Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4 2.5 tdi ] - EGR - zaślepiać czy czyscić ?

Silniki wysokoprężne
FAŁDZIK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 wrz 2008, 12:58
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: FAŁDZIK » 07 kwie 2010, 08:21

a ja ostatnio rozkręciłem EGR celem wyczyszczenia i zaślepienia i okazało się, że rdza spoiła wewnętrzne elementy zaworu i w sumie nie trzeba go zaślepiać bo sam się zaślepił
a wygląda tak
Obrazek
Pierwszy, gigantyczny forum Audi A6 w Polsce. Gratuluję! A6Klub.PL :)

pedros
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 16 paź 2009, 14:57
Imię: Henryk.
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: pedros » 12 maja 2010, 19:01

może mi ktoś na zdjęciu wskazać gdzie znajduje się ten egr bo czytam i dalej nie mogę dojść ;/

Awatar użytkownika
golob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 mar 2009, 23:22
Lokalizacja: Wro

Post autor: golob » 12 maja 2010, 20:32

pedros pisze:może mi ktoś na zdjęciu wskazać gdzie znajduje się ten egr bo czytam i dalej nie mogę dojść ;/
Obrazek

pedros
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 16 paź 2009, 14:57
Imię: Henryk.
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: pedros » 12 maja 2010, 23:00

ahh dziękuje :) i to obok z napisalem turbo diesel nalezy równiez wykrecic i wyczyscic

FAŁDZIK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 wrz 2008, 12:58
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: FAŁDZIK » 13 maja 2010, 08:22

pedros, życzę powodzenia z odkręcaniem kolektora
Pierwszy, gigantyczny forum Audi A6 w Polsce. Gratuluję! A6Klub.PL :)

Awatar użytkownika
ralf30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 218
Rejestracja: 05 cze 2008, 20:25
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: ralf30 » 13 maja 2010, 09:28

pedros pisze:ahh dziękuje :) i to obok z napisalem turbo diesel nalezy równiez wykrecic i wyczyscic
Można by jednak moim zdaniem to za dużo roboty żeby sie z tym bawic :-/
Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

FAŁDZIK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 wrz 2008, 12:58
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: FAŁDZIK » 13 maja 2010, 09:50

ralf30 pisze: Można by jednak moim zdaniem to za dużo roboty żeby sie z tym bawic :-/
dokładnie, sam próbowałem wykręcić kolektor, ale odpuściłem, tragiczny dostęp do śrub imbusowych, których kompletnie nie widać
Pierwszy, gigantyczny forum Audi A6 w Polsce. Gratuluję! A6Klub.PL :)

Mietek286
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:24
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Mietek286 » 13 maja 2010, 17:05

ja też sie długo męczyłem z odkręceniem kolektora ale jakos odkręciłem długą przedłuzką i z lusterkiem :mrgreen:

Awatar użytkownika
uszaty2222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 20 lis 2008, 07:15
Lokalizacja: poznań

Post autor: uszaty2222 » 13 maja 2010, 17:59

jak ktos potrfai odkrecac srubki i chce to zrobic to nie ma problemu ja tez ostatnio odkrecalem i wiekszych problemow nie bylo z dostepem gedora przedluzka koncowka imbusowa i jazda <ok>

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1997
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 13 maja 2010, 22:38

FAÂŁDZIK pisze:pedros, życzę powodzenia z odkręcaniem kolektora
wystarczy dobry klucz. gorzej jest z jedna sruba od kolektora wydechowego przy turbo jezeli ktos musi odkrecac.
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

Awatar użytkownika
golob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 mar 2009, 23:22
Lokalizacja: Wro

Post autor: golob » 14 maja 2010, 12:01

Lechu pisze:golob masz silnik od audi 100 :-P

nie, to zdjęcie zaczerpnięte z allegro, przy AEL zwykle jest pokrywa i EGRa nie widać, a chciałem koledze pokazać

pawelos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 10 lip 2010, 13:57
Lokalizacja: warszawa

EGR sprawa jednak nie jest taka prosta

Post autor: pawelos » 10 lip 2010, 14:09

witam wszystkich, uszczelniałem pompę paliwową bo ciekła a jednoczesnie strasznie zaczął dymić mi pojazd na czarno jakiś czas temu więc posuzkaliśmy przycyzny.

Okazało się iż zrobiłą sie dziura w gumowej rurze dolotowej do kolektora turbiny, Pan który mi robił pompę i znalazł przyczynę dymienia sprawdził także EGR i ponoć jest w nim jakaś membrana (AEL 140KM) i własnie uszkodzenie EGR spowodowało ponoć uszkodzenie rury gdyż podobno bardzo podnosi się temperatura w kolektorze i "przepaliło" rurę. Obecnie rura została załatana (do czasu aż kupię nowa) i przewód dolotu do EGR zaślepiony. Owszem dymienie całkowicie ustało jednak pamietajmy ze dymił bo miał zły skąłd mieszanki bo zasysało dodatkowe powietrze przez "dziure". Tak wiec osobiście jednak zainwestuję w zawór EGR i go naprawie lub zamontuje nowy a napewno nie będę zaślepiał , zaznaczam opieram to na słowach Pana mechanika że przy uszkodzonym EGR rośnie temperatura w kolektorze turbiny co jak mniemam wcale wskazane ani dobre nie jest.

Reasumując dymienie waszych "lalek" to raczej to że turbina a dokąłdniej jej ukłąd jest nieszczelny a nie EGR natomiast nieszczelność ukłądu intercool może być spowodowana niewłaściwie działającym EGRem.
Jako zainteresowany tematem oczywiscie będe informował jak to u mnie się rozwija i moze wyjasnimy do końca ten temat.

mkfryzjer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
Lokalizacja: Zachodnipomorskie

Post autor: mkfryzjer » 11 lip 2010, 01:21

golob pisze:
FAÂŁDZIK pisze:ponoć na dłuższą metę zaślepienie EGR-a może zaszkodzić turbinie, spotkał się ktoś z tym?

napewno nie w naszych prostych AEL czy AAT, EGR niema nic wspólnego turbiną, część spalin idzie poprostu z kolektora wydechowego do ssącego przez zawór EGR i tyle, nie ma tam żadnego czujnika, żadnej elektroniki, ot tylko zawór sterowany podciśnieniem i tyle, nie wyrzuci więc żadnego błędu nawet. W jakichs nowoczesnych zaawansowanych konstrukcjach być może coś bardziej skomplikowanego jest
oj zmienia zmienia..... Zaślepiając EGR. zmieniamy prędkość przepływu spalin, a co za tym idzie prędkość turbiny a tym samym ilość powietrza zasysanego. Doskonale widać to w odczytach z Vaga jeśli auto ma seryjny soft...

Awatar użytkownika
owcy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 14 sty 2009, 11:17
Lokalizacja: Lądek Zdrój

Post autor: owcy » 30 lip 2010, 15:59

pytanko jak zaślepić, tak jak na foto



Obrazek
Owca

Awatar użytkownika
uszaty2222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 20 lis 2008, 07:15
Lokalizacja: poznań

Post autor: uszaty2222 » 30 lip 2010, 17:35

zaslepiasz na laczeniu z kolektorem

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga