Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4 2.5 tdi ] - EGR - zaślepiać czy czyscić ?

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
4r3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 26 maja 2010, 21:41
Lokalizacja: Smołdziński Las

Post autor: 4r3k » 30 lip 2010, 17:44

w fordach mondeo 1.8 TD jest to bardzo powszechny zabieg i praktycznie każdy kto ma trochę pojęcie o mechanice zaślepia sobie EGR

Awatar użytkownika
Lipton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 836
Rejestracja: 27 lip 2010, 17:51
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Lipton » 04 sie 2010, 00:38

uszaty2222 pisze:zaslepiasz na laczeniu z kolektorem
czyli tam gdzie żółta strzałka ??
Obrazek

Awatar użytkownika
uszaty2222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 20 lis 2008, 07:15
Lokalizacja: poznań

Post autor: uszaty2222 » 04 sie 2010, 05:55

tak tam gdzie zolta strzalka odkrecasz kolektor od zaworu wkladasz kawalek blachy z otworami na sruby skrecasz i git mozesz latac

Awatar użytkownika
Lipton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 836
Rejestracja: 27 lip 2010, 17:51
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Lipton » 04 sie 2010, 18:35

uszaty2222, dziękuje za info ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
uszaty2222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 20 lis 2008, 07:15
Lokalizacja: poznań

Post autor: uszaty2222 » 04 sie 2010, 21:16

spoko luzik wiem to pomagam :mrgreen:

Awatar użytkownika
hasek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 14 lis 2009, 16:11
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: hasek » 08 sie 2010, 10:51

temat o EGR, więc podzielę się tym co zastałem u siebie po rozebraniu ..
Obrazek Obrazek

syfu nie było dużo, tylko z lekka ścianki oblepione, ale było to spowodowane raczej niedziałającym EGR'em ..
Obrazek

nocna kąpiel w ropie + karcher i wszystko wyglada tak ..
Obrazek Obrazek

nie wiem jednak czy EGR teraz działa poprawnie - nagrzany silnik, w vag'u: BS, grupa 003, kanał 4 - mam 74,6%. orientuje się ktoś jak sprawdzić czy EGR działa?
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06

mike4u
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 04 sty 2010, 21:16
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mike4u » 13 sie 2010, 11:11

wczoraj zaslepilem EGRa od strony kolektora i musze powiedziec ze troznica jest OGROMNA!!!! tzn jedynie taka ze nie kopci gdy zaczyna pzyspieszac :mrgreen: oprocz malej chmurki na 3 i 4 biegu... ale to przez lejace wtryski ktorymi sie zajme w przyszlym tygodniu ;-) zadnej roznicy w osiagach czy odglosach wydobywajacych sie spod maski nie zauwazylem... ale mam jeszcze pytanie czy powinienem rowniez zatkac wezyk podcisnienia czy wystarczy sama blaszka??

Awatar użytkownika
Valery
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 23 mar 2009, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Valery » 17 sie 2010, 12:03

Lechu u mnie w 003 BS wartości EGR są na poziomie 50 % w czwartej kolumnie i nie skacze.

Awatar użytkownika
Lipton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 836
Rejestracja: 27 lip 2010, 17:51
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Lipton » 28 wrz 2010, 18:24

owcy pisze:pytanko jak zaślepić, tak jak na foto



[url=http://images38.fotosik.pl/316/bc8f6ccebfa5838d.jpg]Obrazek[/URL]
a jak założę jakąś śrubkę tylko do tego węża cienkiego na dole na próbę to bd ok ? bo ktoś tak pisał wcześniej tylko wtedy ten wąż jest odpięty luzem ? dobrze myślę ?
Obrazek

Awatar użytkownika
golob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 mar 2009, 23:22
Lokalizacja: Wro

Post autor: golob » 29 wrz 2010, 14:03

Lipton pisze: a jak założę jakąś śrubkę tylko do tego węża cienkiego na dole na próbę to bd ok ? bo ktoś tak pisał wcześniej tylko wtedy ten wąż jest odpięty luzem ? dobrze myślę ?
ja mam tak zrobione, wężyk zaślepiony śrubą i do tego przyczepiony opaską do innych wężyków żeby sobie nie latał, jest ok od roku

Awatar użytkownika
Lipton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 836
Rejestracja: 27 lip 2010, 17:51
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Lipton » 29 wrz 2010, 22:32

golob pisze:ja mam tak zrobione, wężyk zaślepiony śrubą i do tego przyczepiony opaską do innych wężyków żeby sobie nie latał, jest ok od roku
zrobiłem dokładnie tak samo i w sumie to mniej dymi chyba... a po za tym nie ma żadnej różnicy
Obrazek

Awatar użytkownika
kamil138
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 17 lis 2008, 00:09
Lokalizacja: suwałki

Post autor: kamil138 » 01 paź 2010, 22:47

widzę że koledzy się rozpisali troszkę więc mam taką prośbę, bardzo dużo posiadaczy a6 c4 boryka się z problemem zaworu EGR i zwracam się z prośbą ( sam też jestem ciekaw ) by ktoś założył temat w dziale "warsztat, czyli zrób to sam" temacik w stylu "EGR - czyszczenie / zaślepianie" lub coś w tym stylu, z foto oczywiście, ułatwiło by to życie wielu klubowiczom ;-)
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA <cwaniak>

Awatar użytkownika
FlySeba
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 16 paź 2008, 15:52
Lokalizacja: Poznań, Warszawa, Nasielsk
Kontakt:

Post autor: FlySeba » 05 paź 2010, 20:44

ja w poprzednią sobotę zaślepiłem EGR. Czytałem forum i się mocno zastanawiałem i się zastanawiałem...zastanawiałem...
Dałem pompę wtryskową do regeneracji w warszawie i pompiarz powiedział mi zaraz na wejściu żebym zaślepił EGR bo to nie potrzebne w tym silniku.
Po opuszczeniu warsztatu już autko odżyło, parę kucy powróciło i wyrwało do przodu. Zchęcony opisami tutaj i poleceniem pompiarza zaślepiłem EGR.
Wrażenia super. Auto mniej kopci, lepiej przyspiesza od zera i dodatkowo jest elastyczniejsze przy wyprzedzaniu.
Ja zaślepiłem i jestem zadowolony. Podobnie jak kolega golob jestem za zaślepianiem!
Usunieto pkt.29 regulaminu.

ziutekr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 21 mar 2010, 12:39
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Post autor: ziutekr » 12 gru 2010, 21:38

Ja odpowiem na tytułowe pytanie tak: zostawić w spokoju bo dziala jak należy.
jakby ktoś chcial czyścić to zapraszam tu

Awatar użytkownika
uszaty2222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 20 lis 2008, 07:15
Lokalizacja: poznań

Post autor: uszaty2222 » 09 wrz 2011, 15:11

na moje to moze byc i egr i pompa i wtryski chociaz najbardziej obstawialbym wtrychy bo jak leje to kopci na czarno maksa wiem bo tez mi kopcil i to tak ze kazdy wiedzial ze jade <lol>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga