Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C4 2,5 TDi AEL] dymi na czarno

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Dawidows89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:26
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dawidows89 » 23 mar 2010, 22:22

zapchany EGR, lejące wtryskiwacze ? AEL mają to do siebie, że lubią puścić dymek, ja miałem dziurawą rurę która idzie do turbiny, troche pomogło, w najbliższym czasie wymienie koncówki wtryskiwaczy to powinno pomóc ;-) A i może dawno nie wymieniałeś filtr powietrza ?

Awatar użytkownika
ralf30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 218
Rejestracja: 05 cze 2008, 20:25
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: ralf30 » 24 mar 2010, 10:04

kamil_chy pisze:Witam;
odświeżam temat silnik AEL kopci przy dodaniu znacząco gazu np podczas ruszania na skrzyżowaniu, rura dolotowa do intercoolera cała, podczas przyspieszania słychać świst spod maski w kabinie. Czy ma ktoś jakiś pomysł ?
Pozdrawiam. :-/
Też tak miałem i okazało sie że druga rura miała dziurę.Najlepiej ją od spodu auta widać <piwo>

Awatar użytkownika
kamil_chy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 16 mar 2010, 18:54
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kamil_chy » 13 maja 2010, 19:05

Wymienione filtry powietrza paliwa itd. Dla próby zdjełem pociśnienie z EGR'a ale bez zmian auto kopci szczególnie tak 2,5-3,5 tys obr/min. wtedy z tyłu wielka chmura aż widać jak auta z tyłu zwalniają. Podłączenie skanera do auta wykazało że wg kompa brak wymaganego ciśnienia doładowania. Dziwne bo mimo tych rozbierznych wartości między ciśnieniem doładowania wymaganym a ciśnieniem w kolektorze dolotowym auto zbiera się nieźle. Wartości rozbiegają się od 300 d0 400 mbar. Po wnikliwych oględzinach i wyjeciu przedniego reflektora by dokonać oględzin turbiny okazało że turbo jest spocone i obkopcone od sadzy. Auto nie bierze oleju nie dolewam od wymiany do wymiany. Rury dolotowe wygladają na całe. Mam pytanie czy w takiej sytuacji konieczna jest regeneracja turbiny ? W załączeniu zdjęcie.

Obrazek

gość_

Post autor: gość_ » 20 lip 2010, 21:04

Witam Panowie i mnie dopadł problem. Aż się dzisiaj przeraziłem. Moje auto nie miało ogólnego problemu z czarną chmurą aż do dziś. Jechałem sobie z dziewczyną i poprosiła bym nie przyspieszał bo chce się napić wody a ja dla żartów dałem ostro pedał w podłogę, się śmiejemy patrze w lusterko a za mną NOC. Po prostu ciemnica jak 102.
Zajechałem do domu na kanał. Wszystko suche łącznie z turbiną. No może leciutko przepocona ale nie że obsikana olejem. Auto przyspiesza dobrze. Spalanie w normie nic się nie dzieje. Rura od intercollera tez na bank cała.
Jakieś wnioski?

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 20 lip 2010, 22:50

A szarpało ? Słabszy jest?
Obrazek TDI +

gość_

Post autor: gość_ » 20 lip 2010, 22:54

noc z tych rzeczy. Nie szarpie moc jak zawsze czyli elegancka.

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 20 lip 2010, 23:12

Standartowo czekamy na wyniki wagowania ; ]
Ja miałem jaja z sterującym, mam teraz niby dobry bo zmieniałem wtryski na 216 ale przy 4 tys się gubi i zakopci minimalnie szarpnie... w poprzednim było mocniejsze szarpanie, jak kupiłem nowy wszystko przeszło ale teraz leży w garażu . Muszę zrobić znowu podmianke...
Vag nic nie wykazywał oporność cewki ok... może zbieg okoliczności?
Sprawdź kąt, dawke, doładowanie... paliwo ;)
Obrazek TDI +

gość_

Post autor: gość_ » 21 lip 2010, 08:18

z tym vagiem to najgorsza sprawa. Jestem zielony jak trawa za oknem w parku. Czytam właśnie różne posty dotyczące wagowania. Opisane jest to tak, że wygląda na prościznę. Ale jak włączę komputer to pewnie nie będę wiedział gdzie kliknąć żeby chociaż się połączyć z silnikiem nie mówić już o logowaniu.
No nic. Jak wrócę z pracy to będę próbował. Ale może być lipa.
Kurde nie daje mi spokoju ta sprawa. Nic się nie działo Auto chodzi jak w zegarku. Nie wiem skąd ten dym.

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 21 lip 2010, 12:48

Jak masz Vag coma jakiegoś i go zainstalowałeś to najgorsze za Tobą <ok>
Bardzo intuicyjny program, do prostej diagnozy jest ok :mrgreen:
Obrazek TDI +

gość_

Post autor: gość_ » 21 lip 2010, 21:33

Ok udało mi się zlogować auto w logach statycznych. Rozkminiłem jak to zrobić. Ale i tak zrobiłem złe bo nie był rozgrzany silnik. Co do samego problemu. Pojechałem po pracy za miasto przegonić fure i zero dymu. Podejrzenie? Gdzieś widocznie jakaś sadza zalegała i jak przycisnąłem to po prostu wydmuchało. Nie mam nawyku szybkiej jazdy i kręcenia silnika do końca obrotomierza. Więc pewnie gdzieś coś siedziało i gniło ;P

kuki6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:57
Lokalizacja: G-ce/śląskie

Post autor: kuki6 » 31 sie 2010, 23:25

Sorry, że odgrzebuję, ale jak odróżnić AEL od AAT (jeśli dobrze je nazywam). Rozumiem, że to jest odpowiednio w 2.5 TDI 114 i 116KM, tak? Bo nie wiem jaki mam silnik tak do końca ;)
4ever3dom

krs2919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: krs2919 » 01 wrz 2010, 06:18

aat to 115 km, ael to 140 km. Zdejmij całą rurę od interculera do kolektora ssacego ja miałem przerwaną w takim miejscu, że bez zdjęcia nic nie było widać, po drugie sprawdż zaworek zwrotny na podciśnieniu i pompkę podciśnienia oraz oczywiście przepływkę u mnie było to samo. jak chcesz szczegółów pisz na pw

Awatar użytkownika
kamil_chy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 16 mar 2010, 18:54
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kamil_chy » 01 wrz 2010, 18:00

W razie czego w bagażniku jest naklejka z kodem wyposażenia oraz kod silnika.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
kamil138
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 17 lis 2008, 00:09
Lokalizacja: suwałki

Post autor: kamil138 » 25 wrz 2010, 20:56

mój AAT 116km dymił jak szalony pojechałem do mechanika i wymienił mi końcówki wtrysków auto przestało wogóle dymić ale stało się bardziej mulaste mineło pół roku i pojechałem na komputer okazało się że pompa źle ustawiona gość ustawił mi pompę i auto tak jakby drugi silnik dostało jest teraz bardziej dynamiczne <ok>

ale pojawił się problem bo zaczeło znów kopcić jak smok co o tym sądzicie :?:
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA <cwaniak>

Awatar użytkownika
kamil_chy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 16 mar 2010, 18:54
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kamil_chy » 25 wrz 2010, 21:47

Była robiona pompa ? Czy regulacja nastawnika ? Jeżli ktoś grzebał warto sprawdzić dawkę paliwa. Czy stosunek paliwa do powietrza jest odpowiedni. Często kopcenie jest spowodowane złym stosunkiem paliwa do powietrza. Co z kątem wtrysku ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga