Witam.
Od jakiegoś czasu mam problem z zapalaniem w sumie to od jakiś 4 lat.
Długo wstrzymywałem się z pisaniem posta bo podobnych jest bardzo dużo.
Nie bardzo wiem od czego zacząć
Auto stoi cały czas na dworze pod blokiem.
Zarówno w zimie jak i w lecie mam problem z odpaleniem.
W zimie jak są przymrozki około -10 -15 zapala normalnie, kilka razy zakręci 2-3x i zapala. Przy temperaturze -5 +5 ma już spore problemy kręcę aż padnie akumulator. Zmienię akumulator na naładowany bo drugi trzymam w domu i za którymś zakręceniem zapali.
Jak już przejadę parę km to pali od razu nawet gdy nie złapie temp na wskaźniku.
Tak przeważnie jest zimą.
W lecie też ma problem z zapłonem, muszę go męczyć by zapalił po nocy.
Po przejechaniu kilku km i dłuższym postoju nie pali czysto, jak by się zdławił przy kręceniu.
Te usterki nie występują za każdym razem ale w około 60-70% są problemy.
Np. ostatnio z rana zapalił normalnie, po 30km zatrzymałem się na autostradzie na 2 min i nie chciał zapalić, kręciłem aż prawie padł aku i zapalił tak jak by ostatnią energią która w nim została. Później przez cały dzień palił normalnie albo prawie normalnie z lekkim zadławieniem.
Ostatnio wymieniałem, filtry (pomogło na parę dni), to coś od cofania paliwa, zamontowałem nawet gruszkę która pompuje paliwo (nic to nie daje gdy ma gorszy dzień), ustawiałem kąt zapłonu, zmieniłem świece żarowe na nowe.
Tej zimy łatałem przewody od przepływomierza bo ktoś je zjadł, błąd skasowany, nie wiem ile jeździłęm z przegryzionymi jeżdżąc po mieście w ziemi nie czułem różnicy. Błąd na kompie został skasowany i nie wyskakiwał ponownie
Z 3 lata temu zmieniałem uszczelki w pompie paliwa bo przeciekała, przez chwile lepiej zapalał
Tankuje przeważnie na stacji samoobsługowej emila.
Po zapaleniu silnik pracuje równo, a nawet bardzo ładnie.
Co mam teraz sprawdzić? Jakieś pomysły?
[ Dodano: 2015-08-30, 20:25 ]
Po przestawieniu kąta pompy jak by gorzej palił.
Zmiana akumulatora na nowszy nic nie dała.
Pojechałem jeszcze raz na komputer by mi sprawdził czy nic się nie przestawiło po przejechaniu kilku kilometrów.
Kąt jest prawie idealnie na środkowej linii.
Tylko zobaczyłem że chyba w ustawieniach programu był wybrany silnik 2.5TDI ATT 1000 obrotów (obrotomierz w aucie pokazywał 1000 obrotów). A ja mam AEL 2.5TDI czy ma to jakieś znaczenie?
Dopiero po powrocie do domu o tym pomyślałem.
Na komputerze wyskoczył jeszcze taki błąd
Podobno jakiś błąd wtrysku sterującego.
Chłopak wziął omomierz pomierzył coś przy tej pierwszej kostce co na zdjęciu i stwierdził że napięcie jest idealne
Dodaj jeszcze że silnik po odpaleniu pracuje bardzo ładnie, w czasie jazdy też jest wszystko ok
[ AEL 2.5 140 KM] Ciężko pali
- macrainbow
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 06 maja 2009, 15:15
- Lokalizacja: Lublin
Kolego , miałem identyczne objawy jak ty i do tej pory nie wiem o co chodzi ....ale "zaleczylem" problem , mianowicie ustawiłem zapłon prawie na max wyprzedzony, na słuch chodzi agresywnej ale bez przesady, bo komputer pokazuje błędny odczyt . Zrobiłem to z 2 lata temu i jest ok ....ale dalej nie wiem czemu pokazuje błędnie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 14 kwie 2010, 16:51
- Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Ja miałem taki sam problem. Ustawiałem katy, zmieniałem świece, itp niby była mała poprawa raz dobrze palił raz źle. Winowajca okazał się rozrusznik. Jak go rozebrałem to w środku był taki syf że aż się przeraziłem. Wyczyściłem wszystko, pozmieniałem tulejki, przy okazji nowe szczotki, poskładałem wszystko, odpaliłem auto i tu szok. Odpalał z pół obrotu, od strzała.
Więc zabierz się za rozrusznik jak tego nie zrobiłeś.
Więc zabierz się za rozrusznik jak tego nie zrobiłeś.
Było:
Audi 80 B3 1.8S 90PS B+G
Jest:
Audi A6 C4 2.5TDI 140PS
Audi 80 B3 1.8S 90PS B+G
Jest:
Audi A6 C4 2.5TDI 140PS
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 05 sty 2016, 15:22
- Lokalizacja: Katowice
Witam, nie bede otwierał nowego tematu tylko zapytam tutaj bo w sumie ta sama sprawa ale inne objawy.
Mianowicie w mojej audi mam taki problem że przy dodatniej temperaturze samochód pali od strzała i nie ma na co narzekać. Ale pewnego razu podczas pierwszych mrozów zaczeło sie coś dziać i nie moge znaleść przyczyny.
Przestał odpalać praktycznie wogóle, a jeśli odpalił to chodził jakby nie na wszystkie tłoki (telepanie straszne). Po odpaleniu z czasem sie to normowało(około 10 minutach). ale zazwyczaj następnego dnia już nie dałem rady go odpalić. Dodam że dziś po mrozach i naładowaniu aku odpalił po 5 obrotach normalnie chodząc.
Wymieniłem olej, filtra paliwa, przewody przelewowe bo były sparciałem, świece też nowe. Aku jest wporządku. Jeśli ktoś by miał jakiś pomysł to bym był wdzięczny. Dodam że problemu z odpalaniem zaczynają sie praktycznie od minimalnych minusów. Prosze o dobra rade.
Mianowicie w mojej audi mam taki problem że przy dodatniej temperaturze samochód pali od strzała i nie ma na co narzekać. Ale pewnego razu podczas pierwszych mrozów zaczeło sie coś dziać i nie moge znaleść przyczyny.
Przestał odpalać praktycznie wogóle, a jeśli odpalił to chodził jakby nie na wszystkie tłoki (telepanie straszne). Po odpaleniu z czasem sie to normowało(około 10 minutach). ale zazwyczaj następnego dnia już nie dałem rady go odpalić. Dodam że dziś po mrozach i naładowaniu aku odpalił po 5 obrotach normalnie chodząc.
Wymieniłem olej, filtra paliwa, przewody przelewowe bo były sparciałem, świece też nowe. Aku jest wporządku. Jeśli ktoś by miał jakiś pomysł to bym był wdzięczny. Dodam że problemu z odpalaniem zaczynają sie praktycznie od minimalnych minusów. Prosze o dobra rade.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga