Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C4 2.5 TDI AAT AVANT] Wymiana łożyska w tylnym kole
Autor Wiadomość
Majloo 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 13
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-03-27, 10:35   [A6 C4 2.5 TDI AAT AVANT] Wymiana łożyska w tylnym kole

Witam. Mam mały problem z moim AVANTEM. Wczoraj okazało się że mam padnięte łożysko tylnego koła - spory luz, mechanik stwierdził, że nie jest dobrze. Do tego zaczęło piszczeć i wydawać czasem nieprzyjemne dźwieki.
Wymieniał ktoś sam takie łożysko - jakiej firmy kupić nowe bo są od 25zł do 70zł firmy Optimal, albo Reville. Czy tam wymienia się samo łożysko czy z całą piastą ??

Najgorsze, ża ABS najpierw zaczął mi głupieć, potem zapalił się wykrzyknik i kontrolka ABSu - czy pierśćien mógł skasować mi czujnik ? Może po prostu jest taki luz że czujnik już nie łapie pierścienia odpowiednio ?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
marek [a6] 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ACK
Pomógł: 54 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 552
Skąd: nysa
Wysłany: 2010-03-28, 17:38   

witam .najlepiej kup coś dobrego-firmowego ruville albo skf i będziesz miał pewność że nie rozleci się po chwili wymieniasz samo łożysko.co do abs-u jak rozbierzesz to będzie wiadomo czy coś się stało z czujnikiem ale nie powinno najlepiej podłączyć się pod vag i zobaczyć co tam się dzieje .pozdrawiam
_________________
tylko quatrro !! !
 
 
ralf30 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 108
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2010-03-30, 22:21   

Ja kupiłem łożyska na tył po 30 zł i jak narazie wszystko jest ok po przejechaniu 20tys km :-P
_________________
Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !! ! :D
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
golob 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 265
Skąd: Wrocław/Chełm
Wysłany: 2010-03-31, 14:40   

Wymiana łożysk z tyłu jest dość prosta i standardowa jak w wiekszości aut. Wymień na jakieś lepsze, ja kupiłem jakieś tanie po chyba 30zł na koło i lewe padły już po 15tys km, prawe jest ok - może jakiś inny powód był. Z tej lewej strony zmieniłem znowu na Ruville za 50zł na koło ale to niedawno pare tysięcy km, więc trudno ocenić ale powinny być trwalsze.
 
 
ziutekr 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Automat
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 66
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 2010-06-15, 21:20   

W moim egzemplarzu wymieniłem niedawno jedną sztukę (znaczy się jedną stronę) na optimal i póki co 1000km jest ok, problem polega na tym, że czop jest wyraźnie zużyty, więc mechanik stwierdził, że łożysko dlugo nie pożyje, póki co jest ok, ale przyszedł czas na zrobienie drugiej strony, wiec pytam, czy warto czop wymienić razem z łożyskiem czy odpuścić i kupić same łożyska?
http://www.stelpol.pl/skl...roducts_id=1701
czop ma tę wade, że jest dość drogi. Ktoś go wymieniał?
 
 
golob 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 265
Skąd: Wrocław/Chełm
Wysłany: 2010-06-18, 22:13   

U mnie właśnie okazało się, że lewe padło przez czop głównie (ale tez było kiepskiej jakości łożysko - być może takie sie trafiło). Nie ruszałem czopa na razie tylko wymieniłem łożyska na lepsze i działa dobrze już jakieś 8500km.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
ziutekr 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Automat
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 66
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 2010-06-26, 16:09   


Uploaded with ImageShack.us
Ostatnio wymienilem lożyska z drugiej strony, tu czop też mocno zuzyty, wiec jak teraz znowu łożyska będą się odzywac to wymienię cały komplet. Prawa strona już sie ulożyła i dokrecilem nakrętkę, teraz jeszcze kilkaset km i dokręce drugą stronę
 
 
Dawid2542 



Model: 100 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Pomógł: 24 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 462
Skąd: Rydułtowy (Śląskie)
Wysłany: 2011-03-01, 20:00   

odświeże troche kotleta, powiedzcie mi czy do wymiany łożysk w tylnych kołach potrzebna jest prasa? czy da sie to jakoś wymienić samemu? prosiłbym o jakies podpowiedzi jak sie do tego zabrać. pzdr
_________________
 
 
Krzysiek271 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARJ
Imię: krzysiek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 37
Skąd: Police
Wysłany: 2011-03-01, 20:24   

niezbyt to profesjonalne ale wiele warsztatów wymienia te łożyska nie używając prasy łożyska na czop z reguły wchodzą lekko czasami trzeba delikatnie wbić za pomocą dopasowanej rurki tak aby nie uszkodzić pierścienia trzymającego rolki a co do bieżni jeśli masz dostęp do szlifierki oszlifuj tą którą wybijesz tak aby minimalnie zmniejszyć jej średnicę i za jej pomącą wbijasz nową spokojnie bez użycia dużej siły grunt to prosto wprowadzić na początku i idzie jak po maśle . Powodzenia :)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
4r3k 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 184
Skąd: Smołdziński Las
Wysłany: 2011-03-01, 21:42   

w c4 obejdzie się bez prasy, z tyłu są 2 zwykłe stożkowe łożyska, problem jest bardziej z przodu gdzie jest normalne dwurzędowe - wtedy bez prasy lepiej tego nie ruszać
kupować SKF, Ruville, FAG
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: