 19:50

Sprawdziłem i katalizatora już nie ma, zostala pusta pucha, ale chyba powoli znajduję przyczynę. Zdobyłem wtryski od innego AELa i wstawiłem narazie jedną sztukę w miejsce gdzie korekcja wynosiła -5, teraz wynosi -2 i reszta korekcji też spadła i samochód mniej kopci. Tylko dziwna sprawa, bo wszystkie moje wtryski miały wymienione końcówki na nowe 210... może jakieś wewnętrzne uszkodzenie wtryskiwacza ?? Jutro włożę resztę wtrysków i dam znac.

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 11 sie 2013, 20:56

każdy podkręcony AEL (w jaki sposób byś tego nie zrobił ) musi puścić chmurę <radocha> bo jednak turbo wstaje zawsze z opóÂźnieniem w SPAM do wtrysku (który najłatwiej jest podkręcić) <milczek>
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

manfredjg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 05 lip 2012, 23:05
Lokalizacja: jelonka

Post autor: manfredjg » 11 sie 2013, 21:27

Rzeski_STG pisze:Sprawdziłem i katalizatora już nie ma, zostala pusta pucha, ale chyba powoli znajduję przyczynę. Zdobyłem wtryski od innego AELa i wstawiłem narazie jedną sztukę w miejsce gdzie korekcja wynosiła -5, teraz wynosi -2 i reszta korekcji też spadła i samochód mniej kopci. Tylko dziwna sprawa, bo wszystkie moje wtryski miały wymienione końcówki na nowe 210... może jakieś wewnętrzne uszkodzenie wtryskiwacza ?? Jutro włożę resztę wtrysków i dam znac.
jeden wtryskiwacz zmienia dawki na sąsiednich ,do tego jak pisze krzysiek AEL puszcza "bąka" ale przy po osiagnieciu obrotów nie powinno juz dymić

ps. ty masz korekty w minusie i dymi ?? wklej z vaga ... może wtrysk pilot sieje zamieszanie

Rzeski_STG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Rzeski_STG » 20 sie 2013, 08:29

Wtrysku sterującego niestety nie pokazuje na vagu. Wszystkie korekty są na minusie, wczoraj miałem więcej czasu i pozamieniałem wszystkie wtryski miejscami i cały czas pokazuje na kanale 13 w pierwszej kolumnie czyli 5 cylinder korekcje od -2 do -3, reszta wtrysków -1. Tracę już cierpliwość do tego silnika. Wychodzi na to ze coś z kompresją lub pompką wtryskową ??

[ Dodano: 2013-08-24, 19:35 ]
No i się porobiło, odpadła część tłoka na czwartym cylindrze i uszkodziła zawory. Zdjąłem głowice, dwa tłoki lekko pęknięte a w tym trzecim odpadła część kołnierza. Na szczęście nie ma rys na tulei cylindra.

arwam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 15 gru 2012, 09:51
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: arwam » 27 sie 2013, 00:44

skutki lejących wtryskiwaczy, ludzie jeżdżą z lejącymi bo przecież jak się nie depta to nic sięnie stanie, a potem mamy takie kwiatki...
to żę na wszystkich cylindrach masz ujemne korekcje świadczyło o laniu lub nietrzymaniu ciśnienia przez wtryskiwacz sterujący...
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie :)

Rzeski_STG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Rzeski_STG » 28 sie 2013, 23:50

Podejrzewam, że masz racje bo wypaliło tłok na 4 cyl, czyli sterujący... Skutki, wypalony tłok, uszkodzone 2 zawory i krzywy korbowód. Kupiłem okazyjnie silnik AEL na części, wziałem tłoki, korbowód i głowice, samochód jeździ dalej. Po naprawie korekcje się nie zmieniły, zmniejszyłem dawkę na 7mg... Dać wtrysk sterujący do naprawy czy lepiej kupić inny ??

arwam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 15 gru 2012, 09:51
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: arwam » 29 sie 2013, 10:04

Rzeski_STG, nie potrzebnie kupowałeś cały silnik, chyba że cylindry uszkodzone, kupujesz pięć korbowodów od silników 1.9TDI na pompo-wtryskiwaczach, i ewentualnie tłoki od Craftera, i masz silnik prawdzie pancerny.
skoro w silniku o mniejszej pojemności i jednym cylindrze mniej, wytrzymują takie korbowody ponad 600Nm to w naszych silnikach powinny spokojnie wygenerować jakieś 700-750Nm bez krzywdy dla silnika.
przy około 500-550Nm pojawi sie problem z rozciąganiem śrub mocujących głowicę, ale to można załatwić poprzez zastąpienie śrub o twardości 10,8 śrubami o twardości 12,5.
zmniejszenie dawki w niczym nie pomoże skoro wtryskiwacze leją, zamiast rozpylać i paliwo powinna się spalać w niewielkiej odległości od ścianek komory spalania to Twoje wtryskiwacze leją wprost na ścianke nie rozpylonym paliwem i paliwo nie tylko że spala się na ściance tłoka to powoduje jeszcze wzmożone grzanie oleju który będzie szybko swoje właściwości tracił, i same tłoki po jakimś czasie też powiedzą papa.
.
ja jak Swojego AAT rozbierałem, to wtryski zaczynały już troche podlewać ale pompiarz stwierdził że jeszcze z rok, można na nich pośmigać ( nie jakiś konował, mam do tej osoby spore zaufanie) ale jak już składałem silnik zdobyłem inne wtryski które gość wymontował bo sobie założył od AEL'a
z perspektywy czasu to był błąd bo auto składałem z założeniem że miało być przedewszystkim ekonomicznie, i jest, ale małe wtryskiwacze ( AAT ma 0,180mm a AEL 0,210mm) i one skutecznie ograniczają przyjemność z jazdy.
jeszcze przed zmianą ECU na obecne uzyskałem 161M i 374Nm na wtryskiwaczach od AAT gdzie na SR swego czasu wyprorokowali mi max 130KM i dużą ilością dymu.


teraz jak będę zmieniał to na coś w okolicach 0,240mm lub 270 albo jesli mi będzie nadal mało to 290 ale na tych dwóch ostatnich podejrzewam że, ekonomia pujdzie w busz :)

na Twoim miejscu albo bym zmienił końcówki w tych co masz obecnie ( nowe polskie WZM kosztują w granicach 70zł/1szt i są to dobre końcówki) i się cieszył że masz sprawne wtryski, jak będą dobrze zrobione zanotujesz spadek zużycia paliwa, bo w tym stanie co wcześniej miałeś to chyba poniżej 7L/100km to ciężko było zejść?
u mnie w C4 w automacie w trasie przy płynnej spokojnej jeździe z prędkościami od 80-130kmh spalanie zaczyna się od 5,5l w mieście niestety z racji automatu spalanie jest w okolicach 8,5-9L/100km
w coupe ten sam silnik spala okolice 5L w trasie przy trochę szybszej jeździe( rekord małego spalania to było jakieś 4,5l ale przy naprawdę spokojnej jeździe bez wyprzedzania, i nie mal ze stałą prędkością.) a w mieście wacha się pomiędzy 6 a 7,5l w przypadku jak się ma cięższą nogę, jak lekką to bliżej pierwszej wartości, w każdym bądź razie spalanie nigdy nie przekroczyło 8,5l

także jak widać są to ekonomiczne silniki w przeciwieństwie do ich następcy 2.5 V6.

taniej zawsze można kupić silnik AAT który przez lata eksploatacji miał lżejsze życie.
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie :)

Rzeski_STG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Rzeski_STG » 01 wrz 2013, 14:06

Silnik kupiłem okazyjnie, za 500zł kompletny, tylko długo stał pod chmurką i wolałem przełożyć bebechy niż cały motor, resztę sprzedam i się zwróci. Problem tkwi w tym że wymieniłem końcówki na 3 wtryskach co pokazywały najgorsze korekcje na vagu na nowe WZMy i kopcenie nie ustało i korekcje też się nie zmieniły. Myślę że tak jak pisze kolega wyżej uszkodzony bedzie sterujacy, który wypalił tłok i chrzani te korekcje lub jakiś chiptuning o którym nie wiem. Narazie słabo z funduszami i stoję w miejscu. Chciałbym doprowadzić go do oryginału i cieszyć się jazdą C4.

arwam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 15 gru 2012, 09:51
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: arwam » 01 wrz 2013, 16:48

co do chiptuningu daj logi dynamiczne i powiemy Ci czy masz ori soft czy już tam ktoś grzebał.
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie :)

Raf88

wieksze wtryski

Post autor: Raf88 » 08 wrz 2013, 22:40

Witam!! czy pomożecie mi w kwestii wtryskow?? mam audi 2,5 TDI 115 cchialbym zalozyc wieksze wtryskiwacze od czeko mi podejda??prosze o pomoc z gory dziekuje za jakie kolwiek odpowiedzi:)

Emide
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 24 lis 2011, 17:05
Lokalizacja: Nielbark

Post autor: Emide » 09 wrz 2013, 09:28

nie lepiej chip'a zrobić?
masz troche koni więcej, lepszy moment i bez grzebania w mechanice.

chyba że masz duże plany-czyli napierw mechanika pozniej program to co innego. :>

Raf88

Post autor: Raf88 » 09 wrz 2013, 09:58

w planach mam wrzucić chipa.większe turbo, intercooler, większe wtryski i pełen przelot. A jak jest panowie z przelotem bo nie którzy mówią ze pełen przelot a nie którzy mówią ze przelot i ostatni tłumik zostawić żeby ciśnienie z turbo nie ociekało czy jakoś tak... ???

Rzeski_STG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Rzeski_STG » 18 wrz 2013, 09:53

Logów dynamicznych nie dam rady wstawić, bo mój laptop działa tylko na kablu... Byłem sprawdzić wtryski na maszynie, wszystkie lalki, sterujący podmieniłem, dalej to samo, wszystkie czujniki i przeplywomierz odpiete dalej to samo. Jedynie pomaga odpięcie wtrysku sterującego, auto traci moc i kopcenie ustaje. Zostaje mi tylko dać sterownik do wgrania nowego programu, bo przy silniku wszystko jest sprawne.

arwam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 15 gru 2012, 09:51
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: arwam » 18 wrz 2013, 10:29

napisz w grupie pomorskiej nawet na innych forach i zrób logi, jeśli chodzi o twój silnik

co do kopcenia, to logi grup: 001 zarówno na postoju na wolnych obrotach jak i dynamicznie,003,008,011
co do pracy samego silnika, to 001,004 i 013 na postoju,
a co do kopcenia opisz problem szerzej, czy kopci bez obciążenia, nie zależnie od temperatury i obrotów, czy tylko pod obciążeniem i na jaki kolor.
co do ciągle utrzymujących sie dużych korekcji, jesli są w takich samych kolejnościach, jesli chodzi o wartości od najwiekszej do najmniejszej. to proponowałbym, pojechać do pompiarza, lub do warsztatu samochodowego, żeby zrobili, pomiar kompresji, ( mam nadzieję że wartości korekcji podałeś dla nagrzanego silnika o temp ~ 90*C) a w razie różnych wartości na cylindrach o najmniejszych wartościach niech zrobią próbę olejową, tylko niech nie wlewają oleju strzykaweczką wprost w otwór po wtrysku, tylko strzykawka z wężykiem, tłok na danym garze w dół, i olej żeby dostał się na ściankę cylindra a nie do komory spalania w tłoku...
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga