Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4 2.5 tdi ] - EGR - zaślepiać czy czyscić ?

Silniki wysokoprężne
FAŁDZIK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 wrz 2008, 12:58
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: FAŁDZIK » 22 mar 2010, 07:03

panowie przymierzam się do zaślepienia EGR-a i czyszczenia dolotu, zamierzam to zrobić sam tylko nie wiem czego będę potrzebował, jeśli możecie zróbcie listę niezbędnych rzeczy
jeśli dobrze rozumuję to na pewno:
- blaszka do zaślepienia EGR
- uszczelki pod kolektor i pewnie jakiś uszczelniacz
czy coś jeszcze muszę kupić? czym najlepiej wyczyścić dolot?
Pierwszy, gigantyczny forum Audi A6 w Polsce. Gratuluję! A6Klub.PL :)

Awatar użytkownika
ralf30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 218
Rejestracja: 05 cze 2008, 20:25
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: ralf30 » 22 mar 2010, 12:30

golob napisał: Jak ktoś chce to może sobie sam zrobić test, nie trzeba na początku zaslepiać EGRa samego, tylko zdjąć weżyk od podcisnienia i go zaślepić i odrazu można samemu sprawdzić różnice, ja już wtedy czułem, potem zaślepiłem na stałe. Pozatym jest to operacja w pełni odwracalna.
Tak właśnie mam zamiar zrobić :-) Czy w tym wężyku jest duże podciśnienie?
Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

Awatar użytkownika
golob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 mar 2009, 23:22
Lokalizacja: Wro

Post autor: golob » 22 mar 2010, 12:57

ralf30 pisze: Tak właśnie mam zamiar zrobić :-) Czy w tym wężyku jest duże podciśnienie?
Nie, wsadź tam np. jakąś śrubę tak żeby ciasno weszła.

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 22 mar 2010, 13:05

dobra zaślepiłem EGR w sobote potem zrobiłem trase 500km i zauważam rzeczywiście mniej dymu za soba oraz delikatnie wiekszą moc w zakresie wysokich obrotów <ok>
Łan tu sri TDI :mrgreen:

Awatar użytkownika
Dawidows89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:26
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dawidows89 » 23 mar 2010, 22:30

chyba i ja to zrobie :-) Mam nadzieje, że będzie trochę mniej dymił. Jak myślicie, może jednak lepiej tylko wyczyścić? Nie będzie jakiś efektów ubocznych dla silnika jak się to zaślepi ?

FAŁDZIK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 wrz 2008, 12:58
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: FAŁDZIK » 27 mar 2010, 19:18

ponoć na dłuższą metę zaślepienie EGR-a może zaszkodzić turbinie, spotkał się ktoś z tym?
Pierwszy, gigantyczny forum Audi A6 w Polsce. Gratuluję! A6Klub.PL :)

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1997
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 27 mar 2010, 21:00

FAÂŁDZIK pisze:ponoć na dłuższą metę zaślepienie EGR-a może zaszkodzić turbinie, spotkał się ktoś z tym?
nie mam doswiadczenia z AEL-em. ale wszyscy znajomi maja zaslepione i maja turbinki VNT i nic sie nie dzieje.(inne silniki diesla)
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

axidix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 12 paź 2009, 11:50
Imię: Robert
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Post autor: axidix » 31 mar 2010, 08:56

witam
podepne sie pod temat ,
no własnie umnie jak z rana tak przegazuje swój silnik (ciepły oczywiscie juz )
to czrana plama na jezdni ale suchego (czegos ) jak by sadzy :/ i widze ze przy kazdym redukowaniu do wyprzedania tez ciemo za mna , juz niewiedziałem co to moze byc , oleju nie bieze prawie nic , wtryski ostanio sprawdzane i zdrowe jak dzwon , czy moze to byc ten agr ?
i jezcze jedno pytanko do "elmi_k"

[/quote]ale wszyscy znajomi maja zaslepione i maja turbinki VNT
Co to znaczy ze mozna w AEL wymienic na jakas inna turbinke ?
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...

Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie ;p www.ptwm.pl

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1997
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 31 mar 2010, 10:24

axidix wymiana w AEL-u turbiny na VNT to ciezki i nie bardzo ogarniety temat. Mozna cos kombinowac na wieksza z WG.
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

axidix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 12 paź 2009, 11:50
Imię: Robert
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Post autor: axidix » 31 mar 2010, 10:44

z "wg" ? hmm czyli duzo przerabiania :/ kurde szkoda ze juz nowych "naszych turbo" nie ma :(
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...

Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie ;p www.ptwm.pl

Casian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 21 mar 2009, 14:05
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Casian » 31 mar 2010, 11:24

axidix pisze:witam
podepne sie pod temat ,
no własnie umnie jak z rana tak przegazuje swój silnik (ciepły oczywiscie juz )
to czrana plama na jezdni ale suchego (czegos ) jak by sadzy :/ i widze ze przy kazdym redukowaniu do wyprzedania tez ciemo za mna , juz niewiedziałem co to moze byc , oleju nie bieze prawie nic , wtryski ostanio sprawdzane i zdrowe jak dzwon , czy moze to byc ten agr ?
i jezcze jedno pytanko do "elmi_k"
Kolego ja też miałem.. Mam zaślepiony EGR.. Ale gdzie indziej może leżyć przyczyna... W układzie wydechowym zalega sadza i dla tego przy większym wysileniu silnika ta sadza uwalnia się na zewnątrz... dlatego dymi dość mocno..
Rada:
Przegonić auto na wyższych obrotach tak koło 3500-4000 tys przez kilka set metrów i spr czy po tej "kuracji" nadal dymi... Mi pomogło... Oczywiście taka czynność trzeba systematycznie ponawiać gdyż sadza się nadal odkłada... Ale ja ganiam silnik i jest wtedy OK :)
Co do sadzy to już inny problem gdyż nie wiem czy to jest normalna rzecz czy nie....

Awatar użytkownika
golob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 mar 2009, 23:22
Lokalizacja: Wro

Post autor: golob » 31 mar 2010, 12:18

FAÂŁDZIK pisze:ponoć na dłuższą metę zaślepienie EGR-a może zaszkodzić turbinie, spotkał się ktoś z tym?

napewno nie w naszych prostych AEL czy AAT, EGR niema nic wspólnego turbiną, część spalin idzie poprostu z kolektora wydechowego do ssącego przez zawór EGR i tyle, nie ma tam żadnego czujnika, żadnej elektroniki, ot tylko zawór sterowany podciśnieniem i tyle, nie wyrzuci więc żadnego błędu nawet. W jakichs nowoczesnych zaawansowanych konstrukcjach być może coś bardziej skomplikowanego jest

Awatar użytkownika
uszaty2222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 20 lis 2008, 07:15
Lokalizacja: poznań

Post autor: uszaty2222 » 31 mar 2010, 17:53

witam odnosnie tej sadzy co koledzy pisza to skoro ta sadza wam tak leci to czy od tego sie kat nie zapycha ?i czy po sciagnieciu lepiej jest skrecic kolektor na nowej uszczelce czy na starej i jakis termiczny klej dac?

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1997
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 31 mar 2010, 22:31

axidix pisze:z "wg" ? hmm czyli duzo przerabiania :/ kurde szkoda ze juz nowych "naszych turbo" nie ma :(
z wastegate czyli taka jak siedzi w AEL (tylko wiekszy rozmiar turbiny)
uszaty2222 pisze:witam odnosnie tej sadzy co koledzy pisza to skoro ta sadza wam tak leci to czy od tego sie kat nie zapycha ?
nie bo już go dawno tam nie ma :D
uszaty2222 pisze:i czy po sciagnieciu lepiej jest skrecic kolektor na nowej uszczelce czy na starej i jakis termiczny klej dac?
spokojnie mozesz dac nowa - pewnie tamta bedzie juz cienka


dzisiaj rozebralem tylko czesc kolektor.... ile tam sadzy - masakra!!
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

Awatar użytkownika
ralf30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 218
Rejestracja: 05 cze 2008, 20:25
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: ralf30 » 01 kwie 2010, 09:59

No ja też jestem po zabiegu zaślepienia Egr-a i faktycznie silnik mniej dymi podczas wciskania buta :-P
Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga