Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C4 2,5 TDi AEL] dymi na czarno

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
kamil138
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 17 lis 2008, 00:09
Lokalizacja: suwałki

Post autor: kamil138 » 26 wrz 2010, 21:27

nieszczelność to raczej odpada sytuacja wygląda tak że nie kopcił wcale jak pompa została przestawiona to od razu zaczął chmurę puszczać czyli to pewnie coś z podpowiedzi kamil_chy,
dzięki wielkie teraz wiem gdzie szukać przyczyny :mrgreen:
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA <cwaniak>

gość_

Post autor: gość_ » 04 paź 2010, 19:29

witam ponownie.
Problem dymu powrócił. Znów dymi przy wyższych obrotach. Wykluczam jakiekolwiek nieszczelności w układzie dolotowym.
Logi będą w środę.
Kolejna rzecz w poprzednim tygodniu zrobiłem ponad 1000 km (Suwałki-Olsztyn-Suwałki-Warszawa-Suwałki). Stan oleju na bagnecie jak wyjeżdżałem był maks. Dziś sprawdziłem i miarka pokazuje 3/4.
Czyżby mój silnik dopadło branie oleju?
Jeśli tak to gdzie ten olej może brać? koszty? proszę o wskazówki.
Wykluczam jakiekolwiek nieszczelności w silniku. Wszystko suchutkie.
Silnik pracuje równo i sprawnie. Przyspiesza super. Nie ma żadnego telepania. Pali na dotyk.

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1997
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 04 paź 2010, 20:09

szybki-ens pisze:Problem dymu powrócił. Znów dymi przy wyższych obrotach.
W innym watku pisales, ze w tej trasie jakos malo Ci spalil. Moze go przymuliles?? i dopiero teraz sadze wywala?

P.S. 5,9l/100km to chyba musiales lekko muskac gaz. bo w normalnej jezdzie nie wierze w takie spalanie. Nawet w osce tyle nie zszedlem.
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

gość_

Post autor: gość_ » 04 paź 2010, 20:18

Powiem wam, że to auto od początku pali mi rewelacyjnie mało. Z Suwałk do Warszawy jest praktycznie non stop prosto rozpędzam się do 120 włączam 6 zapinam tempomat i sobie się toczę. Nie potrzebuje szybciej. A jak trzeba to depnę i wyprzedzam. A na tej trasie Suwałki Olsztyn Suwałki non stop lało jechałem jeszcze w nocy więc tym bardziej nie leciałem za szybko bo warunki kiepskie.
No ok a ubytek oleju?

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 04 paź 2010, 21:18

elmi_k pisze:P.S. 5,9l/100km to chyba musiales lekko muskac gaz. bo w normalnej jezdzie nie wierze w takie spalanie. Nawet w osce tyle nie zszedlem.
też mu nie wieże :evil:
a u mnie np kopci cały czas i nie ma możliwości przymulenia :mrgreen:
szybki-ens, a tak apropo to musimy kiedyś się spotkać i porównać osiągi i dymienie :mrgreen:

gość_

Post autor: gość_ » 05 paź 2010, 07:48

i w tym i w tym będziesz lepszy na bank hehehehe ;P

dziś rano sprawdziłem poziom oleju przed odpaleniem i jakby normalnie. Sam już nie wiem co się dzieje :( No nic w środę logi wrzucę na forum do oceny będziemy kombinować z Waszą pomocą mam nadzieję ;)

kuki6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:57
Lokalizacja: G-ce/śląskie

Post autor: kuki6 » 17 sie 2011, 14:51

odkopuje

moje wcześniejsze "dochodzenie" odnośnie przyczyn czarnego dymu jakoś porzuciłem, ale teraz chciałbym do niego wrócić, tylko jest to dla dosyć dziwne, bo tak:

a) spalanie w trasie,jak jadę autostradą 140-145 non stop (800 km), paliwo z Tesco ~6,7 litra, w mieście 7,5-8 litra, generalnie mniej niż 6,6 nie idzie zejść, co myślę i tak jest super. Nie wiem jak ktoś może zejść poniżej 6 litrów. Ja mam wrażenie, że mi mniej pali przy 140 niż przy 120 :/
b) nie odczuwam spadków mocy podczas wytwarzania się nocy za samochodem
c) dym pojawia się różnie - czasem mała chmurka czarna przy 2,2k na 4-ce przy przyśpieszaniu od 90 km/h w górę, przy 3,2k przy przyśpieszaniu od 135 km/h w górę na 5-tce, zawsze powyżej 3,5k jak kapie.

d) mam 360 000 na liczniku (sprawdzone) - nie mam spadków mocy, wydaje się że to nie katalizator ale po takim przebiegu to chyba czas na wymianę albo usunięcie.

Co powinienem sprawdzić najpierw? I jak się zaślepia EGR? Bo to może to?

Z naklejki w bagażniku:
4A9 863 716 3VJ
T-NN UDIC4 DECKEL RE
04218 359 ANTRHAZIT
ZA-IX IX 8
5807298 00891170


update:
sorry za nieskładność tego posta, poprawione
4ever3dom

Awatar użytkownika
Lipton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 836
Rejestracja: 27 lip 2010, 17:51
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Lipton » 19 sie 2011, 17:35

kuki6 pisze:Nie wiem jak ktoś może zejść poniżej 6 litrów. Ja mam wrażenie, że mi mniej pali przy 140 niż przy 120 :/
jeździj do 140 na niskich obrotach do 2500 i Ci tyle spali ;) w okolicach 6 na trasie...
moje też dymi cały czas teraz wcześniej zaślepiłem egr to nie dymił wcale teraz dymi ale rurka czysta więc się tym zbytnio nie przejmuje ;)
Obrazek

kuki6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:57
Lokalizacja: G-ce/śląskie

Post autor: kuki6 » 20 sie 2011, 14:27

6 litrów w trasie nie ma szans moim, nawet jak wolno jadę, zauważyłem, że najmniej mi pali jak daje 2700-2800, czuć wtedy, że silnik tak zdrowo pracuje, jak jadę w okolicach np. 2400 to tak jakby "gorzej" mu było, tak jakby się "męczył".


. Akurat w momencie jak się zabrałem za ostatnią rzecz, która jest nie tak z moim wozem, czyli dymienie, to ono się znacznie pogorszyło i nasiliło.

Teraz podczas ruszania ze świateł regularnie widzę dymka za mną, nie takiego czarnego, tylko szarego. Płyny raczej w normie - woda i olej.

Czuje też spadek mocy - ewidentnie. Auto mi się już nie zbiera tak jak kiedyś, nie wgniata w fotel moment z 5 cylindrów :/


Do tego od 3200 czarny dym za mną - NOC.

Lipton,
Mam AAT silnik i zastanawiam się czy zaślepiać EGR. Ty napisałeś "miałem zaślepiony". Teraz już nie masz ? Dlaczego? Chcę jeszcze długo pojeździć moim C4 i zastanawiam się czy to wpłynie na żywotność silnika. Czytałem informacje w linku od tego gościa co w USA miał VW i był dramat w kolektorze - gość twierdzi, że lepiej zaślepiać, zwłaszcza jak się chce długo jeździć autem. Na forum czytałem już o tym sporo i widzę zdania podzielone.
4ever3dom

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 20 sie 2011, 14:46

ja sie dopisze do tematu :) EGR nie ma nic wspólnego z żywotnością samego silnika a jest jedynie elementem mającym wpływ na jego ekologie jak i ulgę dla katalizatora(wydłużenie jego żywotności)
co do samego dymienia???? mi też puszcza dyma przy każdym starcie spod świateł i przy każdym wciśnięciu pedału w podłogę ;p czemu sie wcale nie dziwie bo rzadko mam okazje ją przegonić to się nazbiera sadzy w wydechu <radocha>
ale te typy tak mają i jak patrze na zużycie paliwa to wcale mi nie przeszkadza że dymi <lol>
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

Awatar użytkownika
Lipton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 836
Rejestracja: 27 lip 2010, 17:51
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Lipton » 20 sie 2011, 20:52

mam cały czas zaślepiony ;) a jak nie chcesz od razu zaślepiać to odepnij podcićnienie i wkręć w węża blachowkręta i też bd efekt prawie zaślepionego EGR ;) zejdź w dół z obrotami to spokojnie zrobisz 6 ;)
Obrazek

kuki6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:57
Lokalizacja: G-ce/śląskie

Post autor: kuki6 » 22 sie 2011, 11:58

ok dzięki za odpowiedzi. Problem jest taki, ze jeszcze do zeszłego tygodnia, też mi nie przeszkadzało, że robiłem dym spod świateł i przy wyprzedzaniu (redukcji). Ale teraz jest tak, że jak odpalam silnik dym, ledwo dodamgazu z 1700 na 2100 - dym (oczywiście nie taki jak przy 4000 rpm ale jednak), dymi nawet przy lekkim ruszaniu ze świateł i generalnie czuje spadek mocy, znaczny, tak jakby auto się "Dławiło". Stąd, oprócz pytania o EGR, pytanie, co powinienem diagnozować:

a) waż dolotowy do turbo (tam się przeciera w AEL - ja mam AAT ale to chyba sie wiele nie różnią te silniki)
b) katalizator zapchany - wie ktoś ile kosztuje nowy? i czy wymiana jest kosztowna?
c) zapchany kolektor dolotowy
d) inne?

Generalnie chce tym autem jeszcze zrobić najmniej 100.000.
4ever3dom

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 22 sie 2011, 12:05

Jak dymi na wolnych to albo paliwa jakieś niesamowite ilości spala(jaka dawka?), albo poprostu leją wtryski. Może moc spadła od tego że się przyzwyczaiłeś? :P Wtryski polecam wydajniejsze-bedziesz zadwolony :)
Obrazek TDI +

kuki6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:57
Lokalizacja: G-ce/śląskie

Post autor: kuki6 » 22 sie 2011, 20:33

no właśnie wcale nie pali jakoś dużo - 130-150 km/h Gliwice-Drezno-Gliwice - 2700-3000 rpm non-stop, 850 km - spalanie 6,8 litra

miasto przy spokojnej jezdzie - troche ponizej 8-smiu

Może nie robię 6 litrów, ale chyba nie jest źle.

Paliwo leje najtańsze na śląsku - albo Tesco Gliwice albo Auchan Gliwice.

przed rozbieraniem wtrysków chciałbym sprawdzić inne możliwości, oczywiście o ile jest sens, ale z tego co wyczytałem w temacie dymienia, to EGR jest jego główną przyczyną.
4ever3dom

kuki6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:57
Lokalizacja: G-ce/śląskie

Post autor: kuki6 » 23 sie 2011, 06:54

a6-c4-25-tdi-egr-zaslepiac-czy-czyscic-vt19208,30.htm
w tym wątku jest zdjęcie silnika AAT - czy chodzi o ten wężyk, który jest podpięty tam gdize wskazuje na EGR strzałka?

dalej w w/w temacie kolega mkfryzjer piszę o tym, że zaślepianie EGR zmienia prędkość turbiny i ilość zasysanego powietrza - co jak rozumiem skutkuje w mieszance bardziej bogatej w tlen i dlatego mniej kopci, ale z drugiej strony - zwiększa obroty turbiny i tym samym jej żywotność?
4ever3dom

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga